اگر اهل برنامه های گرافیکی و ویرایش عکس باشید؛ مسلما نام برنامه فتوشاپ را در میان برنامه های محبوب ویرایش عکس مشاهده کرده اید. نرم افزار فتوشاپ یکی از برنامه های image editor بوده که توسط شرکت نرم افزاری Adobe ساخته شده است. این نرم افزار فوق العاده علاوه بر ویرایش انواع عکس و خلق آثار هنری زیبا، قابلیت ویرایش فیلم های هنری نیز دارد. ترکیب، دگرگونی، بازسازی و ویرایش از جمله قابلیت های مهم این ویرایشگر گرافیکی به شمار می رود. بسیاری از افراد مشکل تایپ جدا جدا در فتوشاپ یا بهم ریختگی حروف فارسی در فتوشاپ را دارندما در این مقاله به بررسی راهکارهای مهم در زمینه حل مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ و فارسی نوشتن در فتوشاپ پرداخته و مرحله به مرحله شما را برای حل این مشکل راهنمائی خواهیم کرد.

اگر میخواهید کار با نرم افزار فتوشاپ را به صورت حرفه ای یاد بگیرید و با دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه وارد بازار کار شده و کسب درآمد داشته باشید میتوانید به صفحه آموزش گرافیک با مدرک بین المللی مراجعه کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

فارسی نوشتن در فتوشاپ

اگر از کاربران نرم افزار گرافیکی فتوشاپ هستید، احتمالا با نوشتن متن فارسی روی عکس در فتوشاپ مواجه شده اید. برای حل مشکل فونت فارسی در فتوشاپ چه راهکاری را پیشنهاد می دهید؟ چگونه در فتوشاپ فارسی بنویسیم؟

اغلب کاربران بعد از نصب ورژن یا نسخه های متفاوت از نرم افزار گرافیکی فتوشاپ دچار مشکل تایپ جدا جدا در فتوشاپ شده و یا تغییر چینش فارسی در فتوشاپ می شوند. اما،نگران نباشید. برای حل مشکل بهم ریختگی حروف فارسی در فتوشاپ بایستی چند راهکار ساده انجام دهید.

آموزش رفع مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ

مشکل فونت فارسی در برنامه گرافیکی فتوشاپ تحت ویندوز بسیار آسان است. در حالت کلی، برای آموزش رفع مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ، راهکارهای زیر پیشنهاد می شود:

  • مراجعه به منوی Edit و انتخاب گزینه preferences و سپس type

  • فعالسازی گزینه middle eastern features

آموزش رفع مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ

  • تغییر در چینش تنظیمات پنل پاراگراف

  • بررسی چینش عبارت به لحاظ راست چین یا چپ چین بودن متن

  • نصب برنامه های جانبی برای حل مشکل فارسی نوشتن در فتوشاپ

برای بررسی راهکار اول بایستی از منوی Edit گزینه Type را انتخاب کرده و برحسب ورژن برنامه گرافیکی مورد نظر خود، از منوی باز شده گزینه متناسب را انتخاب کنید. به عنوان مثال، برای حل مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ 2020 بایستی گزینه World-Ready Layout را انتخاب کنید.

اگر فتوشاپ نصب شده بر روی سیستم شما از نسخه 2019 بوده باید گزینه Middle Eastern and South Asian و برای حل مشکل جدا نوشتن حروف فارسی در فتوشاپ 2021، گزینه World-Ready Layout را از منوی آبشاری Choose Text Engine Options انتخاب کنید.

مقاله پیشنهادی : نوار ابزار فتوشاپ

حل مشکل فونت فارسی در فتوشاپ

فارسی نوشتن در فتوشاپ به عنوان یکی از دغدغه های اصلی کاربران این حرفه به شمار می رود. با اینکه حل مشکل شکسته نوشته شدن کلمات فارسی در فتوشاپ قابل حل بوده اما، بسیاری از کاربران دچار یاس شده و در هنگام رویاروئی با این صحنه، برنامه فتوشاپ را ترک کرده و سعی می کنند تا برنامه های ویرایشی دیگر را جایگزین کنند.

برای حل مشکل فونت فارسی در فوتوشاپ، در قدم اول بایستی برنامه گرافیکی فتوشاپ را با توجه به ورژن سیستم نصب کنید. پس از باز کردن نرم افزار با سیستم خود وارد منوی Edit شوید. در منوی آبشاری گزینه Preferences و سپس بر روی گزینه Type کلیک کنید.

