حتما این مورد برای شما هم اتفاق افتاده است که داده ها در فایل پی دی اف است و میخواهید برای مدیریت آن ها اطلاعات را در فایل اکسل وارد نمایید. در این مقاله میخواهیم روش های مختلف تبدیل پی دی اف به اکسل بدون بهم ریختگی را آموزش دهیم.

اگر میخواهید به صورت حرفه ای کار با نرم افزار اکسل را یاد بگیرید و وارد بازار کار شده و کسب درآمد داشته باشید میتوانید به صفحه آموزش اکسل زیر مراجعه کنید و با مشاهده فیلم های آموزشی رایگان اصول کار با اکسل را یاد بگیرید. در صورت تمایل میتوانید در کلاس های آموزش اکسل ثبت نام کرده و با دریافت مدرک فنی حرفه ای بین المللی در این حوزه اشتغال یابید.

تبدیل پی دی اف به اکسل بدون بهم ریختگی

فایل‌های پی‌دی‌اف برای ارائه اسناد در قالب استانداردی است که بدون توجه به دستگاه یا نرم‌افزاری که برای مشاهده آن استفاده می‌کنید دقیقاً موارد یکسانی را نمایش میدهد اما ویرایش آنها دشوار است. اگر صفحه گسترده ای در قالب PDF دارید، اغلب ساده ترین راه برای دستکاری داده ها تبدیل PDF به اکسل بدون بهم ریختگی و ویرایش داده ها در اکسل است.

هیچ راهی با یک کلیک برای تبدیل PDF به اکسل در خود نرم افزار اکسل وجود ندارد (مطالعه بیشتر : نرم افزار اکسل چیست)، اما اگر هم Word و هم Excel دارید، انجام این کار نسبتاً آسان است. علاوه بر این، اگر یک نسخه از Adobe Acrobat دارید، یک راه ساده برای تبدیل PDF به Excel وجود دارد.

نحوه تبدیل پی دی اف به اکسل بدون بهم ریختگی با مایکروسافت آفیس

برای تبدیل PDF با استفاده از Office، به Microsoft Word و Microsoft Excel نیاز دارید.

  • 1. PDF را در رایانه خود پیدا کنید. پوشه حاوی فایل را باز کنید، اما PDF را باز نکنید.
  • 2. روی PDF کلیک راست کرده و در منوی باز شده، روی Open with کلیک کنید.
  • 3. بر روی Word کلیک کنید. اگر ورد را نمی بینید، روی Choose other app کلیک کنید و سپس در پنجره باز شده، روی More apps کلیک کنید و اسکرول کنید تا Word را ببینید، آن را انتخاب کرده و سپس روی OK کلیک کنید.

تبدیل پی دی اف به اکسل بدون بهم ریختگی

  • 4. Word باید به طور خودکار شروع شود، اما یک کادر محاوره ای خواهید دید که اجازه تبدیل PDF به Word را می خواهد. روی OK کلیک کنید. بسته به حجم و پیچیدگی فایل PDF، ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا این فرآیند تکمیل شود.
  • 5. در Word روی File و سپس Save As کلیک کنید.
  • 6. از پنجره Save As برای ذخیره فایل به عنوان صفحه وب (htm، *.html.*) استفاده کنید. توجه داشته باشید که فایل را در کجا ذخیره می کنید، زیرا باید در یک لحظه آن را دوباره پیدا کنید.

تبدیل پی دی اف به اکسل بدون بهم ریختگی

  • 7. اکسل را راه اندازی کنید.
  • 8. روی File و سپس Open کلیک کنید و نسخه صفحه وب سندی را که به تازگی ذخیره کرده اید انتخاب کنید.
  • اکنون PDF باید در اکسل باز شود و آماده ویرایش باشد. می توانید فایل را در اکسل به عنوان یک فایل اکسل برای استفاده بعدی ذخیره کنید.
    • نکته: دیگر نیازی به نسخه صفحه وب PDF که در Word ایجاد کرده اید ندارید، بنابراین می توانید آن فایل (و پوشه مربوط به HTML) را حذف کنید.

مطالعه بیشتر : اضافه کردن سطر و ستون در اکسل

تبدیل پی دی اف به اکسل بدون بهم ریختگی

نحوه تبدیل PDF به اکسل با استفاده از Adobe Acrobat

راه دیگری برای تبدیل PDF به فرمت اکسل وجود دارد که شما می توانید از Adobe Acrobat Pro یا Adobe Acrobat Pro DC استفاده کنید.

1. Adobe Acrobat را راه اندازی کنید و PDF مورد نظر برای تبدیل را باز کنید. برای انجام این کار، روی File کلیک کنید، سپس Open، و به فایل PDF در رایانه خود بروید، یا می توانید فایل را به پنجره Acrobat خود بکشید.

