ما در این مقاله سعی داریم ساخت وبلاگ حرفه ای را آموزش دهیم. همچنین شما میتوانید ساخت وبلاگ بدون ایمیل را تجربه کنید. راهنمای ثبت نام و ایجاد وبلاگ در انتهای مقاله قرار داده شده است.

پیشنهاد می کنیم پیش از مطالعه این مقاله، مقاله وبلاگ چیست و وب سایت چیست را مطالعه نمایید. 

وبلاگ رایگان حرفه ای

وبلاگ سيستمي است بروز ترین و قدرتمند با سئوی بسیار بالا كه به شما اين امكان را مي دهد تا بتوانيد به سادگي سایت شخصي خود را ساخته و به انتشار محتواي خود بپردازيد و به شما کمک می کند تا به سرعت و آسانی اطلاعات، مطالب، مقالات و خاطرات خود را در دنیای بزرگ اینترنت به انتشار محتواي خود بپردازيد، ثبت سایت به صورت مجانی و رايگان مي باشد، ميتوانيد به سادگي سایت مورد نظر خود را ايجاد نمائيد. داشتن وبلاگ و مدیریت آسان و بی دغدغه ی آن، از مهم ترین خواسته های ایرانیان سراسر جهان است تا بتوانند با حداقل هزینه های مالی، زمانی و امکاناتی صاحب یک وبلاگ حرفه ای، امن و با امکانات زیاد و ویژه باشند. 

 

ساخت وبلاگ حرفه ای بدون تبلیغات

 

به منظورساخت وبلاگ حرفه ای بدون تبلیغات و ساخت وبلاگ امن نیاز به یک سرویس وبلاگ دهی مدرن و جدید دارید که قادر باشد کاربران شما را جذب ظاهر زیبای وبلاگ تان کند. بنابراین اگر دنبال آموزش ساخت وبلاگ حرفه ای هستید من برایتان اموزش ساخت وبلاگ ارم بلاگ را قرارداده ام. امیدوارم همین امروز وبلاگ شخصی خودتان را بسازید و از نوشتن مطالب و خاطرات خودتان در آن لذت ببرید.

۱.مرحله اول ساخت وبلاگ رایگان با تمام امکانات در ارم بلاگ

 

در این مرحله شما بایستی به سایت ارم بلاگ به دامنه اینترنتی (https://eramblog.com) بروید. بر روی نام دامنه کلیک کنید تا به صفحه اصلی این سیستم وبلاگ دهی جدید برای ساخت بلاگ بروید. باید در قسمت بالا سمت چپ بر روی عبارت ((عضویت)) کلیک نمایید. تا صفحه ثبت نام زبرایتان باز شود.

۲.مرحله دوم ساخت وبلاگ حرفه ای بدون تبلیغات در ارم بلاگ

 

این صفحه همانگونه که می بینید برخلاف سایر سیستم های وبلاگ دهی اگر آشنا باشید مراحل ثبت نام بسیار مختصر و آسان است. در بخش اول یک نام برای خودتان بنویسید(میتوانید یک اسم مستعار و دلخواه وارد کنید) در کادر دوم باید نام کاربری خود را وارد نمایید نام کاربری شما همان ایمیل شما است پس اگر چند ایمیل دارید آن را فراموش نکنید و در یک گوشه یادداشت نمایدد. (در کادر مربوط نام کاربری به ایمیل ، جیمیل یا ایمیل خود را وارد کنید.) بعد یک رمز عبور برای ورود به پنل مدیریت وبلاگ خود در سیستم وبلاگ دهی ارم بلاگ انتخاب کنید. رمز عبورتان را فراموش نکنید و یک گوشه یادداشت کنید گرچه اگر هم فراموش کنید به کمک ایمیل تان میتوانید بازیابی نمایید. سپس کد کپچا(حروف تصویر امنیتی) را کادر مربوطه وارد کنید و بر روی ثبت نام در سایت کلیک کنید.

