تا به حال به ارتباط کاربر و سیستم های کامپیوتری دقت کرده اید؟ به نظر شما رابط میان کاربر و سیستم های رایانه ای از چه نوعی می باشد؟ سخت افزار سیستم های کامپیوتری چگونه دستورات شما را اجرا خواهند کرد؟ سخت افزار یک سیستم رایانه ای شامل قطعات قابل لمس بوده که ساختار اصلی یک کامپیوتر را تشکیل می دهند. در کنار سخت افزارها، بخشی دیگر از سیستم های کامپیوتری به نام نرم افزارها نیز نقش قابل توجهی در ارتباط میان کاربر و سیستم دارند. سیستم عاملی در کامپیوتر وجود داشته که وظیفه اصلی آن ایجاد یک ارتباط هدفمند میان کاربر و بخش نرم افزاری و سخت افزاری سیستم می باشد. این نوع سیستم عامل کاربردهای دیگری نیز داشته که در ادامه به بررسی ماهیت اصلی سیستم عامل و انواع سیستم عامل خواهیم پرداخت. در این مقاله به طور کامل توضیح داده ایم که سیستم عامل چیست و شما را با انواع سیستم عامل و وظایف سیستم عامل آشنا کرده ایم.

اگر میخواهید به مبانی کامپیوتر تسلط پیدا کنید و علاوه بر مبانی کامپیوتر کار با اینترنت، ویندوز، نرم افزار های کاربردی ورد، پاورپوینت، اکسل و اکسس را یاد بگیرید میتوانید به صفحه آموزش icdl ما مراجعه کرده و با مشاهده فیلم های آموزشی رایگان برای ورود به بازار کار آماده شوید.

سیستم عامل چیست

به نظر شما سیستم عامل چیست؟ آیا می توانید سیستم عامل را تعریف کنید؟ سیستم عامل چیست و انواع آن به چند دسته تقسیم می شوند؟

سیستم عامل با حروف اختصاری OS( Operation System) نمایش داده می شود. هنگامی که یک کاربر درباره ماهیت کلی تعریف سیستم عامل جست و جو می کند؛ نتایجی هم چون: رابط کاربر و سیستم و مدیریت نرم افزاری و سخت افزاری کامپیوتری قابل مشاهده است. در واقع، سیستم عامل چیست به زبان ساده می توان گفت که سیستم عامل یک نوع نرم افزار اصلی برای مدیریت و کنترل بخش های سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر است.

سیستم عامل یکی از مهم ترین برنامه هایی بوده که بر روی سیستم های کامپیوتری رومیزی و حتی لپ تاپ نصب می شود. تصور کنید، هنگامی که با یک فرد خارجی قصد برقراری ارتباط کلامی دارید؛ بایستی زبان فرد را بلد بوده یا از یک مترجم برای رساندن مفهوم خود کمک بگیرید. سیستم های کامپیوتری نیز قابلیت درک دستورات کاربر را نداشته و برای تبدیل دستورات به زبان قابل درک کامپیوتر از سیستم عاملی در کامپیوتر استفاده می شود.

یک سیستم عامل برای آن که عملکرد درستی داشته باشد و دستورات را به خوبی انجام دهد، بایستی شامل دو جزء پوسته و هسته باشد. پوسته سیستم عامل در واقع، عامل تعاملات کاربر را ایجاد کرده و بیرونی ترین لایه سیستم عامل نام دارد. اخذ درخواست و دستورات کاربر، تفسیر ورودی ها به زبان سیستم های کامپیوتری و مدیریت خروجی دستورات کامپیوتری از سری وظایف بخش پوسته سیستم عامل به شمار می رود.

بخش مرکزی یک سیستم عامل، هسته نام دارد. داده ها یا دستورات در بخش سخت افزاری پردازش شده و به سایر نرم افزارهای کامپیوتر اجازه انجام دستورات کاربر را خواهد داد. هسته سیستم عامل، فضای لازم جهت ذخیره سازی و بسته اجرایی برنامه ها یا نرم افزارها را تامین و مدیریت خواهد کرد.

