پاپسیکل کیک ها با ظاهر جذاب و رنگارنگی که دارند هر کسی را وسوسه می کنند. خیلی افراد تصور می کنند که درست کردن پاپسیکل کیک، کاری سخت است که فقط توسط آشپز ها و شیرینی پز های حرفه ای قابل انجام است. در حالی که چنین نیست و هر کسی می تواند با کمی تمرین و تلاش آن ها را در خانه درست کند. در این مقاله، طرز تهیه پاپسیکل کیک را به شما آموزش می دهیم.

اگر میخواهید پخت انواع کیک را به صورت حرفه ای یاد بگیرید و با دریافت مدرک فنی و حرفه ای به سرعت وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنید پیشنهاد ما به شما  شرکت در دوره آموزش کیک پزی به صورت آنلاین و یا حضوری میباشد. ما برترین اساتید کیک پزی ایران را گرد هم آورده ایم تا شما بتوانید در مدت زمان فشرده از تخصص برترین اساتید بهره مند شده و حرفه ای وارد بازار کار شوید.

پاپسیکل کیک چیست

پاپسیکل یکی از کیک های مدرنی است که امروزه طرفداران زیادی دارد اما معمولا بسیاری از کاربران ساییت ما که قصد تهیه آن را دارند اولین سوالی که از ما میپرسند این است که پاپسیکل چیست؟

در پاسخ به سوال پاپسیکل چیست میتوان گفت پاپسیکل به بستنی چوبی های یخی گفته می شود؛ اما پاپسیکل کیک، کیکی است که شبیه بستنی چوبی درست می شود.

به همین جهت قالب های سیلیکونی ای وجود دارند که شبیه بستنی های پاپسیکل هستند و قالب پاپسیکل نامیده می شوند. در این قالب ها میتوان به روش های مختلف پاپسیکل کیک یا حتی بستنی درست کرد. بر خلاف تصور، درست کردن پاپسیکل کیک ها بسیار راحت و آسان هستند و میتوانند گزینه ی خوب و خوشمزه تری به جای کیک های ساده باشند.

پاپسیکل کیک ها از کیک های خرد شده و مخلوط چند مواد ساده درست می شوند که مانند بستنی، چوب بستنی دارند و روکشی شکلاتی نیز روی این کیک ها را میپوشاند. بخاطر تنوعی که میتوان در رنگ و ظاهر پاپسیکل کیک ها ایجاد کرد، این نوع کیک میتواند گزینه ی خوب و مناسبی برای مناسبت های مختلف و میهمانی های شما با سبک ها و تم های مختلف باشد.

اگر برای درست کردن پاپسیکل کیک ترغیب شدید ولی طرز تهیه اش را بلد نیستید، ادامه ی این مطلب برای شماست.

اگر به یادگیری کیک و شیرینی حرفه ای علاقمند هستید، به صفحه های دوره شیرینی پزی نیز سری بزنید. شما میتوانید با شرکت در دوره های شیرینیی پزی تله تیچرز با دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای به سرعت وارد بازار کار شده و کسب درآمد از این راه داشته باشید.

طرز تهیه پاپسیکل شکلاتی

مواد مورد نیاز برای تهیه ی پاپسیکل شکلاتی:

  • شکلات تخته ای 250 گرم (میتوان از شکلات سفید یا شکلات های رنگی استفاده کرد)
  • روغن 1 قاشق غذا خوری
  • کیک شکلاتی 200 گرم
  • شکلات تلخ 100 گزم (به دلخواه میتواند تلخ هم نباشد)
  • خامه صبحانه 60 گرم
  • رنگ خوراکی 1 قاشق غذا خوری (میتوانید استفاده نکیند)
  • قالب سیلیکونی پاپسیکل
  • چوب بستنی

طرز تهیه پاپسیکل شکلاتی:

ابتدا 250 گرم شکلات را به روش بن ماری آب کنید. در روش بن ماری شما باید شکلات را در ظرفی که با حرارت مستقیم شعله در تماس نیست، آب کنید تا یکدست شود.

به این منظور میتوانید با بخار آب در حال جوشیدن روی حرارت مستقیم آب کنید. فقط توجه داشته باشید که به خوبی هم بزنید تا یکدست شود.

