دارک وب یا به اصطلاحی وب تلخ یا وب تاریک به شبکه ای گفته میشود که در دسترس عموم نمی باشد و مقصد غیر قانونی نیز دارد. اگر شما هم جز افرادی هستید که میخواهید وارد دارک وب شوید بهتر است قبل زا اقدام برای این کار مقاله دارک وب چیست و چگونه می توانید وارد دارک وب شوید را مطالعه کنید.

دارک وب چیست

دارک وب چیست

یکی از سوالاتی که باشنیدن دارک وب در ذهن همه شکل میگیرد این است که اصلا دارک وب چیست؟ دارک وب بخش کوچکی از وب پنهان می باشد که شامل وب سایت های متعددی است.

اگر بخواهیم بیشتر با مفهوم دارک وب آشنا شویم باید مطابق با تصویر زیر توضیحات را ارائه دهیم. به طور کلی در تکنولوژی با 3 مفهوم اینترنت، دیپ وب و دارک وب رو به رو میشویم. همان طور که مشاهده میکنید دارک وب زیر مجموعه ای از دیپ وب میباشد و حدود 6٪ حجم کل وب را به خود اختصاص داده است.

اگر شما تمام حجم اینترنت و فضای وب را به صورت کوه یخی در نظر بگیرید تنها 4٪ آن به آن صورتی که مشاهده میکنید میباشد و در دسترس عموم مردم قرار دارد و قابل مشاهده میباشد. 90 این حجم مربوط به دیپ وب و 6٪ آن مربوط  به دارک وب میباشد که در دسترس عموم مردم قرار ندارد.

این وب سایت ها از موتور های جستجوگر پیروی نمی کنند و همچنین برای مخفی سازی هویتشان از ابزار رمزگذاری بهره می گیرند که پسوند onion دارند. دارک وب یا وب تاریک زیر مجموعه ی وب عمیق است. دارک وب  به اصطلاح مکانی برای کلاهبرداران اینترنتی و هکرها می باشد. این دارک وب ها فرصتی برای مجرمین سایبری می باشند که در امنیت کامل به حریم خصوصی بی شماری دسترسی داشته باشند.

باتوجه به آن که این شبکه غیر قابل ردیابی است در آن خرید و فروش اسلحه، مواد مخدر، قاچاق اعضای بدن انسان، درخوپاست قتل انسان ها، قاچاق انسان، آزار انسان ها و به طور کلی هر کار غیر قانونی که ممکن است تصورش برای شما سخت باشد در این شبکه قابل انجام شدن است.

محیط دارک وب کاملا ایزوله میباشد و به همین دلیل نمیتوان پیگیری نسبت به کسانی که در این محیط فعالیت میکنند داشت. به همین دلیل گفته میشود دارک وب محیط امنی برای خلافکاران میباشد و میتوانند بدون هیچ گونه پیگیری فعالیت های غیر قانونی خود را انجام دهند.

اگر میخواهید صفر تا صد کار با اینترنت را یاد بگیرید و کاربرد های مخفی اینترنت را یاد بگیرید میتوانید به صفحه آموزش اینترنت زیر مراجعه کنید و فیلم های آموزشی رایگان را مشاهده نمایید.

دیپ وب (Deep Web) چیست

دیپ وب (Deep Web) چیست

در این قسمت می خواهیم به این موضوع اشاره کنیم دیپ وب چیست تا بهتر بتوانید در جریان دارک وب و عملیاتی که در آن انجام میشود قرار گیرید. به طور کلی دیپ وب به وبسایت هایی گفته میشود که از چشم موتورهای جستجوگر گوگل دور می مانند.

دیپ وب سایت هایی میباشند که همه افراد نمیتوانند به همه امکانات در آن ها دسترسی داشته باشند و افراد باید در آن سایت ها لاگین کنند تا دسترسی برای انجام امور داشته باشند مانند سایت دانشگاه و یا حساب ایمیل اشخاص و یا دیتابیس سایت ها و ... .