اگر دوست دارید به صورت پیشرفته در دنیای اینترنت جستجو کنید و به هرآنچه نیاز دارید دسترسی پیدا کنید پیشنهاد ما به شما آموزش صفر تا صد اینترنت میباشد. برای مشاهده فیلم های آموزشی میتوانید به صفحه زیر مراجعه کنید.

سیستم عامل چیست

انواع سیستم عامل

به نظر شما تمامی سیستم های رایانه ای از یک نوع سیستم عامل پشتیبانی خواهند کرد؟ انواع سیستم عامل چیست؟

عملکرد سیستم های کامپیوتر درست مشابه یک کارخانه کوچک است. تمامی بخش های این کارخانه بدون هماهنگی با یکدیگر کاری از پیش نخواهند برد. در تعریف سیستم عامل می توان آن را یکی از عوامل مهم در همکاری بخش های این کارخانه کوچک در نظر گرفت.

در یک تقسیم بندی کلی به لحاظ عملکرد، انواع سیستم عامل های کامپیوتر شامل موارد زیر است:

  • سیستم عامل تک پردازنده

سیستم عامل های نسل کنونی یا چهارم از این دسته می باشند. سیستم عامل های تک پردازنده تنها بر روی یک پردازنده نصب شده و عملکرد بسیار خوبی دارند. ویندوز اکس پی، 98، ام آی و ویستا که محصول شرکت کامپیوتری مایکروسافت بوده از این نوع سیستم عامل است.

  • سیستم عامل شبکه ای

سیتم عامل Novell یا شبکه ای یکی از قدرتمند ترین انواع سیستم عامل های کامپیوتری بوده که برای یک پارچه سازی شبکه و مدیریت بخش های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری استفاده می شود. قابلیت ریکاوری فایل های پاک شده و بازگردانی دقیق فایل ها از قابلیت های خاص این نوع سیستم عامل می باشد. نسخه Netware 3x، Netware 4x، Netware 5x، Netware 6x از سری نسخه های عرضه شده این نوع سیستم عامل است.

انواع سیستم عامل

  • سیستم عامل توزیع شده

ساختار این نوع سیستم عامل ها مشابه سیستم عامل تک پردازنده بوده در صورتی که از چندین نوع پردازنده استفاده می کنند. سیستم عامل توزیع شده در یک محیط شبکه ای اجزا شده و پس از تایید نتایج، بر روی محیط شبکه ای کاربر برگشته و سرعت پردازش را افزایش خواهد داد. سیستم های کامپیوتری برای رزرو هتل از این نوع سیستم عامل پشتیبانی خواهند کرد.

  • سیستم عامل بی درنگ

این نوع از سیستم عامل ها با عنوان سیستم عامل زمان واقعی نیز شناخته شده و برای کنترل یا مدیریت در یک کاربرد خاص مورد استفاده قرار می گیرد. هدف اصلی استفاده از این نوع سیستم عامل واکنش سریع در برابر عوامل خارجی است.

شما میتوانید برای مشاهده فیلم کامل آموزش کار با ویندوز روی لینک زیر کلیک کنید و به صورت جداگانه بدون آن که نیاز باشد فیلم آموزش icdl را خریداری کنید از این آموزش بهره مند شوید.

وظایف سیستم عامل

با توجه به تعریف سیستم عامل و وظایف سیستم عامل، می توان گفت که مدیریت و هماهنگی میان بخش های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری یک سیستم کامپیوتری از مهم ترین وظایف سیستم عامل است. آیا می توانید چهار مورد از وظایف سیستم عامل را نام ببرید؟

  • مدیریت حافظه اصلی سیستم های کامیپوتری

سیستم عامل در واقع هسته مرکزی یک سیستم رایانه ای می باشد. رابط میان کاربر و سیستم رایانه ای از طریق سیستم عامل انجام شده و تمامی بخش ها زیر نظر سیستم عامل دستورات کاربر را ایجاد خواهند کرد.

