سلام دوستان در این آموزش می خوایم روش های مختلفی رو برای فارسی نوشتن شماره ها در ورد برای شما عنوان کنیم. همچنین باید بدانید آموزش فارسي كردن شماره صفحه در ورد قابل تعمیم به تمامی نسخه های ورد از 2003 تا 2019 می باشد. یعنی فرقی نمی کند که شما از چه نسخه نرم افزار ورد استفاده میکنید. این آموزش روی همه کار ساز هست.


نکته: قبل از مشاهده آموزش، شما می توانید با مشاهده بسته آموزش کامل ورد به حرفه ای ترین مباحث ورد و نکات آن مسلط شوید.


چگونه شماره صفحات در ورد را فارسی کنیم

خب ساده ترین روش فارسی کاردن شماره صفحات در ورد اینه که از یک فونت فارسی که شماره های فارسی رو پشتیبانی که استفاده کنید. بله فونت نوشته رو تغییر بدین. مجموعه فونت های B یا ایران سنس دارای فونت هایی می باشند که از شماره های فارسی پشتیبانی می کنند. شما می توانید از فونت زیبایی زیر را از این لینک دانلود نمایید و آن را به راحتی با دوبار کلیک کردن نصب کنید و از این فونت برای فارسی کردن شماره های فایل ورد استفاده نمایید. اما اگر شما این فونت هارو ندارید یا به هر دلیلی این فونت ها کارساز نیستن می توانید روش زیر رو برای فارسی سازی شماره های ورد استفاده نمایید.

آموزش فارسی کردن اعداد در ورد

 


نکته: قبل از مشاهده ادامه آموزش، شما می توانید با مشاهده بسته آموزش کامل اکسل به حرفه ای ترین مباحث ورد و نکات آن مسلط شوید.


نحوه نوشتن شماره صفحه فارسی در ورد

برای فارسی کردن شماره صفحات در ورد می توانید مراحل زیر را طی نمایید. علاوه بر آن به تصاویر زیر نیز دقت نمایید.

ابتدا روی گزینه file در بالا و سمت چپ فایل ورد کلید نماید.

آموزش فارسی کردن شماره صفحات در ورد

در منوی ظاهر شده گزینه options را بزنید.

فارسی کردن شماره ها در ورد

همچنین بخوانید: آموزش درج واترمارک در ورد

سپس در پنجره باز شده از منوی سمت چپ روی گزینه Advance کلیک نمایید و در صفحه ای که باز می شود از گزینه لیستی Numeral را روی حالت Context قرار دهید.

 فارسی کردن شماره صفحات در ورد

 


مشاهده کامل ترین آموزش پاورپوینت در لینک زیر


و سپس روی گزینه OK کلید نمایید.

البته باید بدانید باز هم ممکن است شماره های فایل ورد شما فارسی نشوند و شما باید از روش اول یعنی همان فونتی که شماره های فارسی را پشتیبانی کند استفاده نمایید.

چگونه شماره گذاری صفحات در ورد را فارسی کنیم:

ممکن است شما بخواهید شماره های قرار گرفته در سربرگ یا در فوتر فایل ورد را مانن شماره های صفحه بندی فارسی نمایید. برای این کار پس از فعال کردن شماره صفحات در ورد باید دوباره در قسمت بالایی یکی از صفحات ورد برای ویرایش سربرگ و یا دوبار در قسمت پایینی یکی از صفحات ورد برای پابرگ مانند تصویر کلیک نمایید تا به حال انتخاب در بیایند.

سپس شما می توانید با فشردن کلید های ترکیبی Ctrl + Shift علاوه بر تغییر دادن شماره آن به شماره های فارسی جهت آن را نیز تغییر دهید.

همچنین بخوانید: چگونه در اکسل فارسی تایپ کنیم

 فارسی کردن شماره صفحات در ورد

شما همچنین می توانید برای ایجاد تنظیمات بیشتر اقدام به سلکت کردن شماره نمایید تا به رنگ آبی در بیاید سپس یک کلید راست نمایید و گزینه Font کلیک نمایید تا بتوانید تنظیماتی همچون تغییر فونت و وزن فونت و سایز و رنگ و همچنین دیگر تنظیمات دلخواه را برای آن پیاده سازی نمایید.

