افزایش سرعت سایت وردپرس

 

یکی از شاخص های حائز اهمیت و تاثیر گذار در سئو و بهینه سازی سایت، سرعت آن است. به گونه‌ای که امروزه اگر بارگذاری سایت بیشتر از 3 ثانیه به طول بیانجامد کاربران و بازدیدکنندگان از سایت شما خارج خواهند شد و ترافیک سایت شما به شدت افت خواهد کرد. ما امروز در این مقال از سری مقاله های آموزش وردپرس همیار به شما بهترین افزونه های افزایش سرعت سایت وردپرسی را به طور کامل معرفی خواهیم کرد تا به کمک آنها بتوانید سرعت سایتتان را بهبود ببخشید و درآمدتان را افزایش دهید. پیشنهاد می کنیم پیش از خواندن این مقاله، صفحه وردپرس چیست را نیز مطالعه کنید. 

سرعت وردپرس

سرعت بارگذاری سایت از دو جهت اهمیت زیادی دارد: تجربه کاربری و سئو.
مطالعات نشان می دهد که از سال 2000 تا 2017 محدوده متوسط توجه انسان از 12 ثانیه به 7 ثانیه کاهش یافته است. این موضوع به این معنی است که شما زمان بسیار کمی برای نشان دادن محتوای خود به بازدیدکنندگان و قانع کردن آنها برای سپری کردن زمان بیشتر در سایت خود در اختیار دارید.
یک سایت با سرعت بارگذاری کم به معنی این است که کاربران حتی پیش از اینکه سایت شما لود شود از آن خارج می شوند. در یک بررسی موردی که روی سایت های بزرگی مانند گوگل و آمازون انجام گرفت، یک ثانیه تأخیر در زمان بارگذاری صفحه منجر به 7% کاهش در تبدیل، 11% بازدید صفحات کمتر و 16% کاهش در رضایت مشتری شد.
 لذا گوگل بارها اعلام کرده است که سرعت بارگذاری صفحه یکی از فاکتورهای مهم برای رتبه بندی صفحات در نتایج جستجو است. این موضوع به این معنی است که بهینه سازی سایت (شامل نسخه موبایل) و بالا برد سرعت آن برای سئو بسیار مهم است.
همچنین گوگل و سایر موتورهای جستجو رتبه سایت های با سرعت کم را در نتایج جستجو کاهش می دهند و بدین ترتیب آنها را جریمه می کنند و این به معنی کاهش ترافیک برای آنها است. بنابراین اگر می خواهید ترافیک بیشتر، مشتریان زیادتر و درآمد بیشتری داشته باشید بایستی سایت وردپرسی خود را سریع تر کنید.

بهترین افزونه‌ افزایش سرعت وردپرس

 

  • WP Rocket
  • Litespeed cache
  • W3 total cache
  • Deactivate plugins per page
  • Pagespeed ninja
  • Wp super cache
  • Cache enabler
  • Autoptimize

راه های بالا بردن سرعت سایت وردپرسی

 

در این بخش ما راه هایی که می توان سرعت لود وبسایت را بالا برد را بازگو می کنیم:

 

بارگزاری تنبل یا Lazy load: روش اول استفاده از روش بارگزاری تنبل تصاویر و ویدیو های وبسایتتان است. مثلا فرض کنید که کاربر بر روی وبسایت شما کلیک می کند، در حالت معمولی، کاربر باید منتظر بماند تا تمامی بخش های یک صفحه شامل تصاویر و ویدیو ها لود شوند و سپس صفحه به کاربر نمایش داده خواهد شد. در صورتی که در صفحه شما تعداد بالایی رسانه وجود نداشته باشد، به نظر مشکلی وجود ندارد اما وقتی که در صفحه خود تعداد بالایی تصویر یا ویدئو وجود داشته باشد، کاربر چه مقدار بایستی منتظر باشد که صفحه برای آن بارگزاری شود؟ برای رفع این مشکل از روش بارگزاری تنبل استفاده می نماییم. در این روش تا زمانی که کاربر در محدوده دیده شده تصاویر و یا ویدیو ها قرار نگرفته، تصاویر در پس زمینه صفحه لود نخواهند شد و زمانی که کاربر با اسکرول به محدوده تصاویر یا ویدیو ها رسید، لود برای کاربر انجام میشود و تصاویر با اسکرول  مداوم یکی پس از دیگری برای کاربر نمایش داده می شود.