  • تامین امنیت اطلاعات درون کامپیوتر

مدیریت حافظه از دیگر وظایف سیستم عامل است. تعیین میزان حافظه جانبی و اصلی کامپیوتر و حتی نوع ذخیره سازی داده ها در هر یک از حافظه های کامپیوتری مربوط به بخش سیستم عامل می باشد.

  • مدیریت فایل های کامپیوتری

از دیگر وظایف مهم سیستم عامل ها در کامپیوتر، دسترسی و مدیریت فایل ها است. برای دسترسی به فایل ها، سیستم عامل باید درک درستی از موقعیت ذخیره سازی فایل داشته و ساختار داده ای درون فایل به خوبی شرح داده شود.

  • توسعه و اجرای برنامه های نرم افزاری کامپیوتری

سیستم عامل ها نقش مهمی در برنامه نویسی و ارائه خدمات نرم افزاری به کاربر دارند. اگرچه این خدمات جزء هسته سیستم عامل نبوده اما یکی از وظایف سیستم عامل محسوب شده و برای اجرای هر برنامه نیاز است تا سیستم عامل اطلاعات مروبط به نرم افزار را به درستی تجزیه کرده و در حافظه داده قرار دهد.

اگر میخواهید کار با نرم افزار پر کاربرد ورد را یاد بگیرید و برای ورود به بازار کار و کسب درآمد آماده شوید میتوانید به صفحه زیر مراجعه کنید.

سیستم عامل ویندوز چیست

در تعریف سیستم عامل بایستی اظهار داشت که سیستم عامل یک نوع محیط نرم افزاری قدرتمند بوده که رابط میان کاربر و سیستم های رایانه ای را ایجاد خواهد کرد. مدیریت حافظه، مدیریت دستگاه های ورودی و خروجی، مدیریت فایل ها و کنترل سیستم های کامپیوتری از مهم ترنی وظایف انواع سیستم عامل است. اما در میان انواع سیستم عامل، کدامیک پرطرفدار است؟ انواع سیستم عامل چیست؟ سیستم عامل ویندوز چیست؟

سیستم عامل ویندوز، یکی از انواع سیستم عامل های محبوب در بازار بوده که بسیار پرحجم و ساختاری پیچیده دارد. این سیستم عامل برنامه های مختلف را به صورت پنجره های متعددی در صفحه نمایش سیستم های رایانه ای نمایش می هد. به همین جهت، نام این نوع سیستم عامل ویندوز یا پنجره ای است.

شرکت مایکروسافت اولین بار نسل سیستم عامل های ویندوز را برای نصب بر روی کامپیوترهای خانگی ارائه داد. نسخه های ویندوز یک، دو، سه، 95، 96، 2000، XP، ویستا، 7، 8، 10، فون و سی ای از نسخه های عرضه شده این نوع سیستم عامل در بازار هستند.

انواع سیستم عامل ویندوز

با توجه به تاریخچه سیستم عامل ویندوز تا زمان حاضر می توان انواع سیستم عامل ویندوز را به شرح زیر توضیح داد:

  • ویندوز یک

این نسخه از ویندوز در واقع یک رابط تعاملی گرافیکی بوده که به عنوان اولین نسخه از سیستم عامل ویندوز شناخته می شود.

  • ویندوز دو

این نسخه از ویندوز بعد از 2 سال از زمان عرضه ویندوز 1 در اختیار کاربران قرار گرفت. امکان قرار گیری پنجره ها بر روی یکدگیر، نمایش آیکن ها و حجم بالای سیستم عامل از دیگر مشخصه های این نوع سیستم عامل به شمار می رود.

