اگر از اهل کاربران اینترنت باشید؛ به طور حتم نام پراکسی را شنیده اید. اکثر کاربران از این سرور با نام فیلتر شکن یا همان VPN یاد می کنند. وظیفه اصلی این سرور اتصال آسان و دسترسی راحت به برخی از وب سایت های خارجی بوده که بدلایل متعددی دسترسی به این وب سایت ها با محدودیت مواجه بوده، است. اما معنی پروکسی چیست و چه کاربردهایی در دنیای اینترنت دارد؟ اگر پاسخ هیچ یک از این سوالات را نمی دانی، نگران نباشید. در این مقاله به بررسی همه جانبه پروکسی، پروکسی آنلاین و پروکسی فعال خواهیم پرداخت.

پروکسی چیست

پراکسی یعنی چه؟ مزایای استفاده از پروکسی چیست؟ پراکسی چیست؟ آیا پراکسی به معنای VPN است؟سرور پراکسی چیست؟

پراکسی در واقع نوعی واسطه میان سیستم های کامپیوتری و فضای مجازی اینترنت است. زمانی که شما از یک سرور پراکسی جهت دسترسی به شبکه مورد نظر استفاده می کنید، در حقیقت سیستم کامپیوتری خود را به عنوان یک سیستم سرویس دهنده به یک سیستم دیگر اتصال داده و از یک پل یا دروازه برای دست یابی به تمامی بخش های شبکه استفاده می کنید.

هنگامی که یک اتصال اینترنتی میان کامپیوترها برقرار شود، عملا هیچ گونه اتصال مستقیمی میان کامپیوتر سرویس دهنده و کامپیوتر سرویس گیرنده وجود نداشته و کاربر با استفاده از پروکسی می تواند به صورت مستقیم به شبکه های مورد نظر دسترسی داشته باشد.

پراکسی در دنیای فناوری کامپیوتر و فضای اینترنتی نقش مهمی بر عهده داشته و عملکردهای مختلفی را در این فضای مجازی ایفا خواهد کرد. نظارت بر ترافیک ورودی، امنیت شبکه مقصد، کنترل ترافیک خروجی شبکه، کنترل حجم ترافیک و جلوگیری از آفلاین شدن و از دسترس خارج شدن شبکه از جمله عملکردهای مهم سرورهای پروکسی به شمار می رود. اما در این میان، سرور پروکسی چیست؟

سرور پروکسی در واقع یک نوع نرم افزار برای اتصال میان سیستم کامپیوتری با فضای اینترنتی به کار گرفته می شود. به اشتراک گذاشتن یک خط اینترنت برای چند کاربر، کاهش هزینه اتصال به اینترنت، کنترل کاربران و ایجاد امنیت بیشتر برای کاربران از کاربرد سرورهای پراکسی محسوب می شود.

اگر میخواهید کار با اینترنت را در کنار کار با نرم افزار های کابردی ورد، پاورپوینت، اکسل و اکسس به صورت حرفه ای یاد بگیرید و با دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای وارد بازار کار شوید میتوانید به صفحه زیر مراجعه کنید و با مشاهده فیلم های آموزشی رایگان تکنیک های کار با اینترنت را یاد بگیرید.

 

پروکسی چیست

معنی پروکسی

معنی پروکسی به فارسی در لغت به معنای وکیل یا به نیابت کسی کاری انجام دادن است که در فضای اینترنتی به معنای سرور واسط مابین دو شبکه مجازی است. پروکسی به کامپیوترها اجازه داده تا بدون هیچ گونه محدودیتی به سایت های معتبر دسترسی داشته و با سایت مقصد یک ارتباط غیر مستقیم برقرار کند.

برای تفهیم بیشتر معنی پروکسی بهتر است یک اداره با شماره تماس های داخلی بسیار را در نظر بگیرید. تماس میان اتاق های مختلف از طریق شماره های داخلی صورت گرفته و در صورتی که شما قصد تماس با شماره های خارج از اداره را داشته باشید؛ بایستی با مرکز تلفن خانه اداره تماس گرفته و شماره از طریق تلفن خانه گرفته می شود. در این مثال، مرکز تلفن خانه در واقع نقش همان پروکسی در فضای اینترنتی دارد.