۳.مرحله سوم اموزش ساخت وبلاگ در ارم بلاگ: ورود به سایت و انتشار اولین مطلب

 

بعد از ثبت نام شما بلافاصله وارد پنل مدیریت وبلاگ خود مانند تصویر بالا می شوید. اگر هم وارد نشدید با کلیک روی دکمه ورود و واردکردن ایمیل و پسورد ورد با سایت (پسورد ایمیل را اشتباهی وارد نکنید) می توانید وارد سایت ارم بلاگ بشوید. می توانید علاوه بر وبلاگ اول تان وبلاگ های جدیدی بسازید. در حالت پیش فرض بعد از ورود به سایت به قسمت تنظیمات میروید که می توانید حالا که ساخت وبلاگ در ارم بلاگ را انجام داده اید به شخصی سازی آن بپردازید مثلا یک تصویر لوگو و یک تصویر هدر برای وبلاگ تان از کامپیوتر انتخاب بارگذاری نموده و ذخیره کنید.

حال بر قسمت درج مطلب جدید در منوی سمت راست پنل مدیریت وبلاگ تان کلیک کنید تا اولین مطلب تان را نوشته و منتشر نمایید.

 

ساخت وبلاگ در گوگل رایگان

با داشتن ایمیل گوگل می‌ توانید به صفحهٔ سایت‌ های گوگل بروید و برای ایجاد وبسایت شخصی خود با ظرفیت ۱۰ گیگابایت اقدام نمایید. در هر سایت می‌ توانید صفحات بیشماری را بوجود آورید و نیز صاحب سایت‌ های متعددی شوید. برای ثبت نام و ایجاد سایت به صفحهٔ سایت‌ های گوگل به نشانی sites.google.com بروید و شناسه یا ایمیل Email و رمز عبور Password خود را وارد کنید و برای ورود روی Sign in کلیک کنید.

شما می‌ توانید با داشتن هر ایمیل دیگری چون یاهو نیز اشتراک گوگل را بدست آورید و بدین وسیله برای ایجاد سایت ثبت نام کنید. برای اشتراک گوگل با ایمیل های دیگر روی Sign up for Sites در نشانی داده شده کلیک کنید و فرم مربوطه را پر کنید.

 ایجاد سایت جدید Create new site

انتخاب قالب:

با کلیک روی Blank template الگوی ساده  با فضای نانوشته را انتخاب کنید.

انتخاب نام سایت:

در خانه خالی زیر Name your Site نام انتخابی خود را برای سایتان به فارسی یا انگلیسی وارد کنید. در خانهٔ خالی پایین تری نام یا کلمه‌ ای دیگر را به انگلیسی بنویسید. این کلمه همانطور که می‌ بینید قسمتی از نشانی اینترنتی سایت شما خواهد شد و می‌ تواند متشکل از اعداد ۰-۹ یا حروف کوچک a-z یا حروف بزرگ A-Z انگلیسی باشد. در صورتیکه پیش از شما کسی این نام را انتخاب کرده کرده باشد، در پایان کار ثبت نام با مشاهده The location you have chosen is not available نام‌ های مشابهٔ دیگری به شما پیشنهاد می‌ شود که می‌ توانید یکی از آنها را انتخاب کنید یا نام و کلمهٔ دیگری را بیازمایید.

انتخاب زمینه Choose a theme:

روی نشانهٔ بعلاوه کنار Choose a theme کلیک کنید، سپس برای انتخاب پس زمینهٔ سایتتان روی یکی از نمونه ها کلیک کنید. شما می‌ توانید بعدا و سر فرصت با استفاده از Manage site زمینهٔ انتخابی را تغییر دهید.

گزینه های بیشتر More Options

روی نشانهٔ بعلاوه کنار More Options کلیک کنید، تا گزینه های بیشتری را مشاهده نمایید.

در صورت تمایل در خانهٔ خالی زیر  Site description شرحی کوتاه در مورد سایت در دست تاسیس، به فارسی یا انگلیسی بنویسید.

اگر مایلید همه بتوانند برای مطالعه به سایت شما دسترسی داشته باشند، روی دایرهٔ بالایی زیر Share with کلیک کنید و اگر مایلید سایتی خصوصی و محرمانه داشته باشید و تنها افرادی با دعوتنامه بتوانند آن را مشاهده کنند، روی دایرهٔ پایینی کلیک کنید.

شما می توانید بعدا و سر فرصت با استفاده از Manage site گزینه های انتخابی را تغییر دهید.

