شاید این سوال برای شما هم پیش آمده که نرم افزار های آفیس کدامند و هر کدام چه ویژگی هایی دارند. باید بدانید که مجموعه نرم افزار های آفیس که اکنون تقریبا در تمامی رایانه های جهان که از ویندوز استفاده می کنند وجود دارد و ما در این مقاله اقدام به معرفی برنامه های office می کنیم.

قبل از هر چیزی باید بدانید که نرم افزار های مجموعه آفیس که از سوی مایکروسافت ارائه می شوند تنها به ورد و اکسل و همچنین پاورپوینت محدود نشده و گستره بیشتری دارند لذا ما در این مقاله اقدام به معرفی تمامی نرم افزار های آفیس می کنیم. از جمله نرم افزار هایی که در یک پک نرم افزار office وجود دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ورد (Word)
  • اکسل (Excel)
  • پاورپوینت (Powerpoint)
  • اکسس (Access database)
  • وان نوت (One note)
  • پابلیشر (Publicher)
  • اوت لوک (Outlook)
  • مایکروسافت پروژه (Project)
  • info path
  • sharepoint
  • visio

در ادامه اقدام به معرفی هر یک به همراه ذکر کارکرد ها و تصویری از آن می نماییم.

معرفی برنامه های office

قبل از شروع معرفی باید بدانید که تل تیچرز در حال تدارک دیدن کامل ترین دوره آموزش های نرم افزار های office به صورت رایگان و پولی می باشد که در قسمت مربوط به هریک یک لینک ارجاع به صفحه دوره وجود دارد. همچنین اگر شما اقدام یکی یا چند تا از نرم افزار های office را بلد هستید می توانید مهارت های خود را در آن از طریق آزمون های آنلاین تل تیچرز به صورت رایگان امتحان کنید.

برای دادن آزمون کافیست ابتدا وارد صفحه آزمون های تل تیچرز شوید و آزمون مربوطه را انتخاب نمایید. آزمون های آنلاین تل تیچرز

مایکروسافت ورد

معرفی برنامه های office ورد

شاید معروف ترین نرم افزار مجموعه آفیس نرم افزار ورد باشد. تقریبا تمامی افراد این نرم افزار را می شناسند و با کارایی های آن به خوبی آشنایی دارند. با این حال باید بدانید که این نرم افزار بسیار ضروری می باشد و در حالی که ظاهری ساده و مخاطب پسند می باشد قابلیت های پیشرفته و نهان بسیار زیادی را دارد که خیلی از افراد از کارایی و وجود آن ها بی خبر هستند.

قطعا نرم افزار مایکروسافت آفیس بهترین و قوی ترین نرم افزار سند نگار برای تایپ می باشد. یادیگری این نرم افزار حداقل در سطح معمولی یکی از ضروریات برای هر فرد می باشد. نرم افزار مایکروسافت یکی از مهارت ها برای یادگیری مباحث ICDL یا مهارت های عمومی کامپوتر می باشد.

نرم افزار ورد که از سال 1983 برای سیستم عامل ms-dos معرفی شد اکنون برای دو سیستم عامل ویندوز و مک قابل نصب می باشد.

این نرم افزار توانایی گرفتن غلط های املائی را دارد. می تواند متن را ترجمه کند. علاوه بر آن نیز می توان بین متون از تصاویر و اسناد دیگر استفاده کرد. شما در ورد می توانید اقدام به تغییر سایز نوشته ها، تغییر رنگ و ... کنید. تغریبا هر کاری که دلتان بخواهد می توانید با متون انجام دهید با این نرم افزار امکان پذیر است.

علاوه بر آن اگر شما می خواهید صفحه ای بسازید که از یک قابل و چارچوب به خصوص پیروی کند این نرم افزار به شما برای این کار کمک می کند.

باید بدانید که تمامی نامه های رسمی با ورد تایپ می شوند. شما می توانید پس از تاپ اقدام به چاپ کردن آن نمایید یا این که از آن خروجی صفحات وب یا HTML بگیرید. همچنین می توانید آن را به صورت یک کتاب با فرمت PDF در بیاورید.

در صورتی که تمایل به یادگیری تمامی قابلیت های نرم افزار ورد دارید می توانید در دوره ورد تل تیچرز شرکت نمایید تا به صورت کامل به این نرم افزار مسلط شوید.