فرق پروکسی با فیلتر شکن چیست

در کشورهایی هم چون ایران که برای اتصال به وب سایت ها یا سرورهای خارجی دارای محدودیت های بسیاری هستند؛ فیلترینگ یا فیلتر شکن واژه های آشنا به نظر خواهد رسید. کاربرد پروکسی و فیلتر شکن برای دور زدن یا از بین بردن محدودیت های فیلترینگ بوده و وظایفی مشابه با یکدیگر را دارند. اما تفاوت اصلی این دو واژه با یکدیگر چیست؟ آیا پروکسی همان فیلترشکن است؟ پروکسی یعنی چه؟

پیش از بررسی تفاوت فیلترشکن و سرور پراکسی بهتر است با ماهیت هر یک از این دو به صورت جداگانه آشنا شوید. پروکسی در واقع همانند یک دروازه عمل کرده و بدون هیچ گونه محدودیت های جغرافیایی می تواند به صورت گسترده در فضای اینترنتی روابط بسیار خوبی را میان سرویس گیرنده و مبدا ایجاد کند. فیلترشکن تمامی اطلاعات مربوط به کاربر را کد گذاری کرده و برای پنهان ماندن در دنیای مجازی مورد استفاده قرار می گیرد.

پراکسی ها بیشتر در Web-based و فیلترشکن یا همان Vpn برای تمامی سرویس های اینترنتی کاربرد دارد. پراکسی برای اتصال به سایت های خارجی برای کارهای روزمره مورد استفاده قرار می گیرد. سطح امنیت اتصال پروکسی با فیلترشکن متفاوت بوده و به لحاظ امنیت کاربران، اتصال فیلترشکن امنیت بالائی را برای کاربر رقم خواهد زد.

فرق پروکسی با فیلتر شکن چیست

میزان دانلود و ذخیره سازی در هر یک از بسترهای مربوط به پراکسی یا فیلترشکن متفاوت بوده و برخی از کاربران برای بهره مندی بیشتر از میزان ذخیره سازی گاها از پراکسی های خصوصی با پرداخت هزینه بیشتر استفاده می کنند. برخی از اوقات افزایش میزان دانلود و ذخیره سازی سبب کاهش سرعت آپلود شده که کاربران را دچار محدودیت هایی خواهد کرد. میزان کیفیت هر یک از سرورهای اینترنتی بستگی به نوع سرور و میزان کیفیت سخت افزارهای سیستم مربوطه دارد.

فیلترشکن یا وی پی ان در واقع صد در صد ترافیک اینترنت مربوط به سیستم شما را از سرورهای خود عبور داده و تمامی نرم افزارهای سیستم را تحت تاثیر قرار خواهد داد. مدیریت کارکرد و کنترل فیلترشکن ها معمولا در مقایسه با پراکسی پیچیده تر بوده و بر اساس کد گذاری و فرمول نویسی اطلاعات مربوط به مقصد را بازخوانی خواهد کرد.

یکی از بزرگترین مزیت های استفاده از فیلترشکن یا همان VPN در واقع مربوط به نوع اطلاعات ارسالی توسط فیلترشکن است. هنگامی که برای اتصال به یک سرور از ابزار فیلترشکن استفاده می کنید؛ در تمام مدت اتصال فیلترشکن اطلاعات به صورت رمز نگاری شده و کاملا به صورت محرمانه منتقل خواهد شد. این در حالی است که اتصال پراکسی آنلاین تنها بخشی از امنیت کاربر را فراهم خواهد کرد.

در صورتی که برای استفاده کار تیمی و یا شرکت نیاز به یک ابزار مناسب برای ارتباط با شبکه مورد نظر دارید؛ فیلترشکن امنیت بالائی را برای کار شما ایجاد کرده و در صورتی که به صورت انفرادی یا شخصی قصد اتصال به یک سرور اینترنتی دارید، بهتر است از یک پراکسی استفاده کنید.

فرق پروکسی با فیلترشکن چیست؟ در جواب این سوال مبهم بایستی اظهار داشت که فیلترشکن یک ابزار شبکه برای ارتباط امن میان سرورهای مبدا و گیرنده بوده در حالی که پراکسی صرفا جهت دور زدن محدودیت ها و فیلترینگ کاربرد خواهد داشت.

کاربرد پروکسی

یکی از مهم ترین کاربردهای سرور پروکسی، دور زدن تحریم ها است. اگر اهل وب گردی یا استفاده از فضای مجازی هستید، بارها با سایت هایی مواجه شده اید که برای دسترسی دچار مشکل شده اید. در این هنگام، پروکسی بهترین راه حل است.

