کاهش حجم فایل pptx تغییر سایز فایل پاورپوینت

همان طور که میدانید از نرم افزار پاورپوینت برای تهیه فایل های ارائه مطالب استفاده میشود و اغلب فایل های پاورپوینت حجم زیادی ندارند اما در صورتی که در آن محتوا و تصاویر و فیلم های زیادی قرار گیرد حجم فایل پاورپوینت زیاد میشود و همین امر میتواند مشکل ساز شود. در این مقاله میخواهیم روش های محتلف کاهش حجم پاورپوینت را به شما اموزش دهیم تا شما بتوانید حتی به صورت آنلاین در چند ثانیه اقدام به کاهش حجم فایل pptx و تغییر سایز فایل پاورپوینت نمایید.

اگر میخواهید کار با نرم افزار پاورپوینت را به صورت حرفه ای یاد بگیرید و با تسلط بر این نرم افزار کسب درآمد داشته باشید میتوانید با ورود به صفحه آموزش پاورپوینت زیر هم فیلم های آموزشی رایگان را مساهده کنید و هم برای شرکت در دوره آموزشی با امکان دریافت مدرک بین المللی فنی حرفه ای در تله تیچرز اقدام کنید.

نحوه کاهش حجم پاورپوینت

در این مقاله میخواهیم روش های مختلف کاهش حجم پاورپوینت را به شما آموزش دهیم تا شما بتوانید به راحتی در چند ثانیه اقدام به کاهش حجم فایل pptx و تغییر سایز فایل پاورپوینت کنید.

در این قسمت مراحل کم کردن حجم فایل پاورپوینت powerpoint  را به شما آموزش خواهیم داد:

  • روی یک تصویر دوبار کلیک کنید. با انجام این کار، تب Format در بالای پنجره پاورپوینت باز می شود. اگر فایل پاورپوینت شما هنوز باز نشده است، ابتدا آن را با دوبار کلیک کردن روی آن باز کنید. مهم نیست که روی کدام تصویر دوبار کلیک کنید، زیرا همه آنها برگه مناسب را باز می کنند.
  • روی فشرده سازی تصاویر (Compress Pictures) کلیک کنید. این گزینه درست در زیر تب Transitions قرار دارد. با کلیک بر روی آن یک پنجره پاپ آپ باز می شود.

نحوه کاهش حجم پاورپوینت

  • علامت کادر «فقط برای این تصویر اعمال شود / Apply only to this picture» را بردارید. این اولین گزینه در بالای پنجره فشرده سازی تصاویر است. غیرفعال کردن این گزینه تضمین می کند که تمام تصاویر موجود در ارائه شما فشرده شده اند.

نحوه کاهش حجم پاورپوینت

  • روی گزینه E-mail (96 ppi) کلیک کنید. این گزینه نزدیک به پایین پنجره فشرده سازی تصاویر (Compress Pictures) است.

نحوه کاهش حجم پاورپوینت

  • روی OK کلیک کنید. با انجام این کار، تنظیمات فشرده سازی بر روی تمام تصاویر موجود در فایل پاورپوینت اعمال می شود و در نتیجه اندازه کلی آن کاهش می یابد.

اگر میخواهید کار با نرم افزار پاورپوینت را در کنار مهارت های هفتگانه کامپیوتر یاد بگیرید و مدرک بین المللی فنی حرفه ای دریافت کنید میتوانید با مراجعه به صفحه آموزش icdl هم فیلم های رایگان را مشاهده کنید و هم از شرایط شرکت در دوره اطلاع یابید.

نحوه کاهش حجم پاورپوینت

 کم کردن حجم فایل پاورپوینت در مک

برای کم کردن حجم فایل پاورپوینت در مک شما باید مراحل متفاوتی را طی کنید که در این قسمت نحوه کاهش حجم پاورپوینت در مک را مرحله به مرحله به شما آموزش میدهیم.

  • روی File کلیک کنید. این آیتم منو در گوشه سمت چپ نوار منوی مک شما در بالای صفحه قرار دارد. اگر فایل پاورپوینت شما هنوز باز نشده است، ابتدا آن را با دوبار کلیک کردن روی آن باز کنید.