بعد از اینکه شکلات را آب کردید یک  قاشق غذا خوری یا کمتر، روغن آفتاب گردان به شکلات اضافه کنید تا شکلات براق تر شود زیرا این شکلات قرار است روکش پاپسیکل ما باشد.

در این مرحله میتوانستید از شکلات سفید یا حتی هر شکلات رنگی ای استفاده کنید زیرا به سلیقه ی شما بستگی دارد.

حالا قالب پاپسیکل را آورده و داخل آن را با شکلات های آب شده میپوشانید، با دقت همه اطراف قالب های بستنی شکل را شکلات بمالید و بعد میتوانید با قالب چند ضربه روی میز بزنید تا شکلات ها یکدست شوند.

چوب بستنی ها را وارد قالب میکنید و قالب را به مدت یک ساعت میگذارید داخل یخچال تا شکلات سفت شود.

حالا در این قسمت باید کیک کاکائویی را به خوبی پودر کنید. اینجا میتوانید کیک کاکئویی ای که از قبل پختید و خنک شده را استفاده کنید، یا اینکه برای راحتی میتوانید از کیک های کاکائویی آماده استفاده کنید.

کیک را به خوبی پودر کنید و سپس شکلات تلخ (یا حتی میتواند تلخ نباشد) را به کیک اضافه و خامه را هم به مواد اضافه کنید. کیک پودر شده، شکلات بن ماری شده و خامه را به خوبی باهم مخلوط کنید.

قالب را از یخچال درآورده و کمی از مواد را وسط قالب بریزید. فقط توجه کنید که سر قالب کمی خالی بماند زیرا برای یک لایه شکلات دیگر باید جا داشته باشد.

مواد را که وسط قالب ریختید با انگشت یا قاشق فشرده کنید و سپس یک لایه دیگر از شکلات آب شده را روی آن بریزید و اضافه های شکلات را پاک کنید و سطح ان را صاف کنید. قبل از ریختن شکلات میتوانید روی کیک میوه یا مغز اجیل هم بگذارید.

حالا قالب را به مدت یک ساعت دیگر داخل یخچال قرار دهید تا شکلات خودش را بگیرد.

بعد از یک ساعت پاپسیکل کیک های ما آماده هستند. قالب را از یخچال در بیاورید و به آرامی پاپسیکل کیک ها را از قالب جدا کنید.

در این مرحله میتوانید از شکلات رنگی اب شده داخل قیف بریزید و روی پاپسیکل را تزئین کنید، یا اینکه مقداری رنگ خوراکی داخل شکلات سفید آب شده بریزید و بعد پاپسیکل کیک را با ان تزئین کنید.

همچنین میتوانید از فوندانت یا ترافل های رنگی برای تزئین پاپسیکل کیک ها با سلیقه ی خودتان استفاده کنید.

امیدواریم که از این میان وعده خوشمزه لذت ببرید.

اگر به درست کردن پاپسیکل کیک علاقه مند هستید ولی به قالب پاپسیکل دسترسی ندارید، در ادامه این مطلب میتوانید طرز تهیه پاپسیکل کیک بدون قالب را یاد بگیرید.

اگر به تهیه کیک های جذابی مانند پاپسیکل علاقه دارید و میخواهید از مهارت های این چنینی خود کسب درآمد کنید میتوانید به صفحه آموزش کیک کافی شاپی مراجعه کنید و طرز تهیه ده ها کیک کافی شاپی و دسر جذاب و خوشمزه را یاد بگیرید و با دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنید.

طرز تهیه پاپسیکل شکلاتی

طرز تهیه پاپسیکل کیک بدون قالب

مواد اولیه:

  • شکلات 200 گرم
  • کیک شکلاتی یا ساده 200 گرم
  • خامه صبحانه یک بسته
  • چوب بستنی

طرز تهیه پاپسیکل کیک بدون قالب:

در ابتدا باید 200 گرم کیک را کاملا پودر کنید. میتوانید کیک کاکائویی یا ساده ای که از قبل پخته اید و خنک شده را استفاده کنید، یا در راحت ترین حالت میتوانید از کیک های آماده ی بیرون هم استفاده کنید و مشکلی ندارد.

بعد از اینکه کیک ها را پودر کردید به آن خامه صبحانه اضافه کنید تا مواد حالت خمیری به خود بگیرد. حتی در این مرحله میتوانید کمی شکلات آب شده هم به مواد اضافه کنید.