پروکسی ها با تغییر آی پی کاربر به راحتی هویت کاربر را تغییر داده و به عنوان یک کاربر خارجی نمایش می دهد. کمپانی های بزرگ دنیا مشابه با دیگر صنایع، ایران را وارد تحریم کرده و برای دسترسی به سایت و خدمات آن ها بایستی از پروکسی استفاده کرد.

از دیگر کاربردهای پروکسی، افزایش سطح امنیت کاربر در هنگام اتصال به فضای مجازی است. زمانی که شما از پروکسی برای افزایش امنیت استفاده می کنید؛ آی پی اصلی شما مخفی شده و آی پی که پروکسی به صورت جعلی برای شما ساخته شده به نمایش خواهد گذاشت.

کاربرد دیگر پروکسی، افزایش سرعت شبکه است. در صورتی که از یک سرور پروکسی مناسب برای اتصال به اینترنت استفاده کنید، سرعت شبکه و دانلود تا چند برابر افزایش پیدا خواهد کرد. علاوه بر افزایش سرعت می توانید بر روی حجم مصرفی اینترنت نیز نظارت داشته باشید.

اگر اهل دنیای برنامه نویسی هستید، هنگام کار با ابزار Curl به پروکسی نیاز دارید. دنیای برنامه نویسی از مشاغلی بوده در ایران که هر روز با محدودیت ها و تحریم ها بسیاری روبرو است. استفاده از یک پروکسی فعال در هنگام کد نویسی یا برنامه نویسی یکی از الزامات مهم است.

کاربرد پروکسی

چگونه پروکسی را خاموش کنیم

آیا تا به حال برای اتصال به اینترنت از پروکسی استفاده کرده اید؟ چگونه پروکسی را خاموش کنیم؟ نحوه غیر فعال سازی پروکسی چگونه است؟

پیش از خاموش کردن پروکسی در گوشی های هوشمند بایستی تنظیمات مربوط به فعال کردن پروکسی را انجام دهید. اگر از گوشی های مبتنی بر اندروید استفاده می کنید، برای اتصال پروکسی مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد بخش تنظیمات گوشی مربوطه خود شوید.

  • بر روی سیم کارتی که قصد اتصال به اینترنت را دارید، کلیک کنید.

  • گزینه Access point names انتخاب کنید.

  • بر روی APN مورد نظر کیلیک کنید.

  • آدرس IP و پورت سرور پروکسی را وارد کنید.

  • نام کاربری و رمز عبور VPN را در بخش مربوطه بنویسید.

  • تغییرات را ذخیره کرده و پس از خاموش کردن اینترنت خود می توانید مجددا اینترنت را روشن کرده و از پروکسی آنلاین استفاده کنید.

  • حال به قسمت اتصال WIFI گوشی بروید.

  • بر روی نماد چرخ دنده کلیک کرده و گزینه MODIFY را بزنید.

  • قسمت PROXY را انتخاب کرده و تنظیمات سرور پراکسی را به صورت دستی وارد کنید.

حال که به پروکسی مورد نظر اتصال پیدا کرده اید، به راحتی مشغول وب گردی خواهید بود. اما برای خاموش کردن پروکسی بایستی مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • در ابتدا تمامی مراحل مربوط به فعال سازی پروکسی را انجام دهید.

  • در مرحله آخر برای انتخاب پروکسی، گزینه None را انتخاب کنید.

  • در صورتی که از اینترنت شبکه همراه استفاده می کنید برای خاموش کردن پراکسی بایستی قسمت ها port username، proxy، password را خالی بگذارید.

پروکسی آنلاین

یکی از بهترین راهکارهای اتصال اینترنت و دسترسی به سایت های فیلتر شده، سرور پروکسی آنلاین است. اگر از مرورگر اینترنت اکسپلور برای اتصال به پروکسی استفاده می کنید، مراحل زیر را برای اتصال و خاموش کردن پراکسی دنبال کنید:

  • مرورگر خود را باز کنید.

  • گزینه internet option از قسمت تنظیمات بالای صفحه انتخاب کنید.

  • از پنجره باز شده قسمت connection را انتخاب کرده و Lan settings را بزنید.

  • در صورتی که شبکه بایستی به یک وب سایت خاص متصل شود، گزینه Use Automatic Configuration Script را بزنید.