2. در قسمت Tools در سمت راست صفحه، روی Export PDF کلیک کنید. یک PDF را از ادوبی Export صادر کنید.

تبدیل پی دی اف به اکسل بدون بهم ریختگی

3. در پنجره Export PDF، Microsoft Excel Document (*.xlsx) را از منوی کشویی Convert To انتخاب کنید.

4. بر روی Export to Excel کلیک کنید.

5. هنگامی که اکسپورت کامل شد، روی نماد Exported Files در بالای صفحه کلیک کنید و روی فایلی که ایجاد کرده اید کلیک کنید. در کادر محاوره ای Save As، یک مکان را انتخاب کنید و صفحه گسترده جدید را در رایانه خود ذخیره کنید.

مطالعه بیشتر : راست چین و چپ چین در اکسل

تبدیل پی دی اف به اکسل بدون بهم ریختگی

تبدیل پی دی اف به اکسل آنلاین

یکی دیگر از راه هایی که شما میتوانید اقدام به تبدیل pdf به اکسل کنید بهره گیری از روش های آنلاین میباشد. در این راستا سایت های مختلفی راه اندازی شده اند که شما میتواید برای تبدیل پی دی اف به اکسل آنلاین از آن ها کمک بگیرید.

نحوه تبدیل پی دی اف به اکسل آنلاین به این صورت میباشد که شما فایل پی دی اف خود را در سایت اپلود میکنید و در کمتر از چند دقیقه میتوانید خروجی فایل اکسل را دریافت نمایید.

در ادامه به شما نمونه هایی از سایت تبدیل پی دی اف به اکسل را معرفی میکنیم تا بتوانید به راحتی اطلاعات فایل پی دی اف را به فایل اکسل تبدیل کنید.

اگر میخواهید نحوه نوشتن داده های مختلف و مشکلات تایپ در اکسل را یاد بگیرید میتوانید مقاله تایپ در اکسل را مطالعه کنید.

سایت تبدیل پی دی اف به اکسل

شما میتوانید از سایت های مختلف برای تبدیل پی دی اف به اکسل بدون بهم ریختگی استفاده کنید که در این میان سایت های ایرانی و خارجی مختلفی خدمات ارائه میدهند. شما میتوانید از سایت adobe به راحتی فایل پی دی اف خود را آپلود کرده و خروجی اکسل دریافت کنید.

در این راستا سایت های دیگری نیز وجود دارند که شما میتوانید از آن ها برای تبدیل پی دی اف به اکسل آنلاین استفاده کنید مانند www.smallpdf.com و www.ilovepdf.com و www.pdf2go.com . شما میتوانید در انواع سایت تبدیل پی دی اف به اکسل فایل خود را اپلود کرده و بعد از نهایت چند دقیقه فایل اکسل متناظر را دریافت کنید.

 تبدیل پی دی اف به اکسل قابل ویرایش

در صورتی که شما از روش های بالا برای تبدیل پی دی اف به اکسل استفاده کنید میتوانید به راحتی فایل اکسل تان را ویرایش کنید. همچنین در صورتی که از سایت ها برای خروجی اکسل استفاده کنید فایل اکسل شما قابل ویرایش بوده و میتوانید به راحتی داده هایی که در فایل پی دی اف وجود داشت و نمیتوانستید آن ها را ویرایش کنید را به راحتی در فایل اکسل تغییر دهید.

تبدیل پی دی اف به اکسل اندروید

برای تبدیل پی دی اف به اکسل اندروید شما میتوانید مانند روش های گذشته عمل کنید و به راحتی خروجی اکسل از فایل پی دی اف تان دریافت کنید. همچنین میتوانید برای تبدیل پی دی اف به اکسل از برنامه هایی که در این راستا تولید شده اند استفاده کنید. برای دانلود این برنامه ها میتوانید از گوگل پلی بهره بگیرید و به راحتی برنامه مورد نظر را دانلود و نصب کنید.

نرم افزار تبدیل پی دی اف به اکسل

در صورتی که از هیچکدام از روش های تبدیل پی دی اف به اکسل برای این منظور استفاده نکردید و یا به هر دلیلی به نتیجه نرسیدید میتوانید از انواع نرم افزار تبدیل پی دی اف به اکسل استفاده کنید. در این راستا نرم افزار های مختلفی ارائه شده اند که میتوانید به راحتی فایل پی دی اف را ورودی به این برنامه ها دهید و خروجی فایل اکسل دریافت کنید.

از نمونه این نرم افزار ها میتوان به PDFelement، TalkHelper PDF Converter، Adobe Acrobat Pro DC و Able2extract Professional اشاره کرد.

