گواهینامه مهارت فنی حرفه ای یکی از مدارکی می‌ باشد که برای مهاجرت و زندگی در یک کشور خارجی باید ترجمه رسمی گردد. ترجمه گواهی مهارت فنی حرفه ای برای کسب ویزا های کاری یا شغلی اهمیت خاصی دارد. برای ترجمه مدرک فنی و حرفه ای به انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، روسی یا هر زبان دیگری باید اقداماتی را انجام داد که در اینجا به طور کامل به آنها می پردازیم. همچنین نمونه مدرک فنی حرفه ای در ادامه قرار گرفته است.

گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای

 

گواهی فنی و حرفه ای که به آن ها کارت مهارت نیز گفته می شود دارای انواع مختلفی بوده که در موقعیت های متفاوت مثل پیدا کردن شغلی متناسب با مهارت فرد و یا برگزاری کلاس ها و سمینار های کوتاه مدت می تواند به مهارت آموخته کمک کند. شما قادرید به منظور اخذ مدرک فنی حرفه ای به سایت زیر مراجعه کنید. همچنین گرفتن مدرک فنی حرفه ای بین المللی نیز امکان پذیر است.

همه فعالیت های مربوط به سازمان فنی و حرفه ای و دریافت مدرک فنی و حرفه ای از سایت portaltvto.com انجام می گردد. بنابراین متقاضیان دریافت گواهینامه مهارت نیز ابتدا باید به سامانه آموزش فنی و حرفه ای مراجعه کرده و سپس اقدامات زیر را انجام دهند.

۱.مراجعه به سایت سازمان فنی و حرفه ای

انتخاب گزینه استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای

۲.انتخاب گزینه استعلام گواهینامه جدید

۳.پرداخت هزینه دریافت گواهینامه و دریافت کد شناسایی

۴.تکمیل فرم مربوطه و دانلود گواهینامه

در صورتی که قبلا مهارت آموزان هزینه دریافت گواهینامه را پرداخت کرده و دارای کد شناسایی فنی و حرفه ای هستند، باید به جای انتخاب گزینه استعلام گواهینامه جدید بر روی گزینه استعلام گواهی کلیک کنند. در این بخش احتیاجی به وارد کردن کد شناسایی نیست، بلکه با ثبت کد ملی و شماره شناسنامه می توان فایل گواهینامه فنی و حرفه ای را دانلود و پرینت نمود.

گواهینامه های فنی و حرفه ای دارای انواع مختلفی هستند که همین امر سبب می شود کاربرد هر یک با دیگری متفاوت باشد. همچنین داوطلبان می توانند در رشته هایی که به آن ها علاقه مند هستند شرکت کرده و گواهینامه مهارت همان رشته را دریافت نمایند. برای اطلاع از انواع مدارک و لیست مدارک فنی حرفه ای می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

انواع مدرک فنی حرفه ای

 

انواع مدارک فنی حرفه ای به شرح زیر می باشد:

۱.مدرک فنی حرفه ای بین المللی کامپیوتر

۲.مدرک آشپزی فنی حرفه ای

۳.مدرک بین المللی آشپزی فنی حرفه ای

۴.مدرک فنی حرفه ای برنامه نویسی

۵.مدرک بین المللی حسابداری ( پیشنهاد می‌ کنم مقاله مصاحبه حسابداری را مطالعه کنید. ) 

۶.مدرک اتوکد فنی حرفه ای

۷.مدرک بین المللی فتوشاپ

۸.مدرک بین المللی عکاسی فنی حرفه ای

۹.مدرک حسابداری فنی حرفه ای

۱۰.مدرک حسابداری بین المللی

۱۱.مدرک بین المللی برنامه نویسی

۱۲.مدرک برنامه نویسی فنی حرفه ای

۱۳.مدرک بین المللی عکاسی فنی حرفه ای

 

ترجمه مدرک فنی و حرفه ای

 

گواهی نامه های مهارت فنی و حرفه ای از مدارک معتبر آموزشی و نشان‌ دهنده‌ مهارت افراد در یک رشته هستند و شما برای مهاجرت، علاوه بر ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و آکادمیک، قادر هستید مدارک صادره از سازمان فنی و حرفه ای را نیز ترجمه کنید و از مزایای این مدارک در کشور های دیگر بهره‌ مند شوید. بدین منظور شما به تبدیل مدرک فنی حرفه ای بین المللی نیاز دارید، تا به مدرک معتبر فنی حرفه ای تبدیل شود‌.

