پنکیک یکی از صبحانه های بین المللی خوشمزه میباشد که شما میتوانید به عنوان عصرانه نیز آن را در میز پذیرایی خود قرار دهید. در این مقاله میخواهیم بهترین طرز تهیه پنکیک ساده و شکلاتی و موزی را به شما آموزش دهیم. اگر رژیم دارید و میخواهید پنکیک رژیمی درست کنید در این مقاله طرز تهیه پنکیک رژیمی را نیز به شما آموزش داده ایم. اگر در هر بخش از طرز تهیه سوالی داشتید میتوانید در قسمت نظرات بیان کنید تا اساتید کیک پزی ما در سریع ترین زمان پاسخ شما را بدهند.

اگر میخواهید حرفه ای کیک درست کنید و با دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنید میتوانید در دوره آموزش کیک پزی تله تیچرز شرکت کنید و به سرعت وارد بازار کار شده و از این مهارت کسب درآمد بالایی داشته باشید.

طرز تهیه پنکیک

پنکیک ها انواع مختلفی دارند که در این قسمت میخواهیم طرز تهیه پنکیک ساده را به شما آموزش دهیم. با این دستور پخت پنکیک میتوانید در مدت زمان کمتر از 15 دقیقه خوشمزه ترین پنکیک ها را تهیه کنید.

مواد لازم برای پخت پنکیک:

  • آرد 1 لیوان
  • بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
  • شکر 2 قاشق چایخوری
  • نمک نوک قاشق چای خوری
  • شیر 3/4 پیمانه
  • تخم مرغ 1 عدد (هم زده شده)
  • روغن مایع 2 قاشق غذاخوری
  • کره (به عنوان جایگزین روغن) 2-3 قاشق غذاخوری 

طرز تهیه پنکیک ساده و فوری

در اولین مرحله از طرز تهیه پنکیک نیاز است مواد خشک را با هم ترکیب کنید. در یک کاسه بزرگ، 1 لیوان آرد، 2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر، 2 قاشق چایخوری شکر و کمی نمک را با هم مخلوط کنید.

مواد خشک را با هم مخلوط کنید تا به طور یکنواخت پخش شوند. بیکینگ پودر در این دستور پخت اختیاری است، اما اگر پنکیک‌های پف‌ دار تری میخواهید استفاده از پنکیک در این دستور پخت توصیه میشود.

شیر و یک تخم مرغ را به ترکیب مواد خشک اضافه کنید. یک تخم مرغ را در وسط مواد خشک بشکنید. تقریباً ¾ فنجان شیر را به مواد اضافه کنید.

تخم مرغ و شیر را با مواد خشک مخلوط کرده و آن ها را برای جلوگیری از گلوله شدن سریع هم بزنید. اگر میخواهید خمیر غلیظ تر شود از شیر کمی کمتر استفاده کنید. شما میتوانید باتوجه به غلظت مورد نظر خودتان میزان شیر را تنظیم کنید.

در حین هم زدن شیر را به آرامی و به تدریج اضافه کنید. اگر خمیر غلیظ تر از آنچه دوست دارید شود همیشه می توانید یک مقدار دیگر به آن اضافه کنید.

با این حال، اگر بیش از حد استفاده کنید، باید آرد بیشتری نیز به آن اضافه کنید، که در این صورت دستور پخت پنکیک تغییر میکند و طعم آن خیلی دلچسب نمیشود.

برخی افراد نیز دوست دارند حدود یک قاشق چایخوری روغن به خمیر اضافه کنند. این می تواند کمک کند که مواد پس از مخلوط شدن بهتر کنار هم بمانند و بافت پنکیک بهتر شود.

ترکیب را آنقدر هم بزنید تا خمیر پنکیک غلیظ شود. مواد را با همزن ترکیب کنید تا به صورت خمیر درآید. سعی کنید تا جایی که می توانید گلوله های آرد و بیکینگ پودر را از بین ببرید.

خمیر باید یکدست و صاف باشد و پس از اتمام کار، یک قوام غلیظ و خامه ای داشته باشد.
مراقب باشید خمیر خود را بیش از حد مخلوط نکنید. این می تواند پنکیک ها را پس از پخته شدن کمی سفت و لاستیکی کند.

طرز تهیه پنکیک

اجازه دهید خمیر پنکیک چند دقیقه استراحت کند. یک تایمر را برای 3-5 دقیقه تنظیم کنید و به خمیر زمان استراحت دهید. خمیر پنکیک را هر از گاهی هم بزنید تا حباب های هوا از بین برود. در حالی که اجازه می دهید خمیر استراحت کند، می توانید شروع به آماده سازی ظرف برای پخت پنکیک کنید.

استراحت دادن به خمیر به سبک و پف‌دار شدن پنکیک کمک میکند.

