شیرینی دانمارکی یکی از شیرینی هایی است که در میان ایرانیان طرفداران زیادی دارد و به عنوان یکی از خوشمزه ترین شیرینی های خشک به فروش میرسد. انواع دستور پخت شیرینی دانمارکی در اینترنت موجود میباشد اما ما در این مقاله میخواهیم بهترین طرز تهیه شیرینی دانمارکی بازاری را به شما آموزش دهیم. اگر خواهان آشنایی با طرز تهیه شیرینی دانمارکی در توستر،طرز تهیه شیرینی دانمارکی بازاری، طرز تهیه شیرینی دانمارکی با پیمانه، طرز تهیه شیرینی دانمارکی بدون فر، طرز تهیه شیرینی دانمارکی با ماست هستید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

اگر میخواهید پخت انواع شیرینی و کیک را به صورت حرفه ای یاد بگیرید و با دریافت مدرک فنی و حرفه ای معتبر ورود به بازار کار پیدا کنید و کسب درآمد بالایی داشته باشید میتوانید در آموزش کیک پزی تله تیچرز با تدریس برترین اساتید کیک پزی ایران شرکت کنید.

طرز تهیه شیرینی دانمارکی بازاری

همان طور که میدانید شیرینی های دانمارکی با دستور پخت های مختلفی پخته میشوند و از نظر طعم و ترد بودن با هم تفاوت هایی دارند. در این قسمت میخواهیم طرز تهیه شیرینی دانمارکی بازاری را به شما آموزش دهیم.
طرز تهیه شیرینی دانمارکی بازاری

مواد اولیه برای طرز تهیه شیرینی دانمارکی بازاری تعداد 50 عدد :

  • آرد سفید به مقدار 800 گرم
  • تخم مرغ 2 عدد
  • شیر نصف پیمانه
  • کره 300 گرم
  • خمیر مایه 2 قاشق غذا خوری
  • آب 1 لیوان
  • روغن مایع 60 گرم یا 1/4 پیمانه
  • شکر 100 گرم
  • وانیل 1 پنس

مواد لازم برای روی شیرینی دانمارکی :

  • کنجد برای تزیین به مقدار لازم
  • وانیل 1 قاشق چایخوری
  • تخم مرغ 1 عدد

مواد لازم برای کرم داخل شیرینی دانمارکی بازاری:

  • آرد 3 قاشق غذاخوری
  • شکر 1/3 پیمانه
  • آب 1/3 پیمانه
  • وانیل 1 پنس

بهترین کار این است که برای تهیه شیرینی دانمارکی بازاری در اولین مرحله کرم میانی شیرینی دانمارکی را تهیه کنید تا در حین پخت نگران این کرم نباشید.

طرز تهیه کرم میانی شیرینی دانمارکی بازاری:

در مرحله اول برای تهیه کرم شیرینی دانمارکی بازاری نیاز است آب را با شکر ترکیب کنید. شیر را روی حرارت داغ میکنیم و بعد از داغ شدن شیر، آب و شکر را به آن اضافه میکنیم و همه مواد را روی حرارت قرار میدهیم تا مواد جوش آیند و شکر به طور کامل در آب و شیر حل شود.

حرارت را کم میکنیم و ادامه مارحل را در حرارت ملایم ادامه میدهیم.

آرد را به ترکیب شیر و آب و شکر اضافه میکنیم و سعی میکنیم آرد را کم کم به مواد اضافه کنیم تا گلوله گلوله نشود. مواد را روی حرارت آنقدر هم میزنیم تا ترکیب سفت تر از حالت عادی شود و در نهایت وانیل را به آن اضافه میکنیم.

مواد را زمانی که به غلظت مناسب رسید از روی حرارت برمیداریم. فقط دقت داشته باشید این ترکیب بعد از خنک شدن کمی سفت تر میشود.

طرز تهیه شیرینی دانمارکی بازاری  :

در مرحله اول لازم است تخم مرغ هایی که به دمای محیط رسیده اند را با شکر و وانیل مخلوط کنید و با همزن هم میزنیم تا یک ترکیب یکدست به ما بدهد.

