کیک هل و گلاب و زعفران با شیر

یکی از طعم هایی که برای ایرانیان بسیار محبوب است و طرفداران زیادی دارد گلاب و هل و زعفران میباشد. ترکیب این سه طعم در یک کیک به عنوان یک عصرانه و یا دسر میتواند انتخاب بسیار مناسب و دلچسبی باشد. در این مقاله به شما طرز تهیه کیک هل و گلاب و زعفران با شیر و بدون شیر و با ماست و بدون فر را آموزش خواهیم داد. اگر در هر مرحله از طرز تهیه کیک گلاب و زعفران سوالی داشتید میتوانید در قسمت نظرات بیان کنید تا اساتید ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند و کمک کنند خوشمزه ترین و ترد ترین کیک ها را درست کنید.

اگر میخواهید کیک پزی را به صورت حرفه ای یاد بگیرید و با دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای وارد این حوزه کاری شده و کسب درآمد کنید میتوانید در دوره کیک پزی صفر تا صد تله تیچرز با تدریس برترین اساتید کیک پزی ایران شرکت کنید.

طرز تهیه کیک گلاب و زعفران

در این قسمت میخواهیم بهترین طرز تهیه کیک گلاب و زعفران را که در بهترین رسپی ها ثبت شده است را به شما آموزش دهیم. اگر در هر بخش از آموزش سوالی داشتید میتوانید در بخش نظرات مطرح کنید تا اساتید کیک پزی ما در سریع ترین زمان پاسخ شما را بدهند و مشکل را رفع کنند

 

آرد 2 پیمانه
زعفران دم کشیده 2 قاشق غذا خوری (اگر غلیظ نبود 3 قاشق غذاخوری)
شیر 3/4 پیمانه
شکر  1 پیمانه
تخم مرغ 5 عدد متوسط
وانیل نوک قاشق چای خوری
گلاب  3 قاشق غذاخوری
نمک نوک قاشق چای خوری
هل یک عدد (اختیاری)

طرز تهیه کیک گلاب و زعفران

یکی از نکات مهم کیک پزی که لازم میدونیم در همین ابتدا به اطلاع شما برسانیم این است که شما باید همه موادی که برای پخت کیک مصرف میکنید را مدتی قبل در دمای محیط قرار دهید و مستقیم آن ها را از یخچال به ترکیبات کیک اضافه نکنید.

برای پخت کیک نیاز است فر از قبل گرم شود که باید حداقل 15 دقیقه قبل از قرار دادن کیک در فر آن را با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید.

برای پخت این کیک با این مقدار مواد اولیه شما نیاز به قالب کیک 22 سانتی متری خواهید داشت. کف این قالب را روغن بزنید و آن را آرد پاشی کنید.

برای پخت کیک گلاب و زعفران نیاز است آرد و بکینگ پودر را 3 بار الک کنید تا بافت کیک ترد و خوب باشد.

تخم مرغ ها را در ظرف بزرگی بشکنید و به همراه شکر و وانیل با دور تند همزن آن را به مدت 10دقیقه هم بزنید تا کاملا پف کرده و یکدست شود.

در مرحله بعد شما باید شیر و روغن را به مواد اضافه کنید و مجدد با دور تند برای مدت 2 دقیقه هم بزنید.

در مرحله سوم شما باید گلاب و زعفران را به ترکیبات اضافه کنید.

ترککیب آرد و بکینگ پودر را که از قبل سه بار الک کردید را در چند مرحله به صورت کم کم به مواد اضافه کنید. در این مرحله دیگر نیازی نیست از همزن استفاده کنید و میتوانید با لیسک مواد را هم بزنید تا از گلوله شدنم آرد در ترکیبات جلوگیری کنید.

مواد را کاملا ترکیب کنید و سپس این مواد را در قالب از قبل چرب شده و آردپاشی شده بریزید.