همان طور که مشاهده کردید شما در روز ممکن است با سایت های زیادی که در شمار دیپ وب قرار میگیرند سر و کار داشته باشید و از آن ها خدمات زیادی دریافت کنید.

همان طور که متوجه شدید دیپ وب به صورت خود به خودی خطرناک نیست و شما میتوانید بسیاری از امور روزمره خود را از طریق آن ها انجام دهید اما مووع دارک وب متفاوت از دیپ وب است.

 تفاوت دارک وب و دیپ وب

تا اینجای مقاله متوجه شدید دارک وب چیست اما سوالی که مطرح میشود این است که تفاوت دارک وب و دیپ وب چیست.

دیپ وب بخشی از اینترنت است که محتوای آن توسط موتورهای جستجوگر وب ایندکس نمی شود. به این معنی است که شما میتوانید تعیین کنید صفحات سایت ایندکس نشود و در نتایج گوگل نمایش داده نشود و شما برای دسترسی به آن ها باید url صفحات سایت را وارد کنید مانند صفحات محرمانه سایت های شرکت و دانشگاه ها، وب سایت هایی که باید در آن ها عضویت داشت، اطلاع از سوابق پزشکی و غیره.

دارک وب زیر مجموعه ای از شبکه های تاریک Deep Web که از اینترنت استفاده می کنند که برای دسترسی به این بخش به نرم افزار و تنظیمات خاص نیاز است و شما باید از مرورگر خاصی به نام تور استفاده کنید تا بتوانید به آن ها دسترسی داشته باشید.

Deep Web بخشی از اینترنت نامرئی است اما Dark Web شبکه‌ای از بزرگترین فعالیت‌های جنایی و تروریستی آنلاین در جهان است. دیپ وب توسط موتور های جستجوگر ایندکس نمی شوند.اما در دارک وب محتوا در شبکه های شخصی رمزگذاری شده است. در دیپ وب بسیاری از وب سایت های دیده نشده وجود دارد. در حالی که در دارک وب آدرس های آی پی آن عمدا پنهان شده اند. 

 عواقب ورود به دارک وب 

تا اینجای مقاله متوجه شدید دارک وب چیست اما سوالی که کاربران از ما میپرسند این است که با ورود به دارک وب چه عواقبی متوجه آن هاست؟

به طور کلی میتوان گفت سایت های سرفیس یا به اصطلاح سایت هایی که در اختیار عموم مردم قرار دارند به راحتی نیاز های شما را به صورت قانونی رفع میکنند و شما میتوانید خدمات و محصولات مورد نظر خود را از این سایت ها دریافت کنید.

در صورت ورود به دارک وب عواقب زیادی از جمله اقدامات سایبری متوجه شما خواهد بود. مواجهه با کلاه برداری های مختلف از دیگر عواقب ورود به دارک وب میباشد.

گاهی ممکن است در دارک وب خواهان ممحصولی باشید و هزینه را هم برای خرید آن بپردازید اما به دلیل آن که کلاهبرداری در دارک وب قابل پیگیری نیست ممکن است محصول ناموجود به شما فروخته شود!

در دارک وب شما با محتوای غیر انسانی و غیر اخلاقی رو به رو میشوید که همین امر میتواند تاثیرات مخربی روی روح و روان شما داشته باشد.

از دیگر عواقب ورود به دارک وب مواجه شدن با اقدامات تروریستی میباشد. همچنین آلوده شده سیستم شما به بد افزار ها و ویروس ها از دیگر عواقب ورود به دارک وب میباشد.

آموزش ورود ایمن به دارک وب

آموزش ورود ایمن به دارک وب

 در این مرحله آموزش ورود ایمن به دارک وب را در اختیار شما گذاشته ایم ابتدا در این مرحله مرورگر Tor را از سایت اصلی دانلود کنید سپس مراحل نصب را به راحتی پیش ببرید تا بتوانید به دارک وب وارد شوید.  این مرورگر آدرس Ip شما را پنهان می کند. اکثریت کاربران می تواند به طور مستقیم به سایت Tor دسترسی پیدا کنند. 

