شیرینی های تر و نان خامه ای از جمله شیرینی هایی میباشند که در میان ایرانی ها طرفداران زیادی دارند. نان خامه ای به انگلیسی Cream puff میباشد که از محبوب ترین شیرینی های خامه ای به شما ر میرود. در این مقاله میخواهیم طرز تهیه انواه شیرینی خامه را با حرفه ای ترین رسپی ها به شما آموزش دهیم. شما در انتهای این مقاله میتوانید به راحتی انواع شیرینی های خامه ای را بشناسید و به راحتی و با بهترین دستورالعمل ها آن ها را بپزید.

اگر میخواهید طرز پخت انواع کیک خامه ای و خوشمزه را با دستورالعمل های بهترین اساتید کیک پزی ایران آموزش ببینید و به سرعت با دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنید میتوانید در دوره آموزش کیک پزی تله تیچرز شرکت کنید.

طرز تهیه انواع شیرینی خامه ای

قبل از آن که بخواهیم طرز تهیه انواع شیرینی خامه ای را برای شما آموزش دهیم میخواهیم کمی بیشتر در مورد تاریخچه شیرینی های خامه ای به شما توضیح دهیم. در واقع منشا شیرینی های خامه ای برای اولین بار شمال ایتالیا میدانند اما این موضوع که برای اولین بار در کجا این شیرینی ها پخته شدند مشخص نیست.

تاریخچه شیرینی خامه ای به زمان های خیلی گذشته برمیگردد اما زادگاه آن را ایتالیا میدانند. شاید دانستن این نکته برای شما هم جالب باشد که بدانید یک روز در فرانسه به عنوان روز نان خامه ای نامگذاری شده است (2 ژانویه) و افراد این روز را گرامی میدارند.

در این قسمت میخواهیم طرز تهیه انواع شیرینی خامه ای را برای شما قرار دهیم تا شما بتوانید بهترین دستور پخت انواع شیرینی خامه ای را در دسترس داشته باشید و در کمترین زمان خوشمزه ترین شیرینی های خامه ای را بپزید.

طرز تهیه انواع شیرینی خامه ای

طرز تهیه شیرینی خامه ای 

در این طرز تهیه شیرینی خامه ای شما میتوانید با مواد اولیه گفته شده برای ۴ نفر شیرینی خامه ای تهیه کنید. زمان لازم برای پخت شیرینی خامه ای با این رسپی 30 دقیقه میباشد اما زمان ازم برای آماده سازی مواد در حدود 40  دقیقه میباشد.

مواد لازم برای طرز تهیه شیرینی خامه ای:

  • تخم مرغ ۴ عدد بزرگ
  • خامه قنادی 300 گرم
  • شیر یا آب 1 لیوان
  • شکر اسیاب شده 1 قاشق چایخوری
  • آرد سفید الک شده 1 لیوان
  • وانیل 1/4 قاشق چای خوری
  • بکینگ پودر 1/4 قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی خامه ای :

در اولین مرحله شما باید شکر و کره و آب یا شیر را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و اجازه دهید این مواد با حرارت ملایم با هم ترکیب شوند و شکر ها حل شوند.

آرد را برای دو بار نیاز است الک کنید.

مواد روی حرارت در این مرحله باید جوش بیایند و شما زمانی که شیر یا آب در حال جوش است به یک باره آرد را به مواد اضافه کنید و مواد ترکیب شده را سریع هم بزنید تا ترکیبی شبیه به حلوا به شما بدهد.

در این مرحله شما باید مواد را از روی حرارت بردارید و آن را در جایی قرار دهید تا خنک شود. میتوانید برای مدت حدود 1 الی 2 ساعت صبر کنید تا این مواد خنک شوند. برای خنک شدن مواد میتوانید آن را در ظرف دیگری بریزید و اجازه دهید خنک شود.

قبل از شروع به پخت شیرینی خامه ای نیاز  است فر گرم شده باشد. برای همین منظور فر را با دمای 200 درجه سانتی گراد روشن کنید و اجازه دهید تا زمان آماده سازی مواد فر گرم شود و آماده پخت گردد.

در یک ظرف جداگانه تخم مرغ ها را بشکنید و آن را با دور تند همزن بزنید تا یکدست شود.

آنقدر تخم مرغ ها را با همزن هم بزنید تا پف کنند. 

در این مرحله شما باید در چند مرحله کم کم تخم مرغ ها را به مواد خنک شده اضافه کنید. در هر مرحله که تخم مرغ ها را اضافه میکنید اجازه دهید این تخم مرغ ها کانلا جذب مواد شوند.

در هر مرحله که تخم مرغ ها را به مواد اضافه میکنید برای 2 الی 3 دقیقه مواد را هم بزنید.

بعد از آن که تمام تخم مرغ ها را به مواد اضافه کردید یک خمیر کشدار و براق حاصل خواهد شد.

