حداقل معدل برای رشته حسابداری

حسابداری علم سازماندهی، طبقه بندی، خلاصه سازی و . . .  اطلاعات و یافته ها است. حسابداری با علوم فناوری، حقوق، آمار، اقتصاد و تجارت مرتبط می باشد به همین دلیل می توان گفت که حسابداری مبحثی چند رشته ای است که بر فعالیت اقتصادی و مالی سازمان ها و مراکز خصوصی تمرکز می کند.

شرایط ورود به رشته حسابداری بسیار راحت بوده و نیاز نیست که افراد پیش زمینه ی خاصی داشته باشند چرا که دانشجویان رشته ی حسابداری اطلاعات و علوم لازم برای کار با کامپیوتر، ماشین حساب، انجام امور حسابداری و نرم افزار های حسابداری را به طور کامل یاد می گیرند.

حداقل معدل لازم برای بپذیرش در رشته ی حسابداری، نمره ی 14 است. برای ورود به دانشگاه این شرط معدل باید رعایت شود. بپذیرش در همه دانشگاه های دولتی و آزاد چه با کنکور و چه بدون کنکور نیازمند رعایت شرط معدل تعیین شده می باشد.

 برای رشته حسابداری چه درس هایی باید قوی باشد

برای قبولی در رشته حسابداری چه درس هایی مهم است؟ این سوال بسیاری از متقاضیانی است که علاقه مند به انتخاب رشته ی حسابداری هستند. همانطور که پیش تر گفته شد هر سه گروه آزمایشی علوم ریاضی، تجربی و انسانی می توانند رشته ی حسابداری را انتخاب و در این زمینه تحصیل کنند اما به دلیل اینکه مباحث ریاضی در رشته ی حسابداری بسیار فراوان است برای دانشجویان رشته ی ریاضی تحصیل و گرفتن مدرک راحت تر باشد.

علاوه بر مباحث ریاضی، دانشجویان باید ادبیات قوی نیز داشته باشند و تفکر، تمرکز، حوصله، خلاقیت و نظم ویژگی های مهم دیگری هستند که برای موفقیت در رشته ی حسابداری لازم است. اما اگر در هر کدام از ویژگی های گفته شده مشکل دارید به این معنی نیست که کار شما به پایان رسیده و باید رشته ی حسابداری را کنار بگذارید؛ تمامی موارد در طی دوران تحصیل رشته ی حسابداری به شما آموزش داده می شود.

دروس پایه ای که در طول تحصیل در رشته ی حسابداری به شما تدریس می شود، دروس روانشناسی عمومی، آمار کاربردی، اصول علم اقتصاد، جامعه شناسی، ریاضیات کاربردی، مبانی کاربرد کامپیوتر، پژوهش و عملیات، مدیریت تولید، حقوق بازرگانی، ریاضیات پایه، پول و ارز بانکداری، مبانی سازمان مدیریت، توسعه اقتصادی و . .  می باشند.

و اما اصول حسابداری، حسابداری میانه، حسابداری پیشرفته، حسابداری صنعتی، حسابرسی، حسابداری مالیاتی، اصول تنظیم و کنترل بودجه، مدیریت مالی، مباحث جاری حسابداری، متون حسابداری از دروس تخصصی و اصلی رشته ی حسابداری هستند.

 

شما با تحصیل در رشته ی حسابداری مطالب گسترده و بیشتری را یاد گرفته و به دنبال آن می توانید جایگاه شغلی خود را در بازار کار ارتقا ببخشید. درکنار آموزش هایی که به شما در زمینه ی حسابداری داده می شود بهتر است خودتان هم کتاب و مقاله های بیشتری بخوانید و به طور مرتب علم خود را به روز کنید.

معدل لازم برای رشته حسابداری هنرستان

  معدل لازم برای رشته حسابداری در هنرستان حداقل 14 است و اگر علاقه به تحصیل در این رشته دارید برای ورود به دانشگاه حتماً باید به آن توجه کنید.

اما پذیرش بدون آزمون هم در دانشگاه های آزاد انجام می شود. در صورتی که متقاضیان رشته ی حسابداری از همه ی گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی می توانند بدون کنکور و بدون آزمون در این رشته و در دانشگاه ها آزاد مشغول به تحصیل شوند.

 

  معدل لازم برای رشته حسابداری فنی حرفه ای .

معدل لازم برای رشته حسابداری فنی حرفه ای، برای تمامی دانشگاه های دولتی و آزاد یکی بوده و حداقل نمره برای پذیرش، نمره ی 14 است.

معدل لازم برای رشته حسابداری دانشگاه دولتی

حداقل نمره برای رشته حسابداری دانشگاه های دولتی، 14 است.

 رشته حسابداری چجوریه

حسابداری علم ثبت اطلاعات مالی، تجزیه و تحلیل داده ها و تهیه گزارش از این اطلاعات وت حویل به مدیران یک سازمان یا شرکت است تا مطابق داده های به دست آمده نتایج درست و به موقعی بگیرند. به نوعی می توان گفت که حسابداران کنترل و ارزیابی های مالی، دارایی و بدهی و سلامت آنها را به عهده دارند.