برای عمل آمدن خمیر مایه نیاز است آن را به همراه شیر و 1 قاشق غذاخوری شکر ترکیب کنید و روی آن را با سک پارچه یا سلفون تمیز بپوشانید و برای مدت 10 الی 15 دقیقه آن را در یک محیط گرم و تاریک قرار دهید. زماین که این ترکیب حباب زد نشان میدهد خمیر مایه عمل آمده است.

بعد از آن که ترکیب تخم مرغ و وانیل و شکر یکدست شدند نیاز است خمیر مایه به عمل آمده  و روغن مایع را به ترکیب اضافه کنیم و آن را با همزن ترکیب کنیم.

در این مرحله نیاز است آرد اضافه شود اما برای آن که از گلوله شدن آرد جلوگیری کنید نیاز است آرد را کم کم به ترکیب اضافه کنید و با لیستک مواد را ترکیب کنید تا از ایچاد گلوله های آردی در ترکیب جلوگیری کنید.

بعد زا آن که همه آرد را اضافه کردید باید دقت داشته باشد که یک خمیر لطیف و نرم داشته باشید که نه خیلی شل باشد و نه خیلی سفت. این خمیر نباید به دست بچسبد.

خمیر حاصل را در یک ظرف بزرگ قرار میدهیم و روی آن را با پارچه میپوشانیم و اجاره میدهیم برای مدت 1 الی 1ساعت و نیم خمیر استراحت کند. دقت داشته باشید که خمیر برای استراحت نیاز است در یک محیط گرم قرار گیرد.

بعد از آن که خمیر استراحت کرد حجم آن دو برابر میشود و به اصطلاح خمیر ور میاید. بعد از عمل آمدن خمیر آن را با دست ورز میدهیم تا هوایی که در میان بافت های آن قرار گرفته است خارج شود و خمیر یکدستی داشته باشیم.

خمیر حاصل را روی سطح صافی که از قبل روی آن آرد پاشیده ایم قرار میدهیم و با کمک وردنه آن را صاف و پهن میکنیم.

دقت داشته باشید که بعد از پهن ککردن خمیر قطر آن در حدود نیم سانتی متر باشد و خمیر را خیلی نازک و یا کلفت برندارید.

برای آن که از دور ریخت خمیر جلوگیری کنید نیاز است خمیر را به صورت مربعی پهن کنید. خمیر را با استفاده از چاقوی تیز به صورت های مربعی مربعی برش دهید.

کرم داخل شیرینی های دانمارکی را که از قبل تهیه کرده اید را به صورت طولی در خمیر های برش داده شده قرار میدهیم.

خمیر های برش داده شده که در وسط آن ها کرم قرار گرفته است را لوله میکنیم.

شما میتوانید به جای آن که خمیر کلی را به قطعات کوچک برش دهید و وسط آن ها کرم قرار دهید میتوانید همان خمیر مربعی بزرگ را پهن کنید و وسط آن کرم را قرار داده و آن را رول کنید و با استفاده از کارد تیز آن را به قطعات با سایز های دلخواهتان برش دهید.

بعد از برش زدن خمیر به سایز های دلخواه آن ها را روی سینی فر که از قبل چرب کرده ایم میچینیم.

در این مرحله باید مجد به خمیر های زمان استراحت بدهیم و باید در همان سینی فر برای مدت 30 دقیقه بدون آن که به آن دست بزنیم اجاره دهیم استراحت کند.

بعد ار استراحت مجدد خمیر به آن ها کنجد و یا هر چیزی که میخواهیم شیرینی های دانمارکی را تزیین کنیم قرار میدهیم و روی آن ها را هم برای آن که ظاهر جذابی داشته باشند با مخلوط زرده تخم مرغ و زعفران میپوشانیم.