حالا که قالب پاپسیکل در دسترس ندارید به اندازه ی دلخواه از مواد را بردارید و با دست به شکل بستنی یا به صورت گلوله ای در بیاورید. 200 گرم شکلات را به روش بن ماری آب کرده و در یک ظرف که از اندازه ی پاپسیکل شما بزرگتر باشد، بریزید. به طوری که بتوانید همه ی پاپسیکل را داخل شکلات مایع فرو ببرید.

چوب بستنی را داخل موادی که با دست شکل داده بودید فرو کنید و بعد مواد را داخل شکلات مایع فرو ببریید که همه ی سطح مواد شکلاتی شود. کمی پاپسیکل را نگه دارید تا شکلات های اضافه بریزند و سپس پاپسیکل را روی کاغذ روغنی بگذارید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه داخل یخچال بماند.

سپس این مرحله را یکبار دیگر تکرار کنید و پاپسیکل را به شکلات آغشته کنید و به مدت 20 الی 30 دقیقه داخل یخچال بگذارید.

بعد از این از یخچال خارجشان کردید شکلات پاپسیکل ها به این ترتیب پاپسیکل کیک های بدون قالب ما آماده شده اند و شما میتوانید بعد از تزئین کردن آنها را برای عزیزان و میهمانانتان ببرید.

برای تزئین آنها میتوانید از شکلات های رنگی، مغز ها، فوندانت و هر چیزی که به سلیقه و ذائقه ی شما نزدیک است استفاده کنید.

طرز تهیه پاپسیکل کیک بدون قالب

طرز تهیه پاپسیکل کیک قلبی

از دیگر پاپسیکل هایی که طرفداران زیادی دارد پاپسیکل کیک قلبی میباشد. مواد ولازم برای تهیه پاپسیکل کیک قلبی عبارت است از:

  • شکلات تخته ای 200 گرم که این شکلات تخته ای بنا به سلیقه شما میتواند کاکائویی و یا سفید باشد.
  • 200 گرم کیک ساده و یا بسته به سلیقه شما شکلاتی
  • یک بسته خامه صبحانه شکلاتی و یا ساده
  • چوب بستنی 
  • قالب پاپسیکل قلبی
  • چوب بستنی

در اولین مرحله از طرز تهیه پاپسیکل کیک قلبی شما باید کیک آماده خود را خرد کنید و به کیک خرد شده خامه صبحانه اضافه کنید.

ترکیب حاصل به صورت خمیری در میاید. در این مرحله نیاز است شکلات تخته ای را به روش بن ماری ذوب کنید.

شکلات آب شده را در قالب قلبی میریزیم و برای آن که شکلات اضافی در قالب قرار نگیرد قالب را بر میگردانیم تا شکلات اضافی بیرو بیاید.

قالب آغشته به شکلات ذوب شده را به مدت 10 دقیقه در فریزر قرار میدهیم.

برای دومین بار شکلات ذوب شده را در قالب ریخته، قالب را برمیگردانیم تا شکلات اضافی خارج شود و قالب را در فریزر قرار میدهیم.

بعد از گذشت 10 دقیقه قالب را از فریزر خارج میکنیم و کیک های خرد شده ترکیب شده با خامه را در قالب قرار میدهیم.

با قاشق مواد قرار داده شده در قالب را فشار میدهیم تا در قالب سفت شوند.

یک لایه شکلات روی آن ها میریزیم و چوب بستنی ها را در جای مخصوص خود قرار میدهیم و قالب را تمیز کرده و آن ها را در فریزر قرار میدهیم.

بعد از 10 دقیقه مجدد قالب را از فریزر خارج کرده و روی آن ها شکلات میریزیم و دوباره آن را در فریزر قرار میدهیم.

در نهایت قالب قلبی پاپسیکل را از فریزر خارج کرده و پاپسیکل را از قالب درمیاوریم.

برای تزیین پاپسیکل  کیک قلبی میتوانید از شکلات های رنگی و یا ترافل نیز استفاده کنید. استفاده از شکلات های صورتی و قرمز برای این کیک ها پیشنهاد میشود.

