یکی از نرم افزار هایی که برای ورود به بازار کار و کسب درآمد جز ملزومات به شمار میرود نرم افزار ورد است. در ین مقاله میخواهیم به شما توضیح دهیم نرم افزار ورد چیست و چه کاربردی دارد و انواع خروجی نرم افزار ورد چیست. با ما همراه باشید تا با ویژگی های ورد بیشتر آشنا شوید.

نرم افزار word چیست

نرم افزار ورد Ms word یا به عبارتی microsoft office word یکی از مجموعه نرم افزارهای شرکت مایکروسافت آفیس می باشد، که یک نرم افزار واژه پرداز (تایپ متن) بسیار قدرتمند برای تایپ و ویرایش و طراحی متون استفاده می شود، اما اگر بخواهیم تعریف این نرم‌افزار را به صورت لغوی بررسی کنیم ورد در زبان انگلیسی به معنای کلمه است.

انتخاب این کلمه به عنوان نام برای این نرم‌افزار بی ‌مناسبت نیست چرا که تمام ساختار این نرم‌افزار با کلمات و ویرایش کلمات درگیر است به همین دلیل است که این نرم‌افزار نرم‌افزار واژه پرداز ورد می گویند که البته از دیگر قابلیت های این نرم افزار می توان به درج کردن جداول وارد کردن تصاویر و شکل های مختلف اشاره کرد.

از جمله موارد جالب در خصوص نرم افزار ورد می توان به ذخیره آن به صورت صفحات وب HTML و همچنین خروجی گرفتن آن به صورت PDF نیز اشاره کرد.

در تعریف ورد به زبان ساده میتوان گفت Microsoft Word به شما امکان می دهد اسناد، گزارش ها، نامه ها و رزومه با کیفیت حرفه ای ایجاد کنید. برخلاف یک ویرایشگر متن ساده، Microsoft Word دارای ویژگی هایی از جمله بررسی املا، بررسی دستور زبان، قالب بندی متن و فونت، پشتیبانی از HTML، پشتیبانی از تصویر، طرح بندی پیشرفته صفحه و موارد دیگر است.

 آموزشگاه آنلاین تله تیچرز فیلم آموزش نرم افزار ورد از صفر تا صد را برای شما عزیزان فراهم کرده است. شما میتوانید با مشاهده این فیلم های آموزشی به صورت رایگان صفر تا صد کار با نرم افزار ورد را یاد بگیرید و به سرعت وارد بازار کار شده و کسب درآمد کند.

تاریخچه نرم افزار ورد چیست

در مورد تاریخچه نرم افزار ورد می توان گفت که این نرم افزار برای اولین بار با نام مالتی تولز ورد در سال ۱۹۸۳ ی سیستمهای زنیکس و آی‌بی‌ام منتشر شد که البته در آن مقطع در نرم افزار ورد قابلیت اجرا در محیط سیستم عامل DOS را داشت.(یک سیستم عامل قبل از انتشار ویندوز)

در سال ۱۹۸۴ با روی کار آمدن شرکت مایکروسافت آفیس نرم افزار واژه پرداز ورد برای کامپیوتر اپل و سیستم عامل مکینتاش منتشر شد و بعد ها با منتشر شدن نسخه های مختلف سیستم عامل ویندوز نسخه های جدیدتر نرم افزار ورد هم به بازار عرضه شد و با توجه به نیاز مبرم اداره جات و کاربران مختلف به این این نرم افزار و قدرتمند، شرکت مایکروسافت آفیس همیشه در تلاش بوده است که با منتشر کردن جدیدترین نسخه های نرم افزار ورد بتواند نیازهای کاربران خود را برطرف کرده و با انتشار نسخه های جدید این نرم‌افزار را به صورت کاربر پسند به کاربران ارائه دهد.

اگر میخواهید نرم افزار ورد را همراه با سایر نرم افزار های پرکاربرد که موفقیت شما را برای ورود به بازار کار و کسب درآمد تضمین کند یاد بگیرید پیشنهاد ما به شما یادگیری مهارت های هفتگانه icdl است. شما با شرکت در کلاس های آنلاین و حضوری icdl میتوانید ورد، پاورپوینت (مطالعه بیشتر : پاورپوینت چیست)، اکسل، اکسس، اینترنت، ویندوز و مبانی کامپیوتر را از مقدماتی تا پیشرفته یاد بگیرید.