بهتر است فر را از قبل به مدت 20 دقیقه گرم کرده باشید و برای پخت شیرینی دانمارکی بازاری نیاز است برای مدت 30 دقیقه شیرینی ها را در فر با دمای 180 درجه سانتی گراد بپزید.

در دقایق پایانی پخت شیرینی دانمارکی میتوانید با استفاده از خلال دندان پختن آن را چک کنید و دقت داشته باشید که چند دقیقه آخر فر را برای حرارت از بالا تنظیم کنید تا روی شیرینی های دانمارکی طلایی شود.

شیرینی دانمارکی ها را از فر خارج میکنیم و همان طور گرم داخل ظرف مورد نظر میچینیم و اجازه میدهیم در ظرف مان خنک شود نه در سینی فر.

اگر میخواهید پخت انواع دسر ها و کیک های کافی شاپی را یاد بگیرید و به صورت حرفه ای برای مهمانی ها شیرینی های جذابی بپزید و یا از مهارت های کسب شده خود کسب درآمد کنید میتوانید در دوره آموزش کیک کافی شاپی تله تیچرز شرکت کنید و با دریافت مدرک فنی و حرفه ای وارد بازار کار شده و کسب درآمد از این راه داشته باشید.

طرز تهیه شیرینی دانمارکی بازاری

نکات پخت شیرینی دانمارکی بازاری

بعضی ها دوست دارند شیرینی دانمارکی کمی شهد داشته باشد و نرم باشد در این حالت شما میتوانید شهدی که با هل و گلاب درست شده است را بعد از خنک شدن شیرینی ها روی آن ها به مقدار خیلی کم بریزید و اجازه دهید این شیره داخل شیرینی ها برود و بافت نرمی به آن ها بدهد.

در صورتی که شیرینی دانمارکی ترد دوست دارید از این مرحله صرف نظر کنید.

دقت داشته باشید که آردی که برای پخت شیرینی دانمارکی استفاده میکنید را سه بار الک کنید.

شما میتوانید به جای آب از شیر گرم برای تهیه شیرینی دانمارکی بازاری خوشمزه استفاده کنید.

در صورتی که به طعم دهنده های طبیعی مانند گلاب و هل علاقه داشته باشید میتوانید کمی پودر هل به خمیر دانمارکی بزنید و یا در کرم داخل شیرینیی دانمارکی کمی گلاب اضافه کنید.

طرز تهیه شیرینی دانمارکی شکری

یکی از انواع شیرینی دانکارکی هایی که طرفداران زیادی دارد و تقریبا همه به دنبال دستور پخت آن هستند طرز تهیه شیرینی دانمارکی شکری میباشد.

مواد لازم برای طرز تهیه شیرین دانمارکی شکری:

  • آرد سفید 800 گرم (آرد را بهتر است 3 بار الک کنید)
  • 1 لیوان آب و در صورت تمایل میتوانید از شیر گرم استفاده کنید.
  • خمیر مایه 2 قاشق غذاخوری
  • شکر 100 گرم
  • کره 300 گرم
  • تخم مرغ 2 عدد
  • شیر 1/2 پیمانه
  • روغن مایع 1/4 پیمانه 

شما میتوانید کرم شیرینی دانمارکی شکری را مانند هرآنچه در مرحله قبل توضیح دادیم تهیه کنید.

طرز تهیه شیرینی دانمارکی شکری

دقت داشته باشید که شما میتوانید به جای شیر از آب گرم نیز استفاده کنید. همچنین در صورتیکه به طعم گلاب و هل علاقه دارید میتوانید به جای شیر از ترکیب گلاب و آب و هل استفاده کنید.

شما میتوانید از زغفران برای تغییر رنگ شیرینی و جذاب تر شدن آن در صورت تمایل استفاده کنید.

برای طعم خاص شیرینی دانمارکی شکری میتوانید ااز پوست لیمو و یا پرتقال برای خمیر شیرینی دانمارکی استفاده کنید.

