اپلیکیشن اینستاگرام هر ساله مجموعه ای از بروزرسانی ها را در اختیار کاربران خود می گذارد. اما در سال 2021 میلادی آپدیت جدید ارائه داده که همراه با افزوده شدن امکانات بسیار زیادی که اغلب برای پیج های بیزینسی کاربرد دارند همراه بوده است. اما همراه با این بروزرسانی اینستا قوانین جدید را برای کار با این شبکه اجتماعی وضع نموده و محدودیت های جدید را در حوزه بازاریابی و تبلیغات به واسطه آن و همچنین مدیریت فالوور ها تعریف کرده است که در این نوشته به آن ها می پردازیم.

محدودیت های جدید اینستاگرام شامل موارد زیر است که در این مقاله توضیح داده میشود. علاوه بر آن راه های رفع برخی از این محدودیت ها که امکان پذیر است برای شما توضیح داده می شود.

  • محدودیت پست گذاشتن در اینستاگرام
  • محدودیت فالو در اینستاگرام 2021
  • محدودیت کامنت در اینستاگرام 2021
  • محدودیت لایک در اینستاگرام 2021
  • محدودیت گذاشتن هشتگ در پست
  • محدودیت تعداد کاراکتر کپشن
  • محدودیت قابلیت insight در اینستاگرام
  • محدودیت های تعداد کارکتر های کامنت
  • محدودیت تعداد کاراکتر های بیو
  • محدودیت های آنفالوی روزانه در اینستاگرام 2021
  • محدودیت دایرکت اینستاگرام

قوانین جدید اینستاگرام 2021

همراه با انتشار نسخه 188 اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ کمپیانی تولید کننده این نرم افزار که امروزه به دست فیسبوک هدایت می شود قوانین جدید را مبنی بر میزان فعالیت کاربران، تعداد لایک، فالوور و همچنین کامنت گذاری مطرح نمود و محدودیت های جدید را برای استفاده از اینستا وضع کرد.

از جمله مهم ترین محدودیت و تغییری که در این نسخه ایجاد شد و برای کاربران ایرانی مشمول ضرر نیز بود بخش insight پیج های بیزینسی بوده است. به طور کلی بخش شما در بخش insight اینستاگرام می توانید آمار مختلف مربوط به یک یا مجموعه ای از پست و استوری خود را در بازه های زمانی ۱ روزه و ۷ روزه و ۱‍ ماهه و همچنین در تمامی زمان به همراه دیگر قابلیت های مختلف آن مشاهده نمایید.

اما در حال حاضر و در بروزرسانی جدید اینستاگرام این بخش برای کاربران ایرانی که تحریم می باشند غیر فعال شده است از این رو بسیاری از کاربران ایرانی از این برزرسانی اظهار نارضایتی دارند.

علاوه بر آن قوانین مهمی که در اینستاگرام مطرح می باشند به شرح زیر است.

  • کاربران نبایت کامنت تبلیغاتی در کامنت کاربران دیگر انتشار دهند
  • کاربران اینستاگرام نباید پست دیگران را به نام خود انتشار دهند
  • قانون کپی رایت باید توسط کاربران رعایت شود
  • هیچ یک از کاربران حق انتشار کامنت ها و پست ها و استوری های غیر اخلاقی را ندارند و همچنین حق انتشار پست هایی تهدید آمیز هم ندارند
  • پست های منشتر یافته نباید ترویج کننده خودکشی و موارد از این قبیل باشند

باید بدانید که نقض هر یک از موارد بالا در واقع نقص قوانین اینستاگرام است. البته این موارد ممکن است موجب بلاک شدن یک هفته ای یا دائمی اکانت شما شود. همچنین بر اساس تجربه و مشاهده شخصی گمان می رود که اینستاگرام در حال جلوگیری از سوء استفاده های زیادی است که از طرف پیج های بیزینسی گریبان گیر کاربران عادی است. از این رو احساس می شود موارد زیر اینستاگرام شامل محدودیت انتشار دارند.

  • پیج های خرید و فروش دخانیات
  • پیج های خرید و فروش سلاح گرم
  • پیج های فروش الکل
  • پیج های فروش برخی از دارو ها
  • پیج های فروش برخی از حیوانات نادر یا خیلی درنده
  • پیج های مربوط به سایت های شرطبندی
  • پیج های مربوط و ترویج کننده خشونت و خودکشی و از این قبیل

گیف در قوانین جدید اینستاگرام ۲۰۲۱

در طی قوانین جدید اینستا در سال 2021 ممکن است شما نتوانید به برخی از گیفت های متحرک دسترسی داشته باشید و آن ها را در این نرم افزار پیدا کنید.

البته در این بروزرسانی جدید در بخش استوری ها، گیف های متحرکی که شما قبلا از آن ها در استوری های خود استفاده کرده بودید به شما پیشنهاد خواهد شده و همچنین بدون استفاده از تحریم شکن ها نیز قابل دسترسی خواهند بود.

به طور کلی در بروزسانی اینستاگرام قوانین سختگیرانه ای علیه کشور های تحت تحریم ایجاد شده به طوری که کار با این نرم افزار را برای کاربران ایرانی محدود می کند.

محدودیت پست گذاشتن در اینستاگرام

باید بدونید که سقف پست گذاشتن در اینستاگرام کاملا نامحدود است. اما در صورتی که شما دائم اقدام به انتشار پست های تبلیغاتی کنید یا محتوای پست شما زننده باشد به احتمال زیاد اکانت شما بلاک خواهد شد یا دیگر نمی توانید تا یه بازه زمانی خاصی پس بگذارید. در صورتی هم که دچار این مورد شده اید برای رفع محدودیت پست گذاشتن در اینستاگرام می توانید برخی از پست هایی که گمان می دهید دلیل بن شدن حساب شما شده اند را حذف نمایید.