نکات مهم در نرم افزار word

شاید جالب باشد بدانید که نرم افزار ورد آنقدر پیشرفته است که حتی می توان با زبان برنامه نویسی ویژال بیسیک اقدام به افزودن یکسری کار قابلیت های جدید و یا اتوماتیک کردن برخی از کارها داخل این نرم افزار نمود که به آن ماکرو نویسی ورد می گویند.

همچنین شرکت مایکروسافت توانسته قابلیت های جالب دیگری را مانند ارتباط و پروژه مشترک میان نرم افزار هایش ایجاد کند.

از مهم ترین نکاتی که در یادگیری نرم افزار ورد باید به آن توجه داشته باشید این است که شما می توانید از طریق فیلم های آموزشی موثر بتوانید به نرم افزار ورد مسلط شوید که آموزشگاه آنلاین تل تیچرز با کمک بهترین اساتید فیلم آموزش نرم افزار ورد ۲۰۱۶ را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد که شما عزیزان می توانید برای خرید این دوره به محصولات فروشگاه آنلاین تله تیچرز مراجعه نمایید.

اگر میخواهید یادگیری نرم افزار ورد را در دوره های آموزشی icdl تکمیل کنید و به صورت حرفه ای این نرم افزار را یاد بگیرید پیشنهاد ما به شما مراجعه به صفحه آزمون آنلاین icdl رایگان و سنجش میزان تسلط تان به مباحث میباشد. با مراجعه به این صفحه و شرکت در آزمون میتوانید متوجه شوید تا چه میزان به نکات تسلط دارید و آماده شرکت در آزمون فنی و حرفه ای هستید.

امکانات نرم افزار ورد

در قسمت های قبلی با نرم افزار ورد آشنا شده حالا می خواهیم به سراغ امکانات نرم افزار ورد برویم.

همان طور که در قسمت قبلی هم اشاره شد مهمترین ویژگی این نرم‌افزار این است که این نرم افزار این نرم افزار قدرتمند برای تایپ و ویرایش متون استفاده می شود اما از دیگر قابلیت های این نرم افزار می توان به امکان ذخیره سازی فایل های متنی به صورت PDF و سایر فایل های مرتبط متنی مثل Text و HTML اشاره کرد.

همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های این نرم‌افزار این است که شما می توانید اسنادی را که در نرم افزار ورد منتشر می کنید را برای دوستان خود ایمیل کرده و یا در صفحات وبلاگ شخصی وب سایت منتشر نمایید و علاوه بر قابلیت تایپ و ویرایش من امکان اضافه کردن تصاویر جداول و اشکال مختلف نیز به سادگی امکان پذیر است و در آخر هم شما می توانید برای ویرایش متن خود از فونت های مختلف رنگ ها و سایز های مختلف و دیگر امکانات استفاده نمایید به عنوان مثال مثلاً می توانید متن خود را به صورت سه بعدی و با یک فونت و طراحی زیبا منتشر کنید.

دیگر امکانات ورد عبارتند از:

Home

این ویژگی MS word دارای گزینه هایی مانند رنگ فونت، اندازه فونت، سبک فونت، تراز، لیست ها، فاصله بین خطوط و غیره است.

Insert

می توانید جداول، اشکال، تصاویر، نمودارها، سربرگ، پاورقی، شماره صفحه و غیره را در سند وارد کنید. این ویژگی های MS word در دسته "درج" موجود است.

Design

با استفاده از ویژگی های MS word می توانید الگو یا طرحی را در زیر برگه Design که می خواهید سند شما در آن باشد ایجاد یا انتخاب کنید. علاوه بر این، انتخاب یک تب مناسب ظاهر سند شما را در MS Word بهبود می بخشد.

Page Layout

این امکانات MS در زبانه صفحه‌بندی دارای گزینه‌هایی مانند حاشیه، جهت، ستون، خطوط، تورفتگی، فاصله و غیره است.

