یکی از کیک هایی که بسیار خوشمزه میباشد و در عین حال ظاهر جذابی دارد و میتوان از آن به عنوان یک میان وعده منحصر به فرد استفاده کرد. در این مقاله میخواهیم بهترین دستور پخت را برای طرز تهیه کیک دو رنگ یا طرز تهیه کیک زبرا به شما آموزش دهیم. اگر سوالی در هر بخش دارید میتوانید در قسمت نظرات بیان کنید تا اساتید آشپزی ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

اگر میخواهید پخت انواع کیک را به صورت حرفه ای یاد بگیرید و با دریافت مدرک فنی و حرفه ای کیک پزی وارد بازار کار شده و کسب درآمد داشته باشید میتوانید در دوره آموزش کیک پزی تله تیچرز شرکت کنید و از تخصص برترین اساتید کیک پزی ایران بهره مند شوید.

طرز تهیه کیک دو رنگ شکلاتی و ساده

اگر شما هم به دنبال طرز تهیه کیک دو رنگ کاکائویی، کیک دو رنگ در قالب میان تهی، کیک دورنگ شکلاتی کیک دو رنگ ساده هستید در این مقاله میخواهیم جذاب ترین کیک دو رنگ را به شما آموزش دهیم.  در این مقاله ما طرز تهیه کیک چند رنگ فانتزی را به شما آموزش میدهیم و شما میتوانید از همین رسپی برای تهیه کیک دو رنگ کاکائویی یا به عبارتی کیک دو رنگ شکلاتی و ساده استفاده کنید.

مواد لازم برای طرز تهیه کیک دو رنگ شکلاتی و ساده:

تخم مرغ ۳ عدد 
شکر ۱ پیمانه
وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری 
آرد ۲ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع 1/2 پیمانه
شیر 1/2 پیمانه
پودر کاکائو  1 قاشق غذاخوری
آرد اضافه  1 قاشق غذاخوری
گردو یا موز  بری تزیین و داخل کیک به مقدار لازم (دلخواه)

در بهترین طرز تهیه کیک دو رنگ شکلاتی و ساده عنوان شده است که بهتر است تخم مرغ ها را در دمای محیط قرار دهید و مستقیم از یخچال آن را وارد عملیات پخت کیک نکنید.

در اولین مرحله تخم مرغ هایی را که به دمای محیط رسیده اند با دور تند همزن شروع به هم زدن میکنیم و برای 3 الی 5 دقیقه این تخم مرغ ها را هم میزنیم تا پف کنند و بافت یکدستی پیدا کنند.

در این مرحله شما باید وانیل و روغن را به ترکیبات اضافه کنید و برای 1 دقیقه آن ها را مخلوط کنید.

در مرحله بعد باید شیر را به این مواد اضافه کنید و مجدد با دور تند آن ها را ترکیب کنید.

آرد و بکینگ پودر را سه بار الک کنید و سپس آن ها را آرام آرام در چند مرحله به ترکیبات اضافه کنید و آن ها را هم بزنید تا از گلوله شدن آرد در مواد جلوگیری کنید.

دراین مرحله نیاز است که مواد را به دو قسمت تقسیم کنید و آن ها را در ظرف های جداگانه بریزید.

در یکی از ظرف ها میتوانید پودر کاکائو به میزان یک قاشق غذاخوری اضافه میکنیم و مواد را هم میزنیم تا یکدست شود.

در این مرحله شما دو مایع کیک شکلاتی و ساده دارید.

در این مرحله شما برای کیک دو رنگ در قالب میان تهی نیاز به این قالب خواهید داشت. لازم است برای جلوگیری از چسبیدن کیک ته قالب کف قالب میان تهی را چرب کنید و روی دیواره ها و سطح آن آرد بپاشید.

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد از قبل روشن کرده و فر را گرم کنید.

شما میتوانید برای تهیه کیک دو رنگ ساده در یک مرحله موواد کیک سفید رنگ را بریزید و مواد کیک شکلاتی را نیز بعد از اتمام آن ها در وسط مواد سفید قرار دهید.