قالب کیک را در طبقه وسط فر قرار دهید و برای مدت 30 الی 40 دقیقه در دمای 180 درجه سانتی گراد اجازه دهید کیک کامل بپزد.

در این مرحله شما میتوانید با استفاده از یک خلال دندان دخت کامل کیک را بررسی کنید. در صورتی که با فرو کردن خلال دندان در کیک تمیز از آن بیرون آمد و کیکی به آن نچسبید میتوانید اطمینان داشته باشید کیک شما کاملا پخته است.

بعد از پخت کیک آن را از قالب خارج کرده و روی توری منتقل کنید تا کاملا خنک شود.

بعد زا خنک شدن کیک میتوانید آن را با پودر پسته و نارگیل و دارچین و گردو و یا هر چیزی که مورد علاقه شماست تزیین کنید.

همان طور که مشاهده کردید در این دستور پخت از شیر استفاده کردیم و این بهترین طرز تهیه کیک گلاب و زعفران با شیر میباشد که در اختیار شما قرار داده ایم. شما میتوانید در طرز تهیه کیک گلاب و زعفران با شیر در صورت تمایل مقدار گلاب و هل را باتوجه به سلیقه خود بیشتر و یا کمتر کنید.

اگر میخواهید به صورت حرفه ای کیک های کافی شاپی درست کنید و برای مهمانی های خود بهترین پذیرایی را داشته باشید و یا با یادگیری حرفه ای پخت کیک های کافی شاپی از این راه کسب درآمد داشته باشید میتوانید در دوره های آموزش کیک کافی شاپی  تله تیچرز شرکت کنید. در این دوره آموزش مدرک کعتبر دریافت خواهید کرد و با استفاده از این مدرک میتوانید وارد بازار کار شده و کسب درآمد از مهارت های آموخته خود کنید.

طرز تهیه کیک گلاب و زعفران با شیر

آنچه در قسمت بالا به شما آموزش دادیم در واقع طرز تهیه کیک گلاب و زعفران با شیر بود که وجود شیر در این کیک سبب میشود کیک بافت نرم تری داشته باشد و ترکیب شیر و تخم مرغ کمک میکند بافت کیک ترد تر شود.

همچنین در طرز تهیه کیک گلاب و زعفران با شیر همان طور که میدانید شیر میتواند طعم بهتری به کیک بدهد که زمانی که شما کیک بدون شیر میپزید میتوانید تفاوت این طعم ها را به خوبی درک کنید.

یکی از کیک هایی که در سایت تله تیچرز بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفته است کیک سیب و دارچین میباشد. ارگ شما هم میخواهید نحوه پخت این کیک بدون فر را یاد بگیرید میتوانید به صفحه کیک سیب و دارچین در قابلمه مراجعه کنید.

طرز تهیه کیک گلاب و زعفران با شیر

کیک گلاب و زعفران بدون شیر

طرز تهیه کیک گلاب و زعفران بدون شیر دقیقا مانند آنچه در قسمت طرز تهیه کیک گلاب و زعفران با شیر میباشد و شما باید همان مواد اولیه را با همان تناسب استفاده کنید.

مراحل پخت این کیک دقیقا مانند آنچه در قسمت بالا توضیح داده شده میباشد و تنها تفاوتی که دارد این است که شما میتوانید به جای شیر از آب استفاده کنید.

به این ترتیب در طرز تهیه کیک گلاب و زعفران بدون شیر شما نیاز به 3/4 پیمانه آب خواهید داشت. ازم است بدانید کیک با شیر بافت و طعم بهتری خواهد داشت اما اگر بنا به هر دلیلی  میخواهید کیک تان را بدون شیر درست کنید این امکان در این رسپی وجود دارد و میتوانید شیر را حذف کنید.

طرز تهیه کیک گلاب و زعفران با سس مخصوص

یکی از کیک هایی که میتوانید به عنوان یک عصرانه خوشمزه میل و تهیه کنید کیک گلاب و زعفران با سس مخصوص میباشد. در این قسمت از مقاله میخواهیم بهترین طرز تهیه کیک گلاب و زعفران با سس مخصوص را برای شما عزیزان قرار دهیم.