فیلم آموزش ورد 2016 به زبان فارسی

مایکروسافت اکسل

 

معرفی نرم افزار آفیس اکسل

نرم افزار اکسل یا صفحه گسترده Spread Sheet دیگر نرم افزار محبوب و مورد استفاده در تقریبا تمامی ادارات و مدرسه ها و همچنین دانشگاه ها می باشد.

باید بدانید که این نرم افزار یک نرم افزار معمولی نیست و قابلیت های بسیار ویژه ای دارد. اغلب شرکت های برای محاسبات حسابداری خود از این نرم افزار استفاده می کنند. نرم افزار مایکروسافت اکسل با در اختیار داشتن امکانات به صورت پویا می تواند اقدام به مدیریت یک مرکز یا اداره را داشته باشد.

به صورت مثال شما در یک فروشگاه می توانید با درج اطلاعات فروش خود در روز های هفته اقدام به دریافت یک نمودار از نرم افزار اکسل کنید و ببینید که به طور مثال هر روز چه قدر درآمد دارید و حتی می توانید اقدام به تغییر بازه زمانی آن نیز کنید. شما می توانید با یادگیری کمی برنامه نویسی اقدام به ساخت امکانات جالبی همچونه فرم ها و دریافت اطلاعات از کاربران خود نمایید.

به طور کلی این یک نرم افزار تخصصی برای انجام محاسبات و امور حسابداری است که می تواند تا حد زیادی شما را از بابت حل مسائل و فرمول های ریاضی بی نیاز کند.

شما می توانید اقدام به یادگیری کامل ترین آموزش نرم افزار اکسل نمایید و به صورت کامل (حتی اون قسمت برنامه نویسیش یا کار با ماکرو ها) آشنا بشید و یا در دوره رایگان آموزش اسکل حقوق و دستمزد شرکت نمایید.

فیلم آموزش اکسل 2016 به زبان فارسی

آموزش رایگان اکسل حقوق و دستمزد

مایکروسافت پاورپوینت

معرفی نرم افزار های آفیس - پاورپوینت

نرم افزار پاورپوینت نیز یکی دیگر از نرم افزار های فوق العاده مجموعه آفیس می باشد که بسیاری از دانشجویان به علت کارایی آن با آن آشنایی دارند. این نرم افزار یک نرم افزار اسلاید نگار می باشد که قابلیت های زیادی را برای این کار دارد. به طور مثال شما می توانید اقدام به ساختن انواع اسلاید های مختلف به همراه درج انواع متون، تصویر، فیلم و... نمایید. موسیقی و انیمیشن های مختلفی را به آن اضافه کنید و حتی اقدام به درج انواع نمودار کنید. از دیگر کارایی های آن می توان به ایجاد ارتباط به دیگر نرم افزار های آفیس مانند ورد اشاره کرد. شما از این نرم افزار می توانید برای ارائه پایان نامه ها و مدیریت انواع سخنرانی ها نمایید.

فیلم آموزش پاورپوینت 2016 به زبان فارسی

مایکروسافت اکسس

معرفی نرم افزار های office

نرم افزار اکسس در واقع یک دیتابیس بسیار ساده می باشد. اگر شما هم اهل ذخیره سازی اطلاعات به صورت منظم و ایمن هستید این نرم افزار کمک زیادی به شما می کند. بر خلاف دیگر دیتابیس های مانند sql server یا oracle مایکروسافت اکسس بسیار ساده می باشد تا جایی که اگر وارد آن شوید می توانید کارهای جالبی را انجام دهید. شما با این نرم افزار می توانید اطلاعات را ذخیره نموده و یا آن را ویرایش کنید.

تفاوت اصلی اکسس با اسکل برای کاربران عادی در واقع این می باشد که درواقع اکسل برای ذخیره سازی و انجام محاسبات روی دیتا ها می باشد در صورتی که اکسس تنها یک پایگاه داده و برای ذخیره سازی اطلاعات به صورت قابل فهم سازمان یافته است.