مراحل پخت شیرینی دانمارکی شکری دقیقا مانند مراحل توضیح داده شده در قسمت بالا میباشد و تنها تفاوتی که دارد این است که شما میتوانید در مرحله آخر به جای آن که زرده تخم مرغ و کره و وانیل و زعفران بریزید میتوانید از دانه های درشت شکر استفاده کنید.

همچنین در صورتی که از طعم دانه های درشت شکر در حین میل کردن شیرینی چندان راضی نیستید میتوانید از پودر قند در انتهای پخت شیرینی دانمارکی شکر استفاده کنید.

طرز تهیه شیرینی پیشنهادی : طرز تهیه کیک موزاییکی یخچالی

طرز تهیه شیرینی دانمارکی در توستر

معمولا افراد تمایل دارند با کمترین امکانات بهترین و خوشمزه ترین شیرینی ها را تهیه کنند. در این بخش میخواهیم طرز تیهه شیرینی دانمارکی در توستر را به شما آموزش دهیم. شما باید برای پخت شیرینی دانمارکی در توستر نکاتی را رعایت کنید تا شیرینی های شما طعم خوشمزه ای داشته باشند.

مواد کرم و خمیر شیرینی دانمارکی دقیقا مانند آنچه در قسمت بالا به شما توضیح دادیم میباشد و شما باید صرفا نکاتی را برای پخت شیرینی دانمارکی در توستر رعایت کنید.

دقت داشته باشید توستر شما باید برای مدت 5 الی 10 دقیقه با دمای 200 درجه سانتی گراد گرم شود.

برای آن که شیرینی دانمارکی ها در توستر خشک مشوند نیاز است از یک ظرف آب در توستر  استفاده کنید. آب را در طرف فلزی بریزید و در توستر قرار دهید تا در فضای داخلی توستر رطوبت ایجاد کند و از خشک شدن شیرینی دانمارکی جلوگیری کند.

یکی از مشکلاتی که کاربران در زمان تهیه شیرینی دانمارکی در توستر دارند این است که چون حرارت مستقیم از بالا میتابد روی شیرینی ها خشک میشود. در این حالت برای جلوگیری از خشک شدن شیرین دانمارکی در توستر نیاز است روی المنت های بالایی توستر را با ورقه های آلومینیومی بپوشانید.

زمان لازم برای پخت شیرینی دانمارکی در توستر 30 دقیقه میباشد. ما میتوانید در دقایق پایانی پخت ورقه های آلومینیومی را بردارید تا روی شیرینی ها طلایی شود.

طرز تهیه شیرینی دانمارکی در توستر

طرز تهیه شیرینی دانمارکی با پیمانه

یکی از مشکلاتی که افراد برای طرز تهیه شیرینی دانمارکی دارند این است که نمیدانند از چه پیمانه ای استفاده کنند. در واقع چیزی که اهمیت دارد این استن که اگر شما از یک لیوان به عنوان پیمانه استفاده میکنید تا اخر اندازه گیری هایتان را با همان لیوان انجام دهید. طرز تهیه شیرینی دانمارکی با پیمانه فرقی با روش گفته شده در قسمت های بالا ندارد تنها انداره گیری مواد با هم متفاوت است.

در این بخش ما اندازه گیری مواد اولیه برای طرز تهیه شیرینیی دانمارکی با پیمانه را در یک جدول قرار داده ایم تا راحت تر با اندازه گیری ها اشنا شوید.

آب ولرم ۱/۳ لیوان
خمیرمایه ۱ قاشق مرباخوری
شکر ۱ قاشق چایی خوری
تخم مرغ یک عدد
روغن مایع ۱/۴ لیوان
شکر  ۴۰ گرم معادل یک پنجم لیوان
آرد حدود ۲۵۰ گرم
وانیل
۱/۴ قاشق چایی خوری
آب یا شیر (برای کرم شیرینی)
۱/۲ لیوان
شکر (برای کرم شیرینی) ۱/۲ لیوان
آرد (برای کرم شیرینی) ۱/۴ لیوان
وانیل (برای کرم شیرینی) ۱/۴ قاشق چایی خوری

طرز تهیه شیرینی پیشنهادی : طرز تهیه پاپسیکل

طرز تهیه شیرینی دانمارکی بدون فر

خیلی ها هستند که در منزل شان فر ندارند و یا بنا به هر شرایطی نمیخواهند از فر برای تهیه شیرینی دانمارکی استفاده کنند. طرز تهیه شیرینی دانکارکی بدون فر فرقی با طرز تهیه شیرینی دانمارکی بازاری گفته شده در قسمت بالا ندارد و شما میتوانید از همان مواد اولیه استفاده کنید.