ترجمه رسمی مدارک فنی حرفه ای با مهر مترجم رسمی قوه قضاییه تنها ارائه‌ اصل مدرک لازم و کافی است. اما در صورتی که به تاییدات دادگستری و وزارت امور خارجه نیاز دارید، این گواهی ها باید به تایید سازمان فنی و حرفه ای کشور برسد و صحت اعتبار آن ها دوباره تایید شود. توجه کنید که قبل از دریافت تاییدیه سازمان فنی و حرفه ای باید به یک دارالترجمه رسمی مراجعه کرده و گواهی درخواستی جهت تایید اصل گواهی دریافت کنید. این گواهی باید روی سربرگ دارالترجمه دفتر دارالترجمه باشد.

از ابتدای سال ۱۳۹۲ درخواست تایید به سازمان فنی و حرفه ای فقط باید بوسیله دارنده گواهی نامه یا یکی از بستگان درجه اول وی صورت بگیرد و در غیر این صورت فرد مراجعه کننده باید از جانب صاحب سند وکالت نامه رسمی داشته باشد. در غیر اینصورت سازمان فنی و حرفه ای از تایید گواهینامه خودداری خواهد کرد.

درگذشته تایید اصالت به شکل نامه نگاری صورت می گرفت و دارالترجمه در قالب یک نامه از سازمان فنی و حرفه‌ای درخواست می کرد که اصالت گواهی مهارت فنی و حرفه‌ای را تایید کند و سازمان فنی و حرفه ای طی یک نامه خطاب به دارالترجمه یا مرکز تایید اسناد امور مترجمان رسمی قوه قضاییه اصالت گواهی را تایید می کرد و ترجمه رسمی گواهی مهارت فنی و حرفه‌ای به همراه نامه تایید اصالت سازمان فنی و حرفه‌ ای جهت اخذ تاییدات به دادگستری و وزارت امورخارجه ارسال می شد.

اما در حال حاضر استعلام اصالت گواهی مهارت فنی و حرفه ای توسط سایت رسمی سازمان فنی و حرفه ای کشور امکان پذیر است. ترجمه رسمی گواهینامه فنی و حرفه ای به همراه پرینت استعلام اخذ شده از سایت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به منظور تاییدات دادگستری و وزارت امورخارجه ارسال می شود.

بر طبق دستورالعمل تایید اسناد و مدارک قوه قضائیه، گواهی نامه های مهارت فنی و حرفه ای صادره از سازمان فنی و حرفه ای با ارائه تائیدیه استاندارد صادره از سازمان فنی و حرفه ای قابل ترجمه و تایید می باشد. همچنین اصل کارت مربی گری صادره از سازمان فنی و حرفه ای قابل ترجمه و تایید است و اگر در کارت مربوطه مدرک تحصیلی ذکر شده باشد، ارائه اصل آن مدرک تحصیلی الزامی است.

دریافت مدرک فنی حرفه ای

 

داوطلبانی که در کلاس های مهارت آموزی شرکت کرده و یا با در نظر گرفتن تجربه کاری خود دارای تخصص در حرفه ای خاص هستند قادرند با اطلاع از زمان برگزاری آزمون های فنی و حرفه ای در آزمون شرکت کرده و گواهینامه آموزش فنی و حرفه ای را دریافت کرده تا از این طریق از مزایای مدرک فنی حرفه ای استفاده کرده و امکان اشتغال در شاخه های مختلف فنی حرفه ای برایشان مقدور گردد.

( برای دریافت اطلاعات بیش تر در این باره می توانید مقاله آزمون آنلاین فنی حرفه ای را مطالعه کنید. ) 

به صورت کلی آزمون های فنی حرفه ای به سه شکل زیر برگزار می گردد:

 

۱.آزمون هماهنگ: این آزمون ها به منظور ارائه مدرک به کارآموزان مراکز دولتی و آزاد خصوصی، کارآموزان واحدهای روستایی و معرفی شدگان اتاق اصناف برگزار می گردند.

 

 

۲.آزمون تفاهم نامه صنایع دستی و صنعت ساختمان : این آزمون به منظور ارائه مدرک به معرفی شدگان از اداره میراث فرهنگی و شرکت کنندگان آزاد در حرفه های ساختمانی درجه 2 و 3 برگزار می شود.