References

این تب مفیدترین ویژگی MS word برای کسانی است که در حال ایجاد پایان نامه یا نوشتن کتاب یا اسناد طولانی هستند. گزینه هایی مانند استناد، پاورقی، فهرست مطالب، عنوان، کتابشناسی و غیره در این برگه وجود دارد.

Review

بررسی املا، دستور زبان، اصطلاحنامه، تعداد کلمات، زبان، ترجمه، نظرات و غیره، همه چیز در برگه بررسی قابل پیگیری است. علاوه بر این، برای کسانی که اسناد خود را در مایکروسافت ورد بررسی می کنند، مفید است.

اگر میخواهید نرم افزار پرکاربرد پاورپوینت را حرفه ای یاد بگیرید و با یادگیری این نرم افزار به سرعت وارد بازار کار شده و کسب درآمد کند حتما به صفحه زیر مراجعه کنید و با مشاهده فیلم های آموزشی رایگان مهارت های خود را تقویت کنید.

ترفند های ورد ۲۰۱۶

در مقاله نرم افزار ورد چیست ما قصد داریم یکسری از ترفندهای جالب ورد ۲۰۱۶ را به شما آموزش دهیم تا شما با قابلیت ها و امکانات بیشتر نرم افزار ورد آشنا شوید.

یکی از ترفندهای جالب به نرم افزار ورد ۲۰۱۶ غیر فعال کردن صفحه آغازین می باشد این صفحه که برای برخی از کاربران ممکن است کمی آزار دهنده باشد شما می توانید از طریق زبانه File گزینه option و وارد بخش General شوید و گزینه Show the start screen when this application starts را انتخاب نمایید. 

همچنین یکی دیگر از این ترفند های جذاب میتوان به انتخاب بین راهنمای آنلاین و آفلاین در نرم افزار ورد اشاره کرد هر زمانی که از ورد کمک بخواهید نرم افزار می‌کند که به دنبال راهنمای آنلاین هستید حال اگر به اینترنت متصل نیستید یا ارتباطتان کند است این قضیه می تواند شما را با مشکل مواجه کنند که راهنمای آنلاین بسیار کاملاً راهنمای آفلاین است با این حال به سادگی می‌توانید به نرم‌افزار بفهمانید که راهنمای آفلاین را به شما نمایش دهد ابتدا کلید F1 را بزنید تا صفحه راهنما ظاهر شود سپس از طریق لیست موجود در کنار Word Help گزینه Word Help from computer را انتخاب نمایید.

اگر میخواهید بیشتر با تکنیک های کار با نرم افزار ورد آشنا شوید و معلومات خود را در مورد این نرم افزار بسنجید و با نمونه سوالات فنی و حرفه ای نرم افزار ورد آشنا شوید وارد صفحه زیر شوید و نمونه سوالات را دریافت کنید.

نرم افزار آفیس شامل چیست

نرم افزار آفیس شامل برنامه هایی است که در بیشتر رایانه های جهان وجود دارد نرم‌افزارها برای اموری مانند تایپ کردن ایجاد و ویرایش اسناد انواع محاسبات ریاضی ارائه و سخنرانی مدیریت پایگاه داده و غیره استفاده می شود.

به عبارت دیگر مایکروسافت آفیس بسته نرم افزاری کاربردی است که تمام سیستم‌های کامپیوتری و احداث سیستم عامل های گوشی همراه را تسخیر کرده است، هر برنامه مایکروسافت آفیس در راستای یک هدف منحصر به فرد و ارائه خدمات خاص به کاربران به وجود آمده است که ما هم در مقاله نرم افزار ورد چیست که یکی از نرم‌افزارهای مجموعه نرم افزار آفیس محسوب می شود.

از نرم افزارهای قدرتمند و پرطرفدار آفیس است را به شما معرفی کردیم، از دیگر نرم‌افزارهای شرکت آفیس می‌توان به نرم افزار اکسل نرم افزار بانک اطلاعاتی اکسس نرم افزار ارائه مطلب پاورپوینت اشاره کرد.

کاربرد ورد چیست

نرم افزار ورد از نرم افزار هایی است که با یادگیری آن میتوانید به عنوان یک نیروی کار در بخش اداری استخدام شوید و از این راه کسب درامد داشته باشید.