در صفحه باز شده در قسمت Choose Text Engine Option با توجه به ورژن و نسخه نصب شده نرم افزار فتوشاپ یکی از گزینه های مربوطه را انتخاب کنید. در مرحله آخر، برنامه گرافیکی فتوشاپ به صورت کلی بسته شده و مجددا باز شود. حال شما به راحتی می توانید اعداد فارسی در فتوشاپ و یا متن فارسی با چینش مرتب را بر روی عکس های خود درج کنید.

حل مشکل فونت فارسی در فتوشاپ

رفع مشکل تایپ در فتوشاپ در بخش پاراگراف

بسیاری از کاربران تصور می کنند که مشکل فارسی نوشتن در فتوشاپ مربوط به نسخه دانلود یا نصب شده برنامه گرافیکی فتوشاپ بوده و اقدام به خریداری و نصب ورژن های دیگری از این نرم افزار گرافیکی می کنند. اگر شما نیز جزء این دسته از کاربران هستید، بهتر است برای حل مشکل چینش فارسی در فتوشاپ عجله نکنید.

یکی از سریع ترین راهکارها برای حل چالش های ساده ای هم چون رفع مشکل برعکس نوشتن در فتوشاپ فعال سازی گزینه Middle Eastern features و World-Ready Layout است. برای فعال سازی این گزینه ها بایستی مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • برنامه گرافیکی فتوشاپ را بر روی سیستم خود باز کنید.

  • از پنل سمت راست، منوی پاراگراف را انتخاب کنید.

  • آیکن سه خط در بالای منوی پاراگراف را بزنید.

  • با انتخاب این آیکن به راحتی به تنظظیمات مربوط به چینش فارسی در فتوشاپ دسترسی داشته و قابلیت تغییر گزینه ها را خواهید داشت.

  • در این مرحله گزینه های Middle Eastern features و World-Ready Layout را فعال کنید.

  • در قدم آخر، متن مربوط را تایپ کرده و رفع مشکل تایپ در فتوشاپ در بخش پاراگراف به درستی انجام شده است.

مقاله پیشنهادی : طراحی لوگو با فتوشاپ

رفع مشکل تایپ در فتوشاپ در بخش پاراگراف

رفع مشکل برعکس نوشتن در فتوشاپ

برنامه فتوشاپ یک نرم افزار گرافیکی بوده که بر پایه زبان لاتین است. نحوه نوشتن اعداد فارسی در فتوشاپ و یا حروف از سمت چپ به راست بوده و برای تایپ حروف از راست به چپ محدودیت هایی دارد. فرایند راست چین شدن عبارات و متون مورد نظر در فتوشاپ کاری بسیار آسان بوده و با چند گام می توان عبارات را بدون بهم ریختگی حروف فارسی در فتوشاپ تایپ کرد.

برخی از اوقات تمامی مراحل و تنظیمات مورد نظر برای حل مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ cs6 و مشکل برعکس نوشتن در فتوشاپ cs3 را به درستی تنظیم کرده اید. با این حال، متن تایپ شده چینش مناسبی نداشته و پیکربندی متون با یک اشتباه کوچک دچار بهم ریختگی می شود. برای حل این مسئله بهتر است نگاهی به تنظیمات مربوط به چینش فارسی در فتوشاپ بیندازید. این راهکار یکی از سریع ترین شیوه ها برای حل مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ است.

  • در اولین قدم بایستی برنامه گرافیکی فتوشاپ را در سیستم خود باز کنید.

  • اگر به صورت معمول یک عبارت دلخواه را تایپ کنید، حروف به صورت درهم تایپ شده و اعداد از چپ به راست نمایش داده می شوند.

  • از پنل سمت راست، گزینه پاراگراف را انتخاب کنید. در صورتی که این گزینه در قسمت پنل مخفی باشد، می توانید از طریق منوی Window، گزینه Paragraph را انتخاب کنید.

  • از آیکن سه خط در بالای قسمت پاراگراف، حالت راست چین را انتخاب کنید.

  • از منوی آبشاری پاراگراف، گزینه World-Ready Layout را انتخاب نمائید.

  • گزینه Middle Eastern features را فعال کرده و متن شما به صورت راست چین تنظیم خواهد شد.