 

کش کردن صفحات یا cache pages: روش دوم استفاده از کش صفحات می باشد. به طور مثال فرض کنید که کاربر یک صفحه را سرچ می‌کند. در پس زمینه این اقدام چه میگذرد؟ کاربر درخواست لود صفحه را به سرور شما ارسال می کند تا اطلاعات را در مرورگر دریافت کند و با این کار یک سری توابع php را که هر کدام وظیفه خاصی دارند را تجزیه و تحلیل و واکشی کند و در حالت عادی برای هر کاربر باید مجدد این کار را سرور انجام دهد و این کار سبب پایین آمدن سرعت سایت شما خواهد شد. به منظور رفع این مشکل، روش کش صفحات را پیشنهاد می کنیم. این روش به این صورت می باشد که زمانی که یک صفحه برای اولین بار لود شد و عمل واکشی انجام شد، یک پوشه در هاست شما ایجاد گردد و این اطلاعات صفحه را در آن نگه دارد تا زمانی که مجدد صفحه نیاز به لود شدن داشت، از این فایل های ذخیره شده در پوشه کش استفاده کند تا نیاز به فراخوانی مجدد و درخواست های پی دی پی از سرور نباشد و با سرعت اطلاعات را به کاربر نمایش بدهد.

 

فشرده سازی کدها یا minify: در این روش کد های HTML,CSS و js را فشرده سازی می کنیم. مثلا فرض کنید که یک صفحه فراخوانی می شود و سرور شما باید اطلاعات آن صفحه را به مرورگر برای نمایش به کاربر، ارسال نماید. در حالت عادی بین کد های تشکیل دهنده سایت شما، فاصله موجود است که طراح قالب برای نظم و شیوایی در کار این فاصله ها را قرار می دهد. اما این فاصله ها در بین کد ها، حدود 20٪ از سرعت استاندارد لود این کد ها را به خود اختصاص می دهد. به منظور رفع این مشکل از فشرده سازی یا minify این کد ها استفاده می‌کنیم تا سرعت بارگزاری را بیشتر کنیم. برای مشاهده چگونگی این کار، سورس صفحه سایت ما را مشاهده بفرمایید و خواهید دید که بین کد های HTML,CSS و js هیچگونه فاصله ای نخواهید دید.

 

کش مرورگر یا Browser cache: در این روش مثل روش دوم عمل کش کردن صفحه شما انجام می شود؛ اما با این تفاوت که فایل کش شده در پوشه مرورگر شما ایجاد و نگهداری می شود. با استفاده از این روش زمانی که کاربر برای بار دوم به بعد صفحه شما را سرچ کند، بدون هیچ گونه معطل شدنی برای واکشی دستورات، بوسیله کش مرورگر، صفحه به کاربر نمایش داده خواهد شد.

 

بهینه سازی جداول دیتابیس: در این روش جدول های ذخیره شده در دیتابیس وردپرس را بهینه سازی کرده تا سرعت سایت را بالا ببریم و زمان واکشی اطلاعات از دیتابیس را کم کنیم.

نکته: سعی نمایید که جدول های اضافی را از دیتابیس خود حذف کنید.

 

افزونه موشک وردپرس

 

افزونه WP Rocket ، قوی ترین، کارآمد ترین و پیشروترین افزونه وردپرس بهینه سازی سایت و برترین افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس میباشد که پیشرفت چشم گیری در مقایسه با سایر افزونه های موجود در این حوزه دارد. اگر درنظر دارید وبسایت وردپرسی شما با بالاترین سرعت، بازدیدکنندگان را به خود جذب کند، افزونه راکت بهترین گزینه برای خواسته شماست. این افزونه تمامی ابزار های مورد نیاز برای افزایش سرعت سایت را در اختیار شما قرار میدهد تا هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشید.

بهینه سازی فایل های سایت، بهینه سازی دیتابیس، قابلیت فعال سازی Lazy load و ایجاد کشی قدرتمند برای سایت شما تنها بخشی از امکانات افزونه وردپرس راکت است. برای استفاده کردن از افزونه راکت هیچ نیازی به کد نویسی نیست و به آسانی میتوان از مزیت های این افزونه قدرتمند بهره برد.

 

کند شدن سایت وردپرسی

 

سرعت سایت از لحاظ دید تجربه کاربری اهمیت زیادی دارد. کاربران سایت سرمایه شما هستند لذا نباید برای لود سایت زمان کاربر را بگیریم زیرا که اگر سرعت لود سایت بیشتر از ۳ ثانیه زمان ببرد کاربر سایت شمارا می بندد و از سایت دیگری استفاده می کند.

