اگر به فکر راه اندازی وب سایت رایگان برای کسب و کار خود هستید و میخواهید از این راه درآمدزایی داشته باشید میتوانید از سایت ساز ها کمک بگیرید که در ابتدا هزینه ای از شما دریافت نمیکنند ولی بعدا به عناوین مختلف هزینه ساخت سایت را برای پا بر جا ماندن سایت از شما دریافت میکنند.

راه ساده تری هم وجود دارد!

خودتان دست به کار شوید و با آموزش های رایگانی که برای شما قرار داده ایم بدون دانش برنامه نویسی در کمترین زمان به یک طراح سایت حرفه ای تبدیل شوید و از این راه کسب درآمد نیز داشته باشید.

ساخت سایت رایگان در گوگل

Google Sites

طراحی سایت به صورت رایگان برای راه اندازی وب سایت یک شرکت و یا انجام سئو ، بهینه سازی وب سایت و بازاریابی اینترنتی برای کسب درآمد کافی نیست و لازم است عملیات راه اندازی وب سایت خود را زیر نظر شرکت طراحی وب سایت حرفه ای انجام دهید.

در صورتی که قصد راه اندازی وب سایت را دارید و بودجه ای برای انجام این کار ندارید می توانید با استفاده از سایت سازهای رایگان آنلاین و همچنین وبلاگ ها این کار را انجام دهید. در این مقاله به شما بهترین سایت های ساخت وب سایت به صورت رایگان را معرفی می نمایم. برای استفاده از این سایت ساز ها کافی است سایت خود را توسط سایت ساز ایجاد نموده و سپس دامنه خود را بر روی آن پارک نمایید.

ابزار ساخت وب سایت شرکت گوگل می باشد که با توجه به این که سایت ساز شرکت گوگل می باشد به خوبی در موتور های جستجو ایندکس می گردد. یکی از بهترین ابزار های ساخت وب سایت به صورت رایگان Google Sites می باشد که البته قالب های گرافیکی ضعیفی دارد و در صورتی که قصد طراحی سایت گرافیکی دارید استفاده از این گزینه مناسب نیست. در صورتی که به دنبال سئو قویتر و بهتر جستجو شدن در موتور های جستجو هستید استفاده از این گزینه توصیه می گردد.

برای ساخت سایت رایگان در گوگل شما باید یک حساب جیمیل داشته باشید و با استفاده از این حساب وارد سایت site.google.com شوید.

در این صفحه شما تنها با داشتن حساب جیمیل میتوانید اقدام به ساخت سایت رایگان در گوگل کنید که باید علامت + را در این صفحه انتخاب کنید تا وارد سایر مراحل ساخت سایت در گوگل شوید.

در این مرحله از شما نامی برای سایت دریافت میشود و ابزار هایی نمایش داده میشود که میتوانید بااستفاده از این ابزار ها قابلیت هایی را به سایت تان اضافه کنید.

البته دقت داشته این قابلیتی که گوگل برای ساخت سایت رایگان در اختیار کاربران قرار داده است صرفا برای ساخت سایت های رایگان معمولی میباشد و اگر قصدساخت سایت رایگان حرفه ای دارید باید عرض کنیم که ساخت سایت از این طریق را از ذهن تان خارج کنید.

شما میتوانید با قابلیت ساخت سایت رایگان در گوگل سایت های معمولی مجله ای و شرکتی بسازید و بیشترین استفاده از این قابلیت برای ساخت رزومه و پروپوزال های رایگان میباشد.

ساخت سایت رایگان

Moonfruit

یکی از سایت ساز های قدیمی اما به روز می باشد که قابلیت طراحی قالب هم در آن وجود دارد و به راحتی قادرید قالب مورد نظر خود را ایجاد کنید. البته دیتابیس قالب های پیش فرض نسبتا کامل و به روزی دارد و می توانید از قالب های آماده آن استفاده نمایید.

Yola

از جمله سایت ساز های رایگان و بسیار آسان می باشد که برای ایجاد سایت های با گرافیک نسبتا ساده مناسب می باشد.

Webs

یکی از معروف ترین سایت های ساخت وب سایت می باشد که به شما امکان ایجاد انواع مختلف سایت را می دهد. این وب سایت مدام در حال اضافه نمودن قالب ها و امکانات جدید است و تقریبا یکی از بهترین سایت ساز ها می باشد.

