اگر برای دورهمی های بعدازظهر و عصرانه ها و همینطور میان وعده ها به دنبال گزینه ای خوشمزه و در عین حال راحت و سالم میگردید، کیک سیب و دارچین در قابلمه میتواند گزینه ی خیلی خوبی برای شما باشد. اگر طرز تهیه این کیک را نمیدانید در ادامه میتوانید دستور پخت بسیار آسان این کیک را یاد بگیرید. در این مقاله ساده ترین روش تهیه کیک سیب و دارچین بدون فر را در سریع ترین زمان و با خوشمزه ترین رسپی در اختیار شما قرار داده ایم. اگر سوالی در هر بخش از طرز تهیه کیک سیب و دارچین در قابلمه دارید میتوانید در قسمت نظرات این صفحه بیان کنید تا اساتید کیک پزی ما در سریع ترین زمان پاسخ شما را بدهند.

اگر میخواهید با یادگیری کامل کیک پزی و دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای در این حوزه مشغول به کار شده و کسب درآمد بالایی داشته باشید میتوانید به صفحه زیر مراجعه کنید و صفر تا صد کیک پزی را در مدت زمان محدود و زیر نظر برترین اساتید کیک پزی ایران آموزش ببینید.

طرز تهیه کیک سیب و دارچین در قابلمه

مواد لازم:

سیب  دو عدد

پودر دارچین به دلخواه

تخم مرغ یک عدد

شکر پنج قاشق غذا خوری

آرد یک و نیم پیمانه

بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری

روغن یک سوم پیمانه

آب یا شیر نصف پیمانه

دستور پخت:

ابتدا سیب ها را را به شکل های دل بخواه برش دهید. میتوانید سیب را به صورت عمودی نصف کنید و سپس برش های نازک عمودی بزنید تا تکه های نازک سیب داشته باشید. سپس روی سیب ها دارچین بپاشید و مخلوط کنید تا تکه های سیب، دارچینی شوند. حال در یک ظرف یک عدد تخم مرغ را بشکنید و به آن 5 قاشق شکر را اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.در این مرحله لازم نیست حتما همزن برقی داشته باشید و با همزن مفتونی یا حتی با چنگال نیز میتوانید مواد را هم بزنید. سپس نصف پیمانه آب یا شیر را اضافه کنید (در این مرحله حتی میتوانید از آب میوه مثل آب پرتقال استفاده کنید) و مخلوط کنید. یک سوم پیمانه روغن را اضافه و مخلوط میکنید و سپس به مقدار دلخواه پودر دارچین اضافه کنید و حسابی مواد را هم بزنید. حالا آرد و بیکینگ پودر را مخلوط کنید، آنها را الک کنید و کم کم به مواد اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید. هم زدن مواد را تا جایی که مواد یک دست شوند، ادامه دهید.

برای پخت این کیک به فر هم نیازی ندارید و میتوانید کیکتان را در قابلمه و روی گاز درست کنید. پس یک قابلمه را روی شعله کم گاز و شعله پخش کنی میگذارید، سپس کف آن مقداری کره میریزید تا کف قابلمه چرب شود. مواد را کف قابلمه میریزید و روی مواد را با سیب های خرد شده ی دارچینی میپوشانید. سیب ها را هرطور که دوست دارید میتوانید روی مواد بچینید. میتوانید کمی کنجد هم به دلخواه روی کیک بریزید. برای در قابلمه از دم کنی استفاده کنید و بگذارید کیک روی شعله کم و شعله پخش کنی به مدت 45 دقیقه بپزد. در قابلمه را زودتر از 45 دقیقه باز نکنید، زیرا باعث میشود کیک به خوبی پف نکند. بعد از 45 دقیقه در قابلمه را باز کنید و یک خلال دندان را در کیک فرو کنید، اگر مواد کیک به آن نچسبیدند یعنی کیک به خوبی پخته شده است و میتوانید زیر آن را خاموش کنید.

