خیلی از نرم افزار های کاربردی عمومآ دارای فیلتر پولی می باشند. به این صورت که ماهیانه یا سالیانه برای استفاده از نرم افزار باید پولی را به شرکت سازنده پرداخت کنید. Crack در لغت معانی مختلفی دارد اما بصورت عامیانه در حوزه کرک کردن نرم افزار ها به معنی برداشتن فیلتر پولی نرم افزار ها می‌باشد.

با توجه به اینکه کشور ما تحریم شده؛ نمی توانیم خیلی از برنامه های کاربردی را بصورت قانونی استفاده نماییم و لایسنس برنامه ها را تهیه نماییم مجبور به کرک کردن آن ها هستیم. توجه داشته باشید که اگر شرایط استفاده قانونی از این برنامه ها یا برنامه هایی که توسط مهندسان ایرانی و در کشور خودمان ساخته شده را دارید حتما به صورت قانونی استفاده کنید تا زحمت های مهندسانی که برای ساخت این برنامه ها وقت صرف کرده اند هدر نرود.

با این حال با توجه به این موضوع که ایران از قانون منع کپی رایت پیروی نمی کند (از مزایی در ایران بودن) هیچ مشکلی در استفاده از نرم افزار ها به صورت غیر قانونی نرم افزار ها برای شما پیش نمی آید.

البته من خودم به شخصه به نرم افزار های اوپن سورس و منبع آزاد اعتقاد دارم اما دیگه از اونجایی که دستمون هم در ایران برای پرداخت خیلی از نرم افزار کوتاه هست نمیشه از راه قانونی وارد شد و ناچارا می بایست کرک کرد نرم افزار رو.

کرک(Crack) چیست؟

باید به این موضوع توجه داشته باشید که کرک با هک کردن متفاوت است ولی شاید کمی نزدیک بهم باشند اما کسی که کرک میکند را کرکر می‌گونید نه هکر؛ کرک کردن رد شدن از قفل هایی است که سازنده یک برنامه برای کسب درآمد روی برنامه خود گذاشته است.

به یاد داشته باشید که همه برنامه ها از ابتدا قفل نیستند مثل بعضی از برنامه هایی که محدودیت زمانی استفاده دارند بطور مثال یک ماه شما می توانید از آن ها رایگان استفاده کنید و بعد از یک ماه باید هزینه برای ادامه استفاده کردن را پرداخت کنید، این نوع محدودیت ها را اکثرا باید قبل از استفاده از برنامه کرک کرد.

همچنین بخوانید: کمبولیست چیست

آموزش صفر تا صد کرک کردن نرم افزارها

همانطور که توضیح دادیم محدودیت های برنامه ها برای استفاده متفاوت می‌باشد برخی از آن ها را از ابتدا شروع برنامه باید هزنیه پرداخت کرد و برخی دیگر پس از مدتی استفاده پولی میشوند. نحوه کرک کردن نرم افزار ها مانند محدودیت های مختلفی که داشتند متفاوت می باشد و چند مدل نحوه کرک کردن وجود دارد که در ادامه مقاله کامل آن هارا برای شما توضیح دادیم.

کرک (Crack)

قبل از اینکه آموزش را شروع کنیم بهتراست توضیحی در مورد نرم افزارهای کرک شده ای که از سایت ها دانلود میکنیم و یا سی دی هایی که فایل کرک نیز دارند بدهیم. این نرم افزار ها بطور معمول بصورت فایل زیپ شده مباشند و هنگامی که فایل زیپ را باز میکنید چند فایل را مشاهده می کنید که یکی از آن ها فایل exe و دیگری پوشه Crack می باشد.