همانطور که گفته شد برای ورود به دارک وب پس ابتدا باید به مرورگر tor متصل شوید. و بعد از طی کردن تمام مراحل این موضوع را نباید فراموش کنید که این مرورگر هم به طور قطع امن نمی باشد چرا که ISP متوجه می شود از سرور tor  استفاده می کنید و در این صورت ناشناس بودن شما نقض می شود.

سرور های tor تحت مالکیت خصوصی می باشند و داده های شما را جابجا می کنند که می توان به این موضوع اشاره کرد که حتی با وجود این سرور نمی توان از خطرات ورود به دارک وب جلوگیری کرد. پس توصیه می شود که tor را با سرویس vpn امن استفاده کنید تا حریم خصوصی شما حفظ شود.

از دیگر حقایق و تجربیات دارک وب میتوان به این موضوع اشاره کرد دارک وب مخفیگاهی برای مجرمان سایبری است.

راه دیگری که بسیار موثر تر از سرور تور می باشد این است که سیستم عامل مجازی لینوکس به نام tails را نصب کنید تا به راحتی هویتتان را مخفی نگه دارید.

ورود به دارک وب ایران

افرادی که قصد دارند برای ورود به دارک وب ایران اقدام کنند ابتدا باید از امنیت خود اطمینان خاطر را کسب کنند چرا که شما نمی دانید پشت رله ی اینترنتی چه کسانی هستند. به همین خاطر اگر بدون تجربه و آگاهی لازم وارد این سایت شوید عواقب و خطراتی در پیش روی شما می باشد .

قبل از ورود به دارک وب ایران تمام نکات ایمنی را رعایت کنید تا عواقب ورود به دارک وب گریبانگیر شما نشود. به طور کلی با توجه به محدودیت ها و تحریم های حال حاضر برای ایران در صورتی که قصد فعالیت و دریافت خدمات از دارک وب را داشته باشید مشکلاتی برای شما به وجود خواهد آمد و امکان کلاه برداری از شما زیاد است.

 چگونه می‌توانیم وارد دارک وب شویم 

 در پاسخ به این سوال که چگونه می توانیم وارد دارک وب شویم باید گفت که برای ورود به دارک وب ایران همانطور که ذکر شد باید از ابزار های خاصی استفاده کرد که هم امنیت شما را بالا ببرد و شما را به هدف نهایی برساند. 

اتاق قرمز دارک وب چیست

اتاق قرمز دارک وب چیست

در این قسمت قصد داریم توضیح دهیم که اتاق های قرمز دارک وب چیست و شما را با این بخش از دارک وب آشنا کنیم.

اتاق قرمز  این نوع سایت ها محیط کوچکی از فضای دارک وب هستند که شامل سایت های شکنجه آنلاین هستند. این سایت ها با هدف کسب درآمد های کلان و ارضای حس سادیسمی ساخته شدند و توسعه یافتند.

در اتاق قرمز افراد پول پرداخت میکنند تا هر شکنجه ای که تمایل دارند روی انسان های دیگر انجام شود و در اتاق قرمز انواع شکنجه های غیر انسانی و غیر اخلاقی انجام میشود.

شاید این موضوع برای شما هم جالب باشد که بدانید اتاق قرمز 20 سال قبل از دارک وب وجود داشت و افراد میتوانستند به صورت آنلاین شکنجه ها را مشاهده کنند. عده ای تصور میکنند اتاق قرمز یک افسانه است اما در دنیای دارک وب امروزی این کارها انجام میشود و هرچه ذهن کنجکاو انسان به دنبال آن باشد در این دنیا پیدا میشود.