در این مرحله نیاز است بکینگ پودر و وانیل را به مواد اضافه کنید تا بوی بد تخم مرغ از آن گرفته شود و خمیر لطیف بدون بوی بدی داشته باشید.

خمیر حاصل شده یک خمیر نرم و لطیف است و این خمیر نباید سفت باشد.

سینی  فر را خارج کنید و کف آن را با روغن چرب نمایید و کاغذ روغنی کف سینی قرار دهید.

در این مرحله برای قرار دادن خمیر در سینی فر نیاز است از ماسوره های شکوفه ای استفاده کنید. در صورتی که تمایل دارید نان خامه ای های شما سایز بزرگ یا کوچک داشته باشند میتوانید از ماسوره هایی با سایز دلخواهتان استفاده کنید.

شکوفه های نان خامه ای را با فاصله در سینی فر بچینید و فضای لازم را برای پف کردن نان خامه ای ها در فر به آن ها بدهید.

شما میتوانید با ایجاد فشار بیشتر در ماسوره نان خامه ای های بزرگتری داشته باشید.

مواد را داخل فر قرار دهید.

زمان لازم برای پخت نان خامه ای یا شیرینی خامه ای 30 دقیقه در فر با دمای 200 درججع سانتی گراد میباشد.

در زمان پخت شیرینی های خامه ای پف میکنند و تو خالی میشوند. 

بعد از اتمام پخت نان خامه ای ها آن ها را از فر خارج کرده و اجازه میدهید خنک شوند. بعد از خنک شدن شیرینی ها داخل آن ها را با خامه قنادی فرم گرفته شده پر میکنید.

اگر سوالی در هر بخش از طرز تهیه شیرینی خامه یا طرز تهیه نان خامه ای دارید میتوانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا اساتید آشپزی ما در بهترین آموزشگاه آشپزی در سریع ترین زمان پاسخ شما را بدهند.

طرز شیرینی خامه ای بدون فر

یکی از راه هایی که میتوانید شیرینی خامه ای های خوشمزه داشته باشید و با کمترین امکانات این شیرینی های خامه ای را تهیه کنید با استفاده از گاز و در قابلمه یا تابه میباشد.

طرز تیهه شیرینی خامه ای بدون فر به این صورت میباشد که شما باید تمام مراحل آماده سازی خمیر را دقیقا مانند آنچه در قسمت بالا مقاله توضیح دادیم تهیه کنید و سپس برای پخت شیرینی خامه ای از گاز استفاده کنید.

برای جلوگیری از سوختن شیرینی خامه ای بدون فر نیاز است از شعله پخش کن روی گاز استفاده کنید تا حرارت را به طور یکسان در اطراف پخش کند.

یک قابلمه را از آب تا نیمه پر کنید و آن را روی شعله پخش کن قرار دهید تا آب آن گرم شود. در قابلمه یک سه پایه قرار دهید تا سینی یا ظرفی که قرار است شیرینی های خامه ای را رد آن پچینید با آب فاصله داشته باشد و تماسی با آن نداشته باشد.

شما در این مرحله باید از یک ظرف کوچکتر برای قرار دادن در قابلمه بزرگتر استفاده کنید و از حرارت غیر مستقیم برای پخت نان خامه ای ها استفاده کنید.

طرز شیرینی خامه ای بدون فر

طرز تهیه خامه برای شیرینی خامه ای

یکی از سوالاتی که مکررا از ما پرسیده میشود این است که چطور خامه خوش طعم برای شیرینی های خامه ای تهیه کنیم که شیرینی هایمان دقیقا مانند شیرینی های بازاری شود و طعم خوبی داشته باشد.

شما میتوانید از انواع خامه قنادی برای پر کردن شیرینی خامه ای ها استفاده کنید.

در صورتی که طعم خامه های قنادی برای شما جالب نبود میتوانید مقداری خامه صبحانه نیز به آن اضافه کنید.

خامه قنادی را در دمای محیط قرار دهید تا از حالت منجمد خارج شود.

خامه قنادی را در ظرفی بریزید و با دور تند همزن آن را هم بزنید. بعد از مدتی هم زدن خامه قنادی شکل و فرم میگیرد و پف میکند.

شما میتوانید از قیف و ماسوره برای قرار دادن خامه قنادی در شیرینی های خامه ای استفاده کنید.

در نهایت بعد از قرار دادن خامه فرم گرفته در شیرینی خامه ای میتوانید از سس شکلات یا خامه ذوب شده برای تزیین استفاده کنید.

نکات طرز تهیه نان خامه ای

در این بخش میخواهیم نکات طلایی طرز تهیه نان خامه ای را به شما توضیح خواهیم داد تا بتوانید بهترین و خوشمزه ترین نان خامه ای ها را بپزید.