 

۳.آزمون ادواری : متقاضیان دارای حرفه و مهارت که مایل به دریافت گواهینامه بدون شرکت در دوره آموزشی هستند می توانند در این آزمون شرکت نموده و مدرک خود را دریافت کنند.

شما می توانید با مراجعه به پورتال سازمان به آدرس portaltvto.com، گزینه پرداخت هزینه صدور گواهینامه را انتخاب کنید و کد ملی و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

سپس گواهینامه را دانلود کنید.

 

انواع دوره های فنی حرفه ای

 

دوره های فنی و حرفه ای به دو دسته آموزش های فنی در مراکز دولتی و مراکز آزاد تقسیم می شود. از نظر رشته های ارائه شده از شهری به شهر دیگر مختلف هستند. پس متقاضیانی که علاقه به ثبت نام در دوره های فنی و حرفه ای را داشته در ابتدا باید نام دوره و مرکزی را که قصد تحصیل در آن دارند انتخاب نموده و سپس جهت ثبت نام وارد پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور شوند. به منظور دانلود مدارک فنی حرفه ای با ما همراه باشید.

 

فرق مدرک بین المللی با مدرک فنی حرفه ای

 

مدرک مهارتی بین المللی به این معناست، سازمانی که این مدرک را صادر کرده دارای اعتبار جهانی و بین المللی است و متقاضیان قادرند به منظور قوی کردن رزومه کاری خود برای مهاجرت در زمینه تخصص کاری برای کشورهای مختلف گواهینامه مهارت بین المللی و یا مدرک بین المللی معتبر با قابلیت استعلام دریافت کنند.

و اما در ادامه به سوال چگونه مدرک فنی حرفه ای را بین المللی کنیم پاسخ می دهیم.

به این صورت که با ترجمه  مدرک های فنی حرفه ای بین المللی می شوند.

 

دوره های فنی حرفه ای با مدرک بین المللی

 

همانطور که می دانید ارگان ها، نهادها و موسسات بسیاری هستند که ادعای صدور مدرک معتبر را دارند؛ به طوریکه در تبلیغات این موسسات جهت جذب دانش پذیر، هنرجو و یا کارآموز بیشتر، معمولا روی آیتم مدرک معتبر، مدرک بین المللی یا مدرک فنی حرفه ای تأکید زیادی می شود. گاهی هم ادعا می کنند که به ازای خرید بسته های آموزشی مورد نظرشان می توانید مدرک فنی حرفه ای را نیز دریافت کنید. و یا با عنوان های غلط انداز آموزش رایگان صفر تا صد حسابداری + مدرک فنی حرفه ای مخاطب را ترغیب به همراه شدن می کنند.

موسساتی مثل جهاد دانشگاهی، موسسات تحت نظارت آموزش و پرورش، موسسات وابسته به وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، موسسات آموزشی مستقل، آموزشگاه های آزاد فنی حرفه ای، سرای محله وابسته به شهرداری، شرکت‌ های خصوصی و امثالهم. شما می توانید با مراجعه به این مراکز برای دریافت مدرک فنی حرفه ای اقدام نمایید. همچین دوره های فنی حرفه ای با مدرک بین المللی در این مراکز موجود است‌.

 

چگونه مدرک بین المللی بگیریم

 

شما قاردرید بوسیله راه های زیر به منظور خرید مدرک بین المللی اقدام نمایید.

شرکت در دوره های مراکز فنی و حرفه ای آزاد و دولتی و آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد که به صورت تخصصی مشغول به آموزش کارآموزان می باشد. یکی از مراکز مجهز که به صورت تخصصی با مجوز رسمی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای مشغول به آموزش کارآموزان در رشته های مختلف است، مجتمع فنی و حرفه ای دارالفنون ری است.

در صورتی که شخصی در شغلی مهارت لازم را دارد (تئوری و عملی) قادر است بدون حضور در کلاسهای آموزشی فقط در آزمون تئوری و عملی شرکت کرده و پس از قبولی مدرک بین المللی مربوط به آن شغل را دریافت کند.

 

دریافت مدرک فنی حرفه ای سربازان

 

سردار عبداللهی اعلام کردند: با توجه به این که سربازان نیروهای مسلح در حوزه مهارتی خود به کار گرفته می شوند، بعد از پایان دو سال در حوزه خدمتی خود حرفه ای خواهند شد لذا تصمیم گرفته شد با کمک سازمان فنی و حرفه ای کشور این افراد با اخذ مدرک وارد بازار کار شوند.

