طرز تهیه کیک قهوه خیس بدون کاکائو  -  کیک قهوه و گردو  - طرز تهیه کیک قهوه بدون پودر کاکائو -  طرز تهیه کیک قهوه با ماست

کیک قهوه خیس یکی از میان وعده هایی میباشد که طرفداران زیادی دارد و یکی از محبوب ترین کیک هایی است که همه به دنبال بهترین دستور پخت کیک قهوه خیس هستند. در این مقاله میخواهیم از میان ده ها دستور پخت کیک قهوه بهترین دستور پخت ها را برای شما قرار دهیم تا بتوانید انواع کیک قهوه را تهیه کنید. با این طرز تهیه کیک قهوه خیس میتوانید در کوتاهترین زمان خوشمزه ترین کیک قهوه را تهیه کنید.

اگر میخواهید در کنار کیک قهوه طرز تهیه انواع کیک های حرفه ای را یاد بگیرید و با دریافت مدرک فنی و حرفه ای در این حوزه وارد بازار کار شده و کسب درآمد داشته باشید میتوانید در دوره آموزش کیک پزی تله تیچرز با تدریس برترین اساتید کیک پزی ایران شرکت کنید.

طرز تهیه کیک قهوه خیس

کیک قهوه خیس یکی از خوشمزه ترین کیک هاست که طرز تهیه آن بسیار راحت میباشد و شما میتوانید در کمتر از 2 ساعت این کیک را درست کنید.

مواد لازم برای طرز تهیه کیک قهوه خیس:

آرد سفید یک و نیم پیمانه
بکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
نمک 1/4 قاشق چای خوری
کره 120 گرم
شکر 1 پیمانه
تخم مرغ 2 عدد
وانیل نصف قاشق چای خوری
شیر 1/3 پیمانه
پودر قهوه 1 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو 4 قاشق غذاخوری
روغن مایع 1 پیمانه

مواد لازم برای سس روی کیک قهوه خیس:

  1. شیر 3/4 پیمانه
  2. شکر 1 قاشق غذاخوری
  3. روغن مایع 2 قاشق غذاخوری
  4. پودر قهوه و در صورت تمایل پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری

در مرحله اول شما بایدسس را تهیه کنید که میتوانید در حین درست کردن خمیر کیک یک لیوان از سس را که در ادامه به شما توضیح میدهیم به عنوان سس جدا کنید. به طور کلی سس برای کیک قهوه خیس باید به اندازه یک لیوان باشد. در ادامه طرز تهیه کیک قهوه خیس را برای شما توضیح میدهیم که میتوانید از مایع کیک به اندازه یک لیوان به عنوان سس کنار بگذارید.

طرز تهیه کیک قهوه خیس

  • زمان پخت کیک قهوه خیس : 45 دقیقه

در مرحله اول شما باید سس کیک قهوه خیس را تهیه کنید. برای تهیه سس کیک قهوه نیاز است شیر، شکر، قهوه، کاکائو و روغن مایع را با هم ترکیب کنید.

این همان سسی است که میتوانید یک لیوان از آن جدا کنید تا در انتهای پخت کیک از آن استفاده کنید. یک لیوان از این سس را بردارید برای انتهای پخت کیک.

در یک ظرف جداگانه تخم مرغ ها را دانه دانه میشکنیم و با همزن آن را هم میزنیم تا پف کند و یکدست شود.

سس را به تخم مرغ ها اضافه میکنیم و این ترکیب را با همزن مخلوط میکنیم تا مواد به طور کامل ترکیب شوند.

آرد را به همراه بکینگ پودر سه بار الک میکنیم تا کیک بافت بهتری داشته باشد.

آرد و بکینگ پودر الک شده را کم کم به ترکیب قبلی اضافه میکنیم و ترکیب را با همزن دستی هم میزنیم تا از گلوله شدن آرد جلوگیری کنیم.

از قبل فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم میکنیم.

کف قالب کیک را چرب میکنیم و از کاغذ روغنی کف قالب قرار میدهیم و از چسبیدن کیک ته قالب جلوگیری میکنیم.

قالب کیک را در طبقه وسط فر قرار دهید و برای مدت 45 دقیقه صبر کنید تا کیک پخته شود.

شما میتوانید در 10 دقیقه پایانی پخت با استفاده از خلال دندان روند پخت کیک را چک کنید تا کیک نسوزد. در صورتی که با فرو کردن خلال دندان در بافت کیک خمیر کیک به خلال دندان چسبید به این معنی است که کیک به خوبی نپخته است و در صورتی که خلال دندان تمیز بیرون آمد نشان دهنده آن است که کیک کاملا پخته است.

بعد از پخت کیک آن را از فر خارج کنید و به روی توری منتقل کنید و سس از قبل کنار گذاشته شده را روی بافت کیک بریزید.