  • نان خامه ای ها را برای پخت تنها در وسط سینی آن ها را قرار ندهید زیرا در وسط سینی فر حرارت بیشتر است و همین امر باعث میشود شیرینی ها بسوزند.
  • برای طرز تهیه شیرینی خامه ای بدون فر و روی گاز نیاز است حرارت شعله ملایم باشد تا آب کمتر تبخیر شود.
  • تخم مرغ ها را داه دانه به مواد اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ مواد را ورز دهید تا تخم مرغ ها در همه جای مواد به خوبی جذب شوند.
  • نان خامه ای های پخته شده باید طلایی رنگ باشند.
  • زمانی که قرار است آرد را به مواد اضافه کنید این نکته بسیار مهم است که آرد را یک باره اضافه کنید و مواد را خیلی سریع هم بزنید تا موادی مانند مواد حلوا به دست آید.
  • اججازه دهید کره برای تهیه نان خامه ای به دمای محیط برسد و سپس آن را به مواد اضافه کنید.
  • برای اضافه کردن و ورز دادن مواد با تخم مرغ از دست تان استفاده کنید.
  • در صورتی که خمیر را به خوبی هم نزده باشید نان خامه ای ترک برمیدارد.
  • خمیر حاصله باید به صورت براق و نرم و لطیف باشد.
  • برای آن که طعم بد تخم ممرغ از بین برود میتوانید از وانیل و در صورت تمایل از گلاب و پوست رنده شده لیمو استفاده کنید.
  • اگر نمیخواهید از خامه قنادی استفاده کنید میتوانید از ترکیب خامه صبحانه با ژلاتین استفاده کنید تا خامه به صورت فرم گرفته درآید.
  • گاهی ممکن است در حین پخت متوجه شوید که نان خامه ای شما خیلی پف نمیکند که علت آن شل بودن خمیر میباشد. در این موادر باید دقت داشته باشید که در خمیر شما آب وجود نداشته باشد و خمیر شل نباشد تا به خوبی پف کند.

نکات طرز تهیه نان خامه ای

انواع شیرینی خامه ای مجلسی

شیرینی های خامه ای انواع مختلفی دارند که بعضی از آن ها به عنوان شیرینی خامه ای مجلسی به شمار میروند و در مجالس و مهمونی های خاص و ویژه از آن ها استفاده میشود.

انواع شیرینی خامه ای مجلسی عبارتند از:

  • نان خامه ای
  • شیرینی دو رنگ ژله ای
  • شیرینی لطیفه
  • شیرینی قیفی خامه ای
  • انواع رولت خامه ای

هر کدام از انواع شیرینی خامه ای مجلسی طرز تهیه جداگانه یا دارند که در این مقاله نمیتوان طرز تهیه همه را قرار داد. در آینده طرز تهیه همه انواع شیرینی خامه ای مجلسی را به صورت تک به تک در این سایت قرار خواهیم داد.

اگر میخواهید انواع کیک ها و دسر های کافی شاپی را به صورت حرفه ای درست کنید و با دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای به سرعت وارد بازار کار شده و کسب درآمد داشته باشید میتوانید به صفحه آموزش کیک کافی شاپی ما مراجعه کنید و با تدریس برترین اساتید کیک کافی شاپی ایران این حرفه را یاد بگیرید.

انواع شیرینی خامه ای مجلسی

اسم انواع شیرینی خامه ای با عکس

اگر به دنبال عکس شیرینی خامه ای خوشگل هستید و میخواهید اسم انواع شیرینی خامه ای با عکس را داشته باشید تا بتوانید برای انواع مجالس از آن ها استفاده کنید در این قسمت تصمیم گرفتیم اسم انواع شیرینی خامه ای با عکس برای شما درج کنیم تا آشنایی بیشتری با انواع شیرینی خامه ای ها داشته باشید.

اسم انواع شیرینی خامه ای با عکس

سوالات متداول

بهترین طرز تهیه شیرینی خامه ای چیست؟

در این صفحه بهترین دستور پخت و طرز تهیه شیرینی خامه ای قنادی را برای شما عزیزان قرار داده ایم و شما میتوانید با نکات این مقاله خوشمزه ترین شیرینی خامه ای ها را درست کنید.

آیا میتوانی شیرینی خامه ای بدون فر تهیه کرد؟

در این مقاله روش های پخت شیرینی خامه ای بدون فر روی گاز با قابلمه را با ساده ترین روش ها و در سریع ترین زمان آموزش داده ایم.

مقالات مرتبط

طرز تهیه پنکیک

طرز تهیه کیک گلاب و زعفران

طرز تهیه کیک دو رنگ

طرز تهیه کیک قهوه خیس

طرز تهیه کیک شکلاتی

طرز تهیه شیرینی دانمارکی

طرز تهیه کیک موزاییکی یخچالی

پاپسیکل کیک چیست

کیک سیب و دارچین در قابلمه

پرطرفدارترین غذاهای ایرانی

غذاهای محلی استان های مختلف