طرز تهیه شیرینی دانمارکی بدون فر تفاوتی با مراحل گفته شده در قسمت قبل ندارد فقط شما باید روش پخت را تغییر دهی و نکات پخت شیرینی دانمارکی روی گاز را در نظر داشته باشید.

برای پخت شیرین دانمارکی روی گاز نیاز است از یک شعله پخش کن برای جلوگیری از سوختن و مغرپز شدن شیرینی ها استفاده کنید.

از یک تابه و قابلمه برای پخت شیرینی های دانمارکی استفاده کنید.

در قابلمه یا تابه را بگذارید و در صورتی که بخواهید شیرینی شما بهتر بپزد میتوانید از دم کنی  به جای درب استفاده کنید.

زمان لازم برای پخت شیرینی دانمارکی بدون فر 30 دقیقه میباشد و در این زمان شیرینی ها را چک کنید تا از سوختن ته ان ها جلوگیری کنید.

اگر میخواهید روی آن ها نیز برشته شود میتوانید شیرینی دانمارکی ها را برگردانید تا از حرارت تابه به آن ها نیر  برسد و برشته شوند.

طرز تهیه شیرینی پیشنهادی : کیک سیب و دارچین در قابلمه

طرز تهیه شیرینی دانمارکی بدون فر

طرز تهیه شیرینی دانمارکی با ماست

یکی از راه هایی که میتوانید شیرینی دانمارکی تردی داشته باشید این است که از ماست در طرز تهیه شیرینی دانمارکی استفاده کنید. طرز تهیه شیرینی دانمارکی با ماست به این صورت میباشد که شما میتوانید به جای شیر مقدار آن را نصف کنید و از همان مقدار ماست استفاده کنید.

استفاده از ماست برای پخت شیرینی دانمارکی کمک میکند شیرینی تردی خاصی داشته باشد و همین امر باعث شده خیلی ها به دنبال طرز تهیه شیرینیی دانمارکی با ماست باشند.

سوالات متداول

بهترین طرز تهیه شیرینی دانمارکی چیست؟

در این مقاله روش های پخت شیرینی دانمارکی بازاری،شکری، بدون فر، با ماست، با پیمانه و به طور کلی هر رسپی برای پخت شیرینی دانمارکی وجود دارد را به شما آموزش داده ایم. با این رسپی ها میتوانید بهترین شیرینی دانمارکی بازاری را تهیه کنید.

چه موادی در شیرینی دانمارکی آن را ترد تر و خوشمزه تر میکند؟

استفاده از کره کمک میکند خمیر بافت لطیفی داشته باشد و آن را خوشمزه تر میکند. همچنین استفاده از ماست به تردتر شدن بیشتر شیرینی دانمارکی کمک میکند. خمیر مایه میتوان پف لازم را به شیرینی دانمارکی بدهد و استفاده از پوست لیمو، هل و گلاب و زعفران آن را زیبا تر و منحصر به فردتر میکند.

مقالات مرتبط

طرز تهیه پنکیک

طرز تهیه کیک گلاب و زعفران

طرز تهیه کیک دو رنگ

طرز تهیه کیک قهوه خیس

طرز تهیه کیک شکلاتی

طرز تهیه انواع شیرینی خامه ای

طرز تهیه کیک موزاییکی یخچالی

پاپسیکل کیک چیست

کیک سیب و دارچین در قابلمه

پرطرفدارترین غذاهای ایرانی

غذاهای محلی استان های مختلف