البته معمولا خود اینستاگرام اخطاری در این خصوص به شما می دهد.

محدودیت فالو و آنفالو در اینستاگرام در روز

کاربران اینستاگرام تنها می توانند در یک ساعت 10 نفر را فالو کنند. البته این تعداد برای فالو کردن در یک روز حدود 200 نفر می باشد. همچنین باید بدانید که اگر شما در یک ساعت مثلا بیشتر از ۱۰ نفر رو فالو کردید، تا 24 ساعت  نمی توانید فرد دیگری را فالو کنید.

محدودیت  لایک در اینستاگرام

محدودیت لایک در اینستاگرام در قوانین جدید آن به این صورت است که در ساعت شما نمی توانید بیشتر از ۳۰۰ پست را لایک کنید. همچنین، تعداد لایک های روزانه شما حدود ۷۰۰ نفر است. در صورت نقص این قانون، شما تا ۲۴ ساعت نمی توانید پس فرد دیگری را لایک کنید.

محدودیت کامنت در اینستاگرام

شما در طول شبانه روز تنها قادر به گذاشتن ۵۰۰ کامنت می باشد و در هر ساعت نمی توانید بیشتر از ۵۹ کامنت بگذارید. همچنین از گذاشتن کامنت تکراری پرهیز کنید.

اینستاگرام حدود ۲۴ ساعت حساب شما را از گذاشتن کامنت در صورت نقص قوانین بالا مسدود می کند. اما اگر کامنت تکرای متعدد بگذارید این نرم افزار به شما به عنوان یک اسپمر و ربات نگاه می کند و کلا حساب شما رو مسدود می کند.

محدودیت هشتگ در اینستاگرام

شما نمی توانید در یک پست بیشتر از ۳۰ هشتگ را به کار ببرید. اگر شما بیشتر از 30 هشتگ داخل پست اینستاگرامی خود بکارببرید، در نهایت پست شما منشتر می شود اما هیچ هشتگی در آن نمایش داده نخواهد شد.

همچنین لازم است بدانید که درج ۴ تا ۶ هشتگ در پست کافی است.

چگونه محدودیت اینستاگرام را برداریم

ببینید به صورت کلی عملا راهی برای دور زدن محدودیت ها جدید اینستاگرام وجود ندارد مگر اینکه منتظر بمونید شاید در نسخه های جدید تر فرجی بشه. حتی این نرم افزار قوانین سختگیرانه دیگری برای کسانی که اکانت های متعدد دارند هم داره. پیشنهاد میشه برای بلاک نشدن اکانتتون هم که شده از این قوانین پیروی کنید.

با توجه به نظر شخصی، تا حد زیادی این قوانین برای ربات ها و اسپمر ها در نظر گرفته شده. با این حال اگر کاربران کمی به خودشون بیان و از این ربات ها استفاده نکنند احتمالا می تونیم انتظار داشته باشیم که بعضی از این قوانین برداشته بشه.

قوانین اینستا برای بلاک نشدن

دقت کنید که قوانین رعایت موارد بالا و همچنین موارد زیر برای جلو گیری از بلاک نشدن اکانت شما در اینستاگرام می باشد.

  • اطلاعات حساب کاربری خود را کامل کنید تا اینستاگرام به شما به عنوان یک ربات نگاه نکند. در این صورت می توانید تعداد بیشتری از پس روزانه بگذارید.
  • به صورت بی وقفته داخل اینستاگرام پست نگذاری چراکه معمولا اینستاگرام کسانی را که به صورت بی وقفته پس می گذارند را به صورت میان مدت بلاک می کند.
  • دست از لایک کردن و کامنت گذاشتن بی وقفه در پست ها و استوری های دیگران بردارید چراکه ممکن است اکانت شما بلاک شود.
  • دست از فالو کردن و آنفالو کردن دائم بردارید.
  • در طی قوانین جدید اینستاگرام، معمولا استفاده از ربات هایی فالوور گیر، یا استفاده از ربات هایی که لایک می کنند یا کامنت تبلیغاتی می گذارند، موجب بلاک شدن اکانت کاربری شما می شود.
  • پست های تبلیغاتی بیش از حد نگذاری و به هیچ وجه کامنت بلیغاتی نگذارید.
  • همچنین پست های دیگر کاربران اینستاگرامی را به نام خود داخل صفحه خود ثبت نکنید.

نکته های آخر

لازم به ذکر است که گذاشتن کامنت های انگلیسی فرد رو از حالت بلاک در نمیاره و باید حداقل یک روز تا یک هفته صبر کنه.

آنچه که از بروزرسانی جدید اینستاگرام دستگیر ما شد این موضوع بود که اینستاگرام روی پیج های تبلیغاتی فوکوس کرده و بهتره استفاده از این نرم افزار رو در راستای تبلیغات و جذب مشتری کمی بهتر انجام بدهید تا درگیر قوانین سختگیرانه اینستاگرام و اعمال محدودیت های آن نشوید.

 

مقالات مرتبط

افزایش سرعت اینترنت کامپیوتر

دارک وب چیست

سیستم عامل چیست

حق بیمه تامین اجتماعی 1401

افزایش حقوق سال 1401

تغییر زبان اینستاگرام

تفاوت کابل vga با hdmi و dvi

تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2021

چگونه بفهمیم چند نفر در اکانت اینستاگرام ما هستند

نحوه اتصال موس وایرلس بدون دانگل