تسلط به نرم افزار ورد میتواند موفقیت شما را در سمت شغلی تان تضمین کند و اگر شما برای آموزش ورد از آموزشگاه های معتبر بهره گرفته باشید با داشتن مدرک معتبر میتوانید موقعیت شغلی بهتری نیز داشته باشید.

سوالی که ممکن است ذهن شما را به خود درگیر کرده باشد این است که کاربرد ورد چیست و چرا باید این نرم افزار را یاد بگیریم؟

کاربر های نرم افزار ورد عبارتند از:

  • تغییر رنگ و فونت متن
  • قالب بندی صفحه ایجاد شده به صورت سفارشی سازی شده
  • امکان ذخیره سازی خروجی ورد به فرمت های مختلف
  • امکان اشتراک گذاری خروجی ورد 
  • ویرایش فایل نهایی ورد در زمان و مختلف
  • امکان لینک دهی به صفحات وب در متن ورد
  • امکان درج جدول و نمودار و تصویر و فیلم در متن ایجاد شده
  • اضافه کردن هدر و پاورقی در صفحه متنی ایجاد شده
  • درست کردن لیست 
  • درست کردن فهرست داینامیک
  • امکان استفاده از قالب ها و تم های مختلف
  • اضافه کردن شماره صفحه و تاریخ در صفحات ایجاد شده
  • تایپ فرمول های ریاضی
  • امکان ترجمه متون به زبان های مختلف
  • و ...

اگر میخواهید میزان توانایی و مهارت خود را در کار با نرم افزار ورد بسنجید و برای آزمون فنی و حرفه ای ورد آماده شوید و با دریافت مدرک فنی و حرفه ای وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنید با انجام آزمون آنلاین ورد میتوانید شانس قبولی خود را در این آزمون ها بالاتر ببرید و به منبع نمونه سوالات با جواب دسترسی پیدا کنید.

بازار کار ورد

تا اینجای مقاله متوجه شدید ورد چیست و چه کاربردی دارد اما مسئله مهمتر این است که بازار کار ورد در ایران چگونه است و با یادگیری کار با این نرم افزار آیا میتوان درآمد قابل توجهی کسب کرد؟

در واقع همان طور که گفته شد نرم افزار ورد یکی از مهارت هایی است که در دوره های آموزش icdl تدریس میشود و شما با یادگیری ۷ مهارتی که در این دوره های آموزشی تدریس میشود و دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای میتوانید به راحتی جذب بازار کار شده و کسب درآمد کنید.

مطالعه بیشتر :  icdl چیست

در  واقع یکی از ملزومات استخدام در کار های اداری تسلط به نرم افزار ورد میباشد و شما باد یادگیری این نرم افزار به صورت صفر تا صد میتوانید اطمینان داشته باشید که مشغل به کار خواهید شد.

ورد یک نرم فزار ساده به نظر میاید اما قابلیت هایی دارد که شاید همه با آن آشنا نباشند و شما با یادگیری مقدماتی تا حرفه ای ورد میتوانید به تمام این قابلیت ها تسلط یابید. تسلط به تمام قابلیت های ورد احتمال استخدام شدن شما را بالا میبرد و شما میتوانید این اطمینان را داشته باشید که از مهارت های یادگرفته خود کسب درآمد داشته باشید.

البته اگر میخواهید فقط نرم افزار ورد را یاد بگیرید باید به تایپ ده انگشتی تسلط یابید و به عنوان یک تایپر باید بتوانید مسئولیت های شغلی تایپر را بپذیرید (مطالعه بیشتر :‌ تایپر چیست ). اما اگر میخواهید در سمت شغلی خود جای پیشرفت داشته باشید بهتر است سایر نرم افزار های کاربردی مانند اکسل و اکسس را نیز یاد بگیرید و سمت شغلی خود را ارتقا ببخشید.