اگر هنوز نمیدانید باید وبسایت بسازید یا وبلاگ پیشنهاد می‌ کنیم پیش از مطالعه ادامه مقاله، مقاله های وب سایت چیست و وبلاگ چیست را نیز مطالعه فرمایید تا تفاوت این دو را متوجه شوید. 

آموزش ساخت سایت رایگان با پسوند ir

آموزش ثبت دامنه رایگان ir

این روز‌ ها در دنیای اینترنت، وبسایت‌ های زیادی وجود دارند. در گذشته تعدادشان زیاد نبود، ولی امروزه به دلیل اینکه اینترنت بسیار گسترده شده، برای نام دامنه‌ ی سایت‌ ها از پسوند‌ های مختلفی استفاده می‌ کنند. بعضی از این پسوند‌ ها مانند .com و .org پسوند‌ های عمومی هستند و موضوعات مختلفی را در بر می‌ گیرند. بعضی از دامنه‌ ها هم محلی و بر اساس کشور هستند. مثلا دامنه‌ ی محلی کشور ایران ir و یا دامنه محلی کشور روسیه ru است. معمولا قیمت دامنه‌ های محلی از دامنه‌ های عمومی کمتر است. در این مقاله می‌ خواهیم نحوه ساخت سایت آی آر ir و استفاده از دامنه محلی کشور ایران، یعنی ir را توضیح دهیم. در ایران شرکت اصلی که این دامنه‌ ها را ارائه می‌دهد IRNIC نام دارد. البته نمایندگان فروش زیادی نیز این دامنه‌ ها را برای شما ثبت می‌ کنند، ولی فرض کنید که تصمیم داریم به طور مستقیم از ایرنیک دامنه را خریداری کنید و ایجاد شناسه کاربری نیک را انجام دهید. در نظر داشته باشید که روش ابتدایی یعنی ثبت دامنه با ایرنیک، روش رایگان نیست.

برای آموزش ساخت سایت رایگان با پسوند ir شما باید از سایت هایی که ارائه دهنده خدمات هاست و دامنه هستند آن را خریداری کنید. سپس برای ثبت ان نیاز است در سایت nic.ir ثبت نام کنید و در این سایت اطلاعات لازم را وارد کنید.

اهراز هویت و تایید صلاحیت در این سایت میتواند چند روز طول بکشد و شما با گذشت این زمان میتوانید سایت تان را بالا بیاورید. لازم به ذکر است که هزینه خریددامنه IR حدود 25 هزار تومان سالانه میباشد و کمی برای راه اندازی سایت IR نیاز است مراحل مختلف را طی کنید در حالی که ساخت وب سایت رایگان با پسوند com. نیازی به گذراندن این مراحل ندارد در عوض شما باید هزینه بیشتری برای خرید پسوند COM پرداخت کنید.

اگر میخواهید نحوه ساخت سایت را به صورت رایگان یاد بگیرید و هم برای خود بدون صرف هزینه اضافی سایت بسازید و هم از این راه کسب درآمد کنید حتما فیلم آموزش طراحی سایت رایگان ما را از دست ندهید. این فیلم ها توسط برترین اساتید تدریس شده اند و شما میتوانید به یک طراح سایت حرفه ای تبدیل شوید.

ساخت وب سایت رایگان با پسوند com.

اینترنت آنقدر با نفوذ و قوی جای خود را در میان مردم باز کرده که اغلب برای یافتن پاسخ هر نیازشان به آن مراجعه می‌ کنند. از خرید لوازم ضروری روزانه گرفته تا انتخاب پزشک و یا خرید خودرو و خانه‌ ی مورد نظرشان را در اینترنت جستجو می‌ کنند. بنابراین اگر شما صاحب یک فروشگاه، شرکت و… هستید که تاکنون به صورت آفلاین فعالیت داشته‌ اید بهتر است به فکر ساخت سایت کاملا رایگان با پسوند com و یا بدون پسوند باشید چرا که حداقل فایده‌ ی آن آشنا شدن مردم با شماست.