کیک بعد از خنک شدن، به راحتی از قابلمه جدا می شود و میتوان آن را داخل ظرف دیگری گذاشت و برش داد. کیک سیب و دارچین خوشمزه ما آماده است. این کیک را میتوان به همراه چای یا نسکافه یا حتی آب میوه نوش جان کنید. همانطور که دیدید مواد اولیه ی این کیک بسیار راحت و در دسترس بودند و همینطور طرز تهیه آن نیز بسیار آسان بود. امیدوارم درست کنید و از آن لذت ببرید.

طرز تهیه کیک سیب و دارچین در قابلمه

طرز تهیه کیک سیب و دارچین بدون فر

طرز تهیه کیک سیب و دارچین بدون فر به این صورت میباشد که شما باید از قابلمه و شعله گار برای پخت کیک سیب استفاده کنید. در این حالت مواد لازم برای پخت کیک سیب و دارچین بدون فر دقیقا مانند قسمت بالا میباشد و شما میتوانید تمام این مواد اولیه را با اندازه های گفته شده ترکیب کنید.

در نهایت برای پخت کیک سیب و دارچین بدون فر باید در انتهای قابلمه یا تابه ای که میخواهید کیک تان را تهیه کنید کاتر فلزی قرار دهید تا قالب کیک شما از کف قابلمه فاصله بگیرد.

حرارت را به صورت ملایم تنظیم کنید و بعد از یک ساعت حرارت را خاموش کنید و قالب را خارج نمایید.

طرز تهیه کیک سیب و دارچین بدون فر بسیار ساده میباشد اما در صورتیکه در هر مرحله از طرز تهیه کیک سیب و دارچین بدون فر سوالی داشتید میتوانید در قسمت نظرات سوال تان را مطرح کنید تا اساتید کیک پزی ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

اگر میخواهید پخت انواع کیک کافی شاپی را در کمترین زمان یاد بگیرید و برای مهمانی ها و دورهمی ها انواع کیک کافی شاپی تهیه کنید و یا از کسب مهارت های خود درآمدزایی داشته باشید میتوانید در دوره های آموزش کیک کافی شاپی تله تیچرز شرکت کرده و با دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای جذب بازار کار شده و کسب درآمد کنید میتوانید به صفحه زیر مراجعه کرده و اطلاعات لازم را در مورد این دوره آموزشی پول ساز  کسب کنید.

فیلم طرز تهیه کیک سیب و دارچین

در این قسمت از مقاله اساتید کیک پزی تله تیچرز در حال آماده سازی فیلم طرز تهیه کیک سیب و دارچین بدون فر و با فر برای شما عزیزان هستیم. تلاش اساتید ما برای تدریس نکات ریز برای تردتر شدن و خوشمزه تر شدن کیک سیب و دارچین برای شما عزیزان هستند. در صورتی که میخواهید نکته خاصی در فیلم طرز تهیه کیک سیب و دارچین تدریس شود و یا نیاز به تدریس مبحث خاصی در این حوزه دارید میتوانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا اساتیید ما در اسرع وقت این موضوع را در لیست برنامه کاری خود قرار دهند.

طرز تهیه کیک سیب و دارچین و کاکائو و گردو

مواد مورد نیاز:

تخم مرغ یک عدد

شکر دو سوم لیوان

آرد یک و نیم لیوان

روغن نصف لیوان

پوره سیب یا سیب رنده شده دو سوم لیوان

بیکینگ پودر دو قاشق مربا خوری

دارچین به مقدار دلخواه

پودر هل یک قاشق مربا خوری

گردو به مقدار دلخواه

برای سس شکلات:

پودر قند دو قاشق

آرد سفید یک قاشق

پودر کاکائو یک قاشق

شیر دو سوم لیوان

کره یک قاشق

دستور پخت:

یک عدد تخم مرغ را داخل ظرف بشکنید و یک قاشق مربا خوری پودر هل و به مقدار دلخواه پودر دارچین را به آن اضافه کنید و هم بزنید. سپس شکر را اضافه کنید و به  خوبی هم بزنید تا مواد یکدست شوند. برای تهیه این کیک لازم نیست حتما همزن برقی داشته باشید و میتوانید از همزن مفتونی استفاده کنید. در این مرحله سیب هایی که پوره یا رنده کرده اید را به مواد اضافه کرده و مخلوط کنید. سپس نصف لیوان روغن را به مواد اضافه کنید. یک و نیم لیوان آرد و دو قاشق مربا خوری بیکینگ پودر را با هم مخلوط، و سپس با الک کم کم به مواد اضافه و به خوبی هم بزنید. حالا به مقدار دلخواه گردوی خرد شده به مواد اضافه کنید. مواد را تا جایی که به خوبی با هم مخلوط و یکدست شوند، هم بزنید. در این مرحله میتوانید یک قاشق چای خوری پودر کاکائو به مواد اضافه و هم بزنید تا کیک کاکائویی شود. کف یک ماهیتابه ی مناسب را چرب کرده و مواد را داخل آن بریزید. میتوانید تکه های سیب نازک خرد شده و کنجد هم روی کیک بریزید. شعله ی گاز را کم کنید و بگذارید کیک به مدت نیم ساعت بپزد. سپس کیک را را برگردانید تا ده دقیقه ی دیگر بپزد.در آخر یک خلال دندان را در کیک فرو کنید، اگر مواد کیک به آن نچسبید یعنی کیک به خوبی پخته شده است. کیک را از ماهیتابه خارج کنید و بگذارید تا خنک شود. بعد از خنک شدن کیک میتوانید روی آن سس شکلات بریزید و کیک سیب و دارچین و گردوی ما آماده است.

برای تهیه سس شکلات روی کیک، دو قاشق پودر قند، یک قاشق آرد سفید و یک قاشق پودر کاکائو را داخل یک ماهیتابه

الک کنید و دو سوم لیوان شیر به آن اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید. بعد از اینکه به خوبی با هم مخلوط شدند حالا شعله گاز را روشن کنید و به هم زدن ادامه دهید. به مدت ده دقیقه با حرارت ملایم مواد را هم بزنید و سپس یک قاشق غذاخوری کره به آن اضافه کنید و پنج دقیقه ی دیگر مواد را روی شعله هم بزنید.سپس شعله را خاموش کنید زیرا سس شکلات ما آماده شده است.

علاوه بر سس شکلات، میتوانید روی کیک را با گردو، سیب، بیکوییت با هر چیز دیگری تزئین کنید.

طرز تهیه کیک سیب و دارچین و گردو بدون فر دقیقا مانند همین رسپی میباشد اما دیگر نیازی به درست کردن سس شکلات و اضافه کردن پودر کاکائو نیست. اگر در هر بخش از طرز تهیه کیک سیب و دارچین و گردو بدون فر سوالی داشتید میتوانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا اساتید کیک پزی تله تیچرز در سریع ترین زمان پاسخ شما را بدهند.

در نهایت، اگر به آشپزی و شیرینی پزی علاقمند هستید، شرکت در دوره شیرینی پزی را به شما پیشنهاد می کنیم. 

طرز تهیه کیک سیب و دارچین و کاکائو و گردو

طرز تهیه کیک سیب و دارچین کافی شاپی

طرز تهیه کیک سیب و دارچین کافی شاپی مانند سایر رسپی های بالا میباشد اما نکاتی دارد که سبب تردتر شدن و بافت بهتر این کیک میشود.

مواد لازم برای تهیه کیک سیب و دارچین کافی شاپی:

  • آرد : 350 تا 375 گرم یا دو و سه چهارم پیمانه
  • بکینگ پودر : 1 قاشق سوپخوری
  • شکر : 1 و 3/4 پیمانه
  • روغن مایع : 1 پیمانه
  • تخم مرغ : 4 عدد
  • سیب پوست کننده و قاچ کرده ترجیجا سبز و ترش : 3 عدد متوسط
  • دارچین : 2 قاشق چایخوری
  • پودر قند برای تزیین کیک 
  • نمک : یک دوم قاشق چایخوری
  • وانیل : یک چهارم قاشق چایخوری

نکته کافی شاپی : اگر میخواهید طعم کیک تان منحصر به فرد و خوشمزه تر از سایر کیک های سیب و دارچیت کافی شاپی شود میتوانید از آب پرتقال ترجیحا طبیعی 1/3 پیمانه به جای شیر یا آب استفاده کنید. میتوانید در صورت تمایل نیز از همین مقدار آب و یا شیر میتوانید استفاده کنید.