ویژهٔ بزرگسالان Mature content

در صورتی که سایت در دست تاسیس تنها مناسب بزرگسالان می‌ باشد، روی خانهٔ چهارگوش زیر Mature content کلیک کنید. این گزینه با کلیک روی نشانهٔ بعلاوه کنار More Options نمایان خواهد شد.

نوشتن کد و ایجاد سایت:

کدی را که مشاهده خواهید کرد در خانهٔ خالی کنار آن بنویسید و در پایان روی Create site کلیک نمایید. شما می‌ توانید در هنگام ثبت نام مراحل Choose a theme و More Options را نادیده بگیرید و پس از ساختن سایت و سرفرصت تغییرات لازم را اعمال نمایید.

 

ساخت وبلاگ خارجی

در کنار سایت های ایرانی فعال در این حوزه سایت های خارجی زیادی هم وجود دارد که می توان با استفاده از آنها ثبت وبلاگ انجام داد. در ادامه تعدادی از بهترین سایت های خارجی وبلاگ ساز را معرفی خواهیم کرد.

 

  • بلاگ اسپات blogspot.com
  • بلاگر blogger.com
  • هاتن بلاگ hatenablog.comAltervistaaltervista.orgEklablogeklablog.com
  • Site123site123.com سنتر بلاگ

ساخت وبلاگ حرفه ای رایگان

برای حضور در دنیای تجارت الکترونیک؛ کسب و کار ها نیاز به پلتفرمی دارند که می تواند شامل وبلاگ؛ وب سایت و همچنین اپلیکیشن باشد؛ از طرفی برای داشتن این پلتفرم ها؛ باید هزینه انجام شود؛ ساخت وبلاگ حرفه ای بدون تبلیغات، ارزان ترین راه برای داشتن یک پلتفرم آنلاین به شمار می رود؛ اما حرفه ای تر است که یک کسب و کار برای خود حتما یک دامین مستقل به صورت یک سایت داشته باشد؛ در داخل سایت برای سئوی بهتر؛ لازم است؛ یک وبلاگ تعریف شود که بتوان از این طریق تولید محتوای مناسب انجام داد و ورودی زیادی از موتور های جستجو به سایت آورد؛ ساخت وبلاگ حرفه ای و ارزان یکی از دغدغه های افراد و کسب و کار هایی است که ارزش ورود به دنیای تجارت الکترونیک را دریافته اند؛ اما هزینه های سنگین طراحی و راه اندازی سایت را نمی توانند پرداخت نمایند.

راه حل بسیار مناسبی مانند استفاده از سیستم های سایت ساز؛ می تواند بسیار کاربردی باشد؛ و هزینه های طراحی و ساخت سایت و ساخت وبلاگ حرفه ای؛ را به طور چشمگیری پایین آورده و سرعت طراحی را نیز به طور بسیار قابل توجهی بالا ببرند.

 

ثبت و ایجاد وبلاگ جدید

برای ایجاد وبلاگ در بلاگفا تنها کافیست در بخش ثبت وبلاگ جدید فرم مربوطه را کامل کنید. در فرم ثبت نام میبایست یک نام کاربری (username) برای خود در نظر بگیرید و توجه داشته باشید که آدرس اینترنتی وبلاگ شما بصورت http://username.blogfa.com خواهد بود، بنابراین اگر آدرس خاصی مد نظر شماست بطور مثال http://yourname.blogfa.com تنها کافیست نام خود (yourname) را به عنوان نام کاربری وارد کنید. در انتخاب نام کاربری خود دقت کنید تا در آینده نیاز به تغییر آدرس وبلاگ و ایجاد وبلاگ جدید نشوید.

 

ساخت وبلاگ وردپرس

دو راه برای سایت بلاگ در وردپرس دارید. راه اول این است که وبلاگ را در سایت اصلی خود پیاده کنید. روش دوم این است که مثل دیجی کالا یک سایت جداگانه برای بلاگ خود بسازید. هرکدام از این روش‌ها مزایا و معایبی دارند.