  • اگر برای اتصال از یک نوع IP خاص استفاده می کنید، گزینه Bypass proxy server for local address را بزنید.

  • جهت خاموش کردن پروکسی می توانید گزینه Use a proxy server for your LAN را غیر فعال کنید.

پروکسی آنلاین

لیست پروکسی برای گوشی

اگر علاقه مند به اتصال اینترنت با استفاده از پروکسی ناشناس هستید ؛ همواره لیست پروکسی برای گوشی را همراه خود داشته باشید تا در کوتاه ترین زمان ممکن یک اتصال اینترنتی خوب داشته باشید:

  • Nord VPN

در این بستر اینترنتی شما می توانید به ده ها هزار سرور پروکسی ناشناس قوی با توجه به پورت و پروتکل متصل شوید.

  • Tor VPN

لیست به روز شده از ده ها هزار پروکسی رایگان و پر سرعت

  • Proxz.com

لیست پروکسی برای گوشی بر طبق کشور

  • Proxynova.com

لیست پروکسی های رایگان برای انواع گوشی ها

خرید پروکسی

بسیاری از کاربران اینترنتی تقاضای حجم بالایی از اینترنت را داشته و در کنار سرعت خواستار افزایش میزان ذخیره سازی هستند. در این میان، پروکسی رایگان جواب گوی این تعداد از کاربران نبوده و بایستی پروکسی معتبر خریداری نمایند. خرید پروکسی از طریق اکانت مربوطه انجام شده و وب سایت های متعددی با توجه به نام کاربری و مشخصات ip اتصالی، پروکسی را با ظرفیت های مختلفی در اختیار کاربران قرار خواهند داد.

لیست پروکسی برای کامپیوتر

بسیاری از اوقات کاربران برای مصارف خانگی یا برای سازمان ها و ... نیازمند یک اتصال اینترنتی سرور پروکسی با کامپیوتر خود هستند. در این میان، لیست پروکسی برای کامپیوتر که به واسطه وب سایت های معتبری ارائه شده یکی از الزامات مهم اتصال به شمار می رود.

  • HMA

این وب سایت یکی از بزرگ ترین وب سایت ها در ارائه پروکسی ناشناس رایگان است. این سایت در انگلستان رتبه چهارم را داشته و کاربران می توانند بدون IP شخصی خود، ساعت ها وب گردی کرده و به صورت یک ناشناس به وب سایت های مسدود شده بروند.

  • Proxy.org

سیستم ساختاری و طراحی این وب سایت همانند HMA بوده و نام وب سایت را در قسمت مربوطه تایپ کرده و سپس از میان پروکسی های در دسترس می توان گزینه های مورد نظر را برای اتصال انتخاب کرد. در این شیوه، IP هویتی فرد مخفی شده و امنیت شبکه کاربر افزایش خواهد یافت.

  • Dontfilter

یکی از وب سایت های محبوب برای اتصال پروکسی بوده که امنیت بالائی برای اطلاعات کاربر فراهم خواهد کرد. شما می توانید آدرس وب سایت مورد نظر را در قسمت URL کپی کرده و به راحتی با استفاده پروکسی به وب سایت مربوطه متصل شوید.

  • Vtunnel

این وب سایت یکی از معتبرترین وب سایت ها در زمینه ارائه پروکسی برای کامپیوتر شناخته می شود. این وب سایت قابلیت مخفی نگه داشتن اطلاعات کاربر و IP اتصالی وی را داشته و سرعت بالائی در آپلود و ذخیره سازی دارد.

انواع سرورهای پروکسی

در زیر انواع سرورهای پراکسی را مشاهده خواهید کرد:

  • پراکسی HTTP

تعداد بسیاری از پراکسی ها از نوع HTTP بوده و برای استفاده از محتوای وب سایت های مسدود شده کاربرد دارد. پورت های مورد استفاده برای پراکسی HTTP عبارتند از 80، 8080، 3128.

  • پراکسی HTTPS

این نوع پراکسی امنیت بالائی نسبت به پراکسی HTTP داشته و از پورت 443 برای اتصال استفاده می شود. از این نوع پراکسی معمولا برای اعمال خراب کاری و هکر استفاده می شود.

  • پراکسی FTP

پراکسی FTP جهت انتقال فایل ها در شبکه طراحی شده و برای اتصال از پورت 21 استفاده می شود. محدود کردن دسترسی به سایت های خارجی و داخلی، افزایش امنیت کاربر و سرعت شبکه از دیگر قابلیت های این نوع پروکسی است.