اگر میخواهید انواع کیک ها و دسر های کافی شاپی را به صورت حرفه ای درست کنید و با دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای به سرعت وارد بازار کار شده و کسب درآمد داشته باشید میتوانید به صفحه آموزش کیک کافی شاپی ما مراجعه کنید و با تدریس برترین اساتید کیک کافی شاپی ایران این حرفه را یاد بگیرید.

طرز تهیه کیک قهوه خیس بدون فر

یکی از راحت ترین کار هایی که میتوان برای پخت کیک قهوه خیس  انجام داد این است که میتوانید با کمترین امکانات و حتی بدون فر نیز آن را تهیه کنید.

طرز تهیه کیک قهوه خیس بدون فر دقیقا مانند کیک قهوه خیس میباشد و شما باید دقیقا همان مراحل را انجام دهید و فقط نوع پخت آن فرق دارد.

برای پخت کیک قهوه خیس بدون فر باید از یک قابلمه که بیش از نیم آن از آب پر است استفاده کنید. شما باید قالب کیک را روی یک پایه فلزی داخل این قابلمه آب در حال جوش قرار دهید.

به این ترتیب با حرارت غیر مستقیم میتوانید کیک قهوه خیس را تهیه کنید . علت قرار دادن قالب کیک در قابلمه آب این است که از رطوبت آب برای جلوگیری از خشک شدن استفاده شود و در عین حال از حرارت غیر مستقیم برای جلوگیری از سوختن کیک استفاده میشود.

طرز تهیه کیک قهوه خیس بدون فر

طرز تهیه کیک قهوه با ماست

استفاده از ماست در طرز تهیه کیک قهوه خیس این است که بافت تردتری به کیک میدهد و سبب میشود کیک خووشمزه تر شود. طرز تهیه کیک قهوه با ماست دقیقا مانند کیک قهوه خیس توضیح داده شده میباشد با این تفاوت که شما نیازی نیست یک لیوان از سس را کنار بگذارید و در انتهای پخت روی کیک بریزید و شما باید در مواد لازم طرز تهیه کیک قهوه با ماست شما باید 1/2 پیمانه ماست یونانی به ترکیبات نیز اضافه کنید.

در این روش شما میتوانید قالب کیک را در دمای 150 درجه سانتی گراد فر برای مدت 30 الی 40 دقیقه قرار دهید و کیک قهوه با ماست را درست کنید.

شما میتوانید کیک قهوه تان را با شکلات تخته ای، قهوه و یا چیپس شکلات تزیین کنید.

یکی از نکات طرز تهیه کیک قهوه با ماست این است که شما میتوانید برای پف بیشتر این کیک تخم مرغ ها را با همزن با دورتند هم بزنید تا ترکیب یکدستی را به شما بدهند.

طرز تهیه کیک قهوه با خامه

برای تهیه کیک قهوه با خامه میتوانید با استفاده از ترکیب پودر قند و کره کرمی را تهیه کنید و از آن روی کیک قهوه یا بین لایه های آن استفاده کنید.

طرز تهیه کیک قهوه با خامه دقیقا مانند کیک قهوه توضیح داده شده در بالا میباشد و شما باید خامه فرم گرفته و یا کرمی را تهیه کنید تا بتوانید روی آن را بپوشانید و در لایه لایه کیک آن را قرار دهید.

در طرز تهیه کیک قهوه با خامه نیاز است از خامه قنادی استفاده کنید. خامه قنادی را در دمای محیط قرار دهید تا از حالت انجماد خارج شود. این خامه به دمای محیط رسیده را با دور تند همزن هم بزنید تا فرم بگیرد و حالت سفت پیدا کند و پف کند.

طرز تهیه کیک قهوه بدون پودر کاکائو

معمولا برای آن که طعم کیک قهوه کمی خوشمزه تر شود بنا به سلیقه میتوان به آن پودر کاکائو نیز اضافه کرد. در این حالت از طعم خالص قهوه کاسته میشود.

گاهی افراد دوست دارند کیک قهوه را با ترکیب پودر کاکائو میل کنند و طعم خالص قهوه در کیک وجود نداشته باشد. دراین حالت شما میتوانید در ترکیب کیک قهوه از پودر کاکائو نیز استفاده کنید و همان طور که ر قمست بالا توضیح داده شد میتوانید 4 قاشق غذاخوری پودر کاکائو در ترکیب داشته باشید.

اما در مقابل افرادی هم تمایل دارند کیک قهوه را با طعم خالص قهوه دوست دارند که در این حالت باید پودر کاکائو را از دستور پخت حذف کرد و مقدار پودر قهوه را میتوان دو برابر کرد.

طرز تهیه کیک قهوه بدون پودر کاکائو دقیقا مانند مراحل گفته شده در قسمت بالا میباشد و شما در این دستور پخت صرفا میتوانید پودر کاکائو را حذف کنید.