مواد اولیه طرز تهیه کیک گلاب و زعفران با سس مخصوص:

  • تخم مرغ 4 عدد
  • شکر 1 پیمانه
  • آرد 2 پیمانه
  • روغن مایع 1/2 پیمانه
  • زعفران غلیظ دم کرده 1/2 پیمانه
  • وانیل 1/3 قاشق چای خوری
  • بکینگ پودر 1 قاشق مربا خوری

مواد لازم برای سس کیک گلاب و زعفران:

  1. شرک 2 قاشق غذاخوری
  2. نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری
  3. ترکیب شیر و زعفران 1 پیمانه

طرز تهیه کیک گلاب و زعفران با سس مخصوص

در ابتدای طرز تهیه کیک گلاب و زعفران با سس مخصوص دقت داشته باشید که تخم مرغ ها را برای مدتی در دمای محیط قرار دهید تا از سرای آن ها کاسته شود.

تخم مرغ ها و شیر و شرک و وانیل را با هم ترکیب کرده و با دور تند همزن آن ها را مخلوط کنید تا ترکیب به طور کامل پف کرده و یکدست شود. در این مرحله حجم تخم مرغ ها و موادی که به آن ها اضافه شده است تقریبا دو برابر خواهد شد.

در مرحله بعد باید روغن مایع را به همراه گلاب و زعفران به ترکیب اضافه کنید و با همزن برای 1 دقیقه آن ها را ترکیب کنید.

آرد و بکینگ پودر را برای 3 بار الک کنید و در این مرحله کم کم به مواد اضافه کنید و با لیسک ان ها را ترکیب کنید تا گلوله گلوله نشود.

از یک قالب 23 سانیت میتری برای پخت این کیک میتوانید استفاده کنید که باید آن را چرب کرده و مقداری آرد در سطح آن بپاشید و مواد کیک را در قالب بریزید.

برای مدت 45 دقیقه کیک را در طبقه وسط فر در دمای 175 درجه سانتی گراد قرار دهید. دقت داشته باشید که نیاز است فر از قبل با همنی دما به مدت 15 دقیقه گرم شده باشد.

طرز تهیه سس کیک زعفران و گلاب

شما باید تمام مواد سس که شامل شیر، زعفران و شکر و نشاسته است را در یک ظرف بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید این مواد به غلظت لازم برسند. وقتی غلظت این مواد به غلظت فرنی رسید میتوانید حرارت را خاموش کنید. این سس داغ را باید روی کیکی که خنک شده است بریزید.

طرز تهیه کیک گلاب و زعفران با ماست

وجود ماست در ترکیبات کیک سبب میشود بافت کیک ترد تر شود و همین امر میتواند روی طعم بهتر آن نیز تاثیر مثبت داشته باشد. در این قسمت میخواهیم طرز تهیه کیک گلاب و زعفران با ماست را به شما اموزش دهیم.

مواد لازم برای طرز تهیه کیک گلاب و زعفران با ماست:

تخم مرغ 2 عدد
آرد  2 پیمانه
گلاب 4 قاشق غذاخوری
زعفران غلیظ دم کرده 3 قاشق غذاخوری
روغن مایع 1/3 پیمانه
ماست 1/3 پیمانه
بکینگ پودر 2 قاشق غذاخوری
پودر هل 1/3 قاشق مربا خوری
وانیل 1/3 قاشق مربا خوری

فر را برای مدت 10 دقیقه با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کرده و قالب را از قبل چرب و آرد پاشی کنید.

مواد کیک را مدتی در دمای محیط قرار دهید و مستقیم آن ها را از یخچال به ترکیب کیک اضافه نکنید.