 کم کردن حجم فایل پاورپوینت در مک

 

  • روی کاهش اندازه فایل / Reduce File Size کلیک کنید. این گزینه در سمت پایین منوی کشویی قرار دارد.

 کم کردن حجم فایل پاورپوینت در مک

  • روی کیفیت تصویر /Picture Quality کلیک کنید. با انجام این کار یک منوی کشویی فراخوانی می شود.

 کم کردن حجم فایل پاورپوینت در مک

 

  • این گزینه کیفیت تمام تصاویر موجود در فایل پاورپوینت شما را به 96 ppi کاهش می دهد که به طور کلی وضوح کمتری نسبت به پیش فرض اکثر تصاویر است.

 کم کردن حجم فایل پاورپوینت در مک

 

  • روی کادر حذف مناطق برش خورده از تصاویر /Delete cropped areas out of pictures کلیک کنید. انجام این کار اطمینان حاصل می کند که هر گونه داده استفاده نشده از ارائه شما حذف خواهد شد.

 کم کردن حجم فایل پاورپوینت در مک

  • کادر All pictures in this file را علامت بزنید. این گزینه تغییرات شما را در هر تصویر در ارائه اعمال می کند.
  • روی OK کلیک کنید. این کار حجم فایل پاورپوینت شما را به شدت کاهش می دهد.

 کم کردن حجم فایل پاورپوینت در مک

حذف تغییرات داده در پاورپوینت

یکی از کار هایی که میتوانید برای کاهش حجم فایل pptx و تغییر سایز فایل پاورپوینت انجام دهید این است که تاریخچه تغییرات در داده های پاورپوینت خود را حذف کنید. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید.

  • در سند پاورپوینت تان روی تب File کلیک کنید.
  • روی Options کلیک کنید. این تب در پایین لیست گزینه ها در سمت چپ پنجره قرار دارد.

حذف تغییرات داده در پاورپوینت

  • روی Advanced کلیک کنید. این گزینه را نزدیک وسط ستون سمت چپ گزینه ها خواهید دید.

حذف تغییرات داده در پاورپوینت

  • کادر حذف داده‌های ویرایش /Discard editing data را علامت بزنید. زیر عنوان "اندازه و کیفیت تصویر/ Image Size and Quality" قرار دارد که تقریباً در نیمه پایین پنجره قرار دارد. این گزینه اطلاعات اضافی را از ارائه پاورپوینت شما حذف می کند.

حذف تغییرات داده در پاورپوینت

  • روی OK کلیک کنید. این دکمه در پایین پنجره قرار دارد.
  • روی آیکون "Save" کلیک کنید. این مربع در گوشه سمت چپ بالای صفحه است. انجام این کار تغییرات شما را ذخیره می کند و تغییرات "رد کردن داده های ویرایش / discard editing data" را در ارائه شما اعمال می کند، که ممکن است اندازه کلی فایل را کاهش دهد.

کاهش حجم فایل پاورپوینت آنلاین

یکی از ساده ترین راه هایی که شما میتوانید اقدام به کاهش حجم پاورپوینت کنید استفاده از سایت ها میباشد. در بسیاری از سایت ها شما با یک سرچ ساده میتوانید اقدام به کاهش حجم فایل پاورپوینت آنلاین نمایید.

یکی از سایت هایی که میتوانید با خیالی آسوده فایل پاورپوینت خود را در آن سایت اپلود کنید و فایل کم حجم شده آن را دریافت کنید سایت zamzar میباشد. شما با مراجعه به این سایت میتوانید به راحتی اقدام به کاهش فایل پاورپوینت آنلاین در چند ثانیه کنید و فایل کم حجم شده را دریافت کنید.

مهمترین ویژگی این سایت آن است که شما میتوانید اقدام به دریافت فایل کم حجم شده پاورپوینت رایگان کنید.

سایت کاهش حجم فایل پاورپوینت

سایت های زیادی برای کاهش فایل پاورپوینت ارائه خدمات میکنند و شما میتوانید این سرویس را هم از سایت های فارسی و هم سایت های خارجی دریافت کنید.