در صورتی که بخواهید کیک دو رنگ شما به حالت رده رده باشد میتوانید در چند مرحله به صورت یکی در میان مواد سفید و شکلاتی را در قالب کیک بریزید.

کیک را برای مدت 40 الی 50 دقیقه در طبقه میانی فر با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار میدهیم و در 10 الی 15 دقیقه پایانی پخت میتوان با استفاده از خلال دندان پخت کامل کیک را چک کرد.

در صورتی که با فرو کردن خلال دندان بدون آن که کیک به خلال دندان بچسبد خارج شد این امر نشان دهنده آن است کیک کاملا پخته است.

بعد از پخت کیک آن را روی توری منتقل میکنیم تا خنک شده و آماده تزیین شود. 

شما میتوانید از موز و شکلات و توت فرنگی برای تزیین کیک دو رنگ ساده استفاده کنید.

طرز تهیه کیک دو رنگ شکلاتی و ساده

آموزش کیک زبرا رنگین کمانی

طرز تهیه کیک زبرا رنگین کمانی را در این قسمت قرار داده ایم و شما میتوانید با استفاده از این دستور پخت

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. یک قالب کیک 20 سانتی‌متری را با کاغذ روغنی بپوشانید و کف و کناره‌های آن را خیلی خوب روغن کنید. کنار بگذارید.
آرد و بیکینگ پودر را در ظرفی بریزید و خوب مخلوط کنید. در صورت تمایل می توانید آن ها را الک کنید.

حالا تخم مرغ، شکر، وانیل و روغن و شیر را در ظرفی بریزید و با همزن هم بزنید تا کرم رنگ شود. 4 تا 5 دقیقه طول می کشد.
نیمی از آرد را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. بقیه آرد را نیز در چند مرحله اضافه کنید و به آرامی هم بزنید.

آموزش کیک زبرا رنگین کمانی

تشکیل کیک زبرا

حالا خمیر را به دو کاسه تقسیم کنید. در یک کاسه رنگ خوراکی سیاه را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. در صورت تمایل می توانید این خمیر را به 6 کاسه تقسیم کنید.
کاسه دیگر خمیر کیک را به 6 کاسه کوچک تقسیم کنید.

آموزش کیک زبرا رنگین کمانیحالا هر رنگ غذا را به هر خمیر اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید و کنار بگذارید.
حالا قالب کیک را بردارید و با رنگ دلخواه شروع کنید و وسط آن را بریزید و یک قسمت از مایه مشکی را بریزید و به طور متناوب به این کار ادامه دهید. هر خمیر رنگی رو باید اضافه کنید و بعد خمیر مشکی.

آموزش کیک زبرا رنگین کمانیزمانی که این کار را انجام دادید. آن را در فر قرار دهید و به مدت 45 دقیقه یا تا زمانی که خلال دندان داخل آن تمیز شود بپزید. آن را از فر خارج کرده و به مدت 15 دقیقه در قالب خنک کنید. حالا آن را از قالب خارج کرده و کاملا خنک کنید.

آموزش کیک زبرا رنگین کمانی

مدلهای کیک دو رنگ

طرز تهیه کیک دو رنگ گردویی

طرز تهیه کیک دو رنگ گردویی دقیقا مانندد مراحل طرز تهیه کیک دو رنگ شکلاتی و ساده میباشد اما تفاوتی که با آن دارد در مرحله اضافه کردن گردو به این کیک میباشد.

برای تهیه کیک دو رنگ گردویی شما نیاز به یک پیمانه گردوی خرد شده خواهید داشت و باید زمانی که ترکیبات آرد و بکینگ پودر را به مواد کیک اضافه کنید. شما میتوانید برای جلوگیری از ته نشین شدن گردو ها آن ها را آرد پاشی کنیید و سپس به مواد اضافه کنید.

اگر میخواهید طرز تهیه انواع کیک و دسر های کافی شاپی را یاد بگیرید و با دریافت مدرک معتبر وارد بازار کار شده واز این راه کسب درآمد بالایی داشته باشید میتوانید در دوره آموزش کیک کافی شاپی  تله تیچرز  شرکت کنید.