  • ویندوز سه

ارائه ویندوز سه در واقع نسخه کامل تری از ویندوز یک و دو بود. این سیستم عامل قابلیت پشتیبانی از کارت گرافیکی 256 رنگ را داشته و به لحاظ رم، 16 مگابایت از رم را پشتیبانی خواهد کرد.

  • ویندوز 95

این نوع سیستم عامل با نام ویندوز 4 نیز شناخته شده و همراه با مرورگر اینترنت اکسپلورر به بازار عرضه شد.

  • ویندوز 98

این نسخه در واقع نسخه آپدیت شده از ویندوز 95 بوده که توانائی ارسال و دریافت نامه های الکترونیکی و ایمیل را دارد. این نوع سیستم عامل به لحاظ عملکرد درایو ها ضعیف بوده و برای کامپیوترهای نسل قدیم به صورت مناسب طراحی شده است.

  • ویندوز 2000

این نوع سیستم عامل توسط شرکت مایکروسافت برای کامپیوترهای شخصی طراحی شده است. این نوع سیستم عامل برای ایستگاه های کاری و سرورهای ارتباطی کاربرد دارد.

انواع سیستم عامل ویندوز

  • ویندوز XP

این نوع سیستم عامل قابلیت نصب بر روی کامپیوترهای خانگی، رومیزی و تبلت های خانگی یا تجاری را داشته و از محبوبیت بالائی در مصارف معمولی برخوردار است. از زمان انتشار این نوع سیستم عامل تاکنون حدود 20 سال گذشته و هنوز نیز از ماندگارترین انواع سیستم عامل شناخته می شود.

  • ویستا

این نوع سیستم عامل ششمین نسخه از سیستم عامل های سری ویندوز بوده و پنجمین نسخه از ویندوز ان تی شناخته می شود. این نوع سیستم عامل قابلیت نصب بر روی سیستم های کامپیوتر خانگی و تبلت های تجاری یا خانگی را دارد.

  • ویندوز 7 یا سون

سیستم عامل ویندوز 7 در واقع هفتمین نسل از سیستم عامل های سری ویندوز بوده که امکانات بسیاری را در مقایسه با سایر نسخه های پیشین در اختیار کاربر قرار می دهد. ویندوز سون دست کم به 1 گیگابایت رم برای نصب و اجرا نیاز داشته که به عنوان یکی از معایب این نوع سیستم عامل به شمار می رود.

  • ویندوز 8

سیستم عامل ویندوز 8 برای استفاده در سیستم های کامپیوتری شخصی، لپ تاپ و تبلت ها طراحی شده است. از شاخص ترین تغییرات در ساختار ویندوز 8، حذف دکمه استارت بوده که طراحی جالب توجهی به ساختار اصلی ویندوز داده است. ویندوز 8 با تلفیق خدمات آنلاین شرکت مایکروسافت امتیاز مثبتی را برای کاربر جهت دسترسی به خدمات این شرکت ارائه داده است.

  • ویندوز 10

سیستم عامل ویندوز 10 از پر فروش ترین سیستم عامل های کامپیوتری دنیا بوده که شاهکار جدید شرکت مایکروسافت شناخته می شود. منوی استارت، قالب بندی صفحه، تطبیق با رابط کاربری، اضافه شدن دکمه کار، جست و جوی سریع میان برها و امکان قرار دادن چندین میز کار در دسکتاپ از ویژگی های اصلی این نوع سیستم عامل به شمار می رود.

از دیگر آموزش هایی که در دوره icdl  ارائه میشود کار با نرم افزار اکسل میباشد. اگر شما هم میخواهید در کنار یادگیری اکسل مدرک فنی و حرفه ای دریافت کنید و برای ورود به بازار کار و کسب درآمد آماده شوید میتوانید به صفحه زیر مراجعه کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

سیستم عامل کامپیوتر چیست

به نظر شما سیستم عامل کامپیوتر چیست؟ انواع سیستم عامل چیست؟ آیا سیستم های رایانه ای بدون عملکرد سیستم عامل قابلیت پشتیبانی از دستورات کاربر را خواهند داشت؟

امروزه کمتر کسی پیدا می شود که با مقوله هایی هم چون رایانه، کامپیوتر شخصی، لپ تاپ یا حتی تبلت آشنائی نداشته باشد. هر یک از این وسیال الکترونیکی برای راه اندازی و فعال سازی عملکردهای خود به یک پشتیبان یا کنترل گر نیاز داشته که با نام سیستم عامل شناخته می شود.

