از آنجایی که شرکت‌های هاستینگ مختلفی با مشخصات و قیمت‌های مختلف در ایران فعالیت می‌کنند، ممکن است خرید هاست خوب و مطمئن سخت باشد.

در این مقاله به معرفی بهترین هاست‌های ایران و مقایسه فروشندگان می‌پردازیم. البته در نظر داشته باشید که برای انتخاب یک هاست مناسب هیچ چیز بیشتر داشتن تجربه استفاده از هاست نمی‌تواند به شما کمک کند.

بهترین شرکت های ارائه دهنده هاست در ایران

  • هاست ایران‌سرور

این شرکت یکی از قدیمی‌ترین و خوش‌نام‌ترین میزبانی‌های وب در ایران هست که بیشتر تمرکز خود را روی ارائه سرور اختصاصی و مجازی گذاشته است. شرکت ایران‌سرور، میزبان برخی سرویس‌های سایت‌های بزرگ نظیر هاست سایت دیجی کالا، کافه بازار، دیوار و شیپور است. پس ایران‌سرور می‌تواند پاسخگوی ترافیک بالای این سایت‌ها باشد.

قیمت‌های ارائه شده در ایران سرور متفاوت هستند و پلن‌های مختلف با انواع دیتاسنترهای آلمان، فرانسه، ایران، کانادا، آمریکا و انواع مختلفی از پسوندهای دامنه ( بیش از ۴۰۰ نوع) ارائه می‌دهند.

قیمت دامنه‌های ای نشرکت تقریبا مناسب است، اما هزینه خدمات میزبانی آن کمی بالاتر است. علت آن نیز پشتیبانی ارائه شده است که در هر ساعت از شبانه روز در زمانی کوتاه پاسخ مشکلات شما را خواهند داد.

انواع مختلف هاست‌های ایران‌سرور عبارتند از:  هاست ابری، هاست پرستاشاپ، هاست وردپرس، هاست پر بازدید، هاست میزبانی ایمیل؛ بنابر این شما می‌توانید هر هاستی که مناسب سیستم سایت شماست، استفاده کنید که باعث بالا رفتن سرعت سایت و در نتیجه کسب رتبه بهتر در گوگل می‌شود.

 

  • سون هاست

این شرکت فعالیت خود را بیش از ده سال پیش در شیراز آغاز کرد. سون هاست ارايه‌دهنده انواع هاست لینوکس، وردپرس، هاست دانلود، سرور مجازی، سرور اختصاصی، گواهینامه SSL، هاست دانشجویی (هاست رایگان برای پروژه‌های دانشجویی) و بهینه‌سازی وردپرس می‌ باشد.

همچنین ابزارهای وب‌مستری از جمله سرویس کوتاه کننده لینک زایا، انجمن فعال و متشکل از کاربران مختلف در زمینه‌های تخصصی گوناگون و در نهایت وبلاگ از جمله خدمات سون هاست می‌باشد.

پشتیبانی سون‌هاست بسیار مناسب است و در خصوص مواردی که خارج از محدوده پشتیبانی هم هست، به کاربران راهنمایی لازم را می‌کنند. همچنین شما در سون‌هاست امکان تغییر دوره پرداخت صورت حساب (بدون اینکه نیاز به ارسال تیکت باشد) را دارید.

 

  • میهن وب هاست

میهن وب، ارائه‌دهنده هاست‌های گوناگون و متنوع از ایران و آلمان با قیمت ارزان است و همچنین پشتیبانی مناسب و کارشناسان پشتیبانی به صورت تخصصی مشکلات را در همان ساعتی که با آنها تماس بگیرید، بررسی و رفع می‌کنند.

همچنین این سایت نماینده رسمی ایرنیک است که انتخاب خوبی برای خرید دامنه IR. هست و در ضمن ‌دهنده هاست مدیریت‌شده اختصاصی با پشتیبانی ویژه و خدمات SSL است.

این شرکت در ابتدا فقط برای کسب‌وکارهای نوپا کار می‌کرد، اما الان برای سایت‌های پربازدید نیز امکانات مختلف ارائه می‌کنند. در ضمن میهن‌وب، سرور مجازی و سرور اختصاصی با دسترسی به حافظه و پهنای باند مناسب برای سایت‌های کم‌مصرف ارائه می‌کند که نسبت به سایر شرکت‌ها هزینه کمتری دارد. البته توجه داشته‌باشید که برخی هاست‌های اشتراکی میهن‌وب بسیار شلوغ هستند.