طرز تهیه کیک دو رنگ بدون فر

شما میتوانید با کمترین امکانات و حتی بدون نیاز به فر کیک دو رنگ را تهیه کنید. طرز تهیه کیک دو رنگ بدون فر دقیقا شبیه به مراحل پخت کیک دو رنگ ساده و شکلاتی میباشد و مواد اولیه و مراحل پخت کیک در دو روش تفاوتی با هم ندارند.

در این قسمت میخواهیم طرز تهیه کیک دو رنگ بدون فر و همزن را به شما آموزش دهیم و مواد اولیه را برای این مورد بررسی کنیم.

  • تخم مرغ 1 عدد
  • شکر 2/3 پیمانه
  • شیر 2/3 پیمانه
  • روغن مایه 1/2 پیمانه
  • آرد سفید یک و نیم پیمانه
  • بکینگ پودر 1 قاشق مربا خوری
  • وانیل 1/2 قاشق چای خوری
  • پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری
  • گردو یا مورد برای تزیین به دلخواه به میزان لازم

شکر و تخم مرغ و وانیل را با هم ترکیب کرده و با دور تند همزن آن ها را هم بزنید تا مواد پف دار و یکدست شود. روغن مایع را به این مواد اضافه کنید و ترکیب را مجدد برای 1 الی 2 دقیقه هم بزنید.

آرد و بکینگ پودر را برای 3 مرتبه الک کنید و سپس آن ها را در چند مرحله به ترکیبات قبل اضافه کنید. کیک را مجدد به دو قسمت تقسیم میکنیم و به یکی از این قسمت ها پودر شکلات اضافه میکنیم تا قهوه ای رنگ شود.

مواد سفید و شکلاتی کیک را یکی در میان کم کم به ترتیب در قالب کیک میریزیم.

روی شعله گاز شعله پخش کن میگذاریم و یک قابلمه پر از آب را روی آن قرار میدهیم. از پایه فلزی برای قرار دادن قالب کیک در قابلمه آب استفاده میکنیم. به این ترتیب میتوانید با حرارت غیر مستقیم کیک را بپزید. استفاده از قابلمه آب سبب میشود کیک رطوبت خود را حفظ کند و خیلی خشک نشود.

شما میتوانید برای طرز تهیه کیک دو رنگ بدون فر از تابه نیز استفاده کنید. در این روش شما باید کف تابه را با روغن چرب کنید و مواد کیک را در تابه بریزید و درب ماهیتابه را بگذارید و اجازه دهید کیک بپزد. با استفاده از تابه شما میتوانی کیک دو رنگ را در 30 دقیقه آماده کنید و از خلال دندان نیز میتوانید از پخت کامل آن اطلاع یابید. در صورتی که با فرو کردن خلال دندان در کیک تمیز بیرون آمد نشان دهنده آن است که کیک کامل پخته است.

طرز تهیه کیک دو رنگ بدون فر

سوالات متداول

طرز تهیه کیک دو رنگ شکلاتی و ساده بدون فر چگونه است؟

شما میتوانید مطابق آن چه در مقاله گفته شده با استفاده از قابلمه آب و یا تابه کیک دو رنگ شکلاتی و ساده درست کنید. در این مقاله روش پخت انواع کیک دو رنگ را مرحله به مرحله آموزش داده ایم.

طرز تهیه کیک دو رنگ در قابلمه چگونه است؟

شما باید در یک قابلمه آب بریزید و آن را روی حرارت قرار داده و با استفاده از پایه فلزی قالب کیک را در این قابلمه قرار دهید طوری که آب به داخل قالب نفوذ نکند. به این ترتیب رطوبت آب سبب میشودکیک خشک نشود.

مقالات مرتبط

طرز تهیه پنکیک

طرز تهیه کیک گلاب و زعفران

طرز تهیه کیک قهوه خیس

طرز تهیه کیک شکلاتی

طرز تهیه انواع شیرینی خامه ای

طرز تهیه شیرینی دانمارکی

طرز تهیه کیک موزاییکی یخچالی

پاپسیکل کیک چیست

کیک سیب و دارچین در قابلمه

پرطرفدارترین غذاهای ایرانی

غذاهای محلی استان های مختلف