اگر میخواهید میزان توانایی و مهارت خود را در کار با نرم افزار ورد بسنجید و برای آزمون فنی و حرفه ای ورد آماده شوید و با دریافت مدرک فنی و حرفه ای وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنید با انجام آزمون آنلاین ورد میتوانید شانس قبولی خود را در این آزمون ها بالاتر ببرید و به منبع نمونه سوالات با جواب دسترسی پیدا کنید.

تبدیل شماره صفحه فارسی به انگلیسی در ورد

یکی از روش هایی که می‌توانید برای تبدیل شماره صفحه فارسی در ورد 2021 به انگلیسی از آن استفاده کنید روش تعبیه شماره صفحات می‌باشد. برای این کار شما می توانید در بخش پایین یا بالای صفحه فایل خود در ورد دو بار کلیک راست کنید‌.

سپس مشاهده خواهید کرد که منوی طراحی یا Design Menu برای شما باز می شود که می توانید برای شماره صفحات از آن استفاده کنید‌.

شما با کلیک روی تب Insert در نوار بالای صفحه ریبانی را مشاهده خواهید کرد که می توانید شماره صفحات را به انگلیسی وارد کنید.

در این مرحله گزینه Page Number را انتخاب کنید تا گزینه های متفاوت را به شما نمایش دهد. با گزینه هایی که پیش رویتان قرار گرفته می‌توانید انتخاب کنید که شماره در بالای صفحه، پایین صفحه و هر کجای دیگر قرار بگیرد.

در مرحله بعد برای شماره های صفحات شکل و شمایل مورد نظرتان را انتخاب کنید تا به صورت خودکار فرایند شماره زدن انجام شود. زمانی که محل شماره صفحات را انتخاب کردید، نرم افزار ورد به صورت خودکار به تمام صفحات موجود اعداد را اضافه می‌کند.

به این نکته دقت داشته باشید که شاید این مراحل در نسخه های مختلف نرم افزار ورد کمی متفاوت باشد بنابراین ممکن است محل قرارگیری دکمه ها کمی تغییر کند اما در هر صورت شما با دو بار کلیک راست روی بخش بالایی یا پایین صفحات می توانید منوی Page Number را مشاهده کرده و مراحل بالا را طی‌کنید و ببینید که به راحتی می توان شماره صفحه فارسی در ورد را به انگلیسی تبدیل کرد.

اگر میخواهید در کنار کار با نرم افزار ورد کار با سایر نرم افزار های کاربردی آفیس را یاد بگیرید و با دریافت مدرک فنی حرفه ای وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنید حتما به صفحه آموزش icdl مراجعه کنید و اطلاعات لازم را در مورد دوره های مجازی و حضوری ما کسب نمایید.

شماره صفحه فارسی در ورد مک

فارسي كردن شماره صفحه در word یکی از چالش هایی است که اکثر کاربران با آن مواجه هستند. در اکثر اوقات زمانی که اعداد را تایپ می کنید با این وجود که فونت آن را تغییر می دهیم باز هم شماره صفحه فارسی در ورد مک به صورت انگلیسی تایپ می شود و سوالی که پیش می آید این است که چگونه شماره صفحه در ورد را فارسی کنیم؟

یکی از ساده ترین روش ها برای فارسی کردن شماره صفحه در ورد این است که در منوی Insert گزینه Page Numbering را انتخاب کرده و شماره صفحه را فعال می‌کنیم. روی شماره صفحه ایجاد شده دو بار کلیک می کنید و قسمت Footer را فعال می‌کنید‌.

روی کادری که روی شماره صفحه قرار گرفته کلیک کنید و سپس دکمه کنترل شیفت سمت راست کیبورد را فشار دهید.

یکی از نکات مهم دیگری که باید در شماره صفحه فارسی در ورد 2020 به آن توجه داشته باشید این است که زمانی که فایل ورد شما همه عددها را به صورت انگلیسی نمایش می دهد می توانید با کلید روی تب File قسمت Word Option را انتخاب کنید.

سپس روی گزینه Advanced کلیک کنید و بعد از آن Show Document Content را پیدا کنید.

بعد از پیدا کردن گزینه Numeral مقدار آن را به context تغییر دهید.