ورود به دارک وب با گوشی 

برای ورود به دارک وب با گوشی همانطور که در قسمت قبل گفته شد باید tor را نصب کنید و داخل این سرور باید از مرورگرهای مخصوص دیپ وب و دارک وب برای جستجو استفاده کنید. برخی از این مرورگرها را در بخش بالا معرفی کرده ایم.

شما باید برای ورود به دارک وب با گوشی تمام نکات ایمنی را رعایت کنید و تلاش کنید تا حد امکان در دارک وب خرید و فروش و معامله ای انجام ندهید.

دارک وب ایران 

 در این قسمت سوال پیش می آید که در دارک وب ایران چه خبر است ؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت که بنا به تجربیات افراد ایرانی که وارد دارک وب شده اند ، آگهی هایی از سوی ایرانی ها در این وب گذاشته شده است اعم از فروش قرص، مواد مخدر، مشروب و… و تمامی اقلام و کارهایی که در ایران غیرقانونی می باشد وجود دارد.

 آیا دارک وب در ایران فعالیت دارد 

در قسمت قبل در این مورد که آیا دارک وب در ایران فعالیت دارد سخن گفتیم، متاسفانه دارک وب در ایران فعالیت خودش را دارد و می توان گفت پیشرفت هم کرده است زیرا که بسیاری از افراد و مجرمین سایبری در این وب سایت تاریک خرید و فروش انجام می دهند. این موضوع یکی از مهم ترین فعالیت این سایت می باشد.

کارهایی که هرگز نباید در دارک وب انجام دهید 

باید بدانید رعایت نکردن برخی از نکات ایمنی مشکلات بزرگی را در پی دارد. برخی از کارهایی که هرگز نباید در دارک وب انجام دهید به شرح زیر می باشد:

  1.  باز کردن وب سایت هایی خاتمه یافته به onion  با مرورگری که tor نباشد. زیرا که آدرس آی پی دستگاه برای هکرها باز میکند در نتیجه اگر میخواهید فعالیت ها و ارتباطات شما مخفی بماند از مرورگر تور استفاده کنید.
  2. استفاده از TOR بدون تغییر IP
  3. فعال‌کردن ماکروها و اسکریپت‌ها
  4. اسکریپت ها را در وب سایت های onion نباید فعال کنید زیرا که بسیار خطرناک میباشد
  5. دانلود فایل از وب‌سایت‌های ناشناخته یا غیر مطمئن
  6. هیچ فایلی را فقط به‌دلیل جذاب‌بودن محتوایش دانلود نکنید؛ مگر اینکه به وب‌سایت ارائه‌دهنده‌ی آن اطمینان کامل داشته باشید. باوجوداین، اگر واقعا به انجام این کار مجبورید، راه‌حلی ایمنی برایش وجود دارد. استفاده از ماشین مجازی (Virtual Machine)، مانند Virtualbox که سیستم‌عامل نصب‌شده روی ماشین مجازی را از سیستم‌عامل اصلی جدا می‌کند.
  7. اشتباه‌گرفتن دارک‌ وب با دیپ‌ وب: در دیپ وب فعالیت های مخرب انجام می شود در صورتی که در دارک وب فعالیت هایی انجام می شود که غیر قانونی می باشد و موتور های جستجو به آن دسترسی ندارند ، پس بهتر است که این دوا باهم اشتباه نگیرید .
  8. گشت‌زنی به قصد کنجکاوی در دارک‌ وب :  دارک وب به تنهایی غیرقانونی نمی باشد، اما توصیه می شود که اگر مانند دیگر کاربران تنها به دلیل حفاظت از حریم شخصی وارد آن میشوید از این موضوع که خطراتی در کمین شما هستند غافل نشوید زیرا که ممکن است هک شوید و یا از شما کلاهبرداری شود و یا به جرمی که می دانید مرتکب شوید و این موارد پیگرد قانونی دارد .
  9. خرید با کارت اعتباری :  توصیه می شود به هیچ عنوان با کارت اعتباری خود از این سایت خرید نکنید. و از طریق بیت کوین و سایر رمز ارزها خرید شما ایمن خواهد بود.
  10. دوست یا دشمن شدن با کاربران دارک وب

آیا دارک وب غیرقانونی است 

 آیا دارک وب غیرقانونی است؟ برخی از افراد در پی این هستند که آیا رفتن به دارک وب غیر قانونی می باشد؟ باید بگوییم خیر دسترسی به دارک وب غیر قانونی نمی باشد. در حقیقت برخی از استفاده ها کاملا قانونی صورت می گیرد.