طرز تهیه کیک سیب و داچین کافی شاپی در فر به این صورت میباشد که شما باید فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید.

برای این مقدار مواد اولیه نیاز به یک قالب 25 سانتی متری دایره ای دارید.

سیب ها را بدون پوست به صورت ورقه ای قاچ کنید.

سیب ها را با 3 قاشق سوپ خوری شکر و دارچین آغشته کرده و آن ها را کنار بگذارید.

آرد را سه مرتبه الک کنید و سپس با بکینگ پودر و شکر و روغن و تخم مرغ و آب پرتقال و نمک  و وانیل ترکیب کنید و به مدت 2 دقیقه با دور تند همزن آن ها را مخلوط کنید.

دقت داشته باشید که بیشتر از 2 دقیقه مواد را هم نزنید زیرا پف کیک در این حالت از بین میرود.

یک سوم از مواد تهیه شده را در قالب بریزید و سیب های ترکیب شده با دارچین و شکر را در لایه میانی قرار دهید و مجدد مواد را روی سیب ها بریزید.

برای تهیه کیک سیب و دارچین کافی شاپی قالب را در قسمت میانی فر قرار دهید.

یک ساعت و نیم این کیک را با دمای 180 درجه سانتی گراد در فر قرار دهید. بعد از پخت کامل کیک آن را به مدت نیم ساعت خنک کنید و روی توری قرار دهید.

برای تزیین کیک سیب و دارچین کافی شاپی میتوانید از پودر قند استفاده کنید.

طرز تهیه کیک سیب و دارچین کافی شاپی

طرز تهیه کیک سیب رنده شده و دارچین بدون فر

مواد لازم برای طرز تهیه کیک سیب رنده شده و دارچین بدون فر :

  • آرد دو پیمانه
  • بیکینگ پودر یک قاشق چایخوری
  • جوش شیرین نصف قاشق چایخوری
  • نمک یک پینچ
  • دارچین یک تا دو قاشق به دلخواه
  • تخم مرغ چهار عدد
  • وانیل نوک قاشق چایخوری
  • شکر یک پیمانه
  • سیب رنده شده دو عدد
  • گردو نگینی خرد شده یک دوم پیمانه
  • روغن مایع سه چهارم پیمانه

برای پخت کیک سیب رنده شده و دارچین بدون فر نیاز به قالب کیک 25 سانتی متری خواهید داشت.

لازم است مواد به دمای محیط برسند و بهتر است آن ها از حدود 1 ساعت قبل در دمای محیط قرار دهید.

فر برای مدت یک ربع با دمای 180  درجه سانتی گراد از قبل گرم شود.

تخم مرغ ها را با شکر و وانیل ترکیب کنید و به مدت 7 دقیقه با دور تند همزن هم بزنید.

روغن مایع و ترکیب آرد و بکینگ پودر و نمک و جوش شیرین را که از قبل با هم الک شده اند را به مواد هم زده شده اضافه کنید.

ترکیب جدید را به آرامی هم بزنید.

الان نوبت اضافه کردن سیب رنده شده و گرپو به ترکیب قبل میباشد. مواد را به آرامی هم بزنید تا سیب در کل ترکیب پخش شود.

مواد را به مدت 45 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتی گراد بگذارید و با خلال دندان در این مدت روند پخت کیک را چک کنید.