همچنین بخوانید: مبانی کامپیوتر چیست

در ابتدا بهتر است ویروس کش و اینترنت خود را خاموش کنید تا احیاناً مشکلی در ادامه کار پیش نیاید. فایل exe را نصب کنید و دقت کنید فایل در کجا نصب می شود چون برای جای گذاری فایل کرک به آدرس فایل اصلی نیاز داریم. در ادامه فایل هایی را که در پوشه کرک هستن را در محل نصب برنامه کپی کنید و حالا برنامه قابل استفاده میباشد.

آموزش کرک کردن نرم افزار با روش keygen

بسیاری از برنامه توسط یک کد که شرکت سازنده به شما می دهد باز می شوند. این کد ها ممکن تنها یک بار یا تنها روی یک کامپیوتر قابل اجرا باشند. برای کرک کردن این نرم افزار ها باید از روش keygen استفاده کنیم. در ابتدا باید اینترنت خود را قطع کنیم و فایل نصبی را نصب کنیم و در ادامه فایل keygen را انتخاب میکنیم و روی قسمت generate کلیک می کنیم تا کد به ما بدهد.

این کد را در قسمتی که نرم افزار می‌خواد میزنیم و از برنامه استفاده میکنیم. شاید قبل از کد گرفتن نرم افزار از شما اطلاعاتی مانند نام یا ایمیل را بخواهد، با خیال راحت این فیلد ها را پر کرده و کد را بزنید.


قبل از شروع آموزش می توانید از صفحه زیر دیدن فرمایید و به صدها نکات و ترفند ویندوز در آموزش ویندوز آشنا شوید.


آموزش کرک کردن نرم افزار با روش  patch

اگر نرم افزارهای کرک شده را زیاد دانلود کرده باشید احتمالا دیده اید که بیشتر آن ها فایل patch دارند. این روش از پر استفاده ترین روش های کرک میباشد و همانقدر که پر استفاده است آسان میباشد. در این روش باید اینترنت کامپیوتر را قطع کرده و سپس نرم افزار را نصب کنید، دقت داشته باشید که نرم افزار را باز نکنید حتی اگر خود نرم افزار باز شد از آن خارج شوید. در ادامه فایل patch را در محل نصب نرم افزار کپی کرده و با زدن کلیک راست روی آن گذینه run as administrator را انتخاب کنید.

در معدود مواردی که از این روش استفاده می‌شود نرم افزار در خواست هایی مانند آدرس محل نصب یا فایل با پسوند dll کند؛ تنها کافی است آن فایل را پیدا و انتخاب کنید تا کرک نرم افزار شما کامل شود.

همچنین بخوانید:‌ مشکل نصب نشدن گیم لوپ

آموزش کرک کردن نرم افزار با روشSerial Number یا register

این روش نیز از روش های ساده کرک کردن است، شاید دیده باشید که نرم افزار هایی که دانلود می‌کنید و یا از بیرون خریداری میکنید یک سریال همراه آن به شما می‌دهند و یا سریال روی بسته سی دی هک شده است. در روش سریال نامبر یا ریجستر کافیه بعد از نصب نرم افزار از قسمت نوار ابزار روی قسمت about کلیک کرده و سریال را در آنجا وارد کنید و دکمه Register را بزنید تا بتوانید از نرم افزار بطور کاملا رایگان استفاده کنید .

نکات ریز کرک کردن

خیلی از نرم افزار هایی که به صورت کرک شده دانلود می‌کنیم در همان سایت یا در فایل دانلود ما توضیحات چگونگی نصب وجود دارد و حتی خیلی نرم افزارهایی مانند فتوشاپ ها ورژن جدید بطورکامل کرک شده اند و نیازی نیست شما کاری جز نصب انجام دهید . اما گاهی پیش میاد که بعد از مدتی استفاده شرکت سازنده متوجه تقلبی بودن کرک ما میشه و دسترسی ما به نرم افزار رو قطع میکنه. برای اینکه خیال ما از کرک نرم افزار راحت باشه میتونیم از طریق ویروس کش کامپیوتر قسمت دسترسی این برنامه را به اینترنت قطع کنیم. راهکار بعدی این است که تاریخ کامیوتر خودمون رو برای نرم افزار تعقیر بدیم و تاریخی بزارید که قبل از انتشار اون برنامه بوده باشه.