اگر راهکارهایی که در زیر به آن ها اشاره شده است بر روی وب سایت خود اعمال کنید، سایت شما از نظر رنکینگ رتبه بهتری کسب خواهد کرد و از لحاظ سئو به موفقیت بیشتری خواهد رسید.

لذا اگر سرعت لود سایت شما بالا باشد تجربه کاربری خوبی را رقم می زنید درنتیجه نرخ ماندگاری کاربر در سایت شما افزایش می یابد علاوه بر این به این نکته توجه داشته باشید که این موضوع در میزان خروجی کاربران از سایت تأثیر بیشتری دارد.

همچنین اگر سرعت سایت بالا باشد نرخ تبدیل سایت شما نیز افزایش می یابد به این صورت که هرچه زمان ماندن کاربر در سایت بیشتر باشد سبب می گردد بازدیدکنندگان سایت به مشتریان بالفعل تبدیل گردند.

تا الان در بلره اهمیت سرعت سایت بحث کردیم حالا که از اهمیت سرعت سایت مطلع شدید برای شما راه کارهایی ارائه می‌دهیم که موجب افزایش هرچه بیشتر سرعت سایتتان شود. و در ادامه با افزونه فونت فارسی وردپرس نیز اشنا می شوید.

 

آموزش افزایش سرعت سایت وردپرس در gtmetrix

 

 سوالاتی که برای افزایش سرعت سایت به ذهن کاربران پیش میاد این است که:

 

۱.علت پایین بودن سرعت سایت و علت کند بودن سایت ما چیست؟

 

۲.چگونه سرعت سایت را افزایش دهیم؟

 

۳.چه ترفندهایی باعث افزایش سرعت سایت در وردپرس می شوند؟

 

۴.استفاده از افزونه بهینه سازی سرعت وردپرس تا چه میزان می تواند روی سرعت سایت وردپرسی ما تاثیر مثبتی بگذارد؟

 

و کلی سوالاتی از این قبیل که حتما در ذهن شما نقش بسته و به دنبال پیدا کردن بهترین راه حل برای حل مشکل کند بودن وردپرس و افزایش سرعت سایت در وردپرس هستید.

 

برای اینکه بتوانیم سرعت سایت وردپرسی خود را افزایش دهیم ابتدا باید با استفاده از ابزار های آنلاینی که وجود دارد برسی کرد که آیا اصلا سرعت سایت ما به چه صورتی می باشد؟ و وقتی یک صفحه را باز می‌کنیم دقیقا چه اتفاقاتی در قسمت لود این صفحه رخ میدهد؟ یعنی وقتی وارد صفحه ای از سایت می شویم، حجم این صفحه چه مقدار می باشد و چه مدت زمان هم طول میکشد که این صفحه لود شود و در نهایت تعداد درخواست هایی که به سرور برای لود سایت ارسال میشود چه مقدار است؟

بهترین و برترین ابزار برای بررسی سرعت سایت در وردپرس و در هر سایت دیگری استفاده از سایت GTmetrix هست. این سایت با استفاده از مرورگرهای مختلف و متنوع و لوکیشن های مختلفی که روی نرم افزار آنلاین خود دارا میباشد این امکان رو به شما می دهد که سرعت لود سایت وردپرسی خود را به صورت زنده مشاهده کنید و ببینید که برای لود هر صفحه از سایت چه تعداد درخواست، چه میزان حجم و چقدر زمان نیاز است. بعد از انجام این مراحل تک تک فایل ها و قابلیت‌ هایی که روی افزایش سرعت وردپرس تاثیرگذار می باشد را ببینید که در چه سطحی قرار دارند. به عنوان نمونه می توانید ببینید که تصاویر استفاده شده، تا چه میزان بهینه هستند؟ آیا از کش وردپرس و CDN وردپرس استفاده کردید؟ فایل‌های CSS و JS تا چه حدی فشرده شدند؟ اصلا فشرده سازی برای فایل های وردپرس انجام دادید یا خیر؟!

بهترین افزونه‌ های افزایش سرعت در وردپرس

 

یکی از شاخص‌ های بی نظیر و فوق العاده تاثیر گذار برای بهینه سازی صفحات سایت، «سرعت سایت» می باشد. امروزه با رشد و توسعه افزونه‌ های مختلف دیگر حتی نیاز به هیچگونه دانش برنامه نویسی برای انجام این کار نیست و شما تنها با نصب یک افزونه مناسب می‌ توانید سرعت سایت خود را به خوبی افزایش دهید.  به غیر از این افزونه‌ ها، افزونه‌ های دیگری، با امکانات متفاوت مانند افزونه Upload To FTP وجود داشته که از طریق اتصال هاست دانلود به وردپرس می‌ تواند سرعت وبسایت را افزایش دهد.

