یکی از جذاب ترین کیک هایی که میتوانید برای مهمانی ها و تولد ها درست کنید و با استفاده از ساده ترین مواد ولیه و بدون فر و یا با فر آن را تهیه کنید شیرینی موزاییکی ، کیک موزاییکی یا دسر موزاییکی میباشد که با این سه نام معرفی میشود. در این مقاله میخواهیم بهترین طرز تهیه کیک موزاییکی یخچالی را به روش های مختلف به شما توضیح دهیم و شما را با روش های مختلف پخت کیک یخچالی با نان میکادو آشنا کنیم.

اگر میخواهید در پخت انواع کیک مهارت پیدا کنید و زیر نظر برترین اساتید کیک پزی ایران آموزش دیده و با استفاده از مهارت های آموخته به سرعت وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنید بهتر است به صفحه آموزش کیک پزی تله تیچرز مراجعه کنید و با دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای به عنوان یک متخصص وارد این حرفه شوید.

طرز تهیه کیک موزاییکی یخچالی

در این صفحه بهترین اساتید کیک پزی ایران سعی در ارائه بهترین رسپی و طرز تهیه کیک موزاییکی یخچالی دارند و تلاش کرده اند پس از آزمون و خطا بسیار بهترین و خوشمزه ترین طرز تهیه شیرینی موزاییکی را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

مواد لازم طرز تهیه کیک موزاییکی یخچالی:

  • شکلات تلخ تخته ای به مقدار 200 گرم
  • کره به اندازه یک قاشق
  • خامه صبحانه کاکائویی یا ساده به مقدار 150 گرم
  • پسته، بادام زمینی یا گردو و سایر مغزیجات برای داخل کیک
  • پودر قند و پودر پسته در صورت تمایل برای تزیین
  • بیسکوییت پتی بور و یا در صورت تمایل هر بیسکوئیتی که علاقه دارید مانند بیسکوئیت شکلاتی

طرز تهیه کیک موزاییکی یخچالی

طرز تهیه کیک موزاییکی یخچالی:

در ابتدای طرز تهیه کیک موزاییکی با پتی بور بهتر است این نکته را به عرض شما برسانیم که در دستور پخت اصلی این کیک از بیسکوییت پتی بور استفاده میشود.

هر کدام از بیسکوییت های پتی بور را به چهار قسمت تقسیم کنید. دقت داشته باشید که این بیسکوییت ها خیلی کوچک و یا پودر نشوند زیرا در این حالت شکل کیک تغییر میکند و چندان مانند نمونه اصلی آن نخواهد بود.

برای تهیه دسر موزاییکی یخچالی شما باید از شکلات استفاده کنید اما باتوجه به آن که استفاده از شکلات تلخ و یا شیرین ذائقه ای است میتوانید بر اساس سلیقه خود از شکلات تلخ و یا شکلات شیرین و یا ترکیبی از هر دو استفاده کنید.

در مرحله اول از طرز تهیه کیک موزاییکی یخچالی نیاز است شعله را به صورت ملایم تنظیم کنید و خامه را روی این شعله ملایم قرار دهید و اجازه دهید به نقطه جوش برسد.

بلافاصله بعد از آن که خامه به نقطه جوش رسید حرارت را خاموش کنید و شکلات هایی را که از قبل خرد کرده اید به آن اضافه کنید.

در این زمان نیازی نیست ترکیب را زیاد هم بزنید و میتوانید آن را رها کنید تا شکلات در خامه ذوب شود. در این زمان میتوانید ترکیب خامه و شکلات را هم بزنید.

در ترکیب خامه و شکلات، کره را اضافه کنید و صبر کنید تا کره نیز در این ترکیب ذوب شود. در بعضی از رسپی ها عنوان شده که شا میتوانید از قبل کره را ذوب کنید و در این مرحله کره ذوب شده را به ترکیب اضافه کنید.

دقت داشته باشید که اضافه کردن کره به این ترکیب سبب میشود دسر موزاییکی شما بافت لطیف تری داشته باشد و مزه بهتری داشته باشد.