در تعریف سیستم عامل می توان گفت که مدیریت و کنترل تمامی بخش های یک سیستم رایانه ای و انتقال دستورات کاربر به رایانه بر عهده سیستم عامل کامپیوتر است. انواع سیستم عامل کامپیوتر در واقع از ساختاری مشابه برای انجام این عملکرد استفاده کرده و تنها در نوع قابلیت ها و امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می دهند، متفاوت هستند.

انواع سیستم عامل های کامپیوتر

در یک دسته بندی دیگر می توان انواع سیستم عامل های کامپیوتری را بر اساس کاربری تقسیم کرد که شامل موارد زیر است:

  • یونیکس

این نوع از سیستم عامل جزء سیستم عامل های چند منظوره بوده که در سال 1969 توسعه یافت. این نوع سیستم عامل قابلیت استفاده همزمان چندین کاربر را به سیستم های کامپیوتری داده و کاربران می توانند از طریق SSH به پوسته سیستم عامل دسترسی داشته و با سیستم رابطه برقرار کنند.

  • گنو/لینوکس

سیستم عامل لینوکس از قدرتمندترین نوع سیستم عامل های موجود در بازار بوده که به صورت متن باز ارائه می شود. این نوع از سیستم عامل از محبوبیت بالائی در میان مهندسان برخوردار است. ساختار این نوع سیستم عامل مشابه سیستم عامل یونیکس بوده و از زیر شاخه های این سیستم عامل است. سیستم عامل لینوکس از پایین ترین سطح اجزای نرم افزاری یک سیستم کامپیوتری به شمار رفته که منابع سیستم را به برنامه های دیگر سیستم متصل خواهد کرد.

  • مک IOS

اولین سیستم عامل ارائه شده برای سیستم های کامپیوتری در واقع مربوط به سیستم عامل مکینتاش بوده که از سوی شرکت اپل توسعه یافت. این نوع سیستم عامل دارای یک نوع رابط کاربری بوده که نسخه های قبل از 7.6 آن با عنوان نرم افزار سیستم و نسخه های بعدی با نام مک اواس در بازار شناخته می شود.

  • سیستم عامل ویندوز

سیستم عامل ویندوز یکی از شناخته شده ترین سیستم عامل های موجود در بازار بوده که در نسخه های متعددی به بازار عرضه شده است. هر یک از نسخه های این نوع سیستم عامل امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار داده و متناسب با سیستم های رایانه ای شخصی یا ایستگاه های ارتباطی طراحی شده است. هماهنگی خوب سخت افزا با سیستم عامل، امنیت بالای داده های کاربر، قدرتمند در کارهای گرافیکی و طراحی، هزینه بالا بدلیل اختصاصی بودن این نوع سیستم عامل از مشخصه های اصلی سیستم عامل ویندوز است.

پاورپوینت نیز یکی از نرم افزار هایی است که از آن برای ارائه مطالب بهره گرفته میشود. شما هم میتوانید برای یادگیری این نرم افزار پرکاربرد و دریافت مدرک فنی و حرفه ای وارد صفحه زیر شوید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

تاریخچه سیستم عامل

  • نسل اول

نسل اول انواع سیستم عامل به دهه 1940 تا اوایل 1950 بر می گردد. کامپیوترهای ساخته شده در این نسل از هیچ گونه سیستم عاملی برای مدیریت برخوردار نبودند. هر نرم افزاری که بر روی کامپیوتر اجرا می شد، می بایست شامل کدهایی باشد تا کامپیوتر بتواند کدها ورودی را دریافت کرده و مطابق با آن خروجی مورد نظر را در اختیار کاربر قرار دهد. به همین جهت، تحلیل ساده ترین برنامه ها نیز در این نسل از کامپیوترها کمی سخت و پیچیده به نظر خواهد رسید.