بعد از انجام این مراحل مشاهده خواهید کرد فارسي كردن شماره صفحه در word 2007 به چه ضورت است و در آخر تمام اعدادی که بصورت فارسی تایپ شده بودند به انگلیسی تغییر خواهند کرد.

اگر قصد دارید صفر تا صد کار با ورد را توسط بهترین اساتید در این زمینه به صورت انلاین یاد بگیرید و با دریافت مدرک فنی و حرفه ای وارد بازار کار شوید به آموزشگاه مجازی تله تیچرز مراجعه کنید.

شماره گذاری صفحات در ورد 2019 و 2007 و 2020

همانطور که می دانید شماره گذاری صفحات در ورد به فارسی یکی از مواردی است که در نگارش مقالات طولانی بسیار مهم و پر کاربرد است.

برای انجام این کار در قدم اول باید تب Insert را انتخاب کرده و در بخش Header and Footer گزینه Page Number را انتخاب کنید.

اکنون منوی جدیدی به شما نشان داده می شود که می توانید جایگاه شماره گذاری صفحات در ورد را مشخص کنید. جایگاه های موجود عبارتند از :

  • Top of Page : این گزینه لیستی از جایگاه های مختلف شماره گذاری که می تواند در هدر صفحات قرار بگیرد به شما نمایش می دهد.
  • Bottom of Page: این گزینه لیستی از جایگاه های مختلف شماره گذاری که می‌تواند در فوتر صفحات قرار بگیرد به شما نمایش داده می دهد.
  • Page Margins: با این گزینه می توانید شماره گذاری را در حاشیه صفحه قرار دهید و جایگاه مورد نظر را تعیین کنید.
  • Current Position: با این گزینه می توانید نمونه های تعریف شده برای شماره گذاری صفحات را در کرد با فرمت دلخواه مشاهده کنید.

 شماره گذاری صفحات در ورد 2019 و 2007 و 2020

پس از انجام مراحل بالا و انتخاب جایگاه موردنظر شماره گذاری در صفحه تمام صفحات شما حتی مقدمه شماره گذاری‌ می شود اما شاید این سوال را از خودتان بپرسید که چگونه می‌توانیم شماره گذاری را برای صفحه مقدمه حذف کنیم؟

برای انجام این کار شما می توانید در همان صفحه ای که قصد دارید شماره گذاری انجام شود کلیک کنید سپس گزینه Layout را انتخاب کنید بعد از آن از طریق بخش Page Setup روی گزینه Breaks کلیک کنید.

حال از بین گزینه های مختلفی که به شما نمایش داده می‌شود گزینه Next Page را انتخاب کنید.

زمانی‌که در کنار کلمه فوتر عبارت Section  قرار گرفته باشد، به این معناست که تقسیم بندی صفحات به درستی انجام شده است.

حالا نوبت آن است که دوباره در قسمت Insert گزینه Page Number را انتخاب کنید و از بین گزینه هایی که مشاهده می کنید گزینه Format Page Number را انتخاب کنید.

در این مرحله باکسی شبیه به پاپاپ به شما نمایش داده می شود که می توانید فرمت و نوع شماره گذاری را انتخاب کنید.

در قدم بعد باید گزینه Start at را انتخاب کرده و شماره صفحه ای که می‌خواهید در صفحه اول نمایش داده شود را وارد کرده و دکمه ok را بزنید. در آخر مشاهده خواهید کرد که شماره صفحه فارسی در ورد از صفحه دلخواه در صفحات به درستی انجام شده است.

 

شماره گذاری صفحات در ورد 2019 و 2007 و 2020

سوالات متداول

چگونه باید شماره گذاری صفحات در ورد 2019 را از صفحه دوم انجام دهیم؟

برای انجام این کار شما ابتدا باید در قسمت Insert وارد بخش Header and Footer شوید و گزینه Page Number را انتخاب کنید. با اینکار منوی جدیدی به شما نمایش داده می شود که می توانید جایگاه شماره گذاری در صفحات را تعیین کنید. سپس با انجام دادن مراحلی که در مقاله به طور کامل توضیح داده ایم می توانید شماره گذاری صفحات را به دلخواه انجام دهید.