طرز تهیه پاپسیکل کیک قلبی

طرز تهیه پاپسیکل توپی

از دیگر پاپسیکل هایی که میتوانید در تولد ها و مهمانی ها از آن ها استفاده کنید و سفره هایتان را رنگین تر نمایید پاپسیکل های توپی میباشد.

معمولا به پاپسیکل توپی پاپس کیک نیز گفته میشود و اگر این اسم را شنیدید خیلیی تعجب نکنید.

مواد لازم برای طرز تهیه پاپسیکل توپی یا طرز تهیه پاپس کیک :

  • کیک آماده شکلاتی یا ساده به میزان 500 گرم.
  • خامه شکلاتی یا ساده 1 پیمانه.
  • چوب بستنی یا چوب آبنبات به مقدار لازم
  • شکلات و یا ترافل برای تزیین
  • شکلات تخته ای کاکائویی یا سفید 200 گرم.

در صورتی که کیک آماده ندارید ابتدا لازم است یک کیک شکلاتی یا اسفنجی ساده درست کنید. لازم است کیک به دمای محیط برسد.

کیک را با میکسر و یا هر وسیله دیگری پودر کنید.

کیک خرد شده را با خامه ترکیب کنید تا یک ترکیب خمیری داشته باشید.

مواد را با دستان تان به صورت دایره ای دایره ای گرد کنید.

مواد ترکیب شده گرد شده را به مدت 1 الی 2 ساعت در یخچال قرار دهید.

شکلات تخته ای را به روش بن ماری یا حرارت غیر مسقیم ذوب کنید.

بعد از گذشت زمان لازم پاپسیکل ها را به شکلات خنک شده ذوب شده آغشته کرده و چوب آبنبات ها را در انتهای گلوله های کیکی قرار دهید.

شما میتوانید قبل از قرار دادن پاپسیکل توپی آن ها را با انواع شکلات های تزیینی جذاب تر کنید و سپس آن ها را برای سفت شدن در یخچال قرار دهید.

طرز تهیه پاپسیکل توپی

نکات طرز تهیه پاپسیکل توپی :

  • شما میتوانید به جای استفاده از خامه صبحانه از خامه های قنادی نیز استفاده کنید.
  • باتوجه به سلیقه و ذائقه تان میتوانید از انواع کیک شکلاتیُ نسکافه ای، وانیلی و یا ردولوت و ... استفاده کنید.
  • برای آن که پاپسیکل کیک شما سریع تر آماده شود میتوانید به جای 1 ساعت قرار دادن کیک در یخچال آن را 2 ساعت در فریزر قرار دهید.
  • برای آن که تزیینات پاپسیکل کیک به بهترین نحو انجام شود لازم است بلافاصله بعد از آغشته کردن پاپسیکل ها به شکلات ذوب شده تیینات انجام شود و اجازه ندهید شکلات ها سرد شوند.

طرز تهیه پاپس کیک با بیسکویت

برای تهیه پاپس کیک با بیسکویت شما باید دقیقا مانند طرز تهیه پاپسیکل کیک عمل کنید و موادی که برای تهیه آن استفاده میکنید نیز دقیقا مانند پاپسیکل کیک میباشد.

مواد لازم برای پاپس کیک با بیسکویت :

  • بیسکوییت پتی بور یا هر بیسکوییتی که علاقه دارید 500 گرم
  • شکلات تخته ای کاکائویی یا سفید 200 گرم
  • چوب بستنی به مقدار لازم
  • خامه شکلاتی یا سفید 1 بسته
  • چیپس شکلات یا ترافل یا شکلات برای تزیین

شما باید با استفاده از میکسر بیسکوئیت ها را خرد کنید. که میازن خرد شدن آن ها به سلیقه شما بستگی دارد.

بیسکوئیت ها را با خامه ترکیب کنید و اجازه دهید ترکیب کمی شل شود و از حالت سختی بیسکوسیتی خارج شود.

قالب را با شکلاتی که از قبل به روش بن ماری ذوب شده است آغشته کنید و قالب را برای 10 دقیقه در فریزر قرار دهید و مجدد این کار را تکرار کنید.

مواد خمیری شکل بیسکوئیتی را در قالب قرار دهید و با ته قاشق آن ها را سفت کنید و چوب بستنی ها را در محل مخصوص قالب ها قرار دهید. روی مواد شکلا ذوب شده به روش بن ماری بریزید و اجازه دهید مواد برای مدت 30 دقیقه در فریز قرار گیرند.

