برای شروع کار با اینستاگرام و پست گذاشتن در آن، ‌بهتر است اصول اولیه آن را بلد باشید. یکی از این اصول ابتدایی، انتشار محتوای درست و باکیفیت است و یک محتوای باکیفیت سایز درستی هم دارد. اگر می‌خواهید عکس‌ها و ویدیوها را بدون افت کیفیت منتشر کنید، باید حتما سایز درست مطالب هر قسمت از اینستاگرام را بدانید.

 

اندازه استاندارد عکس در اینستاگرام

اینستاگرام به کاربران جازه می‌ٔدهد سه نوع عکس  به شکل مربعی، عمودی و افقی منتشر کنند که در ادامه درباره سایز عکس در اینستاگرام صحبت می‌کنیم.

سایز عکس مربعی در اینستاگرام، که محبوب‌ترین سایز عکس نیز می‌باشد،۱۰۸۰ پیکسل در ۱۰۸۰ پیکسل است. در صورت انتشار عکس‌هایی با سایز بیشتر یا کمتر ، اینستاگرام برای انتشار، عکس را می‌کشد و یا حتی فشرده می‌کند. در نتیجه، کیفیت عکس شما تحت تاثیر قرار می‌گیرد و وضوح آن کم می‌شود.

سایز عکس عمودی در اینستاگرام، ۱۰۸۰ در ۱۳۵۰ پیکسل است و باز هم اگر تناسب ابعاد در این مدل رعایت نشود، تصویر مورد‌نظر شما با تغییر سایز، کیفیت خودش را از دست می‌دهد.

سایز عکس افقی با اینکه طرفداران کمتری دارد، اما باز هم علاقه‌مندان خودش را دارد. برای اینکه عکسی را به صورت افقس منتشر کنید، باید ابعاد پست اینستاگرام را روی ۱۰۸۰ در ۶۰۸ پیکسل تنظیم کنید. بنابراین با در نظر گرفتن این اطلاعات شما می‌توانید ابعاد پست اینستاگرام خود را به سه شکل مختلف تنظیم کنید.

 


اندازه استاندارد ویدیو در اینستاگرام

در صورتی که تمایل داشته باشین فیلم‌های خود را به صورت پست منتشر کنید، باز هم باید استانداردهای سایز فیلم در پست اینستاگرام رو رعایت کنین. چون در غیر این صورت، اینستاگرام آن را مطابق اندازه‌های خودش فشرده و یا کشیده می‌کند. و به این تریتب کیفیت فیلم کم می‌شود.

ویدیو نیز مانند عکس می‌تواند به سه شکل در اینستاگرام گذاشته شود. شما می‌توانید ویدیوهای مربعی، افقی و عمودی از در اینستاگرام منتشر کنید که هر کدام از این ویدیوها هم سایز مشخصی دارند. در حال حاضر و طبق آخرین الگوریتم‌ها بهترین سایز ویدیو در اینستاگرام، برای حالت مربعی ۱۰۸۰ پیکسل در ۱۰۸۰ پیکسل، برای حالت عمودی ۱۰۸۰ پیکسل در ۶۰۸ پیکسل و بهترین سایز ویدیو برای حالت افقی ۱۰۸۰ پیکسل در ۱۹۲۰ پیکسل است.

 

اندازه استاندارد استوری در اینستاگرام

منتشر کردن روزانه استوری برای کسب‌و‌کارها، بسیار مهم است و آنها را به مخاطبینشان یادآور می‌شود. به این تریتب استوری‌ها نقشی اساسی در بازاریابی و موفقیت اینستاگرامی دارن. استوری باعث افزایش تعامل با کاربران شده و در نهایت رشد پیج را تضمین می‌کند. پس خیلی مهم است که بتوانید استوری‌های کاربردی و با کیفیت مناسب به اشتراک بگذارید.

ابعاد استوری اینستاگرام به صورت استاندارد، ۱۰۸۰  در ۱۹۲۰ پیکسل است. البته این مقدار برای استوری تمام صفحه است. ولی اگر می‌خواهید استوری‌ها تمام صفحه نباشند، می‌توانید آنها را با ابعاد ۹: ۱ یا ۹:۱ هم منتشر کنین. یعنی عملا هر بازه‌ای بین دو نسبت ابعاد گفته شده برای انتشار استوری مورد قبول است.

