نقاشی کردن برای کودکان فواید بسیار زیادی دارد که شاید والدین به طور کامل از آنها اطلاع نداشته باشند. اگر شما هم در خانه فرزند یا حتی خواهر برادری دارید که در سنین کودکی به سر میبرد، مطالعه ادامه ی این مطلب به شما پیشنهاد می شود.

 

نقاشی کودکان 

نقاشی های کودک در واقع میتوانند تخیلات، رویا ها و تصورات کودک را برای ما آشکار سازند و نشان دهنده ی احساسات او باشند. از این رو روانشناسان معتقدند که این نقاشی ها را میتوان بررسی و تحلیل کرد و به شناختی از احساسات و مهارت های کودک رسید. پس علی رغم اینکه خیلی ها نقاشی های کودکان را خط هایی ساده و بی معنی تلقی میکنند، این نقاشی ها پر اهمیت و پر معنا هستند.

همچنین نقاشی کردن فواید بسیار زیادی برای کودکان دارد که شاید از همه ی آنها اطلاع نداشته باشید:

- شناسایی و درمان مشکلات روانی کودک

همانطور که گفته شد نقاشی های کودکان میتوانند احساسات و حالات درونی کودک را برای ما آشکار سازند. کودکان با نقاشی کردن اضطراب و دلهره های درونشان را آشکار میکنند و سعی میکنند با کمک نقاشی، این دلهره و استرس هارا کاهش دهند؛ پس برای کاهش و رفع استرس های کودکان و بهبود ارتباطات اجتماعی انها میتوان از نقاشی استفاده کرد.

شاید جالب باشد که بدانید هر شکل و طرحی که کودک شما نقاشی میکند تحلیل خاص خودش را دارد؛ برای مثال کشیدن انواع مختلف آدم ها با شکل های مختلف، کشیدن درخت، کشیدن خورشید، خانه، حیوانات و ... که هر کدام انواع و اشکال مختلف و تحلیل های مختلف دارند.

- هماهنگ شدن حرکات دست و چشم کودک

نقاشی کردن باعث ایجاد هماهنگی بین حرکات دست و چشم کودکان می شود. این اتفاق به این دلیل رخ میدهد که کودک در حین نقاشی کردن سعی میکند چیزهایی را که با چشم میبیند با حرکت دست رسم کند و به تصویر بکشد و این امر باعث ایجاد هماهنگی بین دست و چشم و تقویت حرکات و عضلات دست کودک میشود.

- نقاشی باعث افزایش خلاقیت در کودکان می شود

نقاشی کشیدن باعث بهبود عملکرد مغز کودکان و همینطور افزایش تمرکز آنها می‌ شود. با نقاشی کردن، کودک ایده های جدید به ذهنش میرسد و باعث می شوود که خلاقیت و ابتکار کودک پیشرفت چشمگیری پیدا کند.

- نقاشی باعث تقویت حافظه ی کودکان می شود

در پروسه ی نقاشی کردن، ذهن کودک درگیر انتخاب و تجسم سوژه ی نقاشی، انتخاب رنگ و رنک آمیزی شده و باعث تقویت حافظه می شود. نقاشی کردن باعث کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر در سنین بالاتر می شود.

- نقاشی کردن باعث تقویت و بهبود مهارت های ارتباطی کودک می شود

کودک برای نقاشی کردن با اطرافش ارتباط بصری برقرار میکند و سعی میکند که اتفاقات، اشیا، تجربه ها و وقایع واقعی زندگی را نقاشی کند و به تصویر بکشد؛ این مسئله باعث می شود کودک جسارت اینکه احساسات و عواطفش را در غالب چیزی به جز کلام به اشتراک بذارد، پیدا کند.

- نقاشی راهی برای کشف و شناخت استعداد های کودک است

برای کشف استعداد های کودکان، آموزش نقاشی  میتواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. کودکان در نقاشی هایشان به کشف خلاقیت ها و استعداد هایشان میپردازند و ما میتوانیم نقاشی کودکانمان را به عنوان یک منبع خوب برای پی بردن به این مهارت ها در نظر بگیریم. نحوه ی به تصویر کشیدن و ترکیب و انتخاب رنگ ها، همگی فراتر از نقاشی کشیدن هستند و میتوانند بیانگر استعداد و علایق کودکمان باشند.

آموزش نقاشی به کودکان 8 ساله

نوع آموزش و یادگیری هر چیزی در سنین مختلف متفاوت است و نمیتوان از یک روش و متد آموزشی برای هر سن و سالی بهره گرفت. این موضوع شامل آموزش و یادگیری نقاشی نیز می شود.

روشی که برای آموزش نقاشی برای کودکان 8 ساله در نظر میگیریم ، برای کودکان 5 تا 8 ساله میتواند مناسب باشد.