مجدد روی مواد شکلات ذوب شده بریزید و شکلات های تزیینی یا ترافل ها را روی مواد بریزید و برای مدت 10 دقیقه مواد را در فریزر بگذارید تا پاپس کیک با بیسکویت شما آماده شود.

اگر سوالی در هر مرحله از طرز تهیه پاپس کیک با بیسکویت دارید میتوانید در قسمت نظرات بیان کنید تا اساتید کیک پزی ما در سریع ترین زمان پاسخ شما را بدهند.

از دیگر کیک هایی که بسیار مورد توجه مخاطبان کیک پزی سایت تله تیچرز قرار گرفته پخت کیک سیب و دارچین به روش کافی شاپی میباشد. برای دسترسی به بهترین رسپی و طرز تهیه میتوانید به صفحه کیک سیب و دارچین در قابلمه مراجعه کنید. 

طرز تهیه پاپس کیک با بیسکویت

آموزش پاپسیکل

یکی از راه هایی که میتوانید بهترین آموزش پاپسیکل را دریافت کنید همنی صفحه پیش رو شما میباشد. شما در این صفحه میتوانید به بهترین مرجع آموزش پاپسیکل دسترسی پیدا کنید و در صورتی که در هر بخش از طرز تهیه پاپسسیکل کیک بدون قالب و یا با قالب سوالی داشتید میتوانید در بخش نظرات مطرح کنید. اساتید کیک پزی ما در اسرع وقت پاسخ شما را میدهند و شما میتوانید در کمترین زمان بهترین پاپسیکل ها را درست کنید.

اگر میخواهید در کنار طرز تهیه پاپسیکل طرز تهیه سایر کیک های جذاب و منحصر به فرد را یاد بگیرید میتوانید در دوره های آموزشی کیک پزی تله تیچرز شرکت کنید.

مزیت آموزش پاپسیکل در این دوره آموزشی این است که شما میتوانید مدرک فنی و حرفه ای دریافت کنید و از مزایای این مدرک برای ورود سریعتر به بازار کار و کسب درآمد از این مهارت ها استفاده کنید.

عکس پاپسیکل کیک

در این قسمت برای آن که شما با انواع پاپسیکل کیک بیشتر آشنا شوید و برای تزیین پاپسیکل های خود ایده بگیرید تعدادی عکس پاپسیکل کیک را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

 

عکس پاپسیکل کیک

عکس پاپسیکل کیک

جمع بندی: 

در این مقاله، طرز تهیه پاپسیکل کیک شکلاتی به شما آموزش داده شد و همان طور که گفته شد این رسپی ها جز بهترین طرز تهیه پاپسیکل اسان میباشد که میتوانید در کوتاهترین زمان آن ها را تهیه کنید. این خوراکی خوشمزه را می توانید با امکانات کم در منزل درست کنید. اگر سوالی درباره طرز تهیه پاپسیکل با کیک اماده و یا اینکه پاپسیکل کیک چیست دارید می توانید در قسمت نظرات مطرح نمایید. 

سوالات متداول

پاپسیکل چیست؟

پاپسیکل کیکی به شکل بستنی چوبی میباشد که داخل آن کیک قرار گرفته و روی آن با شکلات تخته ای ذوب شده تزیین شده است.

طرز تهیه پاپسیکل بدون قالب چگونه است؟

در این صفحه بهترین طرز تهیه پاپسیکل بدون قالب آموزش داده شده است و شما میتوانید با استفاده از رسپی های قرار داده در این صفحه انواع پاپسیکل ها را درست کنید و به روش های مختلف آن ها را تزیین نمایید.

مقالات مرتبط

طرز تهیه پنکیک

طرز تهیه کیک گلاب و زعفران

طرز تهیه کیک دو رنگ

طرز تهیه کیک قهوه خیس

طرز تهیه کیک شکلاتی

طرز تهیه انواع شیرینی خامه ای

طرز تهیه شیرینی دانمارکی

طرز تهیه کیک موزاییکی یخچالی

کیک سیب و دارچین در قابلمه

پرطرفدارترین غذاهای ایرانی

غذاهای محلی استان های مختلف