در صورتی که از طعم کره خوشتان نمیاید میتوانید از همین میزان روغن مایع نیز استفاده کنید.

در مرحله بعد لازم است مغز هایی که میخواهید در بافت شیرینی موزاییکی تان وجود داشته باشد را اضافه کنید.

بعد از آن که همه مواد را اضافه کردید آخرین مرحله مربوط به اضافه کردن بیسکوییت هاست. دقت داشته باشید اضافه کردن بیسکوییت ها را با دقت زیادی انجام دهید و توجه کنید که این بیسکوییت ها خرد و له نشوند.

دقت داشته باشید در ترکیب کاکائویی استفاده از بیسکوییت های ساده وانیلی  ظاهر بهتری به ترکیب میدهد و به همین دلیل بهتر است از بیسکوییت پتی بور استفاده کنید.

کف قالبی که میخواهید ترکیب را در آن درست کنید چرب نمایید. البته بهتر است از سلفون و یا نایلون فریزر برای کف قالب استفاده کنید. مواد کیک موزاییکی یخچالی را در قالب بریزید و قالب را برای مدت 8 ساعت در یخچال بگذارید.

بعد از گذشت این زمان چک کنید که آیا دسر موزاییکی یخچالی شما به اندازه کافی سفت شده است یا خیر. در صورتی که قابل برش زدن نبود برای مدت بیشتری آن را در یخچال بگذارید.

در نهایت شما بهترین و خوشمزه ترین کیک موزاییکی قالبی یا کیک یخچالی موزاییکی را خواهید داشت.

در صورتی که در هر بخش از طرز تهیه شیرینی موزاییکی سوالی داشتید میتوانید در بخش نظرات مطرح کنید تا اساتید ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

اگر میخواهید طرز تهیه انواع کیک های جذاب و منحصر به فرد را یاد بگیرید و از مهارت های آموخته خود برای ورود به بازار کار و کسب درآمد از این راه استفاده کنید میتوانید در دوره آموزش کیک های کافی شاپی تله تیچرز شرکت کنید. در این دوره به شما مدرک فنی و حرفه ای اعطا میشود و میتوانید به سرعت با استفاده از این مدرک وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنید.

روش دوم طرز تهیه دسر موزاییکی یخچالی

در این روش به صورت کاملا تصویری به شما طرز تهیه شیرینی موزاییکی یا به عبارتی دسر موزاییکی را توضیح خواهیم داد. اگر در هر بخش سوالی داشتید میتوانید در قسمت نظرات بیان کنید تا اساتید ما در سریع ترین زمان پاسخ شما را داده و مشک به وجود آمده را رفع کنند.

مواد لازم:

  1. بیسکویت پتی پور 1 بسته
  2. کره 1/4 پیمانه
  3.  پودر شکر 1/4 پیمانه
  4. شیر نصف پیمانه
  5. پودر کاکائو 4 قاشق غذاخوری
  6.  گردو و پودر نارگیل در صورت تمایل برای داخل کیک موزاییکی به مقدار کافی
  • کره را در یک کاسه بزرگ (قابل استفاده در مایکروویو) بریزید. 20 ثانیه در مایکروویو حرارت دهید تا کاملا ذوب شود. در صورت تمایل می توانید کره را در تابه روی اجاق گاز گرم کنید.

روش دوم طرز تهیه دسر موزاییکی یخچالی

  • شکر را روی کره ذوب شده داغ بریزید و هم بزنید تا یکدست شود.

روش دوم طرز تهیه دسر موزاییکی یخچالی

  • پودر کاکائو و نمک را با همزن بزنید. نیازی نیست پودر کاکائو را الک کنید، بلکه خوب هم بزنید تا از شر گلوله های کاکائو خلاص شوید.

روش دوم طرز تهیه دسر موزاییکی یخچالی

  • شیر را روی مخلوط بریزید و هم بزنید تا کاملا صاف و براق شود. در صورت تمایل، مخلوط شکلات را در این مرحله بچشید تا ببینید آیا از طعم و شیرینی شکلات راضی هستید یا خیر. اگر می‌خواهید طعم شکلاتی قوی‌تر یا شیرینی کمتری داشته باشید، پودر کاکائو بیشتری (ترجیحاً الک شده) اضافه کنید. اگر شیرین تر می خواهید شکر (آسیاب شده) بیشتری اضافه کنید.