بهترین سایت کرک نرم افزار

بسیاری از سازندگان برنامه ها با تولید و ساخت برنامه های مختلف از این طریق اقدام به کسب درامد می کنند. این اشخاص برای مدتی برنامه ها را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می دهند و بعد از ان بعضی از امکانات این نرم افزارها را محدود می کنند.

راه های زیادی وجود دارد که شما از این طریق می توانید از نرم افزارهای مختلف به طور رایگان استفاده کنید و دانلود کرک نرم افزار ها یکی از این روش ها می باشد که در ادامه به آن می پردازیم. از طرفی دیگر می توانید از این طریق در بسیاری از هزینه ها صرفه جویی کنید.

  • http://www.smartserials.com/
  • http://www.keygen.in/
  • http://www.serials.be/
  • http://www.subserials.net/
  • http://www.serials.ws/
  • http://www.crackdb.org/
  • http://www.theserials.com/
  • http://www.cracklib.net/

از کجا بفهمیم نرم افزار کرک شده

روش های مختلفی برای پیدا کردن نرم افزار کرک در گوگل وجود دارد که در ادامه به اموزش کرک نرم افزار می پردازیم. یکی از روش ها استفاده از یک نرم افزار یک مگابایتی است.

شما با استفاده از نرم افزار craagle می توانید انواع فعال ساز های یک برنامه از جمله keygan ، key ، crack و… را پیدا کنید. لازم به ذکر است که با استفاده از این روش شما به طور مستقیم به فعال ساز مورد نظرتان دسترسی خواهید داشت و دیگر لازم نیست که به سایت منتشر کننده مراجعه کنید.

یکی از مزایای این برنامه حجم کمتر از یک مگابایتی ان است که قابلیت پرتابل هم دارد. این برنامه از اکثر سایت های منتشر کننده فعال ساز نرم افزارها پشتیبانی کرده و شما با یک جستجو می توانید به همه ان ها دسترسی پیدا کنید.

یکی از دیگر روش ها جستجو در سایت های ایرانی است. برای این کار لازم است ابتدا نام نرم افزار مورد نظر را در گوگل سرچ کنید و کلمه دانلود را به ان اضافه کنید.

بعد از انجام این کار بسیاری از سایت های ایرانی برای دانلود کرک نرم افزار را مشاهده خواهید کرد. فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که برای کرک کردن فایل یا نرم افزار باید نسخه دقیق نرم افزار را تایپ کنید.

نرم افزار کرک اینستاگرام

برای کرک کردن اینستاگرام شما به سه چیز نیاز دارید : پسورد لیست ، پروکسی ، نرم افزار کرک. برای کرک اینستاگرام نرم افزارهای مختلفی وجود دارد. یکی از نرم افزار کرک OpenBullet می باشد که کاربردهای مختلفی دارد. این برنامه کرک به شما این امکان را می دهد تا بتوانید همه وب سایت های اینترنتی را کرک کنید.

این برنامه که open source می باشد توسط یک تیم متخصص امنیت، کدنویسی شده است. از کاربردهای این نرم افزار می توان به تست امنیت سایت های اینترنتی و همینطور کرک اکانت سایت های اینترنتی اشاره کرد.

از ویژگی های این برنامه می توان به قدرت بسیار بالا، سرعت بسیار بالا، ظاهر بسیار شیک، برنامه دارای امکانات همچون ساخت کانفیگ، قابلیت استفاده از کپ مانستر، قابیت حل کردن ریکپچا گوگل، قابلیت تنظیم ترد (بات)، دارای تایمر اشاره کرد.