 یک تابه را برای پخت پنکیک انتخاب کنید که به اندازه کافی مسطح و بزرگ باشد تا چند پنکیک را همزمان بپزید. ماهیتابه را روی اجاق بگذارید و مواد پنکیک تان را در آن بریزید.

اگر میخواهید پنکیک های کوچکتری داشته باشید میتوانید از ماهیتابه های کوچک تر برای این کار استفاده کنید. 

پنکیک ها برای پخت نیاز به زمان زیادی ندارند و شما میتوانید بلافاصله بعد از مشاهده حباب هایی روی سطح پنکیک هایی که روی حرارت هستند آن ها را برگردانید. اگر در این مرحله پنکیک ها را پشت و رو نکنید احتمال سوختن پنکیک ها بالاتر میرود.

1 قاشق غذاخوری روغن یا کره را در ماهیتابه گرم کنید.

طرز تهیه پنکیک

روغن را گرم کنید یا اجازه دهید کره در تابه ذوب شود و مطمئن شوید که تمام سطح تابه چرب شده است.
پختن پنکیک با کره خوب است و می‌تواند به پنکیک‌ها بافت بیرونی متراکم‌تر و تردتری بدهد. برای آن که از سوختن پنکیک ها با کره جلوگیری کنید باید بعد از پخت هر سری پنکیک کف تابه را تمیز کنید.

خمیر پنکیک را به صورت دایره های کوچک بریزید. از یک ملاقه برای این کار استفاده کنید تا خمیر پنکیک را روی سطح داغ پخت بریزید. سعی کنید قطر هر پنکیک در حد چند میلی متر باشد.
پنکیک ها را در سایز کوچک درست کنید. برگرداندن پنکیک هایی که خیلی بزرگ هستند دشوار است.
از خمیر بیش از حد برای یک پنکیک استفاده نکنید، در غیر این صورت قسمت بیرونی آن درست و برشته می شود، در حالی که داخل آن هنوز خام است.

طرز تهیه پنکیکپنکیک ها را برگردانید تا طرف دیگر هم بپزد. هر پنکیک را با کفگیر برگردانید. اجازه دهید پنکیک 20-30 ثانیه دیگر در طرف مقابل بپزد. از آنجایی که آنها قبلاً تا حدی پخته شده اند، پس از برگرداندن آنها زمان زیادی برای پخت طول نمی کشد. مراقب سطح زیرین پنکیک باشید تا مطمئن شوید که نسوزند.

وقتی پنکیک ها قهوه ای طلایی شدند آن ها را از روی حرارت بردارید. وقتی هر دو طرف قهوه‌ای طلایی شدند، آن‌ها را از ماهیتابه خارج کنید. 
برخی از افراد ممکن است پنکیک خود را کمی بیشتر قهوه ای یا کمی نیم پز دوست داشته باشند. پنکیک ها را آنقدر بپزید که مطابق با ذائقه شما آماده شوند.

پنکیک های خود را روی هم بچینید و روی آنها یک مربع کره یا مقداری مربا یا عسل بمالید. همچنین می توانید خامه فرم گرفته، میوه تازه، آجیل، مربا، چیپس شکلات یا حتی تکه های شکلات خرد شده برای تزیین پنکیک استفاده کنید و یا در لایه های میانی پنکیک آن ها را قرار دهید.

با ترکیب میوه های کلاسیک مانند توت فرنگی و موز یا با افزودنی هایی مانند دارچین، نارگیل یا پوست لیمو، طعم آنها را دلچسب تر کنید.
یکی از مقالات کیک پزی که بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفته است طرز تهیه کیک قهوه خیس میباشد. شما با مراجعه به این مقاله میتوانید خوشمزه ترین کیک قهوه خیس را تهیه کنید.

طرز تهیه پنکیک موز

همان طور که میدانید پنکیک یکی از صبحانه های بین المللی محسوب میشود و در  صورتی که در آن مواد مقوی بیشتری وجود داشته باشد میتواند خاصیت بیشتری داشته باشد و به عنوان یک صبحانه کامل محسوب  شود.

یکی از موادی که میتوان در پنکیک ها استفاده کرد و طعم خوشمزه ای را با آن تجربه کرد موز میباشد. در این قسمت میخواهیم طرز تهیه پنکیک موزی را به شما آموزش دهیم و شما را با روش پخت این پنکیک آشنا کنیم.

طرز تهیه پنکیک موز

مواد لازم برای پنکیک موزی

آرد 1 پیمانه
شکر 1 قاشق غذاخوری
شیر 1 پیمانه
بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
نمک 1/4 قاشق چایخوری
روغن مایع 2 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 1 عدد
دارچین 1 قاشق چای خوری
موز 2 عدد 

طرز تهیه پنکیک موز تقریبا شبیه به مراحل گفته شده در قسمت بالا میباشد با این تفاوت که شما باید موز ها را با چنگال له کنید.