روش دوم طرز تهیه دسر موزاییکی یخچالی

  • بیسکویت ها را با دست روی مخلوط شکلاتی خرد کنید. قطعات نباید خیلی کوچک باشند. بهتر است هر بیسکویت را نهایت 4 الی 6 تکه خرد کنید.

روش دوم طرز تهیه دسر موزاییکی یخچالی

  • بیسکویت ها را با یک قاشق بزرگ با شکلات مخلوط کنید تا کاملا آغشته شود.
  • یک قالب شیرینی 23 سانتی‌متری را با کاغذ روغنی بپوشانید و روی کیک را بپوشانید.
  • در صورت تمایل می توانید از استفاده از کاغذ روغنی صرف نظر کنید و به سادگی از سلفون یا کیسه فریزر استفاده کنید.

 

دسر موزاییکی یخچالی

طرز تهیه کیک موزاییکی یخچالی بدون قالب

تمام روش های تهیه شیرینی موزاییکی یخچالی مانند قبل میباشد اما دقت داشته باشید شما میتوانید به روشی که رد این قسمت توضیح میدهیم کیک موزاییکی بدون قالب داشته باشید.

اگر نمی خواهید از قالب استفاده کنید، می توانید به سادگی مخلوط را در یک کیسه فریزر بزرگ با قابلیت بسته شدن مجدد بریزید. به شکل رول درآورید و کیسه را گرد کنید تا کیک محکم فشرده شود.

طرز تهیه ی شکلات موزاییکی با پتی بور به این صورت نیز میباشد که می توانید از کاغذ روغنی نیز استفاده کنید. مخلوط را با قاشق روی یک تکه کاغذ روغنی بریزید. سپس به شکل رول یا استوانه درآورید و لبه های کاغذ را بچرخانید (مانند آب نبات).

کیک تنبل پیچیده شده در کاغذ روغنی.
حداقل 3 ساعت یا تا زمانی که کاغذ روغنی به راحتی کنده شود، فریز کنید. برش بزنید و لذت ببرید!

طرز تهیه کیک موزاییکی یخچالی بدون قالب

نکات طرز تهیه شیرینی موزاییکی یخچالی:

میتوانید کف قالب را با سه بیسکویت بپوشانید. وقتی کیک موزاییکی را برعکس کنید، این بیسکویت ها روی آن قرار می گیرند.
حدود یک سوم از مخلوط را داخل تابه بریزید و با پشت قاشق به آرامی فشار دهید تا جای خالی پر شود. اگر بیش از حد فشار دهید، بیسکویت های قرار داده شده در کف تابه را خرد می کنید. مخلوط باقیمانده را در دو مرحله دیگر بریزید. نکته: همه مخلوط را به یکباره نریزید وگرنه سطحی ناهموار خواهید داشت.

یکی از بهترین کیک هایی که در سایت تله تیچرز طرفداران زیادی دارد کیک سیب و دارچین میباشد. شما میتوانید به صفحه کیک سیب و دارچین در قابلمه مراجعه کنید و مرحله به مرحله نحوه پخت کیک سیب و دارچین را یاد بگیرید.

کیک یخچالی با نان میکادو

بعضی از افراد به نان میکادو علاقه زیادی دارند و دوست دارند با استفاده از شیرینی نیز یک کیک یخچالی داشته باشند. در این مدل کیک یخچالی شما میتوانید به جای بیسکوییت پتی بور از نان میکادو استفاده کنید.

طرز تهیه کیک یخچالی با نان میکادو دقیقا مانند کیک موزاییکی با پتی بور میباشد ولی در این مدل دسر موزاییکی شما بهتر است شیرینی های میکادو را به صورت نازک تر برش دهید تا در دسر چندان قطور نباشند و طعم ناخوشایندی را در دسر ایجاد نکند.