با روش‌ های مختلفی می‌ توان اقدام به ساخت سایت کرد، که در این مقاله به طور مفصل به آنها می‌ پردازیم. شاید اولین نکته ای که به ذهن شما برسد هزینه‌ ی ساخت سایت باشد، که در این مورد باید بگوییم که امکان ساخت سایت کاملا رایگان با پسوند Com وجود دارد، هرچند ممکن است سایت های غیر رایگان عملکرد بهتری داشته باشند اما برای کسب و کار های تازه تاسیس و… این روش، پیشنهاد خوبی است. ابتدا چند دلیل مهم در تایید داشتن وب سایت را بررسی می‌کنیم.

نحوه ساخت وبسایت رایگان با پسوند com. تفاوتی با ساخت سایت با پسوند ir یا هر پسوند دیگری ندارد و شما باید از یک پلتفرمی برای ساخت این سایت استفاده کنید.

البته دقت داشته باشید دامنه com. یک دامنه بین المللی است و برای داشتن آن باید حدود 11 دلار هزینه کنید و شما نمیتوانید سایت رایگانی داشته باشید. البته میتوانیداز سایت ساز های رایگان برای ساخت رایگان این سایت کمک بگیرید.

برنامه ساخت سایت رایگان

برای ساخت سایت رایگان برنامه های زیادی موجود میباشند ولی اگر شما قصد دارید که در نهایت سایت تان سئو شود و در رتبه های برتر گوگل حضور داشته باشد پیشنهاد ما به شما این است که سایت تان را سیستم های مدیریت محتوایی  که نیازی  به کدنویسی ندارند بسازید.

یکی از سیستم های مدیریت محتوایی که میتوانید بدون دانش برنامه نویسی بااستفاده از آن سایت بسازید وردپرس میباشد. شما میتوانید با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا و المان هایی که در اختیارتان قرار میدهد امکاناتی را به سایت تان اضافه کنید.

شعار وردپرس این است که بدون دانش برنامه نویسی سایت دلخواهت را بساز و به راحتی سایتت را بهینه سازی کن. برای این کار فقط باید بدانید که وردپرس چه قابلیت هایی دارد و چطور میتوانید با آن کار کنید.

اگر نمیدانید وردپرس چه قابلیت هایی دارد و شما میتوانید با استفاده از آن چه امکاناتی به سایت تان اضافه کنید حتما مقاله وردپرس چیست را مطالعه کنید.

چگونگی ساخت سایت با پسوند com

این پسوند و دامنه را از کجا می توان تهیه کرد؟ شرکت های بسیاری وجود دارند که می توان از آنها دامنه خریداری کرد و خدمات مناسبی گرفت. اول یک تحقیق انجام داده و یک شرکت یا سایت مناسب و معتبر را انتخاب کنید. سپس دامنه ی مورد نظر خود را به همراه پسوند com سفارش دهید. اگر قبلا سایتی با این دامنه و پسوند ثبت نشده باشد، شما می توانید به راحتی از دامنه و پسوند com استفاده کنید.

اگر نمیدانید چطور میتوانید متوجه شوید که قبلا این نام اشغال شده است یا نه میتوانید به سایت who.is مراجعه کنید و دامنه موردنظرتان را بررسی کنید.

پسوند دامنه com یا همان Commercial یک پسوند عمومی برای ثبت سایت می باشد. این پسوند بین المللی است و در سرتاسر جهان از محبوبیت فراوانی برخوردار است. برای ساخت سایت های بسیاری از این پسوند استفاده می کنند. برای همه ی افراد امکان ثبت سایت با این پسوند فرآهم شده است. همچنین می توان دامنه های فارسی را با این پسوند ثبت کرد. در این مقاله به بررسی ساخت سایت با پسوند com می پردازیم. همچنین درباره ساخت سایت با این پسوند و تاثیر پسوند بر سئو سایت صحبت خواهیم کرد. پس اگر در فکر ثبت یک دامنه و ساخت سایت برای خود هستید تا پایان مقاله همراه ما باشید.

تفاوت دامنه IR و COM

راستش را بخواهید، دامنه‌ ها از نظر ارزش هیچ تفاوتی ندارند. دامنه IR زیر نظر مرکز ثبت دامنه کشوری ایران کنترل و مدیریت می‌ شود و دامنه COM زیر نظر ICANN که یک موسسه بین‌ المللی هست. تفاوتی بین این دو نیست و تنها تفاوت در پسوند سایت شماست. همچنین برای ثبت دامنه COM حدودا ۱۱ دلار و برای ثبت دامنه IR حدود 26 هزار تومان به صورت سالانه پرداخت می‌ کنیم.