در این سن میتوانیم به کودک یاد بدهیم که هر چیزی را میبیند بدون نگرانی از خراب شدن یا خوب نشدن آن، بکشد. باید به کودک یاد بدهیم که کمتر پاک کند و چندبار هر چیز را نقاشی کند. به کودک یاد بدهیم که اشیا و موضوعات جدیدی که قبلا نکشیده را نقاشی کند. حتی باید به کودکمان این میدان را بدهیم که داستان یا روایتی را به تصویر بکشد. اما در کل آموزش نقاشی چیزی نیست که بخواهیم در خانه با کودکمان به صورت تخصصی شروعش کنیم و باید تحت نظر متخصصان این کار صورت گیرد.

کلاس نقاشی خوب؟

برای شروع نقاشی کشیدن در هر سنی، اولین چیزی که باید به دنبال آن باشیم و درباره اش تحقیق کنیم، کلاس نقاشی است. نقاشی کشیدن هم مانند هر چیزی باید توسط متخصص آن آموزش داده بشه.

همیشه برای شروع هر چیز جدید باید سعی کنیم بهترین امکانات رو فراهم کنیم تا نتیجه ی بهتر و مطلوب تری هم داشته باشیم.بعضی اوقات  یک کلاس آموزشی خوب میتواند همه ی امکانات مورد نیاز ما برای شروع باشد. این موضوع شامل کلاس نقاشی هم می شود. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که یک کلاس نقاشی خوب چه ویژگی هایی دارد؟ پس به دنبال پاسخ این سوال شماری از ویژگی های مهم یک کلاس نقاشی خوب و مناسب را به شما معرفی میکنیم.

اولین موضوع مهمی که میتوان برای یک کلاس نقاشی در نظر گرفت، داشتن حس خوب نسبت به محیط کلاس و قرار گرفتن در آن محیط و موقعیت است. محیط آموزش نقاشی باید طوری باشد که قرار گرفتن در آن به اندازه ی نقاشی کشیدن لذت بخش باشد.

فاکتور بعدی مهارت و تخصص استاد های یک آموزشگاه است. اگر برای شروع نقاشی، با یک استاد حرفه ای و متخصص شروع به یادگیری کنید قطعا روند یادگیری شما حرفه ای تر، شیرین تر و سریع تر خواهد بود.

یک فرد متخصص با توجه به سن، علایق، توانایی ها و سطح خلاقیت شما نقاشی را به شما یاد میدهد.

موضوع بسیار مهم بعدی، اعتبار آموزشگاهی که شما در آن مشغول به یادگیری خواهید شد، است. حتما از اینکه کلاس نقاشی شما مکانی معتبر از نظر آموزشی هست  اطمینان پیدا کنید.

کلاس نقاشی خوب!

با توجه به همه ی این موضوعات کلاس های نقاشی ما میتوانند گزینه ی مناسبی برای شروع یادگیری نقاشی یا حتی ادامه دادن آن باشند.

همانطور که گفتیم، یادگیری نقاشی در کودکان فواید بسیار زیادی دارد. در کلاس های نقاشی ما با توجه به سن کودک،  توانایی ها و علایق او، نقاشی را یاد میگیرد. با متد های آموزشی کلاس های نقاشی ما نه تنها کودک نقاشی را خیلی خوب یاد میگیرد، بلکه استعداد های او شکوفا می شود و خلاقیت و قوه تجسم او تقویت پیدا میکند.

استادانی که در کلاس های ما مشغول به یاد دادن نقاشی به کودکان هستند همگی در این زمینه متخصص و همینطور بسیار با تجربه هستند. کودک شما میتواند در کلاس نقاشی ما نقاشی کشیدن را از ابتدایی تا سطح حرفه ای فرا بگیرد. علی رغم حرفه ای بودن، کودک شما میتواند خیلی آسان نقاشی کردن را یاد بگیرد. همچنان بعد از کلاس های آموزشی میتوانید مدرک فنی حرفه ای معتبر از موسسه ما دریافت کنید. فضای کلاس های نقاشی ما بسیار دوستانه و  راحت هستند تا کودک دلبند شما احساس خوبی از حضور و یادگیری در مجموعه ی ما داشته باشد.

 

ما منتظر و مشتاق حضور شما و کودکانتان در آموزشگاهمان هستیم.

 

مقالات مرتبط

مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ

معدل لازم برای رشته گرافیک

آزمون آنلاین فتوشاپ فنی و حرفه ای

نحوه گذاشتن لوکیشن در بیو اینستاگرام

نرم افزار ساخت تیزر تبلیغاتی - بهترین اپلیکیشن ساخت تیزر

مدل های رنگی در فتوشاپ

آموزش طراحی لوگو با فتوشاپ

چگونه نوار ابزار فتوشاپ را فعال و یا غیر فعال کنیم - نحوه برگرداندن نوار ابزار فتوشاپ

مقایسه فتوشاپ و ایلوستریتور

معرفی کامل نرم افزار فتوشاپ