  • نسل دوم

اولین سیستم عامل نصب شده در زمان سیستم های کامپیوتری نسل دوم بودند. سیستم عامل ها در دهه 1950 به عنوان سیستم های پردازشی تک جریانی نامیده می شد. سیستم عامل های عرضه شده در آن دهه تنها قابلیت پشتیبانی و مدیریت یک برنامه را داشته و نمی توانستند چندین افزونه را مدیریت کنند.

  • نسل سوم

دهه 1960، تولد دسته ای دیگر از سیستم عامل ها با قابلیت کنترل همزمان چندین پنجره بود. طراحان سیستم عامل در آن دهه برنامه های پشتیبانی سیستم عامل را توسعه داده و در سال های اولیه به صورت رایگان در دسترس قرار دادند.

  • نسل چهارم

در نسل چهارم سیستم عامل ها می توان شاهد ایجاد محاسبات شخصی در رایانه ها بود. قدمت سیستم عامل ویندوز نیز به دهه 1985 باز می گردد. در این دهه، شرکت مایکروسافت اولین بار نام سیستم عامل ویندوز را برای طراحی یک رابط گرافیکی کاربری ایجاد کرد. و به مرور زمان، مدل های مختلفی از این نوع سیستم عامل را در اختیار کاربران قرار داد. سیستم عامل های لینوکس، ویندوز و ... همگی بر پایه یک اصل طراحی شده و جهت مدیریت بخش های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر به کار گرفته می شود.

معروف ترین سیستم عامل ها

  • سیستم عامل DOC

سیستم عامل داس یکی از زیر مجموعه های سیستم عامل شرکت مایکروسافت است. این نوع سیستم عامل بر پایه معماری سخت افزاری X86 طراحی شده و برای رایانه های شخصی قابلیت نصب دارد. یکی از انواع سیستم عامل های کامپیوتری با رابط گرافیکی عالی، سیستم عامل داس است. البته توجه داشته باشید که این نوع سیستم عامل نسل پیشین سیستم عامل های ویندوز بوده و در دهه های بعدی افراد تنها از نسخه های ویندوز برای رایانه های خود استفاده می کنند.

  • لینوکس

سیستم عامل لینوکس از محبوب ترین زیر شاخه های سیستم عامل یونیکس است. زبان برنامه نویسی این نوع سیستم عامل C بوده که شامل یک هسته منبع باز است. به همین جهت، برنامه نویسی لینوکس با زبان جاوا، C++، Perl نیز سازگاری دارد.

  • ویندوز

با بررسی تاریخچه سیستم عامل می توان نتیجه گرفت که در ادوار گذشته تا نسل های کنونی، نسخه های ویندوز از محبوب ترین نسل های سیستم عامل بوده که قابلیت ها و ویژگی های متعددی را در اختیار کاربران قرار خواهند داد. سیستم عامل ویندوز یکی از معروف ترین سیستم عامل ها در دنیا بوده که در حال حاضر، نسخه ویندوز 10 به عنوان آخرین نسخه این شرکت در دسترس است.

انواع سیستم عامل های شبکه

همان طور که در بخش قبل عنوان شد؛ سیستم عامل شبکه وظیفه انتقال دستورات کاربر به بخش های مختلف سیستم رایانه ای را دارد. در این میان، انواع سیستم عامل های شبکه با توجه به امکاناتی که در اختیار کاربر قرار خواهند داد، متفاوت هستند.