مایکروسافت وان نوت

معرفی نرم افزار های آفیس - وان نوت

نرم افزار مایکروسافت وان نوت one note در واقع یک نرم افزار مدیریت پروژه و مدیریت دیتا های شخصی می باشد که در برخی از شرکت ها به صورتی استفاده می شود که مدیر کار های نیاز را به صورت روزانه یا هفتگی برای کارمندان خود می نویسند. علاوه بر آن افراد معمولی نیز می توانن به صورت ایمن اقدام به ذخیره سازی اطلاعات شخصی خود مانند شماره حساب ها، فعالیت های روزانه و... خود کنند. این نرم افزار بر خلاف دیگر نرم افزار های مجموعه آفیس رایگان می باشد و به صورت مجزا از این بسته نرم افزاری قابل دانلود می باشد.

باید بدانید که نرم افزار one note در واقع نرم افزار to do می باشد که بیشتر برای برنامه ریزی شخصی کاربرد دارد. از دیگر قابلیت های این نرم افزار محدود نبودن به سیستم ویندوز می باشد. شما می توانید با ساخت یک اکانت مایکروسافت هرجا و در هر مکان به صورت آنلاین به برنامه های شخصی خود دسترسی داشته باشید.

این نرم افزار به حدی ساده است که یا یکبار وارد شدن به آن می توانید تا حد زیادی یا حتی کاملا به آن مسلط شوید.

مایکروسافت پابلیشر

معرفی برنامه های آفیس - پابلیشر

نرم افزار مایکروسافت پابلیشر publisher در واقع یک نرم افزار کاربردی برای حوزه چاپ و نشر می باشد و افراد معمولا از آن برای ساخت پوستر، جلد دفاتر و بروشور ها و حتی ایجاد کتاب استفاده می کنند. این نرم افزار تا حد زیادی شبیه به نرم افزار ورد می باشد با این تفاوت که به صورت اختصاصی برای امور چاپ تهیه گردیده است.

فیلم آموزش فتوشاپ از صفر تا صد

مایکروسافت اوت لوک

معرفی نرم افزار اوت لوک

نرم افزار outlook یک برنامه مدیریت ایمیل و اکانت های مایکروسافت شما می باشد که همراه با برنامه آفیس روی سیستم شما نصب می گردد.

مایکروسافت InfoPath

معرفی نرم افزار onfopath

نرم افزار infopath در واقع یک نرم افزار برای ساخت فرم های الکترونیک برای دریافت اطلاعات و ذخیره سازی آن به روش های مختلف می باشد. باید بدانید که این نرم افزار با بسته نرم افزار های office نصب نمی شود و به عنوان یک برنامه جانبی دانلود و نصب می گردد. البته در نسخه های جدید نرم افزار office نیز این نرم افزار وجود دارد. این نرم افزار امکان ارتباط با دیتابیس اکسس را دارد.

مایکروسافت Project

همانطور که از نام این نرم افزار پیداست برای مدیریت پروژه به صورت حرفه ای مورد استفاده قرار میگیرد. ارائه تمامی بخش ها و روند تکمیل پروژه، افرادی که روی این پروژه کار میکنند، هر کدام از افراد هر روز باید چه بخش هایی را تکمیل میکنند و ارائه زمان پایان پروژه به این نرم افزار به شما یک نقشه می دهد و در نهایت به شما یک تصویر از اینکه الان شما در چه بخش و مرحله ای هستید می دهد. متاسفانه این نرم افزار با قبلیت های ویژه خود چندان در ایران محبوبیت بالای ندارد.

مایکروسافت Visio

نرم افزار visio یک ابزار تخصصی برای مهندسین و معمار ها و همچنین طراحان سازه می باشد. این ابزار به شما این امکان را می دهد که بتوانید اقدام به طراحی جزئیات مختلف یک سازه را نمایید و آن را به صورت فلوچارت و یا نمودار در آورید.

مایکروسافت SharePoint

نرم افزار شیر پوینت این امکان را برای شما فراهم می کند که به طور مثال در یک سازمان بتوانید به راحتی اقدام به اشتراک گذاری انواع فایل ها و ویرایش آن ها در بستر وب نمایید. علاوه بر آن این امکان را به شما می دهد که در در زمان و با هر دستگاهی بتوانید به آن دسترسی پیدا کنید. این نرم افزار مانند نرم افزار drive گوگل می باشد.

مقالات مرتبط:

معرفی برنامه های office

نرم افزار اکسل چیست

نرم افزار ورد چیست

معرفی کامل نرم افزار فتوشاپ

مقالات مرتبط