جمعبندی

در این مقاله طرز تهیه کیک پای سیب و دارچین بدون فر را مرحله به مرحله به شما آموزش دادیم و تلا ش کردیم کلیه نکات طرز تهیه کیک سیب و دارچین در قابلمه و کیک سیب و دارچین کافی شاپی را به شما توضیح دهیم. اگر در هر بخش از طرز تهیه کیک سیب و دارچین بدون فر سوالی داشتید میتوانید در قسمت نظرات سوال تان را مطرح کنید تا اساتید ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

طرز تهیه کیک سیب رنده شده و دارچین بدون فر

کیک سیب و دارچین در ماهیتابه رژیمی

یکی از سوالاتی که کاربران از ما میپرسند این است که آیا میتوان کیک سیب و دارچین رژیمی درست کرد؟ چه موادی باید در این کیک سیب استفاده شود که کالری کمتری داشته باشد.

به طور کلی برای کیک سیب و دارچین در ماهیتابه رژیمی شما باید از شکر رژیمی به جای شکر استفاده کنید. همچنین در کیک سیب و دارچین رژیمی شما باید از مقدار کمتری روغن استفاده کنید.

 مقدار مواد اولیه برای کیک سیب و دارچین در ماهیتابه رژیمی به صورت زیر است:

 آرد سفيد قنادی  1.5 ليوان
 شکر رژیمی یک چهارم ليوان 
 شیر  نصف ليوان
 روغن مایع نصف ليوان 
تخم مرغ ٢ عدد
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
بكينگ پودر ١ قاشق مرباخوری
دارچين ١ قاشق مرباخوری
سيب ٢ عدد

برای طرز تهیه کیک سیب و دارچین در ماهیتابه رژیمی شما باید برای 5 دقیقه روغن و شکر رژیمی را با همزن ترکیب کنید و تخم مرغ هایی که به دمای محیط رسیده اند دانه دانه اضافه کرده و مجدد با همزن هم بزنید. 

بعد از حدود 1 الی 2 دقیقه هم زدن نوبت به وانیل و شیر میرسد. این مواد را اضافه کرده و مجدد با همزن مواد را ترکیب کنید.

در مرحله بعد آرد و بکینگ پودر الک شده را اضافه کنید و با همزن دستی مواد را ترکیب کنید.

در قالب های کوچک میتوانید مقداری از مواد را بریزید و وسط آن ها سیب برش زده آغشته به دارچین را بگذارید و روی آن ها مجدد مواد بریزید.

قالب های کیک را در فری که از قبل با دمای 180درجه سانتی گراد گرم شده است به مدت 20 دقیقه قرار دهید. به این ترتیب کیک سیب و دارچین فوری شما آماده شده و شما میتوانید در این مدت زمان کوتاه کیک سیب و دارچیین خود را تهیه کنید.

سوالات متداول

بهترین سیب برای تهیه کیک سیب و دارچین در قابلمه کدام است؟

بهتر است از سیب های سفت برای این کار استفاده کنید. سیب های سفید و سبز که بافت سفت تری دارند برای این کار مناسب تر هستند اما میتوان از سیب های قرمز نیز برای پخت این کیک نیز استفاده کرد.

برای خاص تر شدن طعم کیک سیب و دارچیین چه باید کرد؟

یکی از نکات پخت کیک سیب و دارچین کافی شاپی این است که به جای شیر و آب از آب پرتقال که ترجیحا بهتر است طبیعی باشد استفاده کنید که طعم جذاب تری به کیک میدهد و آن را خاص تر میکند. همچنین میتوانید از سایر مواد اولیه طعم دهنده مانند هل و گلاب با توجه به سلیقه تان برای بهتر شدن طعم کیک استفاده کنید.

مقالات مرتبط

طرز تهیه پنکیک

طرز تهیه کیک گلاب و زعفران

طرز تهیه کیک دو رنگ

طرز تهیه کیک قهوه خیس

طرز تهیه کیک شکلاتی

طرز تهیه انواع شیرینی خامه ای

طرز تهیه شیرینی دانمارکی

طرز تهیه کیک موزاییکی یخچالی

پاپسیکل کیک چیست

پرطرفدارترین غذاهای ایرانی

غذاهای محلی استان های مختلف