یک شبکه در واقع متشکل از دو کامپیوتر برای اشتراک فایل ها است. سیستم عامل های شبکه برای پشتبانی از شبکه به صورت ویژه طراحی شده و بر روی ترافیک ورودی و خروجی شبکه کنترل خواهد داشت. سیستم عامل شبکه اغلب از شبکه های محلی یا منطقه ای LAN یا گسترده WAN پشتیبانی خواهد کرد.

انواع سیستم عامل های شبکه به شرح زیر است:

  • Sun Solaris

  • Inferno

  • Novell NetWare

  • Windows 2008 Server(Beta 3)

  • Red Hat Linux

  • Windows 2000 Advanced Server

  • Windows 2000 Data Center Server

  • Windows 2000 Server

سیستم عامل چیست pdf

سیستم های کامپیوتری پیشرفته از چندین هزار قطعه متفاوت در کنار نرم افزارهای متعدد تشکیل شده اند. هنگامی که یک سیستم مدیریتی برای یک پارچه سازی این قطعات به کار گرفته شود؛ سیستم های رایانه ای عملکرد مناسبی داشته و مطابق با دستورات کاربر خروجی مطلوبی داشته باشد.

سیستم عامل با فراهم سازی یک لایه نرم افزاری سبب شده تا مدیریت بخش های مختلف مربوط به سیستم های رایانه ای امکان پذیر بوده و کار برنامه نویسی را ساده کرده است.

در این قسمت برای آن که شما به مرجع اطلاعاتی بدون هیچ محدودیتی دسترسی داشته باشید فایل سیستم عامل چیست pdf را ارائه داده ایم و شما میتوانید با دانلود این فایل از مطالب آموزشی بهره مند شوید.

جمع بندی

سیستم عامل چیست؟ وظایف سیستم عامل چیست؟ تصور کنید که به یک کشور خارجی سفر کرده باشید. در صورتی که زبان مردم این کشور را ندانید؛ ارتباط برقرار کردن با این افراد کمی سخت و شاید غیر ممکن است. یک سیستم کامپیوتری نیز همانند مردم خارجی بوده و شما بایستی مطابق با زبان برنامه نویسی با آن حرف زده و دستورات خود را به آن انتقال دهید. سیستم عامل به عنوان رابط اصلی میان کاربر و سیستم های رایانه ای شناخته می شود. تاریخچه سیستم عامل ها نشان داده که انواع مختلفی از سیستم عامل با قابلیت های متعددی در اختیار کاربران قرار گرفته و امروز یکی از پیشرفته ترین انواع آن در دسترس است. هر یک از سیستم عامل ها کاربرد خاص خود راداشته و کاربر با توجه به نیاز خود می بایست یکی از انواع سیستم عامل های کامپیوتری را انتخاب کند.

سوالات متداول

سیستم عامل چیست؟

در تعریف سیستم عامل به زبان ساده میتوان گفت سیستم عامل یک واسط میان نرم افزار و سخت افزار میباشد و میتواند دستگاه های ورودی و خروجی به سیستم را مدیریت کند. توضیحات بیشتر در مقاله ارائه شده است.

وظایف سیستم عامل چیست؟

وظایف سیستم عامل را میتوان در این موارد خلاصه کرد: آزاد سازی و تخصیص منابع- برقراری امنیت در سیستم- مدیریت فایل و پوشه های سیستم- جلوگیری از هدررفت منابع و استفاده بهینه از منابع- مدیریت حافظه ها -همگام سازی فرآیند ها و ...

مقالات مرتبط

افزایش سرعت اینترنت کامپیوتر

دارک وب چیست

حق بیمه تامین اجتماعی 1401

افزایش حقوق سال 1401

تغییر زبان اینستاگرام

تفاوت کابل vga با hdmi و dvi

تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2021

چگونه بفهمیم چند نفر در اکانت اینستاگرام ما هستند

نحوه اتصال موس وایرلس بدون دانگل

قوانین جدید اینستاگرام 2021 و محدودیت های آن