تنها کافیست کاهش حجم فایل پاورپوینت را در گوگل جستجو کنید و با لیستی از سایت ها رو به رو شوید. بضی از این سایت ها خدمات خود را به صورت رایگان ارائه نمیدهند و شما باید برای دریافت فایل پاورپوینت کم حجم شده هزینه ای راپرداخت نمایید.

برنامه کاهش حجم پاورپوینت

یکی از راه هایی که میتوانید اقدام به فشرده سازی فایل پاورپوینت کنید و حجم فایل پاورپوینت تان را کم کنید استفاده از برنامه هایی است که برای این منظور ساخته شده اند.

یکی از این برنامه ها FILEminimizer Suite میباشد که به طور کلی این نرم افزار برای فشرده سازی کلیه برنامه های آفیس مورد استفاده قرار میگیرد.

کاری که این برنامه انجام میدهد این است که میتواند فایل تصاویری که در برنامه های آفیس وجود دارد را تا اخرین حد فشرده سازی کند و به این ترتیب حجم فایل مورد نیاز شما با حفظ حداکثر کیفیت کاهش میابد.

کاهش حجم پاورپوینت با گوشی

بسیاری از افراد از پاورپوینت گوشی برای تغییر و تهیه فایل ارائه پاورپوینت استفاده میکنند و یکی از کار هایی که میخواهند انجام دهند کاهش حجم پاورپوینت با گوشی میباشد. شما میتوانید مطابق تمام مراحلی که در قسمت بالا به ان اشاره کردیم برای تغییر حجم فایل پاورپوینت استفاده کنید.

به طور کلی کار هایی که میتوانید برای کاهش حجم پاورپوینت استفاده کنید عبارت است از:

  • به جای ان که تصاویر را برای قرار دادن در فایل پاورپوینت تان درگ و دراپ کنید از بخش insert و picture استفاده کنید. وقتی شما تصویر مورد نظرتان را کپی پیست میکنید و یا آن را با کشیدن و رها کردن به اسلاید پاورپوینت تان اضافه میکنید یک فایل اضافه در پاورپوینت اضافه میشود که همین امر میتواند حجم فایل پاورپوینت شما را بیشتر کند.
  • برای برش و تغییر در تصویر مورد نظرتان از برنامه های دیگری استفاده کنید و تصویر درست را در پاورپوینت قرار دهید. برش دادن تصویر در نرم افزار پاورپوینت باعث میشود بخش های حذف شده به صورت مخفی در پاورپوینت باقی بمانند و همین امر میتواند به افزایش فایل پاورپوینت شما منجر شود.
  • زمانی که میخواهید تصاویر را در پاورپوینت قرار دهید از قبل آن ها را فشرده سازی کنید و حجم آن ها را تغییر دهید.
  • شما میتوانید برای فشرده سازی بیشتر تصاویر آن ها را در برنامه پاورپوینت کم حجم کنید. برای این کار اسلاید مور نظر را انتخاب کرده و روی عکس کلیک کنید و روی گزینه Picture Format از منو بالا کلیک کنید. گزینه Compress Pictures را بزنید. تیک گزینه Apply only to this picture را برداید تا فشرده سازی و کم حجم کردن برای تمام تصاویر فایل پاورپوینت تان اعمال شود. با تغییر Resolution میتوانید فایل را فشرده سازی نمایید.
  • اضافه کردن ویدیو به فایل پاورپوینت میتواند حجم کلی فایل را به شدت افزایش دهد.. برا یان که هم بتوانید ویدیو در فایل پاورپوینت تان داشته باشید و هم حجم فایل شما تا این اندازه زیاد نشود میتوانید از قرار دادن لینک ویدیو در  پاورپوینت استفاده کنید.
  • برای اطلاعات بیشتر در مورد فشرده سازی ویدیو ها در پاورپوینت و قرار دادن لینک ویدیو ها در پاورپوینت میتوانید مقاله قرار دادن ویدیو در پاورپوینت را مطالعه کنید.
  • راه دیگر کم کردن حجم پاورپوینت این است که زمان ذخیره فایل از فرمت های جدید پاورپوینت برای ذخیره استفاده کنید. برای مثال استفاده از فرمت PPTX که برای نسخه های جدیدتر پاورپوینت است سبب میشود حجم کمتری اشغال کند.
  • آخرین راه برای کم کردن حجم فایل پاورپوینت این است که بعد از ذخیره کردن آن را zip کنید. به این ترتیب هرآنچه برای کم کردن سایز پاروپوینت نیاز بود را انجام دادید و حجم فایل تان به شدت کاهش یافته است.