به گزارش خبرگزاری موج، سردار علی عبداللهیدر مراسم دومین دوره آزمون مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: ما اقدامی را شروع کرده ایم تا از مهارت های پیش از دوران سربازی سربازان به نحو احسن استفاده شود.

وی ادامه داد: با توجه به این که سربازان نیروهای مسلح در حوزه مهارتی خود به کار گرفته می شوند، پس از پایان دو سال در حوزه خدمتی خود حرفه ای خواهند شد اما مدرکی ندارند، بر همین اساس تصمیم گرفته شد با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای کشور آزمون مهارت آموزی کارکنان وظیفه در سطح نیرو های مسلح برگزار شود تا پس از دوران سربازی و ورزیده شدن در زمینه ای خاص، با اخذ مدرک وارد بازار کار شوند.

 

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح افزود: آزمون‌های مهارت آموزی محسنات بسیاری دارد که یکی از آن‌ها بهره وری بالای نیروی وظیفه در حوزه خدمتی است و دیگری یادگاری است که سرباز با خود پس از دوران خدمت سربازی به بازار کار می‌برد. این آزمون ها همچنین می تواند از یک سرباز، یک کارآفرین بسازد، پس از دوران سربازی بتواند خوداشتغالی نیز ایجاد کند.

وی با بیان این که این آزمون دومین مرحله آزمون مهارت آموزی کارکنان وظیفه است، یادآور شد: در این دوره حدود ۶۰ هزار نفر و در دوره قبل حدود ۲۷ هزار سرباز، درجه دار و افسر وظیفه شرکت کردند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه گفت: رشته هایی که کارکنان وظیفه در آن شرکت دارند شامل تمام رشته هایی است که در سازمان فنی و حرفه‌ ای تعریف و مورد پذیرش قرار دارد و به همین دلیل این آزمون از استقبال مناسب کارکنان وظیفه برخوردار بوده است.

عبداللهی در آخر با قدردانی از همکاری سازمان آموزش فنی، حرفه ای کشور در این عرصه، تصریح کرد: گام بعدی مهارت آموزی به صورت عملی با کمک مراکز فنی و حرفه ای و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور است که بعد از پایان آموزش ها مدارک معتبر سازمان فنی و حرفه ای به کارکنان وظیفه اعطا می گردد.

 

در زمان مهاجرت، شما برای اثبات نمودن مهارت و تحصیلات خود در یک رشته به ترجمه رسمی مدرک فنی حرفه ای بین المللی و گواهی های گذراندن دوره‌های آموزشی و مهارتی از جمله گواهی های سازمان فنی و حرفه ای احتیاج دارید.

شما در انتهای مقاله می توانید گزینه دانلود مدرک فنی حرفه ای را مشاهده کنید و بر روی آن کلیک کنید.

 

سوالات متداول

 

۱.هزینه ترجمه رسمی گواهی های سازمان فنی و حرفه‌ای چقدر است؟

 بر اساس نرخ و تعرفه مصوب ترجمه گواهینامه رشته های مدرک فنی حرفه ای، اعلام شده توسط دادگستری در سال ۱۳۹۸، هزینه  ترجمه رسمی گواهی های سازمان فنی و حرفه‌ ای یک رو به زبان انگلیسی مبلغ ۴۵.۰۰۰ تومان است و بابت هر نسخه ی اضافه مبلغ ۱۱۲۵۰ تومان به هزینه ی ترجمه اضافه می شود. همچنین برای ترجمه مجدد گواهی های سازمان فنی و حرفه ای (در صورتی که در آن تغییراتی ثبت نشده باشد) تا شش ماه بعد از تحویل ترجمه، ۲۵ درصد هزینه ی ترجمه رسمی دریافت می‌ شود. بعد از شش ماه، ترجمه مجدد انجام می شود و هزینه ی ترجمه کامل اخذ می گردد. هزینه های دفتر به ازای هر سند ۱۵.۰۰۰ تومان است.