اگر وبلاگ سایت خود را جدا از سایت اصلی بسازید باید یک قالب جداگانه برای وبلاگ خود تهیه کنید. از طرفی نیاز به نصب مجدد وردپرس روی ساب فولدر دارید و از طرفی دیگر نیاز است تا دوباره افزونه‌ های مورد نیاز خود را روی سایت وردپرسی جدید خود پیاده کنید. در نتیجه سایت اصلی شما هیچ ربطی به بلاگ شما نخواهد داشت و نیاز است که تمام فرآیند مدیریتی سایت خود را در ۲ بخش به‌ صورت مجزا انجام دهید. اگر وبلاگ خود را در سایت اصلی بسازید، باید حتماً از همان قالب سایت اصلی برای بلاگ خود استفاده کنید. طبیعتاً کار شما بسیار آسان‌ تر خواهد بود و از سمت دیگر فرآیند مدیریت سایت شما به‌ صورت کلی در یک پنل مدیریتی انجام خواهد شد. یک نکته بسیار مهم دیگر این است که اگر وبلاگ شما جدا از سایت اصلی و روی ساب فولدر نصب شود، کاربران ثبت نامی در سایت اصلی شما نمی‌ توانند در وبلاگ شما ورود کنند، اما اگر وبلاگ و سایت اصلی شما روی یک وردپرس اجرا شوند دیگر مشکلی با این قضیه نخواهید داشت. چرا که تمام اطلاعات شما روی یک دیتابیس ذخیره خواهد شد.

 

بهترین سایت های ساخت وبلاگ رایگان

  • سایت وبلاگ دهی بلاگفا (الکسا : ۵۲ ایران)
  • سایت وبلاگ دهی بلاگ (الکسا : ۷۴ ایران)
  • سایت وبلاگ دهی بلاگ اسکای (الکسا : ۱۷۸ ایران)
  • سایت وبلاگ رز بلاگ (الکسا : ۲۳۱ ایران)
  • سایت وبلاگ دهی لوکس بلاگ (الکسا : ۶۶۱ ایران)
  • سایت وبلاگ دهی نینی وبلاگ (الکسا : ۷۴۰ ایران)
  • سایت وبلاگ دهی پارسی بلاگ (الکسا : ۷۴۹ ایران)
  • سایت وبلاگ نیلو بلاگ (الکسا : ۱،۳۲۹ ایران)
  • سایت وبلاگ لاگر (الکسا : ۲،۳۳۲ ایران)
  • سایت وبلاگ ساز فارسی بلاگ (الکسا : ۱،۶۱۴ ایران)
  • سایت وبلاگ کوثر بلاگ (الکسا : ۲،۳۵۲ ایران)
  • سایت وبلاگ دهی رویا بلاگ (الکسا : ۲،۳۹۵ ایران)
  • سایت وبلاگ دهی پرشین بلاگ (الکسا : ۴۵۹۰ ایران)
  • سایت وبلاگ دهی بلاگیکس (الکسا : ۴،۷۲۳ ایران)
  • سایت وبلاگ دهی بلاگتز (الکسا : ۶،۸۱۳ ایران)
  • سایت وبلاگ مهدی بلاگ (الکسا : ۸،۶۸۹ ایران)
  • سایت وبلاگ دهی رومفا (الکسا : ۲۵،۳۱۹ ایران)
  •  

سایت وبلاگ ساز رایگان مناسب سئو

  • سایت ویرگول (الکسا : ۱۱۰ ایران)
  • سایت الفبا (الکسا : ۵،۲۷۶ ایران)
  • سایت امیگو (الکسا : ۷۹۳ ایران)
  • سایت مداد (الکسا : ۲،۳۸۵ ایران)
  • سایت مدیوم (الکسا : ۸۸ جهان)
  • سایت پیکسلار (الکسا : ۱۱،۸۷۹ ایران) ویژه برنامه نویسان

همچنین میتوانید به جای وبلاگ ، با هزینه بسیار پایین یک یا چندین وب سایت راه اندازی کنید و در کنار لینک سازی میان سایت ها از چندین وب سایت کسب درآمد کنید.

 

طراحی وبلاگ حرفه ای

در اینجا ۴ نکته مهم در خصوص طراحی یک وبلاگ حرفه‌ ای را بیان می‌ کنیم تا به راحتی بتوانید یک بلاگ حرفه‌ ای بسازید.