  • در قدم آخر، برنامه را کاملا بسته و مجددا باز کرده و متن مورد نظر و یا حروف فارسی خود را تایپ کنید.

مقاله پیشنهادی : معرفی فتوشاپ

فارسی نوشتن در فتوشاپ با نرم افزار

برنامه های گرافیکی دارای آپدیت های بسیاری بوده که در دوره های زمانی معین از سوی شرکت سازنده در اختیار کاربرا قرار خواهد گرفت. معمولا نسخه های آپدیت شده دارای باگ کمتری در اجرا و کاربری ساده تری خواهد داشت. به همین جهت، نسخه های آپدیت طرفداران بیشتری دارند.

برخی از اوقات، نسخه نصب شده از برنامه گرافیکی فتوشاپ دچار باگ بوده و یا همخوانی کاملی با سیستم مورد نظر شما ندارد. در این صورت با بررسی تمامی راهکارها و تنظیمات فوق با مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ مواجه هستید. برای حل جدا نوشتن حروف فارسی در فتوشاپ 2021 و سایر نسخه های رایج می توانید از برنامه های جانبی و نرم افزارهای فارسی نویس استفاده کنید.

غیر فعال بودن middle eastern features  در فتوشاپ 2020 و نسخه های دیگری از جمله 2021 یا 2019، پایه و اساس تمامی بهم ریختگی ها و مشکلات تایپ فونت فارسی در برنامه فتوشاپ است. با این حال، برای رفع این مشکل می توانید از میان نرم افزارهای کمکی زیر یکی را انتخاب کرده و متن مورد نظر خود را تایپ کرده و با کپی کردن در برنامه فتوشاپ مشکل شکسته نوشته شدن کلمات فارسی در فتوشاپ را حل کنید.

  • برنامه Notepad

  • برنامه Word

  • برنامه Wordpad

  • سایر برنامه های جانبی فارسی نویس از جمله رویا، نگارلیومون و ...

نحوه نوشتن اعداد فارسی در فتوشاپ

تایپ اعداد و حروف فارسی در برنامه گرافیکی فتوشاپ به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم امکان پذیر است. جهت آموزش نحوه نوشتن اعداد فارسی در فتوشاپ به صورت مستقیم بایستی مراحل زیر را در برنامه فتوشاپ دنبال کنید:

  • برنامه فتوشاپ را بر روی سیستم خود باز کنید.

  • بخشی به نام Character جهت دسترسی بهتر و سریع به تنظیمات مورد نظر ایجاد کنید. در صورتی که گزینه Character فعال نباشد، از منوی Window در بالای صفحه می توانید گزینه Character را فعال کنید.

نحوه نوشتن اعداد فارسی در فتوشاپ

  • از منوی Edit، گزینه Type را انتخاب کنید.

  • با فعال سازی گزینه World-Ready Layout و Middle Eastern features می توانید به جای حروف، اعداد فارسی را تایپ کنید.

  • پس از تایپ اعداد فارسی، تمامی اعداد تایپ شده را انتخاب کرده و در قسمت پایین منوی Character، بر روی فیلد Digits کلیک کنید.

  • از منوی آبشاری باز شده گزینه Farsi را انتخاب کنید.

نحوه نوشتن اعداد فارسی در فتوشاپ

  • در قدم آخر، نرم افزار را بسته و مجددا باز کنید.

  • حال شما می توانید به راحتی اعداد فارسی را در نرم افزار فتوشاپ تایپ کنید.

حل مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ مک

اگر از کاربران نرم افزار گرافیکی فتوشاپ هستید؛ به طور حتم، پس از نصب این نرم افزار بر روی محیط مک دچار بهم ریختگی حروف فارسی در فتوشاپ می شوید. برای حل مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ مک بایستی مراحل زیر را انجام دهید:

  • برنامه فتوشاپ را بر روی سیستم خود باز کنید.

  • از منوی بالا و قسمت فتوشاپ، گزینه Preferences را انتخاب کنید.

  • از منوی آبشاری باز شده گزینه General را کلیک کنید.

  • در صفحه نمایش داده شده گزینه Type را انتخاب کنید.

  • حال به سراغ موتور نوشتاری نرم افزار فتوشاپ رفته و گزینه Choose Text Engine Option را انتخاب کنید.