 

  • هاست دی‌ال

میزبانی این شرکت صرفا مناسب سایت‌های پر ترافیک است که بازدید بالایی دارند (وب‌سایت حرفه‌ای)

سرویس‌های این شرکت یکی از قدرتمندترین میزبانی‌های وب را دارند که سرویس‌دهی آن عمومی نیست و ابتدا سایت شما بررسی می‌شود و اگر شرایط میزبانی وب سایت شما امکان‌پذیر بود، هاست را به شما اختصاص می‌دهند. میزبانی وب سایت‌های بزرگی مثل سافت98، نمناک، سرزمین دانلود، شبکه اجتماعی فیس نما و… بر عهده این شرکت است.

یکی از معایب هاست دی‌ال، محدود بودن پهنای باند در برخی سرویس‌ها است.

 

  • هاست نگار

هاست نگار از بهترین فروشندگان هاست در ایران است که می‌توانید هاست با فضا و پهنای باند نامحدود (بالا) با بک‌آپ گیری دوازده ساعته از آن خریداری کنید.

از جمله سرویس‌های این شرکت، انواع هاست لینوکس، هاست ویندوز، هاست وردپرس، هاست ابری، گواهینامه امنیتی SSL، پنل اس‌ام‌اس، لایسنس نرم افزاری و… می‌باشد.

همچنین این شرکت سرویس‌هایی دارد که در آنها می‌توانید با استفاده از یک هاست چهار سایت را میزبانی کنید. البته یکی از معایب آن نیز، قطعی برخی سرورها است.

 

  • پارس سرور

شرکت سرور پارس، ارائه‌دهنده هاست با پهنای باند نامحدود و در برخی از پلن‌های پربازدید، با فضای نامحدود است که برای افرادی که زیاد با حجم سر و کار دارند گزینه بسیار مناسبی است. از جمله خدمات این شرکت می‌توان به هاست لینوکس، هاست مخصوص سیستم‌های مدیریت محتوا، سرور مجازی و سرور اختصاصی و گواهینامه امنیتی SSL اشاره کرد.

 

  • ایران‌هاست

این شرکت روی ارائه هاست ایران تمرکز دارد، اما هاست کانادا از نوع هاست ویندوز نیز ارائه می‌کند.

در سرویس‌های این شرکت، انتخاب نوع وب‌سرور و نرم افزارهای نصب شده روی سرور نیز به انتخاب کاربر است و منابع اختصاصی و هاست ابری با کیفیت در ایران نیز دارد.

از جمله معایب هاست ایران می‌توان به عدم ارائه هاست لینوکس خارجی، قیمت گذاری نسبتا بالا، پهنای باند و فضای نسبتا پایین هاست اشاره کرد.

 

  • برتینا

شرکت برتینا ارائه‌دهنده سرویس‌های با کیفیت بالا و در ضمن با قیمت بالا است که علاوه بر خدمات میزبانی وب، گواهینامه امنیتی SSL، تبلیغات گوگل Adwords و… نیز دارد.

بهینه‌سازی هاست برای سیستم‌های پرستاشاپ، جوملا و وردپرس و ارائه سایر خدمات همچون SSl و تبلیغات گوگل باعث می‌شود که این شرکت یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سایت‌های بزرگ باشد. اما همزمان قیمت بالا، فضای میزبانی کم و پهنای باند کم می‌تواند برای سایت شما مشکل‌ساز شود.

 

  • پارس‌پک هاستینگ

ارائه SSL، ارائه CDN و میزبانی ابری بر اساس نیاز مشتریان از جمله خدمات این شرکت است. هاست ابری به این معناست که سایت بر روی چندین سرور میزبانی می‌شود؛‌ در نتیجه سرعت سایت بسیار بالاست

این شرکت پشتیبانی و پاسخ دهی 24 ساعته در تمام روزهای هفته دارد.

 

  • نت افراز

شرکت نت افراز سرویس‌هایی با حجم بالا و قیمت پایین دارد و هاست دانلود و دامنه رایگان نیز ارائه کرده است.

این شرکت از سیستم‌های کش حرفه‌ای روی هاست‌هایش استفاده می‌کند که سرعت لود سایت را پس از اولین ورود کاربر به سایت به حد قابل توجهی افزایش می‌دهد.

همچنین سرویس‌هایی با پهنای باند نامحدود نیز دارد. البته از معایب آن می توان به این اشاره کرد که برخی اکستنشن‌ها بر روی هاست فعال نیستند.