طرز تهیه کیک گلاب و زعفران با ماست دقیقا مانند مراحل  گفته شده در ابتدای مقاله میباشد و شما نیازی نیست مرحله جداگانه ای را طی کنید تنها تفاوت پخت کیک گلاب و زعفران با ماست در مرحله اضافه کردن ماست میباشد.

شما باید بعد از همزدن تخم مرغ و وانیل و شکر طوری  که این ترکیب پف کرد و حجمش دو برابر شد باید روغن و ماست و گلاب و زعفران را در این مرحله به آنها اضافه کنید و مواد را ترکیب کنید.

در نهایت آرد و بکینگ پودر را اضافه کنید و مواد ترکیب شده را در قالب ریخته و برای مدت 30 الی 45 دقیقه در دمای 180 درجه سانتی گراد بپزید.

یکی دیگر از کیک هایی که میتوانید به عنوان عصرانه میل کنید و از پرطرفدارترین کیک ها به شمار میرود پاپسیکل کیک میباشد. برای آشنایی با پخت این کیک میتوانید به مقاله طرز تهیه پاپسیکل مراجعه کنید و مرحله به مرحله با نحوه پخت آن آشنا شوید.

طرز تهیه کیک گلاب و زعفران با ماست

طرز تهیه کیک گلاب و زعفران بدون فر

یکی از مهمترین نکات کیک پزی این است که شما میتوانید بسیاری از کیک ها را بدون فر و با کمترین امکانات درست کنید. در طرز تهیه کیک گلاب و زعفران بدون فر شما باید همان مواد اولیه را با همان ترتیبی که توضیح دادیم ترکیب کنید.

طرز تهیه کیک در فر و بدون فر کاملا شبیه به هم میباشد و فقط نحوه پخت آن ها با هم تفاوت دارد. 

طرز تهیه کیک گلاب و زعفران بدون فر به این صورت میباشد که شما باید قابلمه ای را از آب پر کنید و از یک پایه فلزی برای قرار دادن قالب کیک در این قابلمه استفاده کنید.

قابلمه را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید آب داخل قابلمه به جوش آید و سپس قالب کیک را در آن روی پایه فلزی قرار دهید.

در این حالت رطوبت آب سبب میشود کیک بافت خشکی پیدا نکند و رطوبت آن حفظ شود.

اگر سوالی در مورد طرز تهیه کیک گلاب و زعفران بدون فر و یا به عبارتی طرز تهیه کیک گلاب و زعفران در قابلمه دارید میتوانید در بخش نظرات مطرح کنید تا اساتید ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

طرز تهیه کیک گلاب و زعفران بدون فر

سوالات متداول

آیا میتوان کیک گلاب و زعفران را بدون شیر و یا با ماست تهیه کرد؟

شما میتوانید این کیک را مطابق با دستور پخت قرار داده شده در این سایت بدون آب و با جایگزین کردن آب به جای شیر درست کنید. همچنین اضافه کردن ماست به دستور پخت این کیک در این مقاله آموزش داده شده که بافت بهتری به کیک میدهد.

طرز تهیه کیک گلاب و زعفران بدون فر چگونه است؟

شما میتوانید از یک قابلمه آب برای پخت کیک گلاب و زعفران بدون فر استفاده کنید. پایه فلزی را در این قابلمه قرار میدهید و قالب کیک را روی این پایه میگذارید و اجازه میدهید کیک تان با حرارت غیر مستقیم و با رطوبت آب درون قابلمه درست شود.

مقالات مرتبط

طرز تهیه پنکیک

طرز تهیه کیک دو رنگ

طرز تهیه کیک قهوه خیس

طرز تهیه کیک شکلاتی

طرز تهیه انواع شیرینی خامه ای

طرز تهیه شیرینی دانمارکی

طرز تهیه کیک موزاییکی یخچالی

پاپسیکل کیک چیست

کیک سیب و دارچین در قابلمه

پرطرفدارترین غذاهای ایرانی

غذاهای محلی استان های مختلف