  • Anonymous Proxy

این نوع از سرور های پراکسی، اجازه شناسائی آدرس IP اصلی را نمی دهد. امنیت استفاده از این نوع پراکسی در مقایسه با سایر سرورها بسیار زیاد است.

  • Transparent Proxy

این نوع از سروهای پراکسی از پروکسی شفاف بوده که درخواست های اتصال مربوط به IP سرویس گیرنده هدایت می شود.

  • Suffix Proxy

سرور پراکسی Suffix Proxy، نام پروکسی را به آدرس وب سایت مورد نظر اضافه کرده و امنیت خوبی در مقایسه با سایر سرورهای پروکسی نخواهد داشت.

  • Socks

سرور پروکسی Socks، مقدمات اتصال به یک سرور خاص را فراهم خواهد کرد. این نوع سرور امکان لایه بندی انواع مختلفی از داده ها را دارد.

پروکسی شفاف

پروکسی شفاف یکی از بهترین پروکسی های قابل استفاده بوده که در سمت کاربر و سرور کاربرد دارد. از جمله ویژگی های پروکسی شفاف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کش کردن محتوا

این کاربرد برای ادارات و سازمان ها بسیار موثر است. تصور کنید که این نوع سرور برای اتصال تعدادی از کارمندان فراهم شده باشد. در صورتی که یکی از کارمندان محتوای یک سایت خاص را دانلود کرده باشد، سایر کارمندان هنگام مراجعه به وب سایت مورد نظر نیازی به دانلود مجدد محتوا را نداشته و می توانند بدون دانلود به محتوای مورد نظر دسترسی داشته باشند.

  • احراز هویت

اتصال به برخی از WIFI های عمومی و ادارات نیاز به نام کاربری و رمز عبور داشته و هیچ کاربری بدون درج این گزینه ها نمی تواند به سرور متصل شود. این گونه از سازمان ها یا ادارات از پروکسی شفاف برای سرور اینترنتی خود استفاده می کنند.

  • کنترل و نظارت بر دیتای کاربر

هنگامی که از یک پروکسی شفاف برای اتصال اینترنتی خود استفاده می کنید، به راحتی تمام محتوای بارگیری شده را کنترل خواهید کرد. در این شیوه شما کاملا در زیر یک ذره بین قرار داشته و تحت کنترل خواهید بود.

  • فیلترینگ

در این نوع اتصال شما می توانید لیستی از سایت های داخلی و یا خارجی را مسدود کرده تا کارمندان وقت خود را برای این نوع از وب سایت ها تلف نکنند.

پروکسی ناشناس

پروکسی ناشناس یا Anonymous یکی از انواع مختلف پروکسی هاست که هویت کاربر را مخفی نگه داشته و در صورت وب گردی اطلاعات شما به صورت پنهانی خواهد بود. زمانی که در حال وب گردی باشید، مدیران سایت صرفا آدرس IP سایت را مشاهده کرده و موقعیت مکانی یا اطلاعات شخصی کاربر قابل پیگیری نمی باشد.

پروکسی ناشناس به دو صورت رایگان و پولی در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. استفاده از پروکسی های ناشناس رایگان امنیت کمتری را برای کاربر فراهم کرده و در صورت استفاده از این نوع سرور بهتر است نوع پولی آن را خریداری نمائید. سرعت و کیفیت اتصال این نوع پروکسی در مقایسه با پروکسی های شفاف کمتر است.

پروکسی ناشناس قوی

این نوع از پراکسی ها در واقع نسخه ای قدرتمند از پراکسی ناشناس معمولی بوده که قابلیت های بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهد. پروکسی ناشناس قوی معمولا بعد از مدتی IP اتصالی خود را به صورت خودکار تغییر داده تا هیچ گونه نشانی از خود بر جای نگذارد. استفاده از این پروکسی برای هکرها بسیار مفید بوده و امنیت بالائی برای اطلاعات آن ها فراهم خواهد کرد.