 

۲.هزینه تاییدات دادگستری و امورخارجه گواهی های سازمان فنی و حرفه‌ای چه مقدار است؟

هزینه‌ تاییدات دادگستری مبلغ ۶۵.۰۰۰ تومان و هزینه‌ تاییدات امور خارجه (برای هر برگ ترجمه) مبلغ ۱۰.۰۰۰ تومان است.

 

۳.ترجمه رسمی مدارک فنی حرفه‌ای بین المللی به چه زبان هایی انجام می شود؟

در دارالترجمه ساترا، ترجمه رسمی گواهی های سازمان فنی و حرفه‌ای به زبان های انگلیسی، فرانسوی، روسی، ترکی، عربی، آلمانی و اسپانیایی انجام می شود.

 

۴.ترجمه رسمی مدارک فنی و حرفه‌ ای چقدر زمان می برد؟

ترجمه رسمی گواهی های سازمان فنی حرفه‌ ای تهران و سایر شهر ها (و سایر مدارک عادی و فرمی) در شرایط عادی و بدون در نظر گرفتن زمان مورد نیاز برای تاییدات دادگستری و امور خارجه) تا حداکثر سه روز کاری انجام می شود.

 

۵.آیا مدرک فنی حرفه ای قابل ترجمه است؟

بله، شما برای این منظور کافیست به دارالترجمه مراجعه فرمایید.

 

مقالات مرتبط

سرچ در اکسل

محاسبه درصد در اکسل

تبدیل پی دی اف به اکسل

اضافه کردن سطر و ستون در اکسل

افزایش سرعت اینترنت کامپیوتر

کاهش حجم پاورپوینت

قرار دادن ویدیو در پاورپوینت

قفل کردن اکسل

تابع choose در اکسل

تبدیل عدد به حروف در اکسل

تبدیل تاریخ شمسی به میلادی در اکسل

تبدیل پاورپوینت به پی دی اف

لیست دوره های فنی حرفه ای تهران

بالا نیامدن ویندوز 10

شورت کات چیست

فعال کردن کیبورد مجازی ویندوز

فارسی ساز ویندوز 10

آزمون آنلاین فنی حرفه ای

تبدیل پاورپوینت به فیلم

پاورپوینت چیست

نحوه کرک کردن نرم افزار

کمبو لیست چیست؟

مبانی کامپیوتر چیست - مبانی کامپیوتر icdl

مشکل نصب نشدن گیم لوپ

تفاوت کابل vga با hdmi و dvi

رفع مشکل قفل شدن ورد

نحوه اتصال موس وایرلس بدون دانگل

آزمون آنلاین icdl

icdl چیست و کاربرد های مدرک icdl

تایپر چیست و تایپر یعنی چه و چگونه تایپر شویم؟

آموزش ساخت جدول در اکسل - Table در اکسل

رسم نمودار در ورد - درج و ایجاد تغییرات در انواع نمودار های ورد

نیم فاصله چیست - درج نیم فاصله در ورد

ذخیره خودکار در ورد - auto save در word

رفع مشکل به هم ریختگی متن در ورد - فارسی و انگلیسی

آموزش تبدیل فایل ورد به پی دی اف - تبدیل word به pdf

چرخش متن در ورد - عمودی کردن نوشته در ورد

سربرگ در ورد (Header) تنضیمات و تغییر هدر در ورد

هایپرلینک در ورد (Hyperlink) + بوک مارک در ورد

درج علامت تیک در ورد - چک باکس در ورد

جستجو متن در ورد | replace و find در ورد | سرچ در ورد

فاصله خطوط در ورد word

ساده ترین روش فارسی کردن شماره صفحات در ورد

افزودن کادر و حاشیه در ورد و نحوه حذف آن

آموزش درج واترمارک در ورد + حذف + فیلم آموزش

آموزش حذف صفحات در ورد + پاک کردن صفحه خالی و اضافی

چگونه فایل ورد را ذخیره کنیم - ذخیره فایل ورد به دیگر نسخه ها - ذخیره اتوماتیک در ورد

چگونه در اکسل بنویسیم - آموزش تایپ فارسی در اکسل + فیلم

زبان html چیست

ایران مهارت

کش چیست و به چه دردی می خورد؟

انواع کارت گرافیک

اولین کامپیوتر جهان

چگونه مشخصات کامپیوتر را بفهمیم؟

استعلام مدرک فنی حرفه ای

آزمون آنلاین فنی حرفه ای

رم چیست؟

CPU چیست؟

تفاوت کابل vga با hdmi و dvi