البته تفاوت دیگر این دو دامنه در نحوه فعال سازی آن هاست. دامنه ir برای ثبت شدن باید در سایت ایرنیک ثبت نام کنید و اطلاعات هویتی را به عنوان صاحب سایت وارد کنید و فعال شدن این دامنه چند روز طول میکشد.

ساخت سایت رایگان با دامنهir

برای ثبت دامنه IR باید در سایت ایرنیک مراحل ثبت‌نام و ساخت حساب کاربری را طی کنیم.

باید در سایت ایرنیک به نشانی nic.ir وارد شویم و پس از ثبت‌­ نام و وارد کردن اطلاعات و تایید ایمیل، شناسه کاربری دریافت کنیم.

سپس به پنل کاربری خود در این سایت وارد می­‌ شویم و از قسمت دامنه‌ها، گزینه ثبت دامنه را انتخاب می­‌ کنیم. در قسمت ثبت دامنه باید نام دامنه مورد نظرمان را وارد کنیم. اگر این دامنه قبلا ثبت شده باشد متاسفانه دیگر امکان خرید آن تا زمان آزاد سازی مجدد وجود ندارد. اما اگر این دامنه آزاد یا ثبت نشده باشد می­‌ توان مراحل خرید آن را انجام داد.

در مرحله بعد باید تعیین کنیم که برای چه مدتی قصد ثبت کردن دامنه را داریم و می‌­ توان مدت زمان آن را از یک سال تا چند سال تعیین کرد. پس از تایید مدت زمان، باید مرحله پرداخت را انجام نماییم. پس از پرداخت مبلغ تعیین شده، دامنه مورد نظر تحت مالکیت ما در می‌­ آید. دامنه ir خریداری شده از زمان پرداخت به مدت ۲۴ الی ۴۸ ساعت، زمان برای فعال سازی نیاز دارد.

در پنل کاربری سایت ایرنیک و در قسمت دامنه‌ های ثبت شده، می­‌توان تعیین کرد که رابط کاربری این دامنه به چه صورتی باشد. اگر در قسمت رابط، گزینه “خودم” را انتخاب کنیم، تنها خودمان به تنظیمات دامنه دسترسی داریم. اما اگر گزینه ” خودم و دیگران” را انتخاب کنیم، خودمان و شرکت ارائه دهنده هاست به آن دسترسی خواهیم داشت.

بعد از آن که دامنه سایت فعال شد شما باید به دنبال یک قالب حرفه ای برای طراحی سایت باشید. میتوانید سایت رقبا را در این حوزه بررسی کنید و سعی کنید سایتی مانند آن ها با قابلیت های مشابه بسازید.

راه حرفه ای تر این است که در سایت های ارائه دهنده نمونه سایت های حرفه ای مانند تم فارست به دنبال قالب موردنظرخود باشید.

ساخت سایت رایگان در گوگل

اول از همه به آدرس sites.google.com وارد شوید. در اینجا باید وارد حساب جیمیل شوید یا اگر حساب گوگل ندارید باید یکی بسازید.

در این صفحه روی دکمه آبی رنگ Got it کلیک کنید تا صفحه اصلی سرویس گوگل Sites نمایش داده شود. حالا برای این که سایت‌ تان را بسازید باید موس را روی دکمه + در قسمت پایین سمت راست ببرید. بعد از آن دو گزینه نمایش داده می‌ شود که باید روی آیکون برگه یا choose template کلیک کنید. به این ترتیب صفحه انتخاب قالب سایت برای شما باز می‌ شود. در این صفحه با توجه به نوع سایتی که می‌ خواهید بسازید یکی از قالب‌ های گوگل را انتخاب کنید. با کلیک روی قالب مورد نظر به صفحه مخصوص ویرایش قالب وارد می‌ شوید. در این قسمت می‌ توانید بخش‌ های مختلف سایت‌ تان را شخصی سازی کنید. طراحی سایت با گوگل خیلی سخت و پیچیده نیست و فقط باید روی قسمت‌ های مختلف سایت کلیک کنید تا گزینه‌ های مربوط به تغییر آن ظاهر شود. هر سایت از قسمت‌ های مختلفی تشکیل شده است که باید به آن‌ ها توجه شود. مثلا هدر، فوتر و بخش محتوا قسمت‌ های اصلی سایت هستند. برای این که سایت خوبی داشته باشید باید در طراحی هر کدام از این قسمت‌ ها یکسری از موارد را رعایت کنید.

