در این مقاله سعی کرده ایم به صورت جامع اصول حسابداری و همینطور اهمیت این اصول را برای شما عزیزان گرد هم آوریم ما باشید تا مزایای استفاده از اصول حسابداری و اینکه چرا ما به اصول حسابداری نیاز داریم را به صورت کامل برای شما عزیزان شرح دهیم.

اصول حسابداری چیست

اصول حسابداری چیست


همانطور که می دانید حسابداری یکی از تخصصی ترین اروپا به شمار می آید که شما می توانید با استفاده از آن در بسیاری از کارهای خود حتی کارهای روزمره به خود را حساب کتاب کرده و از دیگران جلوتر باشید حسابداری به کمک نرم افزار های حسابداری طبقه بندی می شود.


اگر شما در دانشگاه رشته حسابداری را مطالعه کرده و مدرک حسابداری را دریافت کنید در این صورت شما با فردی که می‌خواهد در یک رستوران حسابدار باشد و به عنوان صندوقدار در آنجا مشغول به کار شود درصد موفقیت تان بیشتر خواهد بود چرا که رشته حسابداری را داخل دانشگاه ها و یا آموزشگاه های آموزش حسابداری یاد بگیرید و از آن مدرک دریافت کنید باید تمامی اصول و قواعد حسابداری را بلد بوده و تمامی زمینه های حسابداری از جمله اطلاعات مالی و تجزیه و تحلیل آنها را آموزش دیده باشید تا بتوانید در سازمان‌های مختلف و همینطور شرکتهای معتبر مشغول به کار شوید.

What are the principles of accounting?

اصول حسابداری 1 چیست


اگر بخواهیم اصول حسابداری را برای شما عزیزان آموزش دهیم باید بگوییم که در واقع اصول حسابداری قوانین و دستورالعمل های جامعه هستند که اکثر شرکت‌های معتبر در هنگام گزارش دادن تمامی حساب ها و صورت های مالی خود باید از آنها پیروی کنند.

اصول حسابداری را نام ببرید و توضیح دهید

  • اصل قوام

نخستین اصل در اصول حسابداری اصل قوام می باشد اگر بخواهیم اصل قوام را بیشتر باز کنیم باید بگوییم که در واقع این اصل از حسابداری بیانگر این است که تصمیم گیری و تفکر در مورد روش مورد انتخاب برای استفاده از حسابداری در تجارت خود باید به این است پایبند باشید و آن را در تمام دوره های حسابداری خود اعمال کنید.

  • اصل هزینه


دومین اصل از اصول حسابداری می توان به اصل هزینه اشاره کرد، اصل هزینه در واقع مهمترین اصول حسابداری می باشد که در آن یک شرکت و یا یک سازمان تجاری می بایست تمامی دارایی ها و بدهی ها و همینطور حقوق صاحبان سهام خود را با تمامی هزینه‌ای که آن را خریداری کرده است دقیق ثبت کند.

  •  اصل نهاد


یکی دیگر از اصول حسابداری اصل نهاد اقتصادی می باشد به طوری که شما در این اصل باید معاملات تجاری خودرا از معاملات مالکان و دیگر شرکت‌ها جداسازی کنید.

اصول حسابداری نام ببرید

  • اصل افشای کامل


اصل دیگر در اصول حسابداری اصل افشای کامل میباشد همانطور که از اسم این اصل مشخص است شما در اصل افشای کامل تمامی اطلاعات حسابداری را برای مقامات مربوطه افشا می کنید شما باید بدانید که در این اصل باید توضیحات مربوط به عملیات مالی را به مالکان با جزئیات ارائه دهید.


اصل استمرار در اصول حسابداری

می توان گفت یکی از مهمترین اصول حسابداری اصل استمرار میباشد چارا که اصل استمرار در واقع مفهوم می باشد که فرض می کند شرکت در آینده های قابل پیش بینی به حیات و فعالیت خود ادامه داده و منحل نمی‌شود.
اصل استمرار در واقع به شرکت اجازه می‌دهد تا بعضی از هزینه‌های پیش پرداختی خود را به جای شناسایی همه آنها به دوره های حسابداری آینده موکول کند.

  • اصل انطباق
     
    یکی دیگر از جمله اصول حسابداری اصل انطباق میباشد همانطور که از اسم این اصل در اصول حسابداری مشخص است مفهوم اصلی آن این میباشد که ثبت شده باشد باید همزمان با تمامی هزینه‌های مرتبط با آن به صورت خاص در حسابداری تعهدی تطبیق و ثبت بشود در واقع اصل انطباق در اصول حسابداری بیانگر این است که برای هر بدهی ایجاد شده باید یک اعتبار وجود داشته باشد.

اگر میخواهید حسابداری را صفر تا صد به صورت حرفه ای آموزش ببینید پیشنهاد میکنیم پکیج فیلم آموزش حسابداری تل تیچرز را حتما مشاهده کنید.

اصول و مفروضات حسابداری

  • اصل اساسی


اصل اساسی در اصول حسابداری یکی دیگر از مهم ترین موارد در اصول حسابداری اصل اساسی می باشد چرا که این اصل بیانگر این است که حسابداران باید مطمئن شده باشد که تمامی اقلام مهم را در صورتهای مالی گزارش می کنند، همینطور در اصل اساسی معمولاً مقادیر نسبتاً کم را نادیده می‌گیرند.

 

  • اصل واحد پولی

اصل دیگری که در اصول حسابداری همه ما با آن آشنا هستیم اصل واحد پولی میباشد این اصل بیانگر این است که تمامی شرکت ها و سازمان ها فقط باید معاملاتی را که بر اساس واحد پایدار ارز بیان می‌شوند ثبت کنند.

 

  • اصل دوره زمانی 

اصل دوره زمانی در اصول حسابداری ه زمانی در اصول حسابداری بیانگر این است که یک سازمان باید تمامی صورت های مالی خود را به‌عنوان صورت بودجه‌ای که برای یک دوره زمانی مشخص مناسب است گزارش و ثبت کند.

مقالات مرتبط

گردش مالی چیست

مالیات درگاه های بانکی

محاسبه مالیات بر ارزش افزوده

معافیت مالیات حقوق

تعریف بدهکار و بستانکار در نرم افزار هلو

سایت حسابداری

هک رشد چیست

حساب سود و زیان انباشته

کد مالیاتی چیست

جدول محاسبه مالیات اجاره سال ۱۴۰۰

سوالات مصاحبه حسابداری

جدول اینتا کد مالیاتی

مالیات عیدی سال ۱۴۰۰

مالیات نقل و انتقال املاک در سال 1400

نرم افزار هلو چیست

مالیات حقوق 1400 + معافیت مالیات حقوق

استعلام بدهی مالیاتی با شناسه و کد ملی

حسابهای انتظامی

حسابداری اموال چیست

معدل لازم برای رشته حسابداری