نحوه فارسی كردن شماره صفحه در ورد 2013 به چه صورت است؟

یکی از روش هایی که برای این کار می‌توانید استفاه کنید استفاده از روش تعبیه شماره صفحات می‌باشد که به طور کامل در مقاله توضیح داده ایم. با استفاده از این روش می‌توانید به راحتی شماره صفحات را از فارسی به انگلیسی تغییر دهید.

مقالات مرتبط

آزمون آنلاین ورد

رفع مشکل قفل شدن ورد

رسم نمودار در ورد - درج و ایجاد تغییرات در انواع نمودار های ورد

نیم فاصله چیست - درج نیم فاصله در ورد

ذخیره خودکار در ورد - auto save در word

رفع مشکل به هم ریختگی متن در ورد - فارسی و انگلیسی

آموزش تبدیل فایل ورد به پی دی اف - تبدیل word به pdf

چرخش متن در ورد - عمودی کردن نوشته در ورد

سربرگ در ورد (Header) تنضیمات و تغییر هدر در ورد

هایپرلینک در ورد (Hyperlink) + بوک مارک در ورد

درج علامت تیک در ورد - چک باکس در ورد

جستجو متن در ورد | replace و find در ورد | سرچ در ورد

فاصله خطوط در ورد word

افزودن کادر و حاشیه در ورد و نحوه حذف آن

آموزش درج واترمارک در ورد + حذف + فیلم آموزش

آموزش حذف صفحات در ورد + پاک کردن صفحه خالی و اضافی

چگونه فایل ورد را ذخیره کنیم - ذخیره فایل ورد به دیگر نسخه ها - ذخیره اتوماتیک در ورد

نرم افزار ورد چیست

سرچ در اکسل

محاسبه درصد در اکسل

تبدیل پی دی اف به اکسل

اضافه کردن سطر و ستون در اکسل

افزایش سرعت اینترنت کامپیوتر

کاهش حجم پاورپوینت

قرار دادن ویدیو در پاورپوینت

قفل کردن اکسل

تابع choose در اکسل

تبدیل عدد به حروف در اکسل

تبدیل تاریخ شمسی به میلادی در اکسل

تبدیل پاورپوینت به پی دی اف

لیست دوره های فنی حرفه ای تهران

بالا نیامدن ویندوز 10

شورت کات چیست

فعال کردن کیبورد مجازی ویندوز

فارسی ساز ویندوز 10

مدرک فنی حرفه ای

آزمون آنلاین فنی حرفه ای

تبدیل پاورپوینت به فیلم

پاورپوینت چیست

نحوه کرک کردن نرم افزار

کمبو لیست چیست؟

مبانی کامپیوتر چیست - مبانی کامپیوتر icdl

مشکل نصب نشدن گیم لوپ

تفاوت کابل vga با hdmi و dvi

رفع مشکل قفل شدن ورد

نحوه اتصال موس وایرلس بدون دانگل

آزمون آنلاین icdl

icdl چیست و کاربرد های مدرک icdl

تایپر چیست و تایپر یعنی چه و چگونه تایپر شویم؟

آموزش ساخت جدول در اکسل - Table در اکسل

رسم نمودار در ورد - درج و ایجاد تغییرات در انواع نمودار های ورد

نیم فاصله چیست - درج نیم فاصله در ورد

ذخیره خودکار در ورد - auto save در word

رفع مشکل به هم ریختگی متن در ورد - فارسی و انگلیسی

آموزش تبدیل فایل ورد به پی دی اف - تبدیل word به pdf

چرخش متن در ورد - عمودی کردن نوشته در ورد

سربرگ در ورد (Header) تنضیمات و تغییر هدر در ورد

هایپرلینک در ورد (Hyperlink) + بوک مارک در ورد

درج علامت تیک در ورد - چک باکس در ورد

جستجو متن در ورد | replace و find در ورد | سرچ در ورد

فاصله خطوط در ورد word

افزودن کادر و حاشیه در ورد و نحوه حذف آن

آموزش درج واترمارک در ورد + حذف + فیلم آموزش

آموزش حذف صفحات در ورد + پاک کردن صفحه خالی و اضافی

چگونه فایل ورد را ذخیره کنیم - ذخیره فایل ورد به دیگر نسخه ها - ذخیره اتوماتیک در ورد

چگونه در اکسل بنویسیم - آموزش تایپ فارسی در اکسل + فیلم

زبان html چیست