جمعبندی

در این مقاله روش های مختلفی را برای کاهش حجم پاورپوینت به شما آموزش دادیم. به این ترتیب شما میتوانید  با راه های گفته شده تا آخرین حد حجم فایل پاورپوینت تان را کم کنید. اگر با راه های گفته شده مشکلی برای فایل پاورپوینت شما ایجاد شد و یا سوالی در هر قسمت داشتید میتوانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا اساتید ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند و مشکل را رفع نمایند.

سوالات متداول

چطور کاهش حجم پاورپوینت آنلاین انجام دهیم؟

سایت هایی در این راستا وجود دارند که شما میتوانید از طریق آن ها اقدام به کاهش حجم پاورپوینت به صورت آنلاین و رایگان کنید. در این مقاله سایت های معتبر معرفی شده اند.

راه های کم کردن حجم فایل پاورپوینت چیست؟

راه های مختلفی برای کم کردن حجم فایل پاورپوینت وجود دارد و شما میتوانید با انجام تمام کار هایی که در این مقاله گفته شده حجم فایل پاروپوینت تان را تا آخرین حد کاهش دهید.

مقالات مرتبط

سرچ در اکسل

محاسبه درصد در اکسل

تبدیل پی دی اف به اکسل

اضافه کردن سطر و ستون در اکسل

افزایش سرعت اینترنت کامپیوتر

قرار دادن ویدیو در پاورپوینت

قفل کردن اکسل

تابع choose در اکسل

تبدیل عدد به حروف در اکسل

تبدیل تاریخ شمسی به میلادی در اکسل

تبدیل پاورپوینت به پی دی اف

لیست دوره های فنی حرفه ای تهران

بالا نیامدن ویندوز 10

شورت کات چیست

فعال کردن کیبورد مجازی ویندوز

فارسی ساز ویندوز 10

مدرک فنی حرفه ای

آزمون آنلاین فنی حرفه ای

تبدیل پاورپوینت به فیلم

پاورپوینت چیست

نحوه کرک کردن نرم افزار

کمبو لیست چیست؟

مبانی کامپیوتر چیست - مبانی کامپیوتر icdl

مشکل نصب نشدن گیم لوپ

تفاوت کابل vga با hdmi و dvi

رفع مشکل قفل شدن ورد

نحوه اتصال موس وایرلس بدون دانگل

آزمون آنلاین icdl

icdl چیست و کاربرد های مدرک icdl

تایپر چیست و تایپر یعنی چه و چگونه تایپر شویم؟

آموزش ساخت جدول در اکسل - Table در اکسل

رسم نمودار در ورد - درج و ایجاد تغییرات در انواع نمودار های ورد

نیم فاصله چیست - درج نیم فاصله در ورد

ذخیره خودکار در ورد - auto save در word

رفع مشکل به هم ریختگی متن در ورد - فارسی و انگلیسی

آموزش تبدیل فایل ورد به پی دی اف - تبدیل word به pdf

چرخش متن در ورد - عمودی کردن نوشته در ورد

سربرگ در ورد (Header) تنضیمات و تغییر هدر در ورد

هایپرلینک در ورد (Hyperlink) + بوک مارک در ورد

درج علامت تیک در ورد - چک باکس در ورد

جستجو متن در ورد | replace و find در ورد | سرچ در ورد

فاصله خطوط در ورد word

ساده ترین روش فارسی کردن شماره صفحات در ورد

افزودن کادر و حاشیه در ورد و نحوه حذف آن

آموزش درج واترمارک در ورد + حذف + فیلم آموزش

آموزش حذف صفحات در ورد + پاک کردن صفحه خالی و اضافی

چگونه فایل ورد را ذخیره کنیم - ذخیره فایل ورد به دیگر نسخه ها - ذخیره اتوماتیک در ورد

چگونه در اکسل بنویسیم - آموزش تایپ فارسی در اکسل + فیلم

زبان html چیست