بهترین افزونه افزایش سرعت وردپرس کدام است؟

افزونه Wp Rocket  یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین افزونه های افزایش سرعت وردپرس است. همانگونه که از نام این افزونه پیداست، این افزونه بهترین انطباق و سازگاری را با سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارد. تنها با نصب و فعالسازی این افزونه دیگر نیاز به هیچگونه کد نویسی برای بهبود سرعت سایت خود نخواهید داشت و فقط با چند کلیک آسان و انتخاب آپشن ها و امکاناتی که در این افزونه وجود دارد قادرید سرعتتان را به راحتی بالا ببرید.

از امکانات فوق العاده این افزونه می‌توان موارد زیر را نام برد:

 

  • کش کردن صفحات سایت(ذخیره اطلاعات پرتکرار به منظور افزایش سرعت سایت)
  •  
  • استفاده از خزندگان به منظور پیش بارگذاری کش و ایندکس شدن بهتر صفحات در موتور های جستجو
  •  
  • قابلیت فشرده سازی قوی کد‌های css، html و جاوا اسکریپت
  •  
  • قابلیت بارگذاری تنبل تصاویر (lazy loading)
  •  
  • رابط کاربری آسان
  •  
  • بهینه سازی پایگاه داده
  •  
  • قابلیت پشتیبانی از سایت های چند زبانه و افزونه WPML
  •  
  • انطباق کامل با افزونه فروشگاه ساز ووکامرس
  •  

سؤالات متداول

 

  1. سرعت بارگیری صفحات چقدر باید باشد؟

 

گرچه مقدار مشخصی برای سرعت لود سایت وردپرس تعریف نشده و محدودیتی برای آن وجود ندارد، ولی به طور کلی هر سرعتی زیر 2 ثانیه مناسب است.

 

  1. سایت من در حال حاضر سرعت خوبی دارد. چرا باید آن را افزایش بدهم؟

 

همه چیز به بهینه سازی وابسته است. وقتی که سایت شما می تواند سریع تر باشد، چرا نباید آن را ارتقا بخشید؟ به علاوه، سرعتی که شما احساس می کنید با سرعت سایت لود سایت وردپرسی برای افرادی که برای بار اول به آن وارد می شوند بسیار فرق دارد.

 

  1. انجام این تکنیک ها تا چه اندازه در رتبه سایت تأثیر دارد؟

 

سرعت سایت در رتبه بندی گوگل بی تأثیر نیست. این صفحات توسط گوگل به عنوان صفحات پر سرعت قابل شناسایی اند و رتبه بیشتری پیدا خواهند کرد. البته نمی شود به طور دقیق پیش بینی کرد که تا چه اندازه رتبه شما بهبود خواهد یافت.

جمع بندی:

همان گونه که در مقاله گفته شد، داشتن یک سایت پر سرعت، تعداد بازدید ها، زمانی که کاربران در سایت باقی می مانند، درصد رضایت کاربران و در نهایت رتبه سئو سایت را بسیار بهبود می بخشد. این بدین معناست همه افراد از یک سایت با سرعت بالا لذت می برند. در این مقاله 10 مورد از نکات کلیدی جهت افزایش سرعت بارگیری صفحات سایت را با هم بررسی کردیم. همچنین به بررسی چندی از بهترین افزونه های افزایش سرعت در وردپرس پرداختیم. امید است این موارد برای شما مفید بوده و به شما کمک کرده باشند تا سایت سریع تری داشته باشید. 

اگر به مطالعه این مقاله علاقه داشتید، پیشنهاد می‌ کنیم از صفحه فیلم آموزش طراحی سایت با وردپرس و مقاله آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با php نیز دیدن کنید. 

مقالات مرتبط

آنلاین شاپ چیست

چرا اینستاگرام من ریلز نداره

اندازه استاندارد عکس و ویدیو در اینستاگرام

بهترین شرکت ارائه دهنده هاست در ایران

آموزش ساخت منو در وردپرس

فعال کردن جاوا اسکریپت

وبلاگ های معروف

ساخت وبلاگ رایگان

ساخت سایت رایگان

مدیر سایت کیست؟

وبلاگ چیست؟

پیشخوان وردپرس

وب سایت چیست؟

وردپرس چیست؟

روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت

راهنمای خرید هاست و دامنه ( host و Domain )‌

بوت استرپ چیست

css چیست و چه کاربردی دارد