 

  • هاست رادکام

شرکت رادکام در ارائه خدمات هاستینگ، گواهینامه امنیتی SSL، ارائه لایسنس‌های نرم افزاری ثبت دامنه و طراحی سایت فعالیت دارد و عموما قیمت‌های آن بسیار بالاست؛ اما در عین حال کیفیت بالایی هم دارد.

رادکام نماینده رسمی کنترل پنل پلسک در ایران است که در صورت استفاده از هاست اختصاصی، می‌توانید لایسنس این نرم افزار را نیز از شرکت خریداری کنید. همچنین شما می‌توانید هنگام خرید هاست، منابعی مثل انتخاب فضای میزبانی، پهنای باند، انتخاب دیتابیس، نسخه php هاست و… را به صورت اختصاصی تعریف کنید. اما در نظر داشته باشید که عدم ارائه کنترل پنل سی پنل و دایرکت ادمین۷ می‌تواند برای شما مشکل‌ساز باشد.

 

  • هاست فراسو

شرکت فراسو دارای طرح‌های میزبانی بسیار متنوعی از جمله: هاست وردپرس، هاست پربازدید، هاست لینوکس خارجی و سازمانی، هاست دانلود، سرور اختصاصی همراه با سخت‌افزار، گواهینامه امنیتی SSL می‌باشد.

اما پهنای باند ارائه شده در این شرکت خیلی بالا نیست و باید از سرویس حرفه‌ای استفاده کنید.

 

  • هاست‌ایران

تمرکز این شرکت روی ارائه هاست با سرور ایران است و سایت‌هایی مثل: سرویس وبلاگ‌دهی پارسی بلاگ، میهن بلاگ و سایت نیاز روز از خدمات آن استفاده می‌کنند. هاست ایران، سرور اختصاصی ایران، هاست دانلود، گواهی SSL، هاست بک آپ گیری، طراحی سایت و سامانه پیام کوتاه از جمله خدمات این شرکت است. اما محدودیت در پهنای باند و فضای هاست در خدمات این شرکت محسوس است.

 ویژگی‌های یک هاست خوب

  • امنیت بالا
  • پایداری و آپتایم بالا
  • پشتیبانی عالی
  • فضای میزبانی هاست
  • پهنای باند هاست
  • سرعت پردازش بالای هاست
  • داشتن منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به‌روز
  • قیمت گذاری منصفانه و رقابتی
  • ارائه گواهینامه امنیتی SSL
  • داشتن اعتبار و اصالت شرکت هاستینگ

 

سوالات متداول

  • از کجا بدانیم چه هاستی برای سایت ما مناسب است؟ ابتدا در نظر داشته باشید که اگر در شروع کار هستید، نیاز به فضای نامجدود صرف هزینه بالا ندارید. پس با حجم کم و قیمت پایین شروع کنید تا در فرصت مناسب بتوانید آن را به حالت بهتر ارتقا دهید.
  • آیا داشتن گواهینامه امنیتی SSL ضروری است؟ امروزه استفاده از این گواهینامه امنتی بسیار فراگیر شده است و بهتر است که برای داشتن سئوی بهتر و تبلیغات موثر، حتما آن را تعیین کنید.
  • سئو هاست خارجی بهتر است یا هاست داخلی؟ این مورد بر اساس نوع سرور و دیتاسنتر شما بررسی می‌شود، اما درکل هاست ایرانی در صورت ارتباط موثر با موتورهای جستجو، از هاست خارج بهتر است، زیرا سرعت دسترسی آن برای کاربران ایرانی بهتر است.

جمع‌بندی

در این مقاله چندین شرکت معروف ارائه‌دهنده میزبانی هاست و خدماتی از جمله گواهینامه SSL را بیان کردیم و ویژگی‌های لازم برای یک هاست خوب را نیز توضیح دادیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

مقالات مرتبط

آنلاین شاپ چیست

چرا اینستاگرام من ریلز نداره

اندازه استاندارد عکس و ویدیو در اینستاگرام

آموزش ساخت منو در وردپرس

فعال کردن جاوا اسکریپت

وبلاگ های معروف

ساخت وبلاگ رایگان

ساخت سایت رایگان

مدیر سایت کیست؟

وبلاگ چیست؟

پیشخوان وردپرس

وب سایت چیست؟

افزایش سرعت وردپرس

وردپرس چیست؟

روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت

راهنمای خرید هاست و دامنه ( host و Domain )‌

بوت استرپ چیست

css چیست و چه کاربردی دارد