در مرحله بعد باید تخم مرغ را همراه با شیر و روغن و موز له شده ترکیب کنید و آن ها را هم بزنید.

آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب کرده و کم کم به مواد اضافه کنید و به همراه نمک و دارچین مواد را هم بزنید.

این مواد را باید آنقدر هم بزنید تا ترکیب یکدست و صافی به شما بدهد.

با استفاده از کره کف تابه را چرب کنید و مواد تهیه شده را کم کم به صورت دایره ای در تابه گرم شده بریزید و اجازه دهید زمانی که سطح پنکیک حبابی شد آن را برگردانید تا طرف دیگر آن هم آماده شود. 

شما میتوانید از شکلات ذوب شده و یا عسل برای تزیین این پنکیک به همراه میوه استفاده کنید.

اگر به پخت انواع شیرینی دانمارکی علاقه دارید و میخواهید خوشمزه ترین شیرینی دانمارکی ها را درست کنید حتما به مقاله طرز تهیه شیرینی دانمارکی مراجعه کنید و بهترین رسپی ها را دریافت کنید.

طرز تهیه پنکیک شکلاتی

ظرز تهیه پنکیک شکلاتی دقیقا مانند طرز تهیه پنکیک ساده میباشد و شما میتوانید دقیقا همان مراحل را با همان نسبت تعیین شده ترکیب کنید.

در طرز تهیه پنکیک شکلاتی شما میتوانید یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو به مواد به همراه آرد اضافه کنید و آن را خوب هم بزنید تا در خمیر گلوله گلوله نشود.

شما میتوانید برای تزیین پنکیک شکلاتی از نوتلا و یا شکلات ذوب شده و یا سس شکلات نیز استفاده کنید. ترکیب این پنکیک با موز و توت فرنگی بسیار دلچسب میباشد و شما میتوانید از بلوبری هم در صورت تمایل برای تزیین و لایه های میانی نیز استفاده کنید.

اگر میخواهید برای عصرانه این پنکیک را درست کنید پیشنهاد ما به شما برای عصرانه پخت کیک شکلاتی میباشد. ما بهترین دستور پخت را در مقاله طرز تهیه کیک شکلاتی برای شما عزیزان قرار داده ایم تا خوشمزه ترین کیک های شکلاتی را درست کنید.

طرز تهیه پنکیک شکلاتی

طرز تهیه پنکیک رژیمی

یکی از درخواست هایی که کاربران از ما داشتند قرار دادن طرز تهیه پنکیک رژیمی در این صفحه بود. وجود آرد و شکر در پنکیک کالری آن را بالا میبرد که باید برای پنکیک های رژیمی فکری برای این مسئله کرد.

در طرز تهیه پنکیک رژیمی میتوان از جو پرک و عسل به عنوان جایگزین این مواد استفاده کرد.

مواد لازم برای تهیه پنکیک رژیمی:

جو پرک

۱ و نیم لیوان

شیر کم چرب ۱ لیوان
تخم مرغ ۱ عدد
موز ۲ عدد
بکینگ پودر

۱ قاشق مربا خوری

عسل

۱ قاشق غذاخوری

در این طرز تهیه پنکیک رژیمی فقط شما باید جو پرک ، تخم مرغ ، موز و بکینگ پودر ، شیر و عسل را در میکسر بریزید و کاملا آن ها را با هم ترکیب کنید. شما میتوانید موز ها را نیز له کنید و با استفاده از همزن این مواد را ترکیب کنید.

تابه را چرب کرده و این مواد ترکیب شده را در به صورت دایره ای در آن بریزید و اجازه دهید پنکیک بپزد.

طرز تهیه پنکیک رژیمی

سوالات متداول

آیا میتوان پنکیک را بدون شیر و با آب درست کرد؟

شما میتوانید از آب به جای شیر برای پخت پنکیک استفاده کنید. در این حالت باید به همین میزانی که در دستور پخت شیر استفاده میشود شما از آب استفاده کنید.

آیا میتوان پنکیک رژیمی درست کرد؟ با چه موادی؟

در صورتی که میخواهید پنکیک شما کالری کمتری داشته باشد میتوانید مطابق دستور پخت قرار داده شده در این صفحه از جو پرک و عسل و موز برای تهیه پنکیک  رژیمی استفاده کنید.

مقالات مرتبط

طرز تهیه کیک گلاب و زعفران

طرز تهیه کیک دو رنگ

طرز تهیه کیک قهوه خیس

طرز تهیه کیک شکلاتی

طرز تهیه انواع شیرینی خامه ای

طرز تهیه شیرینی دانمارکی

طرز تهیه کیک موزاییکی یخچالی

پاپسیکل کیک چیست

کیک سیب و دارچین در قابلمه

پرطرفدارترین غذاهای ایرانی

غذاهای محلی استان های مختلف