در دارک وب کاربران می توانند از مزایای آن برخوردار باشند برخی از این مزایا به شرح زیر می باشد:

  •  سایت ها و خدمات غیر قابل ردیابی
  • ناشناس بودن کاربر
  • توانایی اعمال اقدامات غیر قانونی برای کاربران 

خرید و فروش در دارک وب 

نکته مهم در خصوص این شبکه خرید و فروش در دارک وب می باشد که چه چیز هایی در این شبکه خرید و فروش می شود باید گفت خیلی از چیزهایی که در دنیای عادی نمی توانید به آن دسترسی داشته باشید در این شبکه می توان یافت.

 برخی از مواردی که می توان خرید و فروش در دارک وب انجام داد به شرح زیر می باشد:

  1. مواد مخدر
  2. مدارک جعلی
  3. اسلحه، مهمات و مواد منفجره
  4. ارز تقلبی
  5. قاتل (Hitman)

موتور جستجوی دارک وب چیست 

 در پاسخ به این سوال که موتور جستجوی دارک وب چیست؟ ما در این قسمت برای آشنایی شما با موتور های جستجوی دارک وب در بخش زیر چند نمونه از بهترین موتور جستجوی دارک وب را قرار داده ایم.

 برخی از موتورهای جستجوی دارک  وب به شرح زیر می باشد: 

  1. DuckDuckGo
  2. Candle
  3. Not Evil
  4. Ahmia
  5. Kilos
  6. Haystack

جمعبندی

در این مقاله به طور کامل توضیح دادیم دارک وب چیست و چه کاربردی دارد. در آخر باید به این نکته توجه کنید که دارک وب با دیپ وب تفاوت بسیاری دارد و ممکن است غیر قانونی نباشند اما فعالیت هایی که در دارک وب اتفاق می افتد غیرقانونی می باشد و موتورهای جستجوگر پنهان هستند و برای ورود به این سایت ها باید از ابزار خاص استفاده کنید. 

سوالات متداول 

تفاوت مهم دارک وب و دیپ وب چه می باشد؟ 

دارک وب همانطور که گفته شد وب سایتی تاریک می باشد. اما ورود به آن غیرقانونی می باشد بلکه فعالیت هایی که در این سایت انجام می شود غیرقانونی می باشد. اما دیپ وب فعالیت غیرقانونی در آن انجام می شود و خطرناک می باشد بلکه دارک وب به دلیل فعالیت هایی که در آن انجام می شود خطرناک می باشد.

ورود به دارک وب چگونه و با چه مرورگری امکان پذیر است؟

همانطور که ذکر شد ورود امن به دارک وب با مرورگر TOR امکان پذیر می باشد. البته شما میتوانید سایر راه هایی که برای ورود به دارک وب در این مقاله توضیح داده شده است را نیز امتحان کنید اما در کل مرورگر تور از همه مرورگر ها برای این کار مناسب تر میباشد.

مقالات مرتبط

افزایش سرعت اینترنت کامپیوتر

سیستم عامل چیست

حق بیمه تامین اجتماعی 1401

افزایش حقوق سال 1401

تغییر زبان اینستاگرام

تفاوت کابل vga با hdmi و dvi

تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2021

چگونه بفهمیم چند نفر در اکانت اینستاگرام ما هستند

نحوه اتصال موس وایرلس بدون دانگل

قوانین جدید اینستاگرام 2021 و محدودیت های آن