قدم اول در طراحی سایت این است صفحه اصلی سایت را درست کنید. صفحه اصلی سایت تاثیر زیادی در جذب مخاطب دارد و لازم است در طراحی آن موارد مختلفی را رعایت کنید. مثلا حتما اطلاعات تماس‌ تان را در صفحه اول درج کنید.

ساخت سایت رایگان با گوشی اندروید

از طریق سایت های آنلاین ساخت سایت، می‌توانید به راحتی و بدون محدودیت با گوشی های اندروید نیز سایت بسازید.

چطور؟ کافی است به سایت های ساخت سایت بروید، روی دکمه ثبت نام کلیک کنید و بعد از وارد کردن مشخصات‌ تان، قالب دلخواه را از میان چندین قالب و ظاهر انتخاب کنید. به این ترتیب بدون نیاز به یهچ تجهیزات خاصی سایت شما ساخته می‌شود. البته کار های دیگری را هم باید روی سایت‌ تان انجام دهید. مثلا صفحه اصلی سایت را طراحی کنید، مطالب یا محصولات را وارد سایت کنید و صفحات مختلف مثل صفحه تماس با ما را بسازید.

ساخت سایت رایگان و حرفه ای بدون هیچ محدودیتی

اگر برای راه اندازی کسب و کار آنلاین خود آماده اید، راه های زیادی برای راه اندازی کسب و کار آنلاین و پیمودن مسیر کار آفرینی با کم ترین هزینه وجود دارد. تجارت الکترونیک بازدهی و سود زیادی بعد از سرمایه گذاری برای شما به همراه دارد. همچنین این قابلیت را دارید که در هر کجای دنیا زندگی کنید. بدون اینکه هیچ محدودیت زمانی و مکانی داشته باشید می توانید کسب و کار آنلایتان را انجام دهید.

فرصت های کسب درآمد آنلاین تمامی ندارد. طبق تحقیقات صورت گرفته حدود ۲ تریلیون دلار در سراسر جهان صرف تجارت الکترونیک شده است که از این مقدار، حدود ۸.۷ درصد هزینه های خرده فروشی است. بنابراین شما نیز می توانید به عنوان یک کارآفرین اینترنتی فرصتی برای کسب درآمد آنلاین داشته باشید.

اولین قدم برای راه اندازی کسب و کار آنلاین داشتن یک وبسایت است. وبسایت شما همان جایی است که کسب و کار و محصولات خود را در بستر اینترنت عرضه می کنید. مکانی که شما با کاربران خود در ارتباط خواهید بود. همچنین وبسایت شما مکانی است که کاربران شما متقاعد خواهند شد و تبدیل به مشتری نهایی می شوند. وبسایت پایه و اساس تمامی تلاش های بازاریابی آنلاین شما است.

فرقی نمی کند شما از کدام یک از روش های بازاریابی آنلاین مانند ایمیل مارکتینگ، تبلیغات پولی، بازاریابی شبکه های اجتماعی یا هر چیز دیگر استفاده می کنید. وبسایت شما می تواند یک فروشگاه اینترنتی باشد که محصولات فیزیکی خود یا اطلاعات محصولات فروشی خود را در آن ارائه دهید.

اگر فکر می کنید که می توانید به سادگی محصولات خود را در سایت هایی نظیر دیجی کالا بفروش برسانید یک نکته را احتمالا فراموش کرده اید. شما نیاز به وبسایتی دارید تا مطمئن شوید که افراد در هنگام جستجو محصولاتی نظیر محصولات فروشی حوزه کاری شما از طریق گوگل یا هر موتور جستجو دیگر بتوانند از طریق نتایج جستجو با کسب و کار شما روبه رو شوند و وبسایت شما را ببینند.