نحوه کار پروکسی ها

پروکسی چیه؟ پراکسی چیست؟ کاربرد پروکسی و نحوه کار پروکسی های متفاوت به چه صورت است؟ همان طور که قبلا گفته شد، پروکسی در واقع نوعی واسطه برای اتصال سیستم کامپیوتری با فضای اینترنتی است. پس نحوه عملکرد و کارکرد این سیستم بر پایه دریافت و انتقال درخواست های اتصالی است. سرور اتصالی پروکسی پورت ها مختلفی داشته و کاربر با وارد کردن مشخصات هر یک از پورت های اتصالی و سرورهای اتصالی می تواند به پروکسی مورد نظر اتصال پیدا کرده و با یک IP جعلی به سایر سایت ها دسترسی داشته باشد.

مزایا استفاده از پروکسی

  • ذخیره سازی

با توجه به محدودیت پهنای باند اینترنت مصرفی، معمولا ذخیره سازی محتواهای دانلود شده با سرعت مطلوبی انجام نخواهد گرفت. از این رو، یکی از مهم ترین مزایا استفاده از پروکسی، کمک به رفع این مشکل بوده و با کاهش زمان دست یابی به محتواهای مورد نظر می توان در هزینه های اتصال اینترنت نیز صرفه جویی کرد.

  • فیلترینگ

پروکسی قابلیت کنترل دیتای کاربر را داشته و بر روی تمام محتویات ترافیک وارد یا خارج شده را نظارت دارد. در صورتی که محتواها با هر یک از قوانین یا سیاست های مورد نظر مغایرت داشته باشد؛ محتواها مسدود سازی می شود.

  • افزایش سرعت وب گردی

هنگامی که برای اتصال از یک پروکسی استفاده می کنید، درخواست های رایانه شما به سرور پروکسی ارسال شده و در صورتی که محتویات مورد نظر از قبل بارگذاری شده باشد، شما با سرعت بیشتری می توانید محتوا را مشاهده و ذخیره سازی کنید.

مزایا استفاده از پروکسی

معایب استفاده از پروکسی

  • نظارت بر اتصال کاربر

این ویژگی به عنوان یک مزیت و گاها به عنوان یک عیب برای پروکسی شناخته می شود. هنگامی که شما برای اتصال به اینترنت از یک پروکسی استفاده می کنید، در صورتی که پروکسی از درجه امنیت بالائی برخوردار نباشد، به راحتی می تواند فعالیت شما را کنترل کرده و گاها سبب محدودیت هایی برای دسترسی به یک سری سایت های داخلی یا خارجی برای شما ایجاد کند.

  • سرعت کم

سرعت کم یکی از مهم ترین معایب استفاده از پروکسی رایگان بوده که فعالیت کاربر را با اختلال مواجه خواهند کرد.

  • عدم تضمین اطلاعات شخصی

حتی اگر از پروکسی های قدرتمند نیز استفاده کنید؛ نمی توان به صورت صد در صد امنیت اطلاعات شخصی را ضمانت کرد.

جمع بندی

پروکسی یعنی چه؟ سرور پروکسی چیست؟ نقش سرور پروکسی در اتصال اینترنتی چیست؟ به تمام این سوالات در مقاله پاسخ داده شده است. اگر به ورودی شهرها دقت کرده باشید، هر یک دارای یک دروازه ورودی بوده که فرد با عبور از این دروازه به راحتی به تمامی قسمت های شهر دسترسی دارد. عملکرد پروکسی نیز همانند یک دروازه ورودی بوده که شما می توانید با اتصال سیستم کامپیوتری خود، به تمامی محتویات سایت های داخلی و خارجی دسترسی داشته باشید. سرور پروکسی انواع مختلفی داشته و برخی از آنان به صورت رایگان و گاها به صورت پولی در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. انواع سرورهای پراکسی به جهت افزایش امنیت و سرعت شبکه مورد استفاده قرار می گیرد.

سوالات متداول

پروکسی چیست؟

اگر بخواهیم به زبان ساده توضیح دهیم پروکسی چیست باید بگوییم پروکسی مانند یک پل میان ارتباط کاربر با فضای اینترنت میباشد و وقتی پروکسی شما روشن باشد ارتباط با دنیای اینترنت برعهده پروکسی است و اطلاعات شما را برمیگرداند. پروکسی سرور واسط میان دو دستگاه در شبکه میباشد.

نحوه کار پروکسی چگونه است؟

یک پروکسی میتواند دستگاه را به فضای اینترنت متصل کند پس عملکرد آن دریافت و انتقال درخواست های مربوط به اتصال و برگشت داده ها و پاسخ به درخواست های ارسال شده میباشد. 

مقالات مرتبط

گیت هاب چیست

نحوه هک واتساپ با ikeymonitor