گرایش های حسابرسی برای دانشجویان رشته ی حسابداری را در ادامه همراه با توضیحی مختصر از هرکدام از گرایش ها خواهید دید. رشته های حسابداری، حسابرسی، حسابداری مدیریت و حسابداری عمومی از گرایش های رشته ی حسابداری هستند و دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد با انتخاب یکی از رشته های نام برده شده می توانند به ادامه تحصیل بپردازند.

  • رشته حسابداری:حسابداری از رشته های پرطرفدار در چند سال گذشته بوده است و به بررسی اقتصاد و امور مالی سازمان ها و شرکت ها می پردازد. در رشته حسابداری، حسابداران به تهیه گزارش های مالی، جمع آوری و گروه بندی اطلاعات اقتصادی و مالی می پردازند.یدار همکاران سیستم
  • حسابداری، انبار و فبسته بازرگانی و ... 
  • رشته حسابرسی: حسابرسان در دفتر ها و شرکت های گوناگون برای بررسی و کنترل حساب های حسابداران استخدام می شوند تا مطمئن شوند گزارش های مالی و حساب های حسابداران به درستی انجام شده.

 

  • رشته حسابداری مدیریت: افرادی که در رشته حسابداری مدیریت تحصیل می کنند به عنوان مدیر عامل، مشاوران مدیریت و اقتصاد و یا عضو هیئت مدیره در کنار مدیران ارشد فعالیت می کنند. رشته ی حسابداری مدیریت به دلیل نیاز گسترده ی مدیران مالی در تصمیم گیری ها و ارائه پیشنهادات مالی و اقتصادی تعریف شده.

 

  • گرایش حسابداری عمومی: حسابداری عمومی رشته ای تقریباً جدید در مقطع کارشناسی است و با هدف تعلیم و ترتبیت نیرو های انسانی برای کار و فعالیت در قسمت های عمومی و دولتی ایجاد شده است.

 

رشته های حسابداری صنعتی، حسابداری مالی، حسابداری دولتی، حسابداری مدیریت و حسابداری منابع انسانی از دیگر گرایش های رشته ی حسابداری در مقطع دکترا هستند.

 

  • حسابداری صنعتی: به نوعی میتوان گفت که این رشته با تحولات صنایع و پس از انقلاب صنعتی شکل گرفت. براورد هزینه های صرف شده برای تولید محصولات و آگاهی در انتخاب قیمت مناسب برای فروش محصولات و تحلیل عملکرد بهینه شرکت ها از وظایف یک حسابدار صنعتی است. 

  • حسابداری مالی: حسابداری مالی باتوجه به اصول حسابداری وظیفه دارد تا نیازهای گوناگون مصرف کنندگان داخل سازمانی و خارج سازمانی را در زمینه ی اطلاعات حسابداری پاسخ دهد. بنابراین تصمیم گیری در خصوص سرمایه گذاری ها، انعقاد قرارداد های مختلف، عرضه وام و . . . به عهده ی حسابداران مالی است.

 

  • حسابداری دولتی: تعلیم و پرورش حسابداران دولتی و استفاده از این نیرو های انسانی باعث می شود که امور مختلف دولتی و اجرای بودجه های تعیین شده به طور دقیق و کاربردی اجرا شود.

 

  • حسابداری مدیریت: انجام عمل های مانند برآورد هزینه صرف شده برای تولید محصولات،  مقیاس های گوناگون تولید، هزینه اجرا، فروش محصولات و . . . وظایف نیروی تحصیل کرده در رشته ی حسابداری مدیریت است. حسابداران مدیریت با مشاوره های خود به مدیران، مبنای اقدام مدیران به تصمیم گیری های بزرگ را ایحاد می کنند.

 

  • حسابداری منابع انسانی: مدیریت بر امور مالی گوناگون شرکت ها و سازمان ها از وظایف حسابداران منابع انسانی است. این نیرو ها در شرکت ها و سازمان های اقتصادی جزء ارزشمندترین نیرو ها به حساب می آیند.

 

و سخن پایانی اینکه از پایین ترین تا بالا ترین سطح، فرصت های شغلی حسابداران در بازار کار بسیار گسترده است. دانشجویان رشته ی حسابداری می توانند در مشغالی مانند حساب دار، حسابرس، مدیر مالی، کارشناس امور مالیاتی، کارمند بانک، رییس بانک، کارشناس پشتیبانی نرم‌افزار و تحلیل گر مالی استخدام شده و در مواردی نیز موقعیت خود را ارتقا ببخشند. 

مقالات مرتبط

گردش مالی چیست

مالیات درگاه های بانکی

محاسبه مالیات بر ارزش افزوده

معافیت مالیات حقوق

تعریف بدهکار و بستانکار در نرم افزار هلو

سایت حسابداری

هک رشد چیست

حساب سود و زیان انباشته

اصول حسابداری

کد مالیاتی چیست

جدول محاسبه مالیات اجاره سال ۱۴۰۰

سوالات مصاحبه حسابداری

جدول اینتا کد مالیاتی

مالیات عیدی سال ۱۴۰۰

مالیات نقل و انتقال املاک در سال 1400

نرم افزار هلو چیست

مالیات حقوق 1400 + معافیت مالیات حقوق

استعلام بدهی مالیاتی با شناسه و کد ملی

حسابهای انتظامی

حسابداری اموال چیست