نازک تر کردن لایه های نان میکادو باعث میشود طعم غالب میکادو در دسر موزاییکی از بین برود و دسر بیشتر طعم شکلات داشته باشد با ته مزه های میکادو.

از دیگر کیک های جذابی که امروزه در مهمانی ها و تولد ها استفاده میشود پاپسیکل کیک ها میباشند که مانند کیک های بستنی چوبی شکل هستند. شما میتوانید با مراجعه به صفحه طرز تهیه پاپسیکل کیک بدون قالب مرحله به مرحله با نحوه پخت این کیک آشنا شوید.

کیک یخچالی با نان میکادو

طرز تهیه کیک موزاییکی با خامه صبحانه

یکی از طرز تهیه هایی که افراد به دنبال آن هستند کیک موزاییکی با خامه صبحانه میباشند و تمایل دارند طعم خامه صبحانه در این دسر غالب باشد. در این مورد شما میتوانید در کنار موادی که به عنوان مواد اولیه کیک موزاییکی یخچالی استفاده میکنید از خامه صبحانه به میزان یک بسته استفاده کنید.

برای اضافه کردن خامه صبحانه لازم نیست آن را حرارت دهید و بهتر است خامه ای را که به دمای محیط رسیده است را به مواد ترکیب شده اضافه کنید.

طرز تهیه کیک موزاییکی با موز

کیک موزاییکی از جمله کیک هایی میباشد که برای تهیه آن میتوانید مواد اولیه را باتوجه به سلیقه خود تغییر دهید و موادی که طعم آن ها بیشتر میپسندید به یان مواداضافه کنید.

یکی از ترکیباتی که برای کیک موزاییکی پیشنهاد میشود کیک موزاییکی با موز میباشد. ترکیب شکلات و موز طعم خوشمزه ای به کیک موزاییکی میدهد و آن را منحصر به فرد تر میکند. برای اضافه کردن طعم موز به دسر موزاییکی تان میتوانید از تزیین کیک یخچالی با موز نیز بهره ببرید.

فیلم کیک یخچالی موزاییکی

در این قسمت از مقاله برای آن که شما بتوانید به طور کلی با مراحل تهیه کیک موزاییکی یخچالی آشنا شوید. این فیلم گام به گام طرز تهیه ی شکلات موزاییکی با پتی بور را به شما نمایش داده است و شما میتوانید در هر بخش که سوالی دارید آن را در بخش نظرات این صفحه بیان کنید تا اساتید ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند و ایراد ایجاد شده را رفع کنند. 

جمعبندی

در این صفحه تلاش شده بهترین رسپی طرز تهیه کیک موزاییکی با پتی بور را به شما آموزش دهیم. اگر سوالی در مورد مراحل تهیه شیرینی موزاییکی یا کیک موزاییکی دارید میتوانید در بخش نظرات این صفحه سوال تان را مطرح کنید تا اساتید ما در اسرع وقت پاسخ شما را داده و مشکل را رفع کنید.

سوالات متداول

از چه بیسکوییت هایی میتوان برای تهیه کیک موزاییکی یخچالی استفاده کرد؟

در دستور اصلی تهیه کیک موزاییکی یخچالی از بیسکوییت پتی بور استفاده میشود اما شما میتوانید با توجه با ذائقه تان از انواع بیسکوییت های دایجستیو و سبوس دار و یا هر بیسکوییتی استفاده کنید.

چطور دسر موزاییکی درست کنیم؟

در این مقاله در کنار آموزش تصویری آموزش ویدیویی تهیه دسر موزاییکی را به شما آموزش داده ایم. شما میتوانید در این صفحه بهترین رسپی و طرز تهیه کیک موزاییکی را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

طرز تهیه پنکیک

طرز تهیه کیک گلاب و زعفران

طرز تهیه کیک دو رنگ

طرز تهیه کیک قهوه خیس

طرز تهیه کیک شکلاتی

طرز تهیه انواع شیرینی خامه ای

طرز تهیه شیرینی دانمارکی

پاپسیکل کیک چیست

کیک سیب و دارچین در قابلمه

پرطرفدارترین غذاهای ایرانی

غذاهای محلی استان های مختلف