طرز تهیه کیک قهوه بدون پودر کاکائو

طرز تهیه کیک قهوه و گردو

از دیگر کیک هایی که طرفداران زیادی دارد و میتوانید به عنوان یک میان وعده استفاده کنید کیک قهوه و گردو میباشد. طرز تهیه کیک قهوه و گردو تقریبا شبیه به روش گفته شده در بالای مقاله میباشد اما در این قسمت مجدد طرز تهیه کیک قهوه و گردو را به شما آموزش میدهیم.

مواد اولیه برای پخت کیک قهوه و گردو:

گردو خرد شده 3/4 پیمانه
آرد سفید یک و نیم پیمانه
بکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
نمک 1/4 قاشق چای خوری
کره 120 گرم
شکر 1 پیمانه
تخم مرغ 2 عدد
وانیل نصف قاشق چای خوری
شیر 1/3 پیمانه
پودر قهوه 1 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو 4 قاشق غذاخوری
روغن مایع

1 پیمانه

مواد خشک شامل آرد و بکینگ پودر و نمک را ۳ بار الک کنید و آن ها را با هم ترکیب کنید. گردو هایی که قرار است در کیک استفاده کنید خرد کنید.

تخم مرغ ها را در یک ظرف جداگانه با دور تند همزن هم بزنید تا پف کند و یکدست شود. بعد از پف کردن تخم مرغ پودر وانیل و شکر و شیر و روغن را به تخم مرغ ها اضافه کنید و ان ها را هم بزنید تا ترکیب شوند.

ترکیب آرد و بکینگ پودر و نمک الک شده را کم کم به این ترکیب اضافه کنید و با همزن دستی آن را هم بزنید تا آرد در ترکیب گلوله گلولله نشود. در این مرحله تکه های گردو را اضافه کنید.

کیک را در دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 30 دقیقه بپزید. بعد از پخت کیک میتوانید با قهوه و شکلات و گردو روی کیک را تزیین کنید.

طرز تهیه کیک قهوه و دارچین

یکی از طعم های خوشمزه در کنار قهوه دارچین میباشد که طعم جذاب و منحصر به فردی به کیک میدهد. طرز تهیه کیک قهوه و دارچین مانند آنچه در قسمت بالا گفته شد میباشد با این تفاوت که شما زمانی که آرد و بکینگ پودر را مخلوط میکنید باید پودر دارچین را نیز به اندازه نصف قاشق غذاخوری به ترکیبات اضافه کنید و سه بار این مواد را الک کنید.

در مرحله بعد شما باید تخم مرغ ها و قهوه و شیر و روغن و وانیل را با دور تند هم بزنید تا پف کند و یکدست شود و سپس ترکیب آرد و دارچین و بکینگ پودر الک شده را به این ترکیبات به صورت کم کم اضافه کنید و هم زنید تا ترکیب یکدستی اصل شود. خمیر کیک قهوه و دارچین را برای مدت 40 دقیقه در دمای 180 درجه سانتی گراد بپزید.

طرز تهیه کیک قهوه بدون شیر

در طرز تهیه کیک قهوه بدون شیر شما میتوانید به جای شیر از آب ولرم استفاده کنید. در این حالت شما میتوانید تمام مواد گفته شده را با اندازه های تعیین شده استفاده کنید و فقط به جای شیر آب را جایگزین کنید. دراین حالت طعم کیک تفاوت چندانی نخواهد کرد.

طرز تهیه کیک قهوه اسپرسو

شما میتوانید از قهوه اسپرسو که غلیظ باشد در ترکیب کیک تان استفاده کنید . در این حالت میتوانید قهوه اسپرسو غلیظ را به ترکیب تخم مرغ و شیر اضافه کنید و ان را با دور تند همزن هم بزنید در مرحله بعدی باید ترکیبات خشک و آرد را به این مواد اضافه کنید و مراحل پخت کیک را تکمیل کنید.

سوالات متداول

بهترین طرز تهیه کیک قهوه خیس چیست؟

در این مقاله انواع دستور پخت ها برای کیک قهوه را آموزش داده ایم و شما میتوانید بهترین طرز تهیه کیک قهوه خیس را در این مقاله مطالعه کنید.

آیا میتوان کیک قهوه را بدون فر پخت؟

در این مقاله روش های طرز تهیه کیک قهوه با فر را به شما آموزش داده ایم و شما میتوانید با استفاده از قابلمه و گاز این کیک را به راحتی درست کنید.

مقالات مرتبط

طرز تهیه پنکیک

طرز تهیه کیک گلاب و زعفران

طرز تهیه کیک دو رنگ

طرز تهیه کیک شکلاتی

طرز تهیه انواع شیرینی خامه ای

طرز تهیه شیرینی دانمارکی

طرز تهیه کیک موزاییکی یخچالی

پاپسیکل کیک چیست

کیک سیب و دارچین در قابلمه

پرطرفدارترین غذاهای ایرانی

غذاهای محلی استان های مختلف