اگر میخواهید ساخت جدول در اکسل را یاد بگیرید و به راحتی داده های خود را در اکسل مدیریت کنید میتوانید مقاله ساخت جدول در اکسل را مطالعه کنید.

جمعبندی

در این مقاله صفر تا صد تبدیل پی دی اف به اکسل را به روش های مختلف به شما آموزش دادیم و سایت های تبدیل پی دی اف به اکسل آنلاین را به شما معرفی کردیم تا بتوانید به راحتی تبدیل pdf به اکسل را انجام دهید. اگر سوالی در مورد تبدیل پی دی اف به اکسل بدون بهم ریختگی دارید میتوانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا اساتید ما در این حوزه سوالات شما را پاسخ دهند.

سوالات متداول

نحوه تبدیل پی دی اف به اکسل بدون بهم ریختگی چگونه است؟

روش های مختلفی برای تبدیل فایل پی دی اف به اکسل وجود دارد و شما میتوانید با استفاده از روش های گفته شده در مقاله تبدیل سریع پی دی اف به اکسل را انجام دهید.

بهترین سایت تبدیل پی دی اف به اکسل چیست؟

سایت های مختلفی برای تبدیل پی دی اف به اکسل آنلاین وجود دارد که در مقاله معرفی شده اند اما شما میتوانید با استفاده از سایت ادوبی به راحتی تبدیل سریع پی دی اف به اکسل را انجام دهید. سایر سایت های معتبر برای تبدیل پی دیی اف به اکسل آنلاین در مقاله معرفی شده اند.

مقالات مرتبط

سرچ در اکسل

محاسبه درصد در اکسل

اضافه کردن سطر و ستون در اکسل

افزایش سرعت اینترنت کامپیوتر

کاهش حجم پاورپوینت

قرار دادن ویدیو در پاورپوینت

قفل کردن اکسل

تابع choose در اکسل

تبدیل عدد به حروف در اکسل

تبدیل تاریخ شمسی به میلادی در اکسل

تبدیل پاورپوینت به پی دی اف

لیست دوره های فنی حرفه ای تهران

بالا نیامدن ویندوز 10

شورت کات چیست

فعال کردن کیبورد مجازی ویندوز

فارسی ساز ویندوز 10

مدرک فنی حرفه ای

آزمون آنلاین فنی حرفه ای

تبدیل پاورپوینت به فیلم

پاورپوینت چیست

نحوه کرک کردن نرم افزار

کمبو لیست چیست؟

مبانی کامپیوتر چیست - مبانی کامپیوتر icdl

مشکل نصب نشدن گیم لوپ

تفاوت کابل vga با hdmi و dvi

رفع مشکل قفل شدن ورد

نحوه اتصال موس وایرلس بدون دانگل

آزمون آنلاین icdl

icdl چیست و کاربرد های مدرک icdl

تایپر چیست و تایپر یعنی چه و چگونه تایپر شویم؟

آموزش ساخت جدول در اکسل - Table در اکسل

رسم نمودار در ورد - درج و ایجاد تغییرات در انواع نمودار های ورد

نیم فاصله چیست - درج نیم فاصله در ورد

ذخیره خودکار در ورد - auto save در word

رفع مشکل به هم ریختگی متن در ورد - فارسی و انگلیسی

آموزش تبدیل فایل ورد به پی دی اف - تبدیل word به pdf

چرخش متن در ورد - عمودی کردن نوشته در ورد

سربرگ در ورد (Header) تنضیمات و تغییر هدر در ورد

هایپرلینک در ورد (Hyperlink) + بوک مارک در ورد

درج علامت تیک در ورد - چک باکس در ورد

جستجو متن در ورد | replace و find در ورد | سرچ در ورد

فاصله خطوط در ورد word

ساده ترین روش فارسی کردن شماره صفحات در ورد

افزودن کادر و حاشیه در ورد و نحوه حذف آن

آموزش درج واترمارک در ورد + حذف + فیلم آموزش

آموزش حذف صفحات در ورد + پاک کردن صفحه خالی و اضافی

چگونه فایل ورد را ذخیره کنیم - ذخیره فایل ورد به دیگر نسخه ها - ذخیره اتوماتیک در ورد

چگونه در اکسل بنویسیم - آموزش تایپ فارسی در اکسل + فیلم

زبان html چیست

حذف داده های تکراری در اکسل

سرچ در اکسل

میانگین گرفتن در اکسل

محاسبه درصد در اکسل

فریز کردن در اکسل

جمع در اکسل

راست چین و چپ چین در اکسل

اضافه کردن سطر و ستون در اکسل

آزمون آنلاین اکسل

آموزش ساخت جدول در اکسل - Table در اکسل

چگونه در اکسل بنویسیم - آموزش تایپ فارسی در اکسل + فیلم

نرم افزار اکسل چیست