اندازه عکس در پروفایل اینستاگرام

اینستاگرام، یک شبکه اجتماعی مبتنی بر تصاویر است، که نشان می‌دهد پیروی از دستورالعمل‌های اندازه تصویر، چقدر مهم می‌باشد. همیشه اطمینان حاصل کنید که تصویر پروفایل شما قابل تشخیص است، بنابراین کاربران می‌توانند شما را حتی از طریق جستجو راحت پیدا کنند. برای اینکه تصویر پروفایل شما اندازه مناسبی داشته باشد، دقت کنید که تصویر پروفایل دایره‌ای است و اینستاگرام عکس شما را برش می‌دهد. سایز مناسب عکس پروفایل اینستاگرام ۱۸۰ در ۱۸۰ پیکسل است؛ اما این تصویر در پروفایل شما با اندازه ۱۱۰ در ۱۱۰ پیکسل نمایش داده خواهد شد.

اندازه کاور در هایلایت اینستاگرام

سایز کاور هایلایت اینستاگرام هم مشابه سایز پروفایل است و دایره‌ای شکل نیز می‌باشد. بهتر است عکس‌هایی با عرض کمتر از 320 پیکسل آپلود نکنید و با نسبت تصاویر 1:1 آپلود کنید.

 

اندازه کاور IGTV در اینستاگرام

سایز igtv اینستاگرام نیز ابعاد مشخصی دارد. برای انتشار ویدیو در قالب آی‌جی‌تی‌وی ابتدا باید مهم‌ترین بخش آن یعنی کاور را آماده کنید. اندازه کاور igtv ، ۴۲۰ در ۶۵۴ پیکسل است.

در ضمن فیلم‌های آی‌جی‌تی‌وی به دو شکل افقی و عمودی نمایش داده می‌شوند. در صورتی که بخواهید فیلم‌های عمودی بارگزاری کنید، باید این کار را با ابعاد ۴:۵ و یا ۹:۱۶ انجام دهید. همچنین برای فیلم‌های افقی، igtv  با ابعاد ۵:۴ و ۱۶:۹ منتشر می‌شود همچنین انتشار ولاگ در قالب آی‌جی‌تی‌وی نیز به همین صورت خواهد بود.

البته در نظر داشته باشید که در یکی از آپدیت‌های جدید اینستاگرام، IGTV حذف شد و جای خود را به Instagram TV داد. اما اکنون باز هم این ویدیو وجود دارد و حتی ویدیو‌های لایو را هم شما نمی‌تواند فقط در بخش آی‌جی‌تی‌وی ذخیره کنید. بلکه همه ویدیوهای آی‌جی‌تی‌وی در قسمت پست‌ها نیز نمایش داده می‌شود.

 

سوالات متداول

  • آیا می‌توان برای پروفایل و هایلایت عکس بزرگ انتخاب کرد؟ از آنجایی که اینستاگرام عکس را برش می‌دهد، بهتر است این کار را نکنید. چون هم عکس شما کامل ظاهر نمی‌شود و هم وضوح آن کمتر می‌شود.
  • سایز پست‌های ریلز در اینستاگرام چقدر است؟ ویدیوهای ریلز نیز دقیقا مثل استوری‌ها، برای حالت عمودی و تمام صفحه طراحی شده‌است. بنابراین بهتر است از نسبت ابعاد 9:16 برای انتشار آنها استفاده کنید.
  • تصاویر آپلود شده در اینستاگرام با چه اندازه‌ای در صفحه هر کس دیده می‌شود؟ به مجموع تصاویری که شما در صفحه خود آپلود کرده‌اید و در یک صفحه قابل دیدن هستند، تصاویر بند انگشتی گفته‌می‌شود که سایز آنها ۱۶۱ در ۱۶۱ پیکسل است.

 

 

جمع‌بندی

در این مقاله درباره ابعاد پست‌های اینستاگرام ( شامل ویدیو و عکس)، ابعاد کاور اینستاگرام، ابعاد عکس پروفایل اینستاگرام، ابعاد IGTV، ابعاد ریلز و ابعاد استوری توضیحات مختصری ارائه کردیم که امیدواریم برای شما مفید بوده باشد.

مقالات مرتبط

آنلاین شاپ چیست

چرا اینستاگرام من ریلز نداره

بهترین شرکت ارائه دهنده هاست در ایران

آموزش ساخت منو در وردپرس

فعال کردن جاوا اسکریپت

وبلاگ های معروف

ساخت وبلاگ رایگان

ساخت سایت رایگان

مدیر سایت کیست؟

وبلاگ چیست؟

پیشخوان وردپرس

وب سایت چیست؟

افزایش سرعت وردپرس

وردپرس چیست؟

روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت

راهنمای خرید هاست و دامنه ( host و Domain )‌

بوت استرپ چیست

css چیست و چه کاربردی دارد