خروجی نرم افزار ورد چیست

یکی از امکانات ورد این بود که شما میتوانستید خروجی های مختلفی از این نرم افزار بگیرید و به این ترتیب پروژه نهایی خود را در فرمت های مختلف داشته باشید. خروجی نرم افزار ورد عبارت است از: 

  • doc, .docm, .docx
  • .dot, .dotm, .dotx
  • .htm, .html
  • .mht, .mhtml
  • .odt
  • .pdf
  • .rtf
  • .txt
  • .wps
  • .xps
  • .xml

شما میتوانید بر اساس کاربرد و نیاز خود بهترین فرمت خروجی را انتخاب کنید. فقط دقت داشته باشید اگر فرمت خروجی خود را pdf انتخاب کنید ممکن است برای ویرایش آن در آینده کمی به مشکل برخورید.

فایل ورد چیست

سوالی که برای کاربران ایجاد میشود این است که فایل ورد چیست و خروجی ورد با چه پسوندی ذخیره میشود. در واقع فایل ورد خروجی شما از برنامه ورد میباشد و به صورت پیش فرض فایل ورد با پسوند docx. ذخیره میشود. 

ورد چیست pdf

در این مقاله به صورت جامع توضیح دادیم معنی ورد چیست و نرم افزار ورد چه کاربردی دارد. اگر میخواهید به تمام مطالب این مقاله دسترسی داشته باشید تا بتوانید بدون محدودیت زمان و مکان و به صورت افلاین نیز از آن استفاده نمایید میتوانید اقدام به دانلود ورد چیست pdf در این سایت نمایید. ما فایل ورد چیست pdf را برای شما عزیزان فراهم کرده ایم و شما میتوانید با دانلود این فایل به تمام مطالب این صفحه دسترسی داشته باشید.

جمعبندی

در این مقاله تلاش کردیم به زبان ساده به شما توضیح دهیم ورد چیست و چه کاربردی دارد و شما را با مزایا و بازار کار این نرم افزار آشنا کردیم. در آینده بنا به درخواست شما عزیزان ورد چیست pdf را برای شما تهیه خواهیم کرد تا بتوانید از این فایل برای تحقیقات و ارائه های خود استفاده کنید. اگر سوالی در مورد اینکه صفحه ورد چیست و ویژگی های ورد و فایل ورد چیست دارید میتوانید در بخش نظرات سوال تان را مطرح کنید تا اساتید ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

همچنین بخوانید: نرم افزار فتوشاپ چیست

سوالات متداول

ورد چیه  و به چه کاری میاد؟

نرم افزار word یا ورد نرم افزاری هست که می تونید در اون متن های خود را در حالت های مختلف یادداشت کنید و بعد ها از اون در مواقع مختلف و به شکل های مختلف استفاده کنید. شما میتوانید با استفاده از نرم افزار ورد قالب متنی دلخواهتان را ایجاد کنید و اسناد متنی خود را سفارشی سازی کنید.

چرا باید ورد رو یاد گرفت ؟

استفاده از این نرم افزار، تقریبا همه جا مرسوم شده و عملا میشه گفت یادگیری اون برای هر فردی لازمه. چراکه تقریبا همه جا از این نرم افزار برای کار های تایپی و متنی خود استفاده می کنند.

مقالات مرتبط

آزمون آنلاین ورد

رفع مشکل قفل شدن ورد

رسم نمودار در ورد - درج و ایجاد تغییرات در انواع نمودار های ورد

نیم فاصله چیست - درج نیم فاصله در ورد

ذخیره خودکار در ورد - auto save در word

رفع مشکل به هم ریختگی متن در ورد - فارسی و انگلیسی

آموزش تبدیل فایل ورد به پی دی اف - تبدیل word به pdf

چرخش متن در ورد - عمودی کردن نوشته در ورد

سربرگ در ورد (Header) تنضیمات و تغییر هدر در ورد

هایپرلینک در ورد (Hyperlink) + بوک مارک در ورد

درج علامت تیک در ورد - چک باکس در ورد

جستجو متن در ورد | replace و find در ورد | سرچ در ورد

فاصله خطوط در ورد word

ساده ترین روش فارسی کردن شماره صفحات در ورد

افزودن کادر و حاشیه در ورد و نحوه حذف آن

آموزش درج واترمارک در ورد + حذف + فیلم آموزش

آموزش حذف صفحات در ورد + پاک کردن صفحه خالی و اضافی

چگونه فایل ورد را ذخیره کنیم - ذخیره فایل ورد به دیگر نسخه ها - ذخیره اتوماتیک در ورد