  • حالت نوشتاری را بر روی گزینه Middle Eastern and South قرار دهید.

  • سند باز شده را به طور کامل بسته و مجددا سند جدید را در برنامه فتوشاپ باز کنید.

  • حال با خیال راحت، در فتوشاپ مک متن مورد نظر خود را تایپ کنید.

تایپ فارسی در فتوشاپ آنلاین

فتوشاپ یکی از برنامه های کاربردی برای ویرایش عکس و فیلم است. گاهی از اوقات برای نصب این برنامه پردازش گر گرافیکی بر روی سیستم خود فضای کافی نداشته و از نسخه های پرتابل یا آنلاین این برنامه بایستی استفاده کرد. در این شرایط، بهترین ابزار برای بهره گیری از این برنامه، نسخه های آنلاین است.

وب سایت های متعددی در زمینه ارائه نرم افزار فتوشاپ به صورت آنلاین بوده که تمامی قابلیت های نرم افزار فتوشاپ را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. با این حال، ممکن است در نسخه های آنلاین نیز دچار بهم ریختگی حروف فارسی در فتوشاپ شوید. برای تایپ فارسی در فتوشاپ آنلاین مانند photopea بایستی از برنامه های جانبی فارسی نویسی استفاده کنید.

در سرویس های آنلاین فتوشاپ برای ویرایش تصاویر خود می توانید فیلترها و افکت های بارگزاری شده در صفحه اصلی برای سند مورد نظر خود استفاده کنید. برخی از وب سایت ها برای ساخت کلاژهای زیبا، تمامی طرح های گرافیکی را به صورت سفارشی در اختیار کاربر قرار داده که به عنوان یک امتیاز مثبت برای وب سایت در نظر گرفته می شود.

جمع بندی

چگونه در فتوشاپ فارسی بنویسیم؟ نحوه نوشتن اعداد فارسی در فتوشاپ به چه صورت است؟ این سوالات تنها بخشی از سوالات مبهم این نرم افزار گرافیکی محبوب است. نرم افزار فتوشاپ برای ویرایش تصاویر و فیلم های هنری به کار رفته و معمولا افراد برای جلوه بخشیدن به عکس های خود و یا انجام پروژه های تبلیغاتی از این نرم افزار استفاده خواهند کرد. در این میان، مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ یکی از دغدغه های اصلی کاربران بوده که با چند راهکار ساده قابل حل است. در فضای مجازی، سرویس های آنلاین متعددی بوده که قابلیت های نرم افزاری فتوشاپ را به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار داده و فرد متون یا حروف خود را به صورت دلخواه و راست چین تایپ خواهد کرد. اگر به دنبال معرفی بهترین بستر برای تایپ فارسی در فتوشاپ آنلاین هستید؛ یک جستجوی ساده در وب داشته باشید.

سوالات متداول

چطور مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ را رفع کنیم؟

روش های مختلفی برای رفع مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ وجود دارد که در این مقاله تمام این روش ها به صورت تصویری و مرحله به مرحله به شما آموزش داده شده است.

نحوه نوشتن اعداد فارسی در فتوشاپ چگونه است؟

از منوی Edit، گزینه Type را انتخاب کنید. با فعال سازی گزینه World-Ready Layout و Middle Eastern features می توانید به جای حروف، اعداد فارسی را تایپ کنید. پس از تایپ اعداد فارسی، تمامی اعداد تایپ شده را انتخاب کرده و در قسمت پایین منوی Character، بر روی فیلد Digits کلیک کنید. از منوی آبشاری باز شده گزینه Farsi را انتخاب کنید. در قدم آخر، نرم افزار را بسته و مجددا باز کنید.

مقالات مرتبط

معدل لازم برای رشته گرافیک

آزمون آنلاین فتوشاپ فنی و حرفه ای

کلاس نقاشی

نحوه گذاشتن لوکیشن در بیو اینستاگرام

نرم افزار ساخت تیزر تبلیغاتی - بهترین اپلیکیشن ساخت تیزر

مدل های رنگی در فتوشاپ

آموزش طراحی لوگو با فتوشاپ

چگونه نوار ابزار فتوشاپ را فعال و یا غیر فعال کنیم - نحوه برگرداندن نوار ابزار فتوشاپ

مقایسه فتوشاپ و ایلوستریتور

معرفی کامل نرم افزار فتوشاپ