شما میتوانید به جای آن که هزینه ای را صرف ساخت سایت کنید این هزینه را صرف یادگری ساخت سایت کنید و با مهارت های کسب شده خود در این حوزه مشغول فعالیت شوید. برای این کار میتوانید از پایه html و css یاد بگیرید و به ترتیب مراحل طراح سایت شدن را طی کنید. اگر نمیدانید با اولین قدم برای طراح سایت شدن یعنی زبان نشانه گذاری html آشنایی ندارید و نمیدانید چه کاربردی دارد حتما مقاله html چیست را مطالعه کند.

ساخت وب سایت رایگان خارجی

  • ووکامرس
  • مجنتو
  • پرستا شاپ
  • اپن کارت
  • پورتال
  • هیکا شاپ
  • دروپال
  • شاپی فا
  • ویکس VIX
  • Site123
  • ووکامرس

ووکامرس جزو سایت ساز های برتر دنیا است. سایت ساز رایگان وردپرس یا فروشگاه ساز ووکامرس یک پلاگین رایگان وردپرس برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی است. با نصب کردن آن روی وردپرس سایت شما به فروشگاه اینترنتی تبدیل می شود. با نصب افزونه سایت ساز ووکامرس در وردپرس، هر نوع محصولی از نوع فیزیکی (کفش، لباس، لوازم آرایشی، لوازم برقی) گرفته تا دیجیتالی (فایل‌ های دانلودی) را می‌ توانید بفروشید.

ساخت سایت رایگان بدون پسوند

روش‌ های متعددی وجود دارد معمولاً این روش‌ ها برای سایت‌ های دارای پسوند بین‌ المللی هزینه دریافت می‌ کنند اما اگر بخواهید اقدام به ساخت سایت نمایید نیازی به پرداخت هزینه نبوده و می‌ توانید این کار را کاملاً رایگان انجام دهید البته ساخت سایت به این صورت دارای مزایا و معایبی است. یکی از روش‌ های ساخت سایت از طریق ساخت وبلاگ است اکثر سایت‌ های ارائه‌ دهنده خدمات وبلاگ به صاحبان خود این امکان را می‌ دهند که دامنه مورد نظر خود را ثبت نموده و بر روی وبلاگ خود پارک کنند و با این روش وبلاگ خود را به وب‌ سایت تبدیل کنند تفاوت اصلی وبلاگ با سایت در آدرس آن‌ ها می‌ باشد، سایت دارای آدرس اختصاصی است اما وبلاگ شاخه‌ ای از دامنه سایت اصلی می‌ باشد.

سایت‌ های بسیاری ارائه‌ کننده خدمات ساخت وبلاگ و ساخت سایت رایگان بدون پسوند هستند اما بیشتر این سایت‌ ها در قبال ساخت رایگان تبلیغات خود را در سایت شما قرار می‌ دهند و یا برای امکانات پیشرفته‌ تر هزینه دریافت می‌ نمایند. برخی از این سایت‌ ها ایرانی بوده و برخی خدمات خود را در تمام کشور ها عرضه می‌ نمایند.

جمعبندی :

امروزه سایت ساز های جدید و تحت وب توانسته اند به خوبی جای خود را در بین مدیران و مالکان کسب و کار ها باز کنند. در سایت ساز های تحت وب نیاز به برنامه نویسی نیست و شما می توانید از ابتدا طراحی جزء به جزء سایت خود را در اختیار دارید. در هنگام ساخت سایت رایگان بدون پسوند با استفاده از سایت ساز شما می توانید در هر نقطه ای که می خواهید عکس و یا متن و دیگر محل های محتوا قرار دهد.

اگر به مطالعه این مطلب علاقه داشتید، پیشنهاد می‌ کنیم مقاله مدیر سایت کیست را نیز مطالعه کنید. 

 

مقالات مرتبط

آنلاین شاپ چیست

چرا اینستاگرام من ریلز نداره

اندازه استاندارد عکس و ویدیو در اینستاگرام

بهترین شرکت ارائه دهنده هاست در ایران

آموزش ساخت منو در وردپرس

فعال کردن جاوا اسکریپت

وبلاگ های معروف

ساخت وبلاگ رایگان

مدیر سایت کیست؟

وبلاگ چیست؟

پیشخوان وردپرس

وب سایت چیست؟

افزایش سرعت وردپرس

وردپرس چیست؟

روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت

راهنمای خرید هاست و دامنه ( host و Domain )‌

بوت استرپ چیست

css چیست و چه کاربردی دارد