از دیگر نرم افزارهای کاربردی برای کرک اینستاگرام، برنامه بلک بولت می باشد که یکی از معایب این برنامه رایگان نبودن ان می باشد و شما می توانید نسخه کرک شده این برنامه را از دیجی ام جی دانلود کنید.

در این مقاله سعی کردیم همه نکات کرک کردن نرم افزار را به شما آموزش دهیم و ممنون از اینکه ما را همراهی کردید و با نظراتون به ما در نوشتن مقاله های بهتر کمک کنید.

سوالات متداول

کرک به چه معناست؟

کرک درواقع فایلی است که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از برنامه ای که در اختیار دارید به طور کامل استفاده کنید و هیچ محدودیتی در استفاده نداشته باشید. برای کرک کردن روش های مختلفی وجود دارد که در مقاله به طور کامل ان ها را بررسی کرده ایم.

نحوه کرک کردن نرم افزار به چه صورت است؟

همانطور که در مقاله به طور کامل توضیح دادیم برای کرک کردن نرم افزارها روش های مختلفی از جمله روش keygan ، روش patch ، register و… وجود دارد که با استفاده از ان ها می توانید به راحتی از برنامه ها استفاده کنید.

مقالات مرتبط

سرچ در اکسل

محاسبه درصد در اکسل

تبدیل پی دی اف به اکسل

اضافه کردن سطر و ستون در اکسل

افزایش سرعت اینترنت کامپیوتر

کاهش حجم پاورپوینت

قرار دادن ویدیو در پاورپوینت

قفل کردن اکسل

تابع choose در اکسل

تبدیل عدد به حروف در اکسل

تبدیل تاریخ شمسی به میلادی در اکسل

تبدیل پاورپوینت به پی دی اف

لیست دوره های فنی حرفه ای تهران

بالا نیامدن ویندوز 10

شورت کات چیست

فعال کردن کیبورد مجازی ویندوز

فارسی ساز ویندوز 10

مدرک فنی حرفه ای

آزمون آنلاین فنی حرفه ای

تبدیل پاورپوینت به فیلم

پاورپوینت چیست

کمبو لیست چیست؟

مبانی کامپیوتر چیست - مبانی کامپیوتر icdl

مشکل نصب نشدن گیم لوپ

تفاوت کابل vga با hdmi و dvi

رفع مشکل قفل شدن ورد

نحوه اتصال موس وایرلس بدون دانگل

آزمون آنلاین icdl

icdl چیست و کاربرد های مدرک icdl

تایپر چیست و تایپر یعنی چه و چگونه تایپر شویم؟

آموزش ساخت جدول در اکسل - Table در اکسل

رسم نمودار در ورد - درج و ایجاد تغییرات در انواع نمودار های ورد

نیم فاصله چیست - درج نیم فاصله در ورد

ذخیره خودکار در ورد - auto save در word

رفع مشکل به هم ریختگی متن در ورد - فارسی و انگلیسی

آموزش تبدیل فایل ورد به پی دی اف - تبدیل word به pdf

چرخش متن در ورد - عمودی کردن نوشته در ورد

سربرگ در ورد (Header) تنضیمات و تغییر هدر در ورد

هایپرلینک در ورد (Hyperlink) + بوک مارک در ورد

درج علامت تیک در ورد - چک باکس در ورد

جستجو متن در ورد | replace و find در ورد | سرچ در ورد

فاصله خطوط در ورد word

ساده ترین روش فارسی کردن شماره صفحات در ورد

افزودن کادر و حاشیه در ورد و نحوه حذف آن

آموزش درج واترمارک در ورد + حذف + فیلم آموزش

آموزش حذف صفحات در ورد + پاک کردن صفحه خالی و اضافی

چگونه فایل ورد را ذخیره کنیم - ذخیره فایل ورد به دیگر نسخه ها - ذخیره اتوماتیک در ورد

چگونه در اکسل بنویسیم - آموزش تایپ فارسی در اکسل + فیلم

زبان html چیست