۱- متناسب بودن وبلاگ با هدف

هدف شما از طراحی یک وبلاگ حرفه‌ ای چیست؟

مسلماً هدف شما این است که وبلاگی طراحی کنید تا وسیله‌ ای برای رسیدن به هدف‏‌ هایتان شود. این هدف اصلی است و هر هدف دیگری غیر از این در مرتبه‏‌ های بعدی اهمیت قرار خواهند گرفت.

چگونه وبلاگ خود را طراحی خواهید کرد؟

گام اول در طراحی، وجود دکمه‏‌ هایی است که کاربر را به انجام عملی خاص دعوت می‏‌ کند. بنابراین برای فراخوانی و ترغیب مخاطبان، به مجموعه‌‏ ای از سر فصل‏‌ های بصری نیاز دارید. این سر فصل‏‌ های فراخوانی، بایستی به صورت کاملاً خاص در وبلاگ شما نشان داده شوند تا جلب توجه کنند.

سر فصل‌ ها و یا به عبارتی فراخوانی‏‌ ها را در جایی از وبلاگ قرار دهید که کاربران بیشتر می‌‏ بینند، برای مثال بالای صفحه یا بالای نوار کناری یا پایین پست‏‌ ها و...

۲- استفاده از حداکثر دو یا سه فونت

استفاده از فونت‏‌ های زیاد و متنوع باعث شلوغی و بی‏‌ نظمی وبلاگ شما می‏‌ شود، و از نظر بصری وبلاگ جالبی نخواهد بود. حداکثر از سه فونت در نوشتن مطالب وبلاگتان استفاده کنید. یک فونت برای لوگو، یک فونت برای سرفصل‏‌ ها و یک فونت برای محتوای وبلاگ.

۳- استفاده از حداکثر دو یا سه رنگ

طراحی یک وبلاگ حرفه‌ ای، انتخاب رنگ پارامتر مهمی است. یک رنگ را به عنوان رنگ اصلی انتخاب کنید. رنگ اصلی در واقع اولین رنگی است که می‏‌ خواهید کاربران ببینند و آخرین رنگی است که آنها از وبلاگ شما در خاطر خواهند داشت.

یک رنگ، مانند خاکستری نیز به شما کمک می‏‌ کند تا بر جنبه‌ های خاصی از وبلاگتان تأکید کنید. برای فراخوانی‏‌ ها نیز از رنگی استفاده کنید که باعث جلب توجه کاربر شود تا در فراخوانی شرکت کند.

۴- انتخاب متناسب رنگ‏‌ ها

با توجه به محدودیت در تعداد رنگ‏‌ ها، رنگ اولیه و رنگ فراخوانی باید مکمل یکدیگر انتخاب شوند. اول رنگ اصلی‏ خود را انتخاب کنید، سپس با توجه به اصول علمی رنگ شناسی، مکمل آنرا پیدا کنید.

جمع بندی: 

 

به منظور ساخت وبلاگ در صورتی که می خواهید بعدا از آن به عنوان وب سایت استفاده نمایید حتما با شرکت طراحی سایت مشاوره نمایید، چرا که با فعالیت درست بر روی وبلاگ خود قادرید آن را به سایتی پر بازدید تبدیل کنید.

اگر به مطالعه این مقاله علاقه داشتید پیشنهاد می کنیم مقاله های ساخت وب سایت رایگان و مقاله وبلاگ های معروف را نیز مطالعه کنید.  

مقالات مرتبط

آنلاین شاپ چیست

چرا اینستاگرام من ریلز نداره

اندازه استاندارد عکس و ویدیو در اینستاگرام

بهترین شرکت ارائه دهنده هاست در ایران

آموزش ساخت منو در وردپرس

فعال کردن جاوا اسکریپت

وبلاگ های معروف

ساخت سایت رایگان

مدیر سایت کیست؟

وبلاگ چیست؟

پیشخوان وردپرس

وب سایت چیست؟

افزایش سرعت وردپرس

وردپرس چیست؟

روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت

راهنمای خرید هاست و دامنه ( host و Domain )‌

بوت استرپ چیست

css چیست و چه کاربردی دارد