از انجا که در شبکه اجتماعی اینستاگرام اطلاعات شخصی افراد و کاربران قرار می گیرد این رسانه اجتماعی نیاز به امنیت بالایی دارد. گاهی اوقات ممکن است برای شما اتفاق بی افتد که احساس کنید فرد دیگری با یک گوشی و یا دستگاه دیگر وارد اکانت شخصی و یا کاری اینستاگرام شما شده و در حال استفاده از اکانت شما می باشد. حال ممکن است این سوال پیش بی آید که چگونه بفهمیم چند نفر در اکانت اینستاگرام ما هستند ؟چگونه بفهمیم چه کسانی به اینستاگرام ما دسترسی دارند؟ چه کسانی اینستاگرام ما را چک کرده اند و همینطور چه کسانی از اکانت اینستاگرام شما درحال استفاده هستند؟

در این مقاله قابلیت login activity در اینستاگرام را به صورت کامل همراه با ویدیو آموزشی توضیح خواهیم داد، با ما همراه باشید.

اگر تا پایان این مقاله نتوانستید به جواب صحیح برسید میتوانید در بخش نظرات سوال تان را مطرح کنید تا اساتید اینستاگرام ما در سریع ترین زمان پاسخ شما را بدهند.

دستگاه های متصل به اینستاگرام

هک شدن و یا دسترسی پیدا کردن به اکانت اینستاگرام شما کاری بسیار راحت برای هکر ها می باشد که ممکن است از این راه اطلاعات شخصی شما را برداشته و از این اطلاعات سواستفاده کنند. اینستاگرام در جواب به سوال چگونه بفهمیم چند نفر در اکانت اینستاگرام ما هستند برای جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام گزینه و آپشنی را قرار داده که شما با استفاده از آن تمامی افرادی که با دستگاه های مختلف وارد اکانت اینستاگرام شما شده اند را مشاهده خواهید کرد. یکی از پر تکرار ترین سوالاتی که معمولا کاربران اینستاگرام درگیرآن هستند این است که از کجا باید بفهمیم که چند نفر به اینستاگرام ما وصل هستند؟

برای مشاهده دستگاه های متصل به اکانت اینستاگرام خود این مراحل را باید طی کنید :

  • ابتدا اینستاگرام خود را به روز رسانی کنید.
  • به قسمت پروفایل خود بروید در قسمت home.
  • در قسمت پایین صفحه منو را لمس کنید.
  • به تنظیمات و یا setting اکانت اینستاگرام بروید.
  • بر روی گزینه security ضربه بزنید و وارد صفحه جدید شوید.

در این مرحله login activity را انتخاب کنید.


پس از طی کردن مراحل بالا یک صفحه از تمامی دستگاه ها از جمله گوشی ها و تبلت هایی که وارد اکانت اینستاگرام شما شده اند را همراه با نام دستگاه و محل و لوکیشن و همینطور تاریخ ورود این دستگاه ها به اکانت اینستاگرام شما نماش داده شده است.

با تماشای ویدیو زیر به راحتی و در کمتر از چند ثانیه افرادی که وارد اکانت اینستاگرامتان شده اند را مشاهده کنید.

اگر در این لیست دستگاه های ظاهر شده اکانتی را دیدید که به صورت غیر مجاز وارد اکانت شما شده اند با ضربه زدن بر روی نام دستگاه و زدن بر روی گزینه log out می توانید به آسانی آن دستگاه را از اکانت اینستاگرام خود به طور کامل حذف کنید.

در این مرحله پیغامی برای شما ظاهر می شود که به شما هشدار می دهد که ایا میخواهید این دستگاه را حذف کنید یا خیر، که شما با لمس کردن گزینه ok دستگاه را برای همیشه حذف خواهید کرد.

اگر میخواهید از طریق اینستاگرام کسب درامد کنید و کسب و کار مختص به خود را داشته باشید دوره اموزش اینستاگرام آریا تهران رو از دست ندید!

login activity چیست؟

login activity در واقع بیانگر تهداد افراد و همینطور دستگاه هایی است که وارد اکانت اینستاگرام شما به منظور هک اکانت شما می باشد. اینستاگرام برای تشخیص تعداد دستگاه های وارد شده به اکانت شما این قابلیت را برای بالا بردن امنیت این نرم افزار قرار داده است. شما به این ترتیب می توانید بفهمید چند نفر وارد اکانت اینستاگرام شما شده اند.

ما به شما پیشنهاد می کنیم برای بالا بردن امنیت اکانت اینستاگرامتان حتما رمز دو مرحله ای را فعال نمایید و همینطور از استفاده از نرم افزار هایی که نام کاربری و پسورد اینستاگرام شما را میخواهند خودداری کنید.

شما با این قابلیت میتوانید به راحتی افراد مزاحم و هکر هایی که میخواهند وارد اکانت اینستاگرام شما بشوند را حذف کنید تا این افراد نتوانند اطلاعات شخصی شما را برداشته و یا از آن ها سو استفاده کنند.

راه های جلوگیری از هک اینستاگرام

اگر پاسخ چگونه بفهمیم چه کسانی به اینستاگرام ما دسترسی دارند را متوجه شدید و توانستید به لیست دستگاه های متصل به اکانت اینستاگرام دسترسی یابید و متوجه شدید که افرادی بدون اجازه شما به اکانت شما دسترسی دارند در این حالت ممکن است مورد سو قصد هک شدن اینستاگرام قرار گرفته باشید.

برای جلوگیری از هک اینستاگرام شما میتوانید راه های توضیح داده شده در قسمت پایین را انجام دهید و سعی در بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام تان داشته باشید.

بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام را میتوانید با روش های زیر امتحان کنید:

  • برای آن که از هک اینستاگرام جلوگیری کنید بهتر است تایید دومرحله ای را فعال نمایید.
  • سعی کنید از برنامه های جانبی اینستاگرام استفاده نکنید زیرا همین امر سبب میشود از طریق در اختیار داشتن رمز اینستاگرام تان پیج شما را هک کرده و از آن سو استفاده نمایند.
  • اگر مجبور به استفاده از برنامه های آنفالویاب شدید حتما رمز اینستاگرام تان را عوض کنید.
  • برای بالا بردن امنیت صفحه اینستاگرام تان شماره موبایل و ایمیل تان را در اطلاعات پیج تان ثبت نمایید.
  • بخش login activity را به طور مرتب چک کنید و مطمئن شوید کسی غیر از شما در پیج تان نیست و به آن دسترسی ندارد.
  • روی هر لینکی که برای شما ارسال میشود کلیک نکنید و در سایت ها و برنامه هایی که اطلاعات صفحه اینستاگرام تان را میخواهد اطلاعاتی وارد نکنید.
  • اگر مجبور شدید از گوشی و یا سیستم کامپیوتر دیگری به اکانت اینستاگرام تان دسترسی پیدا کنید حتما بعد از اتمام کار از اکانت خود با آن دستگاه خارج شوید.
  • به محض آن که متوجه فعالیت های مشکوک در سایت تان شدید حتما رمز عبور خود را تغییر دهید.
  • سعی کنید اگر اکانت های مختلفی دارید از رمز های متفاوتی استفاده کنید و از استفاده رمز های یکسان برای اکانت های مختلف جدا خودداری کنید.

اگر نمیدانید افراد چه تعداد اکانت در اینستاگرام دارند میتوانید در مقاله چگونه بفهمیم یک نفر چند اکانت اینستاگرام دارد به راحتی تمام اکانت های اینستاگرام افراد مختلف را پیدا کنید.

چگونه بفهمیم چه کسانی به اینستاگرام ما دسترسی دارند

گاهی ممکن است شما از دستگاه های مختلف برای ورود به اینستاگرام استفاده کرده باشید مثلا از سیستم کامپیوتری یک کافی نت برای مدیریت لحظه ای پیج اینستاگرام تان کمک گرفته باشید و یا گاهی ممکن است یک هکر به اینستاگرام شما ورود پیدا کرده باشد و فعالیت های شما را زیر نظر گرفته باشد.

برای آن که بتوانید دسترسی هایی که به صفحه اینستاگرام شما وجود دارد را بررسی کنید و از دسترسی افراد غیر مجاز به آن جلوگیری کنید روش های مختلفی وجود دارد. بهتر است در این مواقع از برنامه های جانبی که ادعا میکنند جلوی هک اینستاگرام را میگیرند کمک نگیرید زیرا همین برنامه ها خطرناک به نظر میرسند و میتواند امنیت پیج اینستاگرام شما را به خطر بیندازد.

در این لحظه بهترین کار این است که روی منو اینستاگرام تان کلیک کنید و بخش تنظیمات را باز نمایید. از بخش Security گزینه Login Activity را انتخاب کنید. در این بخش شما میتوانید به لیست تاریخچه اینستاگرام تان دسترسی پیدا کنید.

شما میتوانید در این بخش اطلاعات دستگاه هایی که به حساب اینستاگرام شما دسترسی دارند به همراه اطلاعات مکان آن ها دسترسی پیدا کنید و در صورتی که این اطلاعات برای شما ناشناس بود میتوانید دسترسی آن را به اینستاگرام تان مختلف کنید.

البته دقت داشته باشید در صورتی که پیج شما هک شده باشد ممکن است اطلاعات مکانی او از کشور های مختلف نمایش داده شود و این نشان میدهد که هکر اطلاعات لوکیشن خود را جعل کرده است.

شما با استفاده از این ابزار میتوانید هر فعالیت مشکوکی در اینستاگرام تان را بررسی کرده و برای جلوگیری از هک اینستاگرام تان اقدام کنید و جلوی دسترسی بیشتر افراد مشکوک را بگیرید.

این مقاله اطلاعات خوبی را در زمینه بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام و همینطور اشنایی با تمامی اصطلاحات اینستاگرام در اختیار شما قرار میدهد.

سوالات متداول

چگونه بفهمیم چه کسانی به اینستاگرام ما دسترسی دارند؟

اینستاگرام قابلیتی دارد که شما میتوانید از این قابلیت برای رصد تاریخچه فعالیت اینستاگرام تان استفاده کنید. به این ترتیب بر اساس آنچه در مقاله آموزش داده شده شما میتوانید متوجه شوید چه کسانی در چه منطقه ای با چه دستگاهی به اینستاگرام شما دسترسی پیدا کردند.

چگونه دسترسی افراد غیرمجاز به اینستاگرام مان را محدود کنیم؟

شما در Login Activity اینستاگرام میتوانید متوجه شوید چه کسانی به اینستاگرام شما دسترسی دارند و از این طریق دسترسی آن ها را غیر فعال کنید و یا رمز  عبور خود را تغییر داده و جلوی فعالیت آن ها را در صفحه اینستاگرام تان بگیرید.

مقالات مرتبط

افزایش سرعت اینترنت کامپیوتر

دارک وب چیست

سیستم عامل چیست

حق بیمه تامین اجتماعی 1401

افزایش حقوق سال 1401

تغییر زبان اینستاگرام

تفاوت کابل vga با hdmi و dvi

تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2021

نحوه اتصال موس وایرلس بدون دانگل